Jump to content

Dutch Talk

TheMail
3 hours ago, Vavetti said:

Dat van tomaat hoort te kloppen, had wel een keer gehoord dat iemand een tv van ~300 euro kocht vanuit azië en de douane vroeg er nog 180 bij... 

Was hij het niet mee eens en daarna wel terug kunnen krijgen na 80. 

Ja als de Douane het product als nieuw bestempeld dan moet je aardig wat bij betalen, omdat ze ook btw rekenen over het verzenden enz geloof ik.

Al lijkt me €180,- dan wel buiten proportioneel veel.

 

In mijn geval krijg ik een gebruikte moederbord als kado opgestuurd.

De doos is al geopened, en zal wat gemarkeerd worden en een brief erbij.

Of het zal verstuurd worden in een compleet andere doos.

Dus ga ik ervan uit dat het voor mij wat gunstiger zou moeten uitvallen hoop ik.

Lijkt mij niet echt redelijk als ze de volle pond btw zouden rekenen over een gebruikt product.

Ik heb het namelijk ook zelf niet gekocht of verstuurd.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, Vavetti said:

Dat van tomaat hoort te kloppen, had wel een keer gehoord dat iemand een tv van ~300 euro kocht vanuit azië en de douane vroeg er nog 180 bij... 

Was hij het niet mee eens en daarna wel terug kunnen krijgen na 80. 

Nouja, de douane schat de waarde van het product op de europese markt, als de douane denkt dat zo'n tv in europa €1000 kost kan je er, zelfs als hij uit china komt voor €300, op rekenen dat de douane douanekosten rekent op basis van die €1000.

 

Ik ga overigens komend weekend mijn Samsung 960 EVO 1TB SSD bestellen, ben benieuwd in welke mate ik het verschil ga merken i.v.m. mijn huidige SSD (die overigens een iets betere sequential write heeft, een sequential read van ongeveer 1/2-2/3e en een read/write IOPS van 1/5e en 1/4e i.v.m. die samsung SSD). Het zal denk ik vooral schelen in het feit dat ik niet meer een grote PCI-e SSD hoef te runnen die een apparte voedingskabel gebruikt wat voor een cleanere look zal zorgen.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

14 minutes ago, tomaatvk said:

Nouja, de douane schat de waarde van het product op de europese markt, als de douane denkt dat zo'n tv in europa €1000 kost kan je er, zelfs als hij uit china komt voor €300, op rekenen dat de douane douanekosten rekent op basis van die €1000.

 

Ik ga overigens komend weekend mijn Samsung 960 EVO 1TB SSD bestellen, ben benieuwd in welke mate ik het verschil ga merken i.v.m. mijn huidige SSD (die overigens een iets betere sequential write heeft, een sequential read van ongeveer 1/2-2/3e en een read/write IOPS van 1/5e en 1/4e i.v.m. die samsung SSD). Het zal denk ik vooral schelen in het feit dat ik niet meer een grote PCI-e SSD hoef te runnen die een apparte voedingskabel gebruikt wat voor een cleanere look zal zorgen.

Ja het geluk in mijn geval zal nog zijn dat het moederbord ook gewoon hier in Nederland verkrijgbaar is.

Dus ook al zouden ze de waarde baseren op de markt waarde hier.

Dan zal het denk ik al met al wel mee vallen, omdat het bord hier voor rond de €300,- wordt verkocht.

Als dan de volle 21% zouden pakken, dan praat ik over ongeveer €63,- wellicht.

Maar het bord is aantoonbaar gebruikt.

Dus met een beetje mazzelf is het misschien wat minder.

Het is immers een gift geen aankoop.

 

Klinkt goed die SSD, de Asrock bordje die ik krijg heeft overigens 2 m.2 sloten.

Dus misschien ook wel een idee om een m.2 ssd op het bordje te plakken.

Nu nog een processor zoeken en wat geheugen.

Ik ben overigens ook best geschrokken van de DDR4 prijzen.

Deze lijken weer op het oude niveau van 2014 terug te zijn.

Wellicht is dit gedaan vanwegen de feest maanden.

Maarja goed ik kan altijd gewoon eerst 2x8GB kopen.

of 4x4 eventueel.

Ik heb geen 32GB per difinitie nu onmiddelijk nodig.

Ik draai al 4 jaar op 16GB.

