Jump to content

Dutch Talk

TheMail
9 minutes ago, Major_Tom said:

wat tof een nederlands topic!

 

Vraagje: ik heb een Asus GTX780-DC2OC-3GD5.

hoe te upgraden? 

  1. nog een 780 kopen en sli draaien?
  2. of deze verkopen en een 980TI aanschaffen?

 

Rig name: Odin

CPU: AMD Phenom II x6 1090T black editon.

Graphics: ASUS GTX 780 DirectCU II OC.

Ram: 8 gig ddr3 1333 Mhz

ik zou nog eventjes wachten op Pascal en Polaris. Neem aan dat het op zich nog best wel prima werkt? :P

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, mikat said:

weet niet veel van die AMD Phenoms maar dat ziet er niet goed uit, eerst maar eens een beter CPU zou ik zeggen

Qua single core performance is het in de buurt van een low end i5 denk ik, maar het zijn wel 6 cores.

Zat ook te denken aan te raden om de CPU nog up te graden.. Maar op zich gaat het wel

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, mikat said:

weet niet veel van die AMD Phenoms maar dat ziet er niet goed uit, eerst maar eens een beter CPU zou ik zeggen

de Phenom die ik heb is nogsteeds (beetje overklock) 1 van de beste van AMD.

1 minute ago, Minibois said:

ik zou nog eventjes wachten op Pascal en Polaris. Neem aan dat het op zich nog best wel prima werkt? :P

Gaan we doen, klopt geen enkele moeite met welk spel dan ook :D

CPU: AMD Phenom II x6 1090T black editon. Graphics: ASUS GTX 780 DirectCU II OC. Ram: 8 gig ddr3 1333 Mhz

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, tomaatvk said:

Het bod was zo goed, had niet verwacht om zoveel reacties, intresses en abnormaal hoge boden te krijgen.

En sws, dat bericht was een 1 april grap.

/jk

Maar ik zei niet morgen, het was overmorgen.

Ik vond mijn bod beter :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

29 minutes ago, deWaardt said:

513b66a4dda2f8407d6f162b502532eb.png

Oooh, night theme is wel nice, branden m'n ogen minder uit! :D 

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik blijf nu maar BSOD's krijgen, CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT

 

Is m'n overclock nu alweer instabiel geworden of wat?

 

Deze AMD chip voelt als de grootste waste of money ooit op deze manier. Moet zowat om de maand voltage omhoog doen om m stabiel te houden.

Op die manier is de levensduur van dat ding misschien een half jaar.

 

Ik wacht nog FF met CPU voltage omhoogdoen, kan het ook aan iets anders liggen of is het echt mijn chip die aids heeft?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, deWaardt said:

Ik blijf nu maar BSOD's krijgen, CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT

 

Is m'n overclock nu alweer instabiel geworden of wat?

 

Deze AMD chip voelt als de grootste waste of money ooit op deze manier. Moet zowat om de maand voltage omhoog doen om m stabiel te houden.

Op die manier is de levensduur van dat ding misschien een half jaar.

 

Ik wacht nog FF met CPU voltage omhoogdoen, kan het ook aan iets anders liggen of is het echt mijn chip die aids heeft?

Hiv?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, deWaardt said:

Ik blijf nu maar BSOD's krijgen, CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT

 

Is m'n overclock nu alweer instabiel geworden of wat?

 

Deze AMD chip voelt als de grootste waste of money ooit op deze manier. Moet zowat om de maand voltage omhoog doen om m stabiel te houden.

Op die manier is de levensduur van dat ding misschien een half jaar.

 

Ik wacht nog FF met CPU voltage omhoogdoen, kan het ook aan iets anders liggen of is het echt mijn chip die aids heeft?

Misschien is het een ander probleem?

Doe ook eens een stress test kei lang 4 uur ofzo dan zou die stabiel moeten zijn als die daardoor geraakt en dan ben je vrij zeker dag het een ander probleem is.

