Jump to content

Dutch Talk

TheMail
2 minutes ago, ItsTheDEMON1997 said:

Ik ga de vraag nog stellen in een topic waar hij thuis hoort, maar even hier in het kort:

 

Ik ben heel erg blij met de nieuwe GTX 1070, maar ik heb een zelfde probleem als met de 280X. De warmte blijft in de case hangen achter de dustfilter. Als ik begin met gamen loopt de temperatuur snel op tot 60-65 graden. Hier stijgt hij heel langzaam tot wel 75 graden, waarbij de clocks omlaag gaan en de fans harder gaan draaien (meer geluid). Als ik dan de panel van de case af haal aan de kant van de GPU komt er heel veel hete lucht naar buiten en daalt de temperatuur weer naar 60-65. Ik weet dat 75 graden niet slecht is, maar ik zou het toch liever op 65 hebben aangezien dat duidelijk mogelijk moet zijn.

 

De case is een 380T van Corsair met een 200mm fan (intake) in de voorkant, 1 120mm fan (exhaust) in de achterkant en op de bracket aan de zijkant een 120mm en als experiment de 140mm die standaard voor zit. De 120mm is intake, de 140 heb ik als intake en exhaust geprobeerd. Dit maakt weinig tot geen verschil. De fan settings (100%) doen ook vrij weinig aan de temperatuur.

 

Het probleem is dus dat de hete lucht in de case blijft hangen en telkens opnieuw door de 1070 circuleert.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Er zijn 5 dingen die je kan proberen naar mijns inziens:

1. Stel een custom fan curve in waardoor je of de fan speed iets hoger kan zetten waardoor hij tijdens gamen op 65-70 blijft (en dus koeler) of op 80 blijft met lagere fan speed (en dus stiller).

2. Een blower style GPU koeler was in het geval van die case veel handiger geweest aangezien deze lucht daadwerkelijk de case uit gooit, zorg dus voor een ander type gpu koeler (waterkoeling kan misschien ook als daar plek voor is).

3. Haal de dust filters uit je case zodat de warme lucht minder blijft hangen. Mijn eigen case (als je het een case zou kunnen noemen) heeft letterlijk geen filters en hij krijgt ook nog amper stof. Als je geen hond of kat ofzo hebt moet het te doen zijn.

4. Koop een grotere case aangezien die kleine dingen vreselijk zijn voor airflow.

5. Ga casemodden zodat hij wel zijn warme lucht kwijt kan (zaag bijvoorbeeld een gat waar de warme lucht de gpu uit komt).

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, ItsTheDEMON1997 said:

Ik ga de vraag nog stellen in een topic waar hij thuis hoort, maar even hier in het kort:

 

Ik ben heel erg blij met de nieuwe GTX 1070, maar ik heb een zelfde probleem als met de 280X. De warmte blijft in de case hangen achter de dustfilter. Als ik begin met gamen loopt de temperatuur snel op tot 60-65 graden. Hier stijgt hij heel langzaam tot wel 75 graden, waarbij de clocks omlaag gaan en de fans harder gaan draaien (meer geluid). Als ik dan de panel van de case af haal aan de kant van de GPU komt er heel veel hete lucht naar buiten en daalt de temperatuur weer naar 60-65. Ik weet dat 75 graden niet slecht is, maar ik zou het toch liever op 65 hebben aangezien dat duidelijk mogelijk moet zijn.

 

De case is een 380T van Corsair met een 200mm fan (intake) in de voorkant, 1 120mm fan (exhaust) in de achterkant en op de bracket aan de zijkant een 120mm en als experiment de 140mm die standaard voor zit. De 120mm is intake, de 140 heb ik als intake en exhaust geprobeerd. Dit maakt weinig tot geen verschil. De fan settings (100%) doen ook vrij weinig aan de temperatuur.

 

Het probleem is dus dat de hete lucht in de case blijft hangen en telkens opnieuw door de 1070 circuleert.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Geen last van met mijn 1060 ik hoor het zoemen van mijn hdd nog tijdens het gamen :o

 

Kan het zijn dat die 120 aan de zijkant je airflow verstoort?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Dit maakt mij ziek.

 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

18 hours ago, Minibois said:

Dit maakt mij ziek.

 

Oh god....