Het mooie is nu wel dat ik het geld van het moederbord dat ik uitspaar, nu kan bewaren voor een videokaart.

Ik speel momenteel bijna geen games meer, dus dat heeft ook niet al te veel prioriteit.

Zolang de videokaart maar beeld geeft.

Ben benieuwd wat AMD Vega gaat brengen, zal wellicht mijn nieuwe kaart gaan worden.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist iets gemerkt... Jullie hebben in Nederland maar 1 jaar fabrieksgarantie?! :o

 

Ik heb mijn HP op bol.com gekocht en ik wil mijn scherm laten vervangen (pixel kapot en zo heldere vlekken) en blijkbaar is dat een Nederlands toestel en heb ik maar 1 jaar garantie ipv 2. :(

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

38 minutes ago, Principis said:

Ik heb zojuist iets gemerkt... Jullie hebben in Nederland maar 1 jaar fabrieksgarantie?! :o

 

Ik heb mijn HP op bol.com gekocht en ik wil mijn scherm laten vervangen (pixel kapot en zo heldere vlekken) en blijkbaar is dat een Nederlands toestel en heb ik maar 1 jaar garantie ipv 2. :(

Ik had op mijn Pavilion 17 e125nd echt gewoon 2 jaar garantie. die had ik voor mijn verjaardag in 2014 gekregen, en ik had eind 2015 (dus 1,5 jaar later) een probleem met de Radeon HD GPU, gewoon garantie gekregen

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Ik had op mijn Pavilion 17 e125nd echt gewoon 2 jaar garantie. die had ik voor mijn verjaardag in 2014 gekregen, en ik had eind 2015 (dus 1,5 jaar later) een probleem met de Radeon HD GPU, gewoon garantie gekregen

Die van de klantendienst zeiden van niet. Maar op bol.com staat ook 2 jaar fabrieksgarantie???

Zooi. De klantenservice van HP is niet echt fantastisch tot nu toe. (alhoewel ik niet heb moeten wachten aan de telefoon, wat me verbaasde)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, Principis said:

Die van de klantendienst zeiden van niet. Maar op bol.com staat ook 2 jaar fabrieksgarantie???

Zooi. De klantenservice van HP is niet echt fantastisch tot nu toe. (alhoewel ik niet heb moeten wachten aan de telefoon, wat me verbaasde)

Je moet ook naar de klantenservice van bol.com gaan en niet van die van HP. Van bol.com is die geweldig tenzij je het op bol.com plaza hebt besteld aangezien dat gewoon zuigt.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 hours ago, Principis said:

Ik heb zojuist iets gemerkt... Jullie hebben in Nederland maar 1 jaar fabrieksgarantie?! :o

 

Ik heb mijn HP op bol.com gekocht en ik wil mijn scherm laten vervangen (pixel kapot en zo heldere vlekken) en blijkbaar is dat een Nederlands toestel en heb ik maar 1 jaar garantie ipv 2. :(

Dit lijkt me niet te kloppen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 09/12/2016 at 5:24 PM, Sintezza said:

Ja als de Douane het product als nieuw bestempeld dan moet je aardig wat bij betalen, omdat ze ook btw rekenen over het verzenden enz geloof ik.

Al lijkt me €180,- dan wel buiten proportioneel veel.

 

In mijn geval krijg ik een gebruikte moederbord als kado opgestuurd.

De doos is al geopened, en zal wat gemarkeerd worden en een brief erbij.

Of het zal verstuurd worden in een compleet andere doos.

Dus ga ik ervan uit dat het voor mij wat gunstiger zou moeten uitvallen hoop ik.

Lijkt mij niet echt redelijk als ze de volle pond btw zouden rekenen over een gebruikt product.

Ik heb het namelijk ook zelf niet gekocht of verstuurd.

Ik moest laatst 35 doane kosten betalen over een jas van $250, ik heb geen idee hoe ze op dat bedrag waren gekomen maar dat is nog wel een acceptabel bedrag. :)

 

En een collega heeft laatst nog bezwaar gemaakt op kosten die de doane in rekening wilde brengen waarbij hij de aanschaf kosten moest aantonen (en dus de originele factuur moest opsturen) waarna hij vrijgesteld werd van deze kosten. Dus mogelijk hoef jij niets te betalen als je kan aantonen dat het idd. een gift is.

