Jump to content

Dutch Talk

TheMail
1 minute ago, Vavetti said:

Eehm wat bedoel je?
Stappen ze ook uit de EU?

Nee voetbal :D

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Sintezza said:

Nee voetbal :D

 

ow:P

 

Ik volg het normaal al niet en nu Nederland niet meedoet interesseert niemand het om mij heen dus het hele ek/wk ontgaat mij nogal

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Vavetti said:

ow:P

 

Ik volg het normaal al niet en nu Nederland niet meedoet interesseert niemand het om mij heen dus het hele ek/wk ontgaat mij nogal

 

Mja er is verder toch weinig op tv om te kijken. :D

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

EK in een notendop:

Portugal wint niks (behalve één wedstrijd nu) en gaat toch door.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Sintezza said:

 

Mja er is verder toch weinig op tv om te kijken. :D

 

Oplossing: kijk geen tv:P

 

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Go go go! (als je het nodig hebt)

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, Vavetti said:

Oplossing: kijk geen tv:P

 

 

 

Dat doe ik normaal zoiezo al nie veel.

Maarja ben ziek vandaag, en het regent ook nog is.

Dus paard rijden wordt niet veel vandaag.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Sintezza said:

 

Dat doe ik normaal zoiezo al nie veel.

Maarja ben ziek vandaag, en het regent ook nog is.

Dus paard rijden wordt niet veel vandaag.

Beterschap, en tja tis Nederland wanneer regent het niet?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

11 minutes ago, Vavetti said:

Beterschap, en tja tis Nederland wanneer regent het niet?

Dankje.

Mja best vaak :)

Maar gelukkig hebben we een binnebak.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, BringBackLCT said:

Hallo mensen!!! Mijn dutch is onzin maar mijn pa is dutch.:P Ironisch ik hebben een Amerikaans accent en ik leven Australië.

 

Whut?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik heb net m'n vinger verbrand aan m'n moederbord vrm's.

 

Ik was aan het stress testen en ik wou even voelen of ik de vrm's nog aan kon raken nadat ik CPU performance zag dalen.

Nu heb ik de vorm van het chipje in m'n vinger staan.

 

Low quality mobo's hell yeah!...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

14 minutes ago, deWaardt said:

Ik heb net m'n vinger verbrand aan m'n moederbord vrm's.

 

Ik was aan het stress testen en ik wou even voelen of ik de vrm's nog aan kon raken nadat ik CPU performance zag dalen.

Nu heb ik de vorm van het chipje in m'n vinger staan.

 

Low quality mobo's hell yeah!...

nice man :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

12 minutes ago, Principis said:

nice man :P

Ik heb mijn refresh rate verlaagt naar 48hz zodat ik de framedrops minder merk, het is echt erg :(

 

Hopelijk volgend jaar nieuwe CPU.

Mijn laptop haalt op het moment mijn desktop in dankzij snelle CPU.

GTX 950 loopt helft van de tijd niks te doen terwijl CPU 100% gaat.

En dan 98%, 96% en uiteindelijk ergens rond de 95% want dan overheat het moederbord.

 

350 euro gaming PC is niet zo'n heel groot succes geworden.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, deWaardt said:

 

Nog steeds het dubbele van de consoles;)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Vavetti said:

Nog steeds het dubbele van de consoles;)

True.

 

Maar voor deze prijs is een console misschien praktischer.

 

Mijn PC maakt een hoop herrie, moet het zijpaneel van de kast eraf laten omdat er nauwelijks airflow in dat ding is, CPU is een hoop scheit en mobo overheat constant.

Misschien als ik iets van koeling voor mijn mobo weet te verzinnen kan ik een beetje overclocken, want ik kan nu nauwelijks overclocken omdat de CPU dan gaat throttlen want het moederbord overheat.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, deWaardt said:

Ik heb net m'n vinger verbrand aan m'n moederbord vrm's.

 

Ik was aan het stress testen en ik wou even voelen of ik de vrm's nog aan kon raken nadat ik CPU performance zag dalen.

Nu heb ik de vorm van het chipje in m'n vinger staan.

 

Low quality mobo's hell yeah!...

 

Tja inderdaad cheap ass crap moederbordjes :P

 

Volgens mij heb ik dat al een aantal keren aangehaald op het forum hier.

Jammer genoeg zijn er nog steeds veel mensen die denken beter te weten, en gewoon zeggen dat het niks uit maakt zolang de chipset maar overclocken ondersteund haha.

Het telkens maar weer lezen van zulke reacties op topics van mensen die een goed moederbord zoeken voor overclocken, krijg ik iedere keer weer een facepalm momentje.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Sintezza said:

 

Tja inderdaad cheap ass crap moederbordjes :P

 

Volgens mij heb ik dat al een aantal keren aangehaald op het forum hier.

Jammer genoeg zijn er nog steeds veel mensen die denken beter te weten, en gewoon zeggen dat het niks uit maakt zolang de chipset maar overclocken ondersteund haha.

Het telkens maar weer lezen van zulke reacties op topics van mensen die een goed moederbord zoeken voor overclocken, krijg ik iedere keer weer een facepalm momentje.

 

Ik zocht geen moederbord om mee te overclocken.

Maar mijn moederbord overheat al op stock speeds, dus mijn CPU throttlet de hele tijd naar 3.4ghz of zelfs minder waardoor performance waardeloos word.

Verderest is de Athlon 860k al niet zo'n krachtige chip, en als ie gaat throttlen heb je helemaal Core 2 Quad performance.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, deWaardt said:

Ik zocht geen moederbord om mee te overclocken.

