Jump to content

Dutch Talk

TheMail
On 7-2-2017 at 11:30 PM, Principis said:

Het moment dat je beseft dat je 8 jaar oude server maximaal 8 GB ram aaankan en je Minecraft server meer wilt... :(

Wat voor 'n MC server draai jij wel niet dan? Ik heb een multiple-world server met rond de 20 spelers max en ben nog nooit boven 6GB uit gekomen. Wel ben ik CPU tekort gekomen (Q8400) maar door een lijntje of 2 extra Java toe te voegen aan mijn start.bat file heb ik er voor gezorgd dat de server (Java eigenlijk) meer dan een Core gebruikt (Java/MC server gebruikt normaal maar 1 Core, gewoon single thread ontwikkeld)

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Heren, Herren, monsieurs en gentlemen, de eerste onderdelen voor m'n Zen-upgrade zijn binnen:

 

tridentz1_zpsjc9bt4qs.png

tridentz2_zpshq6zpl7p.png

 

Mooi,hè? B|

 

De prijzen van RAM blijven maar stijgen, dus het leek me een goed idee om ze nu alvast te kopen in plaats van over een maand €20 of zoiets extra te moeten betalen. Nu moet ik ze alleen nog even metallic-blauw verven...

 

Weet iemand trouwens wat er met Azerty gebeurd is? Vroeger kocht ik daar echt alles omdat het zo'n ontzettend goeie webwinkel was, maar ik heb de TridentZ's bij Afuture moeten kopen, want Azerty voert die dingen niet eens. Ik was een paar maanden niet meer op hun site geweest, maar het is echt héél veel slechter geworden; het aantal producten dat ze verkopen is echt door de helft gegaan, bijna niets is meer op voorraad, de zoekfilters zijn van matig naar zwaar kut veranderd, enz. Hebben ze financiële problemen gehad ofzo?

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 hours ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Wat voor 'n MC server draai jij wel niet dan? Ik heb een multiple-world server met rond de 20 spelers max en ben nog nooit boven 6GB uit gekomen. Wel ben ik CPU tekort gekomen (Q8400) maar door een lijntje of 2 extra Java toe te voegen aan mijn start.bat file heb ik er voor gezorgd dat de server (Java eigenlijk) meer dan een Core gebruikt (Java/MC server gebruikt normaal maar 1 Core, gewoon single thread ontwikkeld)

Zei ik dat MC zoveel verbruikt? Dat was niet de bedoeling :P

 

Ik heb daar unraid (echt geweldig trouwens) op staan met Plex en vanalles en nog wat en dan ook een Windows server 2012 R2 VM waarop die MC server staat.

Maar ik kan maar maximaal ongeveer 4-4,5GB aan die toewijzen omdat unraid anders te weinig ram heeft.

 

Ik heb een X3350.

Maar ik wil meer ram wat betekent dat ik alles moet vervangen en dat kost heel veel geld... :(

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, rjfaber91 said:

Heren, Herren, monsieurs en gentlemen, de eerste onderdelen voor m'n Zen-upgrade zijn binnen:

 

tridentz1_zpsjc9bt4qs.png

tridentz2_zpshq6zpl7p.png

 

Mooi,hè? B|

 

De prijzen van RAM blijven maar stijgen, dus het leek me een goed idee om ze nu alvast te kopen in plaats van over een maand €20 of zoiets extra te moeten betalen. Nu moet ik ze alleen nog even metallic-blauw verven...

 

Weet iemand trouwens wat er met Azerty gebeurd is? Vroeger kocht ik daar echt alles omdat het zo'n ontzettend goeie webwinkel was, maar ik heb de TridentZ's bij Afuture moeten kopen, want Azerty voert die dingen niet eens. Ik was een paar maanden niet meer op hun site geweest, maar het is echt héél veel slechter geworden; het aantal producten dat ze verkopen is echt door de helft gegaan, bijna niets is meer op voorraad, de zoekfilters zijn van matig naar zwaar kut veranderd, enz. Hebben ze financiële problemen gehad ofzo?

Geen idee, ik heb vorig jaar daar nog heel veel gekocht. Het zou jammer zijn als ze failliet gaan.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

de (gelekte) prijzen van Ryzen bevallen mij wel

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Minibois said:

de (gelekte) prijzen van Ryzen bevallen mij wel

Link? Ik ben te lui om te googlen. :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Principis said:

Lage kloksnelheid :/

ligt eraan wat de IPC is. ik wacht de bensjmarruks wel af.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, Minibois said:

de (gelekte) prijzen van Ryzen bevallen mij wel

Ja, mij opzich ook wel. Het is wel even wennen als je geen AMD-processoren van meer dan €200,- gewend bent, maar als je kijkt wat Intel wel niet vraagt voor een beetje CPU dan is zelfs €600,- nog een ontzettend nette prijs. Bovendien heb ik van m'n Zen-spaarpotje na het kopen van de TridentZ's nog zo'n beetje €800 over, dus dat moet precies kunnen; een 8C16T Ryzen-chip en een netjes moederbord...