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

13 hours ago, Principis said:

https://tweakers.net/nieuws/117259/apple-kondigt-macbook-pros-met-oledstrook-aan.html

 

Serieus Apple???!!!

SERIEUS????!!!!

 

Efkes een usb stick insteken.... Draait laptop om, nog eens, nog eens WAAR THE FUCK ZIJN DE FUCKING USB POORTEN??!!!

haha ik zie nu echt al mijn oma zovan: f#cking technologie van tegenwoordig, ik kan mijn kat foto's nu niet meer afspelen!!!   :D 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

18 hours ago, Principis said:

https://tweakers.net/nieuws/117259/apple-kondigt-macbook-pros-met-oledstrook-aan.html

 

Serieus Apple???!!!

SERIEUS????!!!!

 

Efkes een usb stick insteken.... Draait laptop om, nog eens, nog eens WAAR THE FUCK ZIJN DE FUCKING USB POORTEN??!!!

Die zijn er gewoon maar voordat je ze kunt gebruiken moet je eerst een adapter van €50 kopen... :) 

Mrja alleen maar usb-c poorten in nutteloos, tegen de tijd dat al je shit usb-c heeft is usb-d uit...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

17 minutes ago, Vavetti said:

Die zijn er gewoon maar voordat je ze kunt gebruiken moet je eerst een adapter van €50 kopen... :) 

Mrja alleen maar usb-c poorten in nutteloos, tegen de tijd dat al je shit usb-c heeft is usb-d uit...

Ik heb geen enkel apparaat met usb c echt gewoon 0 dat is gewoon zo belachelijk en dan vinden al die Apple fanboys dat ook nog helemaal fantastisch????

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, Principis said:

Ik heb geen enkel apparaat met usb c echt gewoon 0 dat is gewoon zo belachelijk en dan vinden al die Apple fanboys dat ook nog helemaal fantastisch????

One shall not question Apple fanboys...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Vavetti said:

One shall not question Apple fanboys...

Ik ben totaal geen apple fanboy (heb er eerder een hekel aan), maar mijn nexus 5x heeft usb type c en het is best gvd chill aangezien je sneller kan opladen. Ook heeft mijn laptop 2 usb type c poorten met thunderbolt 3 en ik merk dat die laptop wel wat extra GPU horsepower kan gebruiken als ik zou gaan gamen. Ik zit er dus ook enigszins aan te denken een razer core achtig apparaat te kopen zodra deze iets goedkoper zijn en in nederland beschikbaar zijn.

 

Alleen 4 usb type c en geen type a o.i.d. op een laptop? Dat is idd wel BS.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 25-10-2016 at 11:07 PM, tomaatvk said:

Er zijn 5 dingen die je kan proberen naar mijns inziens:

1. Stel een custom fan curve in waardoor je of de fan speed iets hoger kan zetten waardoor hij tijdens gamen op 65-70 blijft (en dus koeler) of op 80 blijft met lagere fan speed (en dus stiller).

2. Een blower style GPU koeler was in het geval van die case veel handiger geweest aangezien deze lucht daadwerkelijk de case uit gooit, zorg dus voor een ander type gpu koeler (waterkoeling kan misschien ook als daar plek voor is).

3. Haal de dust filters uit je case zodat de warme lucht minder blijft hangen. Mijn eigen case (als je het een case zou kunnen noemen) heeft letterlijk geen filters en hij krijgt ook nog amper stof. Als je geen hond of kat ofzo hebt moet het te doen zijn.

4. Koop een grotere case aangezien die kleine dingen vreselijk zijn voor airflow.

5. Ga casemodden zodat hij wel zijn warme lucht kwijt kan (zaag bijvoorbeeld een gat waar de warme lucht de gpu uit komt).

 

Bedankt voor je tips :D

 

De fancurve heeft helaas weinig nut, omdat je de grafische kaart niet gekoeld krijgt als de lucht in de case 60 graden is (ik heb de zijkant van de case gemeten op 54 graden).

