Jump to content

Dutch Talk

TheMail
9 minutes ago, Sintezza said:

Ik heb niks met Ronaldo, ik vin het maar een kwal. :D

 

Waarschijnlijk doet hij ook kwallen jam in zijn haar, om het zo vies glad te houden

qHBiWdX.jpg

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Als iemand trouwens een paar dagen lang bezig wilt zijn met memes: http://imgur.com/gallery/nlYPe

In 1 sitting doe je er volgens de comments ~10 uur over erdoorheen te ploegen.

 

Heb me in de tijd dat ik niks met mijn PC kan doen hardwarewise aan de software zitten werken, heb onderhand mijn audio visualizers zitten afstellen en ze zijn gewoon bijna hypnotiserend. Als iemand trouwens geïnteresseerd is in mijn rainmeter skin collectie kan ik wel eens wat gaan delen. Heb op het moment 2 audio visualizers (1440x3440p en 768x1024p, vanuit deze basis zijn andere resoluties niet moeilijk te maken), sensor bars voor CPU en GPU temps, CPU en GPU load, RAM usage en GPU clockspeed. Ook een schakelaar om tussen 2 audio outputs te wisselen, een klok+datum ding en 2 lijsten voor al mijn programma's en games.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

41 minutes ago, mikat said:
 

Dat vond ik wel leuk aan in een team werken, je kan van dat soort debug shit in de test versies doen :^) 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Security said:

Sinterklaas heeft zijn eigen taal?! :D

Haha volgens mij niet :P

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Holy fuck did weer zeg. Vannacht eventjes t bed uit geslingerd door een onweersklap van formaat. Waarschijnlijk bliksem inslag binnen 50M van m'n huis. Dat hoor je wel.

 

T is altijd wel geinig om te zien dat we altijd rond deze tijd van t jaar een dag hebben waar 't weer eventjes een middelvinger opsteekt. Vorig jaar hadden we de zomerstorm met windkracht 10, het jaar daarvoor een nacht met alleen maar onweer, nu dit.

 

EDIT net na posten: idd inslag op 't parkeerterrein van de Chinees tegenover m'n huis. Wat zwart gekleurde straatstenen op de plek van inslag. Cool. Maak je dat ook wel eens mee.

Ye ole' train

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

17 minutes ago, lots of unexplainable lag said:

Holy fuck did weer zeg. Vannacht eventjes t bed uit geslingerd door een onweersklap van formaat. Waarschijnlijk bliksem inslag binnen 50M van m'n huis. Dat hoor je wel.

 

T is altijd wel geinig om te zien dat we altijd rond deze tijd van t jaar een dag hebben waar 't weer eventjes een middelvinger opsteekt. Vorig jaar hadden we de zomerstorm met windkracht 10, het jaar daarvoor een nacht met alleen maar onweer, nu dit.

 

EDIT net na posten: idd inslag op 't parkeerterrein van de Chinees tegenover m'n huis. Wat zwart gekleurde straatstenen op de plek van inslag. Cool. Maak je dat ook wel eens mee.

En ik zit hier ondertussen de hele dag maar te hopen op onweer... ik heb nog geen bliksem gezien!

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, RollinLower said:

En ik zit hier ondertussen de hele dag maar te hopen op onweer... ik heb nog geen bliksem gezien!

 

19 minutes ago, lots of unexplainable lag said:

Holy fuck did weer zeg. Vannacht eventjes t bed uit geslingerd door een onweersklap van formaat. Waarschijnlijk bliksem inslag binnen 50M van m'n huis. Dat hoor je wel.

 

T is altijd wel geinig om te zien dat we altijd rond deze tijd van t jaar een dag hebben waar 't weer eventjes een middelvinger opsteekt. Vorig jaar hadden we de zomerstorm met windkracht 10, het jaar daarvoor een nacht met alleen maar onweer, nu dit.

 

EDIT net na posten: idd inslag op 't parkeerterrein van de Chinees tegenover m'n huis. Wat zwart gekleurde straatstenen op de plek van inslag. Cool. Maak je dat ook wel eens mee.

Hier is het 30+ °C

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, deWaardt said:

 

Hier is het 30+ °C

Jup, en hierzo 17. Over nog geen 150KM is het temperatuurverschil 13 graden. Vind je t gek dat het links en rechts onweert.

 

Ye ole' train

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Hier is het ook behoorlijk warm zo tegen de 30°C.

Verder hebben we een klein regenbuitje gehad, verder nog niet echt veel.

Maar volgens de radar zal het slechte weer rond een uur of 4 hier zijn.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

's nachts onweer en nu ineens 30 graden. raar weer.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 Onrustige nacht. drijf natte ochtend, en 7 ambulance sirene's wat hier veel is.

Is het nu wel redelijk weer met 22 graden.

Quote or mention me if not feel ignored 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

43 minutes ago, deWaardt said:

Je weet toch hoe ik zei dat voor dutch talk meetup dat ik dan een desktop mee moet sleuren he?

Ja dat heb ik opgelost.

