Jump to content

Dutch Talk

TheMail
36 minutes ago, tomaatvk said:

Yup, hzo?

Eigenlijk wel ja xD Ik ga pushen voor die echte swekker titan black overklok van iets van 50% ofzo, idk. Een andere koeler erop gooien, volgooien met fans, powerlimits weg halen, voltage verhogen (mogelijk hardwarematig) en dan beetje kloksnelheden verhogen. Misschien zelfs een metalen bakje of plaat aan de memory chips maken zodat ik ze met ijs kan koelen.

titan black = 780 Ti, oftwel downgrade

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, mikat said:

titan black = 780 Ti, oftwel downgrade

Hij wilde toch ook downgraden ?! :D 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, mikat said:

titan black = 780 Ti, oftwel downgrade

Daar ben ik me bewust van, ik ga ook voor een downgrade. Omdat het een downgrade en best wel een aardige downgrade is durf ik het wel om te hardmodden.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, tomaatvk said:

Yup, hzo?

Probeerde hij bij mijn 980 Ti ook al. :D

 

En ik was niet op zoek naar een downgrade, maar gewoon een ruil met een 980 Ti met ander soort koeler.

 

Update: 980 Ti omgeruild en nog niet gehuild. :P Super aardige man, super netjes met z'n computer spul en gaf mij nog twee Noctua fans mee die hij over had ook! Schrok wel even van het prestatie verschil tussen een stock en een Strix OC Edition. Bij Unigen Heaven scoorde de stock 997 en de Strix 1329, zeker even de stock iets over klokken bij de eerste beste kans. 

Edited by Serath
Recycling last post. :v

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Heeft iemand ervaring met SiComputers?

 

want ze zeiden 2-3 werkdagen levertijd en nog steeds geen mailtje met het DPD post tracking gedoe gekregen, dus hebben ze het nog steeds niet verzonden, en helpdesk kost 90 cent wat een bullshit zeg...

 

alleen die 90 cent per gesprek bullshit vind ik erg, dan kan ik ze tenminste fatsoenlijk bellen..

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, mikat said:

Heeft iemand ervaring met SiComputers?

 

want ze zeiden 2-3 werkdagen levertijd en nog steeds geen mailtje met het DPD post tracking gedoe gekregen, dus hebben ze het nog steeds niet verzonden, en helpdesk kost 90 cent wat een bullshit zeg...

 

alleen die 90 cent per gesprek bullshit vind ik erg, dan kan ik ze tenminste fatsoenlijk bellen..

Ja ik heb daar een paar dingen van gekocht en geen problemen mee. Kan je niet via de website kijken?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, mikat said:

Heeft iemand ervaring met SiComputers?

 

want ze zeiden 2-3 werkdagen levertijd en nog steeds geen mailtje met het DPD post tracking gedoe gekregen, dus hebben ze het nog steeds niet verzonden, en helpdesk kost 90 cent wat een bullshit zeg...

 

alleen die 90 cent per gesprek bullshit vind ik erg, dan kan ik ze tenminste fatsoenlijk bellen..

Ik heb al redelijk wat zooi bij SiComputers besteld.

Tenzij er staat dat het morgen in huis is kan je er standaard op rekeken dat het tussen de 3 dagen en de 2 weken ligt. Als er staat dat de levertijd heel lang is (10 dagen ofzo) dan zou ik zeggen dat je hem in 2017 ongeveer kan verwachten. Dit is een nadeel aan die webwinkel, maar de prijs is soms lager en dus zou ik zeggen dat dat het waard is. Dit is ook waar ze in alle reviews over die winkel voor waarschuwen.

 

Heb op het moment de volgende biedingen binnen:

- Nvidia (reference cooler) 780+€415

- EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0+€370

- Asus GeForce GTX Titan Black+€300 (is nog niet zeker of die dat wel doet)

- MSI GTX 780+€415+ (weet niet zeker welk model en of die overeen stemt met de prijs en welke prijs hij gaat geven)

 

Voor welke zou ik gaan? Ik neig nogal naar de MSI 780 als die 415 of meer bied maar de rest ziet er ook goed uit. Denk dat ik die EVGA nog wel naar een iets hogere prijs kan duwen als het moet maar dan zit ik weer met een 970...

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, mikat said:

Heeft iemand ervaring met SiComputers?

 

want ze zeiden 2-3 werkdagen levertijd en nog steeds geen mailtje met het DPD post tracking gedoe gekregen, dus hebben ze het nog steeds niet verzonden, en helpdesk kost 90 cent wat een bullshit zeg...

 

alleen die 90 cent per gesprek bullshit vind ik erg, dan kan ik ze tenminste fatsoenlijk bellen..