Maar mijn moederbord overheat al op stock speeds, dus mijn CPU throttlet de hele tijd naar 3.4ghz of zelfs minder waardoor performance waardeloos word.

Verderest is de Athlon 860k al niet zo'n krachtige chip, en als ie gaat throttlen heb je helemaal Core 2 Quad performance.

Weet je zeker dat het throttle door het moederbord komt?

Volgens mij hebben die Athlons temp sensor die niet helemaal goed is.

Waardoor ze zoiezo al niet al te goed overclocken.

Maarja vingers verbanden aan een moederbord, dat zegt eigenlijk wel genoeg.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Sintezza said:

Weet je zeker dat het throttle door het moederbord komt?

Volgens mij hebben die Athlons temp sensor die niet helemaal goed is.

Ja, want hij throttlet na een paar seconden al, en dat is niet lang genoeg om de CPU op te laten warmen.

 

Verderest heb ik CPU thermal protection in de BIOS uit gezet en gekeken wat ie dan deed, CPU temps werden niet warmer (omdat ie volgens de sensor nooit in de buurt kwam van temperatuur waar ie moet gaan throttlen, toch throttlede ie terwijl ik thermal throttlen van de CPU letterlijk uitgezet had.

 

Ik heb later CPU thermal throttlen nog getest door de fan van m'n CPU los te koppelen en m daarna op 60% load te laten draaien tot ie ging overheaten. De VRM's kon je nog aanraken zonder dat je vingers pijn deden, maar rond de 80 graden throttlede ie onder de 60%.

 

Verderest, als PC idle is kan ik wat-dan-ook van de power delivery shit van de CPU gewoon aanraken, zodra ik een game open of wat dan ook verbrand ik binnen een paar seconden meteen m'n vinger.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, deWaardt said:

Ja, want hij throttlet na een paar seconden al, en dat is niet lang genoeg om de CPU op te laten warmen.

 

Verderest heb ik CPU thermal protection in de BIOS uit gezet en gekeken wat ie dan deed, CPU temps werden niet warmer (omdat ie volgens de sensor nooit in de buurt kwam van temperatuur waar ie moet gaan throttlen, toch throttlede ie terwijl ik thermal throttlen van de CPU letterlijk uitgezet had.

 

Ik heb later CPU thermal throttlen nog getest door de fan van m'n CPU los te koppelen en m daarna op 60% load te laten draaien tot ie ging overheaten. De VRM's kon je nog aanraken zonder dat je vingers pijn deden, maar rond de 80 graden throttlede ie onder de 60%.

 

Verderest, als PC idle is kan ik wat-dan-ook van de power delivery shit van de CPU gewoon aanraken, zodra ik een game open of wat dan ook verbrand ik binnen een paar seconden meteen m'n vinger.

 

Ja nee dat is inderdaad niet erg best.

Mja ik heb me zelf nooit echt zo in het fm2+ platform verdiept.

Maar als de vrm zo heet wordt dan is dat niet goed nee.

Maar ik zou geen geld investeren in dat platform, omdat het gewoon geen zin meer heeft.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Sintezza said:

 

Ja nee dat is inderdaad niet erg best.

Mja ik heb me zelf nooit echt zo in het fm2+ platform verdiept.

Maar als de vrm zo heet wordt dan is dat niet goed nee.

Maar ik zou geen geld investeren in dat platform, omdat het gewoon geen zin meer heeft.

Nee ben ook aan het kijken naar vervanging.

Ik hoop nog ergens aan een degelijk intel setje te komen, en anders wachten tot Zen (in de hoop dat die ook budget-gericht zijn).

 

Om een idee te geven hoe heet het is, mijn linker wijsvinger is nogsteeds knalrood nadat ik een paar uur geleden m'n vinger op de vrm's legde :S

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

14 minutes ago, deWaardt said:

Nee ben ook aan het kijken naar vervanging.

Ik hoop nog ergens aan een degelijk intel setje te komen, en anders wachten tot Zen (in de hoop dat die ook budget-gericht zijn).

 

Om een idee te geven hoe heet het is, mijn linker wijsvinger is nogsteeds knalrood nadat ik een paar uur geleden m'n vinger op de vrm's legde :S

 

Als ik mijn X99 set werkend heb gekregen (dus heb vervangen en alles werkt) zou je in principe mijn 3770k over kunnen nemen, overklokt heeft die ongeveer i7 6700 performance en dat voor een aantrekkelijker prijsje (ookal trekt het wel meer stroom en zul je misschien fatsoenlijke koeling moeten zoeken).

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, deWaardt said:

Nee ben ook aan het kijken naar vervanging.

Ik hoop nog ergens aan een degelijk intel setje te komen, en anders wachten tot Zen (in de hoop dat die ook budget-gericht zijn).

 

Om een idee te geven hoe heet het is, mijn linker wijsvinger is nogsteeds knalrood nadat ik een paar uur geleden m'n vinger op de vrm's legde :S

 

 

Mja zen wordt wel erg overhyped momenteel.

Ik zal nu alvast voorspellen, mochten de roddels waar zijn dat zen echt met intels Broadwell en Skylake kan concureren kwa performance.

Dan zal het zeker niet goedkoop zijn.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, Sintezza said:

 

Mja zen wordt wel erg overhyped momenteel.

Ik zal nu alvast voorspellen, mochten de roddels waar zijn dat zen echt met intels Broadwell en Skylake kan concureren kwa performance.

Dan zal het zeker niet goedkoop zijn.

 

Nee klopt. Maar we kunnen altijd uitwachten wat het gaat worden.

Kan me best voorstellen dat AMD ook iets in gedachten heeft voor de meer budget georienteerden.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×