Jump to content

Dutch Talk

TheMail

Trouwens nog een paar daagjes en dan is het zover.

De lancering van een nieuwe tech community :D

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Providers en routers... Mijn buurman heeft een instap glasvezelpakket bij KPN en krijgt de nieuwe Experia Box V10, Ik betaal mij helemaal scheel en moet het nog doen met de V9. Die V10 heeft een nieuwe Wifi zender die een stuk sneller is, net wat ik nodig heb :/ 

 

Jammer genoeg kan je voor zover ik weet ook geen nieuwe aanvragen/aanschaffen... Huilen met de pet op dit. 

Computer: Maximus VIII Gene - i7 6700k @ 4.2 GHz cooled by a Deepcool Frostwin v2.0 - Sapphire R9 280X Dual-X - 4x4gb Corsair Vengeance LPX Black 3600 mHz - Samsung 950 Pro 512gb - Seagate Barracuda 1tb - Corsair RM750X - Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Grey with a 2m Enthoo Luxe RGB strip.

 

Peripherals: IKEA Bekant desk -  2x Dell 1080p IPS monitors - Corsair K70 RGB with Cherry MX Browns - Steelseries Sensei with a Steelseries QCK mousepad and a Sennheiser G4ME ZERO white

 

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Floris_Heinen said:

-

OT maar hoe kom je aan die Floatplane pilot "badge" ?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Vavetti said:

OT maar hoe kom je aan die Floatplane pilot "badge" ?

Ken je Vessel? Het is een soort YouTube waarvoor je maandelijks iets van 4 euro betaald om videos van LTT een week eerder te zien. Dat is dus overgekocht door Verizon en 31 oktober neergehaald. 

 

Floatplane club is een soort in-house versie van Vessel. Het is in-a-rush uitgebracht omdat het verdwijnen van Vessel erg abrupt was, maar er wordt druk aan gewerkt.

 

Ik betaal nu dus via de store $30/jaar en kan dan hun videos een week eerder downloaden en bekijken (Dit geldt natuurlijk niet voor de videos over CES, PAX en andere conventions). Naast de early access is er ook een "Floatplane club" sectie in het forum waar mensen die lid zijn kunnen praten over de videos.

 

Het hele early-access is controversieel maar ik vind het zelf een ideale manier om LMG te supporten en er zelf ook nog wat voor terug te krijgen.

 

 

Computer: Maximus VIII Gene - i7 6700k @ 4.2 GHz cooled by a Deepcool Frostwin v2.0 - Sapphire R9 280X Dual-X - 4x4gb Corsair Vengeance LPX Black 3600 mHz - Samsung 950 Pro 512gb - Seagate Barracuda 1tb - Corsair RM750X - Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Grey with a 2m Enthoo Luxe RGB strip.

 

Peripherals: IKEA Bekant desk -  2x Dell 1080p IPS monitors - Corsair K70 RGB with Cherry MX Browns - Steelseries Sensei with a Steelseries QCK mousepad and a Sennheiser G4ME ZERO white

 

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 hours ago, Vavetti said:

OT maar hoe kom je aan die Floatplane pilot "badge" ?

 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 28/10/2016 at 11:27 AM, lolimpol said:

haha ik zie nu echt al mijn oma zovan: f#cking technologie van tegenwoordig, ik kan mijn kat foto's nu niet meer afspelen!!!   :D 

Gelukkig zou mijn oma nooit een MBP halen omdat die te duur is want die €400 laptop doet toch het zelfde. :P

On 28/10/2016 at 6:24 PM, tomaatvk said:

Ik ben totaal geen apple fanboy (heb er eerder een hekel aan), maar mijn nexus 5x heeft usb type c en het is best gvd chill aangezien je sneller kan opladen.

Ik gebruik gewoon mijn tablet oplader voor mijn mobiel en die laad daarmee binnen een uur de 3450 mAH batterij van mijn Passport op. Ik zie het nut daarom niet in van een type c connector.

