Jump to content

Dutch Talk

TheMail
Just now, Serath said:

Goeie vraag, ik heb dus een Antec Ninehundred, helaas een stoffig kastje dus maak die regelmatig schoon door middel van uitblazen met een spuitbusje lucht waarmee je ook toetsenborden kunt schoonblazen (uitkijkende dat ik hem niet zo hou dat er alleen drijfgassen uit komen wat meen ik stikstof is), deze kast heeft op het moment twee 120mm fans voorin, een 120mm achterin met een Corsair H60 radiator erop, en een 200mm bovenin. Zijkant slot is leeg en helaas open daardoor, maar ik vrees dat ik misschien wel negatieve druk zou hebben als die open is. Alle fans staan op stand 1/3, idee om de voorste fans op 2/3 te zetten?

dat hangt er sterk vanaf of het je uitmaakt hoeveel geluid je kast maakt. ik heb geen idee watvoor mogelijkheden je hebt om fans te plaatsen in die kast. kan je niet een van je 120mm fans voorin uitwisselen voor je 200mm fan?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, RollinLower said:

dat hangt er sterk vanaf of het je uitmaakt hoeveel geluid je kast maakt. ik heb geen idee watvoor mogelijkheden je hebt om fans te plaatsen in die kast. kan je niet een van je 120mm fans voorin uitwisselen voor je 200mm fan?

Nee, helaas, de kast heeft voor de 200mm fan al een iets breder, speciaal gedeelte bovenin, stamt nog uit de tijd toen 200mm net een beetje in begon te komen, mooiste