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

22 hours ago, rjfaber91 said:

Heren, Herren, monsieurs en gentlemen, de eerste onderdelen voor m'n Zen-upgrade zijn binnen:

 

tridentz1_zpsjc9bt4qs.png

tridentz2_zpshq6zpl7p.png

 

Mooi,hè? B|

 

De prijzen van RAM blijven maar stijgen, dus het leek me een goed idee om ze nu alvast te kopen in plaats van over een maand €20 of zoiets extra te moeten betalen. Nu moet ik ze alleen nog even metallic-blauw verven...

 

Weet iemand trouwens wat er met Azerty gebeurd is? Vroeger kocht ik daar echt alles omdat het zo'n ontzettend goeie webwinkel was, maar ik heb de TridentZ's bij Afuture moeten kopen, want Azerty voert die dingen niet eens. Ik was een paar maanden niet meer op hun site geweest, maar het is echt héél veel slechter geworden; het aantal producten dat ze verkopen is echt door de helft gegaan, bijna niets is meer op voorraad, de zoekfilters zijn van matig naar zwaar kut veranderd, enz. Hebben ze financiële problemen gehad ofzo?

Idd mooi, trident z is imo de beste qua looks voor ram. 

Verderrest geen idee wat er met azerty is gebeurd al heel lang niet meer bezocht... 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Dus, kan iemand mij uitleggen hoe die opvolgende community werkt? Dat Floatplane club? Ik hoor er regelmatig over in videos, maar het zegt mij helemaal niets.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, mathizel said:

Dus, kan iemand mij uitleggen hoe die opvolgende community werkt? Dat Floatplane club? Ik hoor er regelmatig over in videos, maar het zegt mij helemaal niets.

Dat is een videoplatform van LTT waar ze een week vroeger videos posten

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Principis said:

Dat is een videoplatform van LTT waar ze een week vroeger videos posten

Hmm, en is dat een pay2win constructie? Waar kan ik dat vinden? Er zal toch wel ergens een pagina met uitleg zijn?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, mathizel said:

Hmm, en is dat een pay2win constructie? Waar kan ik dat vinden? Er zal toch wel ergens een pagina met uitleg zijn?

In de store op het forum

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, mathizel said:

Hmm, en is dat een pay2win constructie? Waar kan ik dat vinden? Er zal toch wel ergens een pagina met uitleg zijn?

ja, je ziet het een week eerder en in betere kwaliteit, die servers kosten geld en daar voor gebruiken ze het :)

youtube's bitrate is te laag voor 8k cameras en 4k video enzo, dus gingen ze maar dit maken, prima oplossing, iedereen kijkt het zelfde, alleen sommige mensen een week eerder en in betere kwaliteit dan het gratis platform

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On ‎7‎-‎2‎-‎2017 at 0:13 AM, Slick said:

I'm sorry this is in the wrong language.

 

I'm bumping this thread because there is a stupid one on the top of Off Topic and you guys are cool.

 

Bedankt voor het feit mij hier.

 

3 pizza, tafel 4, nu ophalen means: 3 pizza`s, table 4, Now picking up....

Yes that was dutch...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 2/14/2017 at 11:27 PM, JulianWendler said:

nu ophalen Now picking up

pick up now zou beter zijn

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, lolimpol said:

pick up now zou beter zijn

Nee. Als je alleen "Pick up now" zegt dan is dat gebiedende wijs, dus zeg je tegen de pizzaboer dat hij de pizza's op moet halen in plaats van dat je dat zelf doet.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

15 hours ago, rjfaber91 said:

Nee. Als je alleen "Pick up now" zegt dan is dat gebiedende wijs, dus zeg je tegen de pizzaboer dat hij de pizza's op moet halen in plaats van dat je dat zelf doet.

ik bedoelde inplaats van now picking up, want dan ben je al bezig met op halen:

i am picking up pizza's

you can pick up the pizza's now

snappie?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Het moment der waarheid is aangebroken:

 

ryzenpurchase_zpsb0mp61ni.png

 

De 1800X was nog aanzienlijk goedkoper dan ik had gedacht, maar de X370-Gaming 5 niet bepaald...

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Maat van me zit zowat tegen de limieten van zijn Sandy CPU aan te botsen.  Ik was van plan om mijn PC tot 2020 (of langer) te gebruiken, maar nu toch aan het overwegen om de internals voor een prijsje aan hem te verkopen en zelf een Ryzen systeem te bouwen.

 

Langs de andere kant wil ik eerst zekerheid hebben ivm stabiliteit onder Win7 en Linux.  Als ze zeggen dat enkel Win10 officieel ondersteund is, maak ik me toch wat zorgen daaromtrend.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Damn, met ryzen moet er nu toch echt wel iets met de prijzen van intel gaan gebeuren

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×