 

Een blower style wilde ik niet, juist omdat ze meer geluid produceren en ik een MSI fanboy ben :P

 

Ik ben nu inderdaad bezig met de dustfilter uit de panel halen, ik zal je nog laten weten hoe dit bevalt. Dan kan ik vanaf mijn stoel de grafische kaart meteen wat beter zien :P

 

Ik heb inderdaad een tijdje zitten twijfelen om mijn build om te bouwen naar ATX met een MSI Gaming M7 mobo en een Evolv ATX Tempered glass edition. Of ik dit uiteindelijk ga doen weet ik nog niet. Ik moet bovendien ook nog zorgen voor betere CPU koeling. Hij loopt nu op 4.5Ghz op 1.250v. Ik denk dat ik hem makkelijk op 4.8 of 4.9 krijg als ik een betere koeler heb :D

 

Een gat zagen gaat helaas niet werken aangezien de grafische kaart de lucht midden de case in gooit.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Deze man geven wij dus 866.000 euro per jaar.

 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 minutes ago, Minibois said:

Deze man geven wij dus 866.000 euro per jaar.

 

Sommige mensen snappen gewoon niet dat dat echt gewoon debiel is...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Nadat ik de dustfilter uit de panel had gehaald waren de temps inderdaad iets lager, maar het kon nog steeds veel beter. Ik heb dun zwart plastic gepakt en daar een beetje mee geëxperimenteerd. Ik wilde niet aan de grafische kaart gaan ducktapen :P dus ik heb nu een soort muurtje op de panel gemaakt die om de GPU heen afsluit. De intake en exhaust kunnen nu niet meer bij elkaar komen, en het resultaat: net 2 uur GTA gedaan en hij heeft constant op 61-62 graden gezeten met de core clock op 2025mhz en mem clock op 4201.

 

ik ga natuurlijk wel nog zorgen dat het er wat mooier uit ziet, maar ik ben erg tevreden met de temps en het geluid. Ik heb zojuist trouwens een 500GB EVO850 SSD van Samsung  besteld bij Azerty :D

 

EDIT:

 

Misschien plak ik nog 2 slim fans aan de binnenkant tegen de panel voor nog wat wat meer airflow... Dan kan ik tenminste de dustfilter terug doen. De 1070 schoon houden :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, Minibois said:

Deze man geven wij dus 866.000 euro per jaar.

 

Dat geef ik niet, dat nemen ze. En als je ze het niet laat nemen komen ze het halen :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 28-10-2016 at 8:55 PM, Minibois said:

Deze man geven wij dus 866.000 euro per jaar.

 

Eerlijk gezegd verwachte ik iets veel ergers/genanters :P 

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Hmm om een of andere reden heeft mijn pc besloten de klok 2 uur achteruit te zetten, volgensmij deed hij dit vorig jaar ook al?o.O

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 28/10/2016 at 8:55 PM, Minibois said:

Deze man geven wij dus 866.000 euro per jaar.

Valt nog mee, Albert II van België krijgt sinds zijn troonsafstand maar 905.000 per jaar en vindt dat zo weinig dat ie niet meer in het openbaar wil verschijnen. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

GTX1070 besteld.

 

 

Kan niet wachten! Moet wel mijn R9 390 kwijt dan.

 

edit: 23:50, Alternate verzend gamekey, staat dat de key tot 31-10-2016 geldig is.... liet me dus exact 10 minuten over om de key te claimen. 

 

-_-

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

15 hours ago, coolkingler1 said:

GTX1070 besteld.

 

 

Kan niet wachten! Moet wel mijn R9 390 kwijt dan.

 

edit: 23:50, Alternate verzend gamekey, staat dat de key tot 31-10-2016 geldig is.... liet me dus exact 10 minuten over om de key te claimen. 

 

-_-

 

Lol, nog kunnen activeren ? :P

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

32 minutes ago, Vavetti said:

 

Lol, nog kunnen activeren ? :P

 

Vanuit gaande dat hij geen bejaarde is achter een Windows XP pc met inbelverbinding, ga ik er vanuit dat 10 minuten lang genoeg is :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Vavetti said:

 

Lol, nog kunnen activeren ? :P

 

Nope :/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, KingMaurits said:

Vanuit gaande dat hij geen bejaarde is achter een Windows XP pc met inbelverbinding, ga ik er vanuit dat 10 minuten lang genoeg is :P

Zat in-game dus niet echt :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, KingMaurits said:

Vanuit gaande dat hij geen bejaarde is achter een Windows XP pc met inbelverbinding, ga ik er vanuit dat 10 minuten lang genoeg is :P

Nou ja je kan hem dan om tien boor krijgen, moet je het nog wel doorhebben :P

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×