 

On 10/12/2016 at 10:55 AM, Principis said:

Ik heb zojuist iets gemerkt... Jullie hebben in Nederland maar 1 jaar fabrieksgarantie?! :o

 

Ik heb mijn HP op bol.com gekocht en ik wil mijn scherm laten vervangen (pixel kapot en zo heldere vlekken) en blijkbaar is dat een Nederlands toestel en heb ik maar 1 jaar garantie ipv 2. :(

 

Fabrieks garantie is op zich niet eens zo interessant hier in NL aangezien je op electronica uit kan gaan van 3 jaar winkel garantie waardoor je niets met fabrieksgarantie te maken hebt tenzij jij je laat afschepen in de winkel. :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Security said:

Ik moest laatst 35 doane kosten betalen over een jas van $250, ik heb geen idee hoe ze op dat bedrag waren gekomen maar dat is nog wel een acceptabel bedrag. :)

 

En een collega heeft laatst nog bezwaar gemaakt op kosten die de doane in rekening wilde brengen waarbij hij de aanschaf kosten moest aantonen (en dus de originele factuur moest opsturen) waarna hij vrijgesteld werd van deze kosten. Dus mogelijk hoef jij niets te betalen als je kan aantonen dat het idd. een gift is.

 

Ja ach we zien wel.

Als ze als nog een €40,- in rekening willen brengen dan vindt ik dat niet echt een groot probleem.

Aantonen dat het een gift zal niet zo´n probleem zijn, want de verzender doet er een brief bij.

Er staat zelfs een video op YT van het des betreffende bord.

Al zal dat natuurlijk wat lastiger worden om ze daarvan te kunnen overtuigen.

Maar goed we gaan het zien, ik heb nog nooit iets uit het builenland ontvangen.

Dus ik heb totaal geen idee wat me te wachten staat.

Maar we wachten gewoon af.

Meer kan ik verder toch niet echt doen. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Mijn S6 Edge komt vandaag terug van Samsung Reparatie Service. Er zat een paarse lijn in het scherm, maar het fijne is, omdat het scherm vervangen is, is alle burn-in uit het OLED scherm ook weg! die wordt naast mijn 7 Plus mijn 2e telefoon. Ik heb het altijd al fijn gevonden om 2 telefoons te hebben, 2 platforms eerder. Android & iOS. Stabiliteit van iOS en aanpassingsmogelijkheiden van Android. Hopelijk is hij iets sneller na de reset, want toen ik hem voor het laatst had gebenchmarkt (geekbench) had hij een single core performance van 800, en dat is slechter dan een S5

 

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 12/10/2016 at 10:55 AM, Principis said:

Ik heb zojuist iets gemerkt... Jullie hebben in Nederland maar 1 jaar fabrieksgarantie?! :o

 

Ik heb mijn HP op bol.com gekocht en ik wil mijn scherm laten vervangen (pixel kapot en zo heldere vlekken) en blijkbaar is dat een Nederlands toestel en heb ik maar 1 jaar garantie ipv 2. :(

Ligt een beetje aan het product. De ene laptop heeft twee jaar fabrieks garantie, de ander twee.. Ook met harde schijven, bijv. WD Blue schijven hebben twee jaar garantie en WD Red schijven drie. Dan zijn er ook spullen als PSU's die veel verschillen met garanties (some jaren verschil ertussen).

Maar goed, soms staat er op een website 'één jaar garantie', maar is dat alleen maar volledige garantie. Gebruikersschade en dode pixels zijn altijd een gevoelig punt bij garantie, maar soms repareren ze nog wel ander soort schade.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Minibois said:

Ligt een beetje aan het product. De ene laptop heeft twee jaar fabrieks garantie, de ander twee.. Ook met harde schijven, bijv. WD Blue schijven hebben twee jaar garantie en WD Red schijven drie. Dan zijn er ook spullen als PSU's die veel verschillen met garanties (some jaren verschil ertussen).

Maar goed, soms staat er op een website 'één jaar garantie', maar is dat alleen maar volledige garantie. Gebruikersschade en dode pixels zijn altijd een gevoelig punt bij garantie, maar soms repareren ze nog wel ander soort schade.