Ondertussen is ook al bekend welke laptop iedereen van de TU/e met een lekkere korting kan krijgen, een of andere HP Zbook. een i7-6700HQ, 8GB DDR4, 256GB SATA-3 SSD, NVIDIA Quadro M1000M (4GB GDDR5) en 15.6" 1080p IPS scherm. Lekker compute power maar 8GB RAM en 256GB SATA-3 SSD, had dat niet een beetje beter gemogen? Het is btw een ~€1600 laptop die je via de TU/e voor 'maar' ~€800 kan krijgen. Voor 800 zeker geen slecht ding maar voor 1600 zou ik toch zeker voor iets anders gaan.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, tomaatvk said:

Ondertussen is ook al bekend welke laptop iedereen van de TU/e met een lekkere korting kan krijgen, een of andere HP Zbook. een i7-6700HQ, 8GB DDR4, 256GB SATA-3 SSD, NVIDIA Quadro M1000M (4GB GDDR5) en 15.6" 1080p IPS scherm. Lekker compute power maar 8GB RAM en 256GB SATA-3 SSD, had dat niet een beetje beter gemogen? Het is btw een ~€1600 laptop die je via de TU/e voor 'maar' ~€800 kan krijgen. Voor 800 zeker geen slecht ding maar voor 1600 zou ik toch zeker voor iets anders gaan.

Je betaald echt voor de quadro, heb ik ook weet niet precies welke maar volgensmij een 850M equivalent.

Voor de rest zijn de specs van mijnes 4710HQ met 240GB intel SSD en ook 1080p.

Wel een tering grote batterij trouwens.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Vavetti said:

Je betaald echt voor de quadro, heb ik ook weet niet precies welke maar volgensmij een 850M equivalent.

Voor de rest zijn de specs van mijnes 4710HQ met 240GB intel SSD en ook 1080p.

Wel een tering grote batterij trouwens.

Die M1000M (als ze niet opeens gewoon random de kaarten hebben vervangen door andere met dezelfde naam) is een 950M equivalent en je betaalt ook redelijk voor die CPU vgm.

De batterij is een 4 cell 64WHr batterij, onder lage load zal dat ding niet leeglopen. Mijn oude laptop heeft namelijk '48WHr' met energie onzuinige hardware en die gaat al lekker lang mee. Op full load zal die TU/e laptop wel vreselijk snell leeglopen volgensmij. Die 35-45W TDP van de CPU+40W TDP van de GPU+de stroom die de rest van het systeem gebruikt zal de batterij wel heel snel leegzuigen onder hoge load, maar dan is het gewoon een kwestie van een stopcontact vinden.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 minutes ago, tomaatvk said:

Die M1000M (als ze niet opeens gewoon random de kaarten hebben vervangen door andere met dezelfde naam) is een 950M equivalent en je betaalt ook redelijk voor die CPU vgm.

De batterij is een 4 cell 64WHr batterij, onder lage load zal dat ding niet leeglopen. Mijn oude laptop heeft namelijk '48WHr' met energie onzuinige hardware en die gaat al lekker lang mee. Op full load zal die TU/e laptop wel vreselijk snell leeglopen volgensmij. Die 35-45W TDP van de CPU+40W TDP van de GPU+de stroom die de rest van het systeem gebruikt zal de batterij wel heel snel leegzuigen onder hoge load, maar dan is het gewoon een kwestie van een stopcontact vinden.

Stopcontact vinden is meestal geen probleem.

Wij hebben trouwens 2 accu's een 9cell 99Whr en een die niet aan de achterkant uitsteekt 6 cell 56 Whr.

Kan met de 9 cell meestal 8+ uur halen op lage-mid load:D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

23 minutes ago, tomaatvk said:

Ondertussen is ook al bekend welke laptop iedereen van de TU/e met een lekkere korting kan krijgen, een of andere HP Zbook. een i7-6700HQ, 8GB DDR4, 256GB SATA-3 SSD, NVIDIA Quadro M1000M (4GB GDDR5) en 15.6" 1080p IPS scherm. Lekker compute power maar 8GB RAM en 256GB SATA-3 SSD, had dat niet een beetje beter gemogen? Het is btw een ~€1600 laptop die je via de TU/e voor 'maar' ~€800 kan krijgen. Voor 800 zeker geen slecht ding maar voor 1600 zou ik toch zeker voor iets anders gaan.

holy shit 800 euro voor die laptop?

en waar kan ik dit vinden voor bijvoorbeeld de VU amsterdam?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, mikat said:

holy shit 800 euro voor die laptop?

en waar kan ik dit vinden voor bijvoorbeeld de VU amsterdam?

Niet voor zover ik weet doet alleen de tue dit. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, mikat said:

holy shit 800 euro voor die laptop?

en waar kan ik dit vinden voor bijvoorbeeld de VU amsterdam?

Ga naar de TU/e, koop dat ding voor €800, studeer daar voor 3 jaar zodat je de andere €800 niet hoeft te betalen, klaar.

5 minutes ago, Vavetti said:

Stopcontact vinden is meestal geen probleem.

Wij hebben trouwens 2 accu's een 9cell 99Whr en een die niet aan de achterkant uitsteekt 6 cell 56 Whr.

Kan met de 9 cell meestal 8+ uur halen op lage-mid load:D

Kan je die 2 accu's niet gewoon, like, koppelen en dan gewoon iets van 12-13 uur battery life hebben?

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×