On 31/10/2016 at 8:42 PM, coolkingler1 said:

Moet wel mijn R9 390 kwijt dan.

Voor goedkoop wil ik hem wel overnemen als upgrade op mijn R9 290 maar je kan er vast ergens anders meer voor krijgen.

10 hours ago, Floris_Heinen said:

Providers en routers... Mijn buurman heeft een instap glasvezelpakket bij KPN en krijgt de nieuwe Experia Box V10, Ik betaal mij helemaal scheel en moet het nog doen met de V9. Die V10 heeft een nieuwe Wifi zender die een stuk sneller is, net wat ik nodig heb :/ 

 

Jammer genoeg kan je voor zover ik weet ook geen nieuwe aanvragen/aanschaffen... Huilen met de pet op dit. 

Helaas doet KPN schijnbaar erg moeilijk om de V10 aan bestaande klanten te leveren. Je beste optie is om te zeggen dat je huidige box kapot is (en deze ook los te koppelen zodat ze niet kunnen meten) en ze je dus een nieuwe toesturen, helaas is het geen garantie dat dit een V10 zal zijn.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

had ik maar eerder van deze thread geweten xD dus van waar zijn jullie ? ik ben van België maar ik woon op dit moment in Argentinië.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, SDWdidi said:

had ik maar eerder van deze thread geweten xD dus van waar zijn jullie ? ik ben van België maar ik woon op dit moment in Argentinië.

JEEJ ik ben niet meer eenzaam als Belg :P buiten dat je natuurlijk aan de andere kant van de wereld woont.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 4-11-2016 at 0:48 AM, Security said:

Helaas doet KPN schijnbaar erg moeilijk om de V10 aan bestaande klanten te leveren. Je beste optie is om te zeggen dat je huidige box kapot is (en deze ook los te koppelen zodat ze niet kunnen meten) en ze je dus een nieuwe toesturen, helaas is het geen garantie dat dit een V10 zal zijn.

Gewoon die dingen blijven mollen totdat je een v10 krijgt

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

45 minutes ago, Principis said:

JEEJ ik ben niet meer eenzaam als Belg :P buiten dat je natuurlijk aan de andere kant van de wereld woont.

lol tenminste een belg he

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 10-10-2016 at 9:30 AM, tomaatvk said:

Dan zal ik maar niet meer posten denk ik :P

he bah, sociale dingen, daar hebben we het hier niet over.

Ik denk dat @Principis de enigste Belg is hier, de vaste meute zijn die hard nederlanders geloof ik, maar heb ook wel eens een amerikaan voorbij zien komen dacht ik.

May the light have your back and your ISO low.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Bsmith said:

Ik denk dat @Principis de enigste Belg is hier, de vaste meute zijn die hard nederlanders geloof ik, maar heb ook wel eens een amerikaan voorbij zien komen dacht ik.

Klopt :) maar in België zitten niet echt veel mensen die geïnteresseerd zijn in technologie... (Vergeleken met Nederland) 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Principis said:

Klopt :) maar in België zitten niet echt veel mensen die geïnteresseerd zijn in technologie... (Vergeleken met Nederland) 

In Nederland vind ik het al laag... :P

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Vavetti said:

In Nederland vind ik het al laag... :P

 

mij hoor je niet klagen hoor, gemiddeld staat Nederland er beter voor dan andere (europese) landen. denk maar eens aan de TUE of WUR op gebied van onderwijs, wat bedrijven betreft hebben we weer dingen zoals ASML(produceren chipmachines) philips en nog wel meer, zo hebben we een bedrijfje hier in de omgeving dat printplaatjes maakt voor audi en VW fabrieksrobots. Toegegeven we zijn geen Japan of zuid korea, maar we doen het niet slecht.