Ik vind het persoonlijk geen goede winkel. Heb een laptop bestelt daar die leverbaar was, en heb hem nooit gekregen. Wel toch uiteindelijk geld terug gekregen. :)

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, Slammer said:

Ik vind het persoonlijk geen goede winkel. Heb een laptop bestelt daar die leverbaar was, en heb hem nooit gekregen. Wel toch uiteindelijk geld terug gekregen. :)

das echt kut, maar hoe heb je dat geld terug gekregen? door die 90 cent maar te betalen en ze te bellen? 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, mikat said:

das echt kut, maar hoe heb je dat geld terug gekregen? door die 90 cent maar te betalen en ze te bellen? 

Email?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, mikat said:

das echt kut, maar hoe heb je dat geld terug gekregen? door die 90 cent maar te betalen en ze te bellen? 

Vele mails 

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

27 minutes ago, Slammer said:

Ik vind het persoonlijk geen goede winkel. Heb een laptop bestelt daar die leverbaar was, en heb hem nooit gekregen. Wel toch uiteindelijk geld terug gekregen. :)

En de rente op dat geld dan? :v Maar serieus, als je zo lang dat geld kwijt bent dan mogen zij wel iets meer doen dan dit terug betalen, je bent dat bedrag voor de time being kwijt en dan krijg je het opeens terug en dan zou alles opgelost moeten zijn, of zeur ik nou? :P

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik heb gelukkig nog nooit disaster gehad met online bestellen, en ik bestel letterlijk alles online.

De mediamarkt ligt een paar kilometer verderop, maar toch was ik te lui en bestelde m'n tablet online zodat ik m de volgende dag binnen kreeg.

 

Ik bestel meestal op Azerty of Afuture.

Heb mijn CPU bij Update.nl besteld, SiComputers geen ervaring mee.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik ga meestal naar de Informatique, geen slechte ervaringen mee.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

50 minutes ago, deWaardt said:

Ik heb gelukkig nog nooit disaster gehad met online bestellen, en ik bestel letterlijk alles online.

De mediamarkt ligt een paar kilometer verderop, maar toch was ik te lui en bestelde m'n tablet online zodat ik m de volgende dag binnen kreeg.

 

Ik bestel meestal op Azerty of Afuture.

Heb mijn CPU bij Update.nl besteld, SiComputers geen ervaring mee.

azerty en afuture allebei prima winkels :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

maar het probleem is: ik heb die onderdelen nodig voor iemand's server, en die iemand zit voor zijn werk in frankrijk, en ik moet dit hele project doen, hij heeft die dingen besteld en als adres mijn adres opgegeven (was makkelijker vanwege geld enzo)

 

dus moet ik ze dan gewoon mailen en zeggen dat ik namens hem mail? (heb wel de factuur doorgemaild gekregen van hem)

 

edit: gewoon gereageerd op het factuurmailtje (zoals ze zeiden) en verstuurd naar info@sicomputers ipv de email van de gene waarvoor ik deze server upgrade

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, mikat said:

azerty en afuture allebei prima winkels :)

4launch vind ik goed :) maar ik ga dat altijd ophalen dat is maar een half uurtje rijden

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

iemand deze avond nog zin in GTA?

Degene waarmee ik net aan het spelen was moest plotseling gaan en nu verveel ik me :(

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

20160402_234740.jpg.a4aaac862d0e5cce8a11

Ref... Koeler... Is... Mooi! O.o

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, mikat said:

beetje stoffig?

Yup, moet hem even uitblazen, kun je nagaan, dit zat in een kast met stoffilters... Ik moet echt kijken of ik misschien iets voor mijn kast kan regelen, ken gelukkig iemand met een 3D printer, misschien eens kijken of ik iets met een frame en magneetjes kan realiseren, zou mooi zijn, hoe ik m'n kast niet eens te vervangen.

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Serath said:

Yup, moet hem even uitblazen, kun je nagaan, dit zat in een kast met stoffilters... Ik moet echt kijken of ik misschien iets voor mijn kast kan regelen, ken gelukkig iemand met een 3D printer, misschien eens kijken of ik iets met een frame en magneetjes kan realiseren, zou mooi zijn, hoe ik m'n kast niet eens te vervangen.

hoe heb je je fans? heb je positieve druk in je kast?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, RollinLower said:

hoe heb je je fans? heb je positieve druk in je kast?

Goeie vraag, ik heb dus een Antec Ninehundred, helaas een stoffig kastje dus maak die regelmatig schoon door middel van uitblazen met een spuitbusje lucht waarmee je ook toetsenborden kunt schoonblazen (uitkijkende dat ik hem niet zo hou dat er alleen drijfgassen uit komen wat meen ik stikstof is), deze kast heeft op het moment twee 120mm fans voorin, een 120mm achterin met een Corsair H60 radiator erop, en een 200mm bovenin. Zijkant slot is leeg en helaas open daardoor, maar ik vrees dat ik misschien wel negatieve druk zou hebben als die open is. Alle fans staan op stand 1/3, idee om de voorste fans op 2/3 te zetten?

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×