Ik vond het gewoon vreemd omdat ik dacht dat er in Europa verplicht 2 jaar garantie was. In ieder geval, bol.com zal het dan wel regelen :)

 

Nu maar hopen dat hp niet moeilijk doet en mijn scherm vervangt.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Niet zo zeer Europa als Nederland, hier heb je winkelgarantie (welke vaak langer is als fabrieksgarantie). Winkels proberen je graag af te poeieren richting de producent maar hier hoef jij je als consument niets van aan te trekken omdat je daar niets mee te maken hebt, de partij waarvan jij het product hebt gekocht is de verantwoordelijke hier. Alle andere bureaucratische onzin heb je als consument niets mee te maken.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik had vorige week zaterdag de knoop doorgehakt en had me een samsung 960 evo  1TB ssd besteld. Heb hem net in mijn PC gezet, geformat en wat benchmarks gedaan en hij is een stuk sneller dan de rest van mijn opslag terwijl hij echt abnormaal klein is. Heb nu ook eindelijk standaard 5+TB aan mijn pc hangen (5.6 om precies te zijn).

 

Heb ook afgelopen week een lijst en folder met allerlei installers gemaakt zodat ik als het goed is binnen 48 uur mijn windows kan herinstalleren en volledig setuppen. Het zijn overigens 80+ programma's waarvan ik de installers heb verzameld. Daarna eens kijken hoeveel sneller hij in het echte gebruik is.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Vandaag eens een lekker "rondje" gereden met een 56 jaar oude Mat '54 "Hondekop" nr. 766 (gebouwd in 1960). Wel... "rondje".

 

Van Utrecht Centraal naar Hilversum naar Amsterdam Centraal naar Uitgeest, omkeren naar Haarlem, daar weer omkeren richting Leiden Centraal, via Alphen a/d Rijn naar Gouda, daar weer omkeren en direct naar Hoek van Holland Haven, daar wéér omkeren naar Rotterdam Centraal, dan naar Roosendaal, voor de laatste keer omkeren en vervolgens nog naar Breda, via Tilburg naar 's Hertogenbosch en als laatste weer Utrecht Centraal. 09:07 weg uit Utrecht, 18:12 weer terug in Utrecht. Waarom? Omdat het kan (en omdat je in het weekend 40% korting hebt met een studenten OV).

 

15443272_1069291673196923_71673288542434

 

15493832_1069302303195860_13904689132741

 

15585361_1069293633196727_90577163460305

 

 

Ye ole' train

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 12/26/2016 at 2:03 PM, Principis said:

Heeft iemand toevallig een IBM caddy liggen? :D

 

Zoiets: 

nee niet ibm maar wel ehm een of ander merk...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Even een vragen voor de autofanaten onder ons; wanneer vinden jullie een auto "oud"? Of wanneer heeft hij volgens jou "teveel KMs" gereden?

 

vond het wel grappig want onze auto heeft nu 69000 KM ongeveer (° ͜ʖ ͡°) en mijn moeder zei net "ik  merk nu wel dat de auto op aan het gaan is, maar ik heb genoeg aan mijn hoofd, ik wil de volgende 2 jaar minimaal nog wel met deze blijven rijden"

 

mijn ma heeft nog nooit een auto met meer dan 80000 KM gehad, dus misschien is het daarom.. maar een auto uit 2012 met 70000 km die "op" is lijkt me wel erg.. het is ook geen Skoda of Dacia hoor, het gaat hier om een waggoe met de driepuntige ster op de motorkap...

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Kent een van jullie Ave?

Screenshot_20161230-193803.jpg

F#ck yeah boys

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Heeft iemand hier ooit van "Sorry, mijn naam is Corry" gehoord?

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Minibois said:

Heeft iemand hier ooit van "Sorry, mijn naam is Corry" gehoord?

Op de basisschool zei iedereen dat dus ik heb er wel van gehoord.

 

Morgen komt als het goed is ook mijn nieuwe case binnen, de thermaltake core p3. Ook zit ik te kijken naar het samenstellen van een custom waterloop. Er komen dus als het goed is een aantal foto's aan.

 

Alvast voor morgen, gelukkig nieuwjaar iedereen!

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

13 hours ago, Minibois said:

Heeft iemand hier ooit van "Sorry, mijn naam is Corry" gehoord?

Ja, natuurlijk

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

de "C" toets van mijn ThinkPad is afgebroken, en voor dit model kan ik geen andere toets vinden :( hij is maar 5 maanden oud, heel irritant

 

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×