May the light have your back and your ISO low.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, Bsmith said:

mij hoor je niet klagen hoor, gemiddeld staat Nederland er beter voor dan andere (europese) landen. denk maar eens aan de TUE of WUR op gebied van onderwijs, wat bedrijven betreft hebben we weer dingen zoals ASML(produceren chipmachines) philips en nog wel meer, zo hebben we een bedrijfje hier in de omgeving dat printplaatjes maakt voor audi en VW fabrieksrobots. Toegegeven we zijn geen Japan of zuid korea, maar we doen het niet slecht.

Hmm daar heb je gelijk in ja

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Beetje jammer dat er geen grote computer beurzen meer zijn in Nederland.

Daar ging ik altijd graag naartoe.

Tegenwoordig is alles een online webstore en dat vind ik echt totaal nix.

De meeste gewone hardware winkels voor zover die nog bestaan in nederland, hebben veelal een zeer beperkt assortiment, en dat is gewoon erg jammer.

 

Op de computer beurzen kon je al het nieuwe spull bekijken.

And vaak kon je ook leuke kortingen scoren op bepaalde producten.

Er was altijd wel een leuke concurentie strijd tussen de verschillende stands.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

22 hours ago, Sintezza said:

Beetje jammer dat er geen grote computer beurzen meer zijn in Nederland.

Daar ging ik altijd graag naartoe.

Tegenwoordig is alles een online webstore en dat vind ik echt totaal nix.

De meeste gewone hardware winkels voor zover die nog bestaan in nederland, hebben veelal een zeer beperkt assortiment, en dat is gewoon erg jammer.

 

Op de computer beurzen kon je al het nieuwe spull bekijken.

And vaak kon je ook leuke kortingen scoren op bepaalde producten.

Er was altijd wel een leuke concurentie strijd tussen de verschillende stands.

ja, agree

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Zeg ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon 300 is ongeveer mijn max. 

Zit momenteel met one plus X, moto g4 plus en nexus 5x, heeft iemand ideeën /input? 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Vavetti said:

Zeg ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon 300 is ongeveer mijn max. 

Zit momenteel met one plus X, moto g4 plus en nexus 5x, heeft iemand ideeën /input? 

Heb zelf de nexus 5x en het is een vreselijk fijne telefoon, echter mag de batterijduur ietsje langer.

Zelf ben ik geen fan van de moto telefoons, ze hebben niet echt een vorm waar je graag een hoesje om doet en als je je telefoon soms laat vallen dan raad ik aan geen moto te pakken (tenzij het een moto force is).

Qua one plus X weet ik niet zo veel maar dat is vgm een telefoon die qua fijnheid on par ligt met de nexus 5x, alleen dat is meer een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, tomaatvk said:

Heb zelf de nexus 5x en het is een vreselijk fijne telefoon, echter mag de batterijduur ietsje langer.

Zelf ben ik geen fan van de moto telefoons, ze hebben niet echt een vorm waar je graag een hoesje om doet en als je je telefoon soms laat vallen dan raad ik aan geen moto te pakken (tenzij het een moto force is).

Qua one plus X weet ik niet zo veel maar dat is vgm een telefoon die qua fijnheid on par ligt met de nexus 5x, alleen dat is meer een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Tja batterijduur missen ze alle 3 wel een beetje volgensmij. Voor de rest heb ik een goeie geschiedenis met het niet laten van mijn telefoon :P

En ik heb een hekel aan hoesjes :)

Zelf gaat mijn voorkeur denk naar de one plus X. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Weetje wat leuk is om te hebben?

 

Een bacteriële infectie in je luchtwegen. Dan maar aan de antibiotica -_-

Ye ole' train

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, lots of unexplainable lag said:

Weetje wat leuk is om te hebben?

 

Een bacteriële infectie in je luchtwegen. Dan maar aan de antibiotica -_-

Dat klinkt niet heel leuk om te hebben

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 20/11/2016 at 5:25 PM, Vavetti said:

Zeg ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon 300 is ongeveer mijn max. 

Zit momenteel met one plus X, moto g4 plus en nexus 5x, heeft iemand ideeën /input? 

Ik heb een a5 2016, die is best wel nice

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×