 

Ik ben te lui om fatsoenlijk te overclocken :P ik heb voltage gewoon op standaard laten staan en gewoon op 4,5 GHz gezet :D (I7 6700k)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

16 minutes ago, Principis said:

Misschien is het een ander probleem?

Doe ook eens een stress test kei lang 4 uur ofzo dan zou die stabiel moeten zijn als die daardoor geraakt en dan ben je vrij zeker dag het een ander probleem is.

 

Ik ben te lui om fatsoenlijk te overclocken :P ik heb voltage gewoon op standaard laten staan en gewoon op 4,5 GHz gezet :D (I7 6700k)

Het verdachte erachter is dat het meteen opgelost is zodra ik de voltage 0.0125 omhoog Doe. En dat heb ik al 2 keer gedaan de afgelopen maand.

Dat voelt niet comfortabel :S

 

Stress test doe ik morgen wel het is nu te laat om te stofzuigen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, deWaardt said:

Het verdachte erachter is dat het meteen opgelost is zodra ik de voltage 0.0125 omhoog Doe. En dat heb ik al 2 keer gedaan de afgelopen maand.

Dat voelt niet comfortabel :S

 

Stress test doe ik morgen wel het is nu te laat om te stofzuigen.

mijn server stofzuigt erger dan jouw computer ;)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, mikat said:

mijn server stofzuigt erger dan jouw computer ;)

En ik heb het gevoel dat mijn systeem al luid is met de GPU fan die sub 1000RPM draait (BIOS modden ftw) en de CPU fan die maar op iets van 600RPM draait met een idle HDD en geen draaiende PSU fan.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 hours ago, tomaatvk said:

Het bod was zo goed, had niet verwacht om zoveel reacties, intresses en abnormaal hoge boden te krijgen.

En sws, dat bericht was een 1 april grap.

/jk

Maar ik zei niet morgen, het was overmorgen.

I know, had ik ook door toen ik het postte :P

2 hours ago, deWaardt said:

Ik blijf nu maar BSOD's krijgen, CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT

 

Is m'n overclock nu alweer instabiel geworden of wat?

Deze AMD chip voelt als de grootste waste of money ooit op deze manier. Moet zowat om de maand voltage omhoog doen om m stabiel te houden.

Op die manier is de levensduur van dat ding misschien een half jaar.

Ik wacht nog FF met CPU voltage omhoogdoen, kan het ook aan iets anders liggen of is het echt mijn chip die aids heeft?

BLAME UBISOFT!!!

51 minutes ago, Principis said:

Ik ben te lui om fatsoenlijk te overclocken :P ik heb voltage gewoon op standaard laten staan en gewoon op 4,5 GHz gezet :D (I7 6700k)

Same, ongeveer dan, heb voltage +0.005 ofzo gedaan, want dat helpt, en gewoon op 4.4GHz gezet :P (i7 3770k, stock 3.5-3.9)

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

56 minutes ago, mikat said:

mijn server stofzuigt erger dan jouw computer ;)

Ik heb ook een server

 

Ik denk dat deze genoeg herrie maakt :)

 

30 minutes ago, TomvanWijnen said:

I know, had ik ook door toen ik het postte :P

BLAME UBISOFT!!!

Same, ongeveer dan, heb voltage +0.005 ofzo gedaan, want dat helpt, en gewoon op 4.4GHz gezet :P (i7 3770k, stock 3.5-3.9)

GODVERDOMME UBISOFT

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 hours ago, tomaatvk said:

En ik heb het gevoel dat mijn systeem al luid is met de GPU fan die sub 1000RPM draait (BIOS modden ftw) en de CPU fan die maar op iets van 600RPM draait met een idle HDD en geen draaiende PSU fan.

Die van mij staan gewoon uit buiten de CPU fan maar die hoor je niet :)

 

Wat denken jullie?

Dus mijn WD Blue 500GB maakt keiveel lawaai gewoon normaal geluid niks tikkend ofzo en als ik die beweeg klinkt het alsof er zand in zit. Nu die van WD zeiden dat ze die wel zouden willen vervangen ookal is die technisch in orde.

Wat denken jullie? Ik vind dat die BELACHELIJK veel lawaai maakt (het luidste in heel mijn PC) zou dat dan opgelost zijn?

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 3/25/2016 at 1:43 AM, tomaatvk said:

Als ik jou was zou ik eerder gaan pragen ofzo.

Heb trouwens eindelijk mijn nieuwe telefoon besteld, de nexus 5x, hopelijk overleeft die het langer dan iets dan 6 maanden :(

 

Heb ook de beste tijd besteding ooit gevonden, gisteren (aangezien het nu al 1:43 is) in totaal 9 uur aan pokemon film gekeken, nu de nieuwste 7 ofzo nog downloaden en dan rip 2 dagen.

Nexus 5x lijkt mij een fijne telefoon, gisteren bij de BCC uitgetest voor de lol. is wel een beetje plasticky hoor. maar ik ben S6E en iP6s+ gewend dus het ligt er maar aan. Ik wou trouwens m'n s6e vervangen met een S7e, alleen ik vind 5.1 inch toch fijner.

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Nexus 5x lijkt mij een fijne telefoon, gisteren bij de BCC uitgetest voor de lol. is wel een beetje plasticky hoor. maar ik ben S6E en iP6s+ gewend dus het ligt er maar aan. Ik wou trouwens m'n s6e vervangen met een S7e, alleen ik vind 5.1 inch toch fijner.

gebruik je in de praktijk die edge veel dan? ik heb nu een tijdje de gewone S7 en dit is tot nu toe al de beste telefoon die ik heb gebruikt!

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, Principis said:

Die van mij staan gewoon uit buiten de CPU fan maar die hoor je niet :)

 

Wat denken jullie?

Dus mijn WD Blue 500GB maakt keiveel lawaai gewoon normaal geluid niks tikkend ofzo en als ik die beweeg klinkt het alsof er zand in zit. Nu die van WD zeiden dat ze die wel zouden willen vervangen ookal is die technisch in orde.

Wat denken jullie? Ik vind dat die BELACHELIJK veel lawaai maakt (het luidste in heel mijn PC) zou dat dan opgelost zijn?

 

HDD's maken gewoon veel lawaai, mijn WD Black loopt soms tijdens een potje Fallout 4 ook te klapperen in mijn kast.

als je echt voor geen geluid wil gaan is een SSD helaas een beetje de enige optie

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, Principis said:

Die van mij staan gewoon uit buiten de CPU fan maar die hoor je niet :)

 

Wat denken jullie?

Dus mijn WD Blue 500GB maakt keiveel lawaai gewoon normaal geluid niks tikkend ofzo en als ik die beweeg klinkt het alsof er zand in zit. Nu die van WD zeiden dat ze die wel zouden willen vervangen ookal is die technisch in orde.

Wat denken jullie? Ik vind dat die BELACHELIJK veel lawaai maakt (het luidste in heel mijn PC) zou dat dan opgelost zijn?

 

Mijn WD green 1tb klinkt ongeveer zo:

Ik weet niet precies hoeveel geluid jou HDD maakt, maar 3.5" HDD's maken naar mijn ervaring gewoon een hoop herrie.

Deze HDD is ook het luidste onderdeel van mijn hele PC, maar werkt nog perfect.

 

Heb nog een 160gb 3.5" liggen en die maakt ook tering veel herrie.

 

Als je een stille mechanische HDD wilt moet je een 2.5" kopen, die zijn naar mijn ervaring een stuk stiller.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Butting in met random vraag, is het normaal voor een Laptop GPU om een asic score van 80,7% te hebben? :v

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, mikat said:

zit op school, kan die video niet kijken, hoeveel RPM?

en welke OS draai je? zeg aub geen windows 7, 8 of 10

Fans zijn PWM, RPM tussen 10k en 17k RPM.

HDD's zijn 15000rpm

Draait Windows XP

 

Dit is btw de server die ik te koop.

Ik maak straks een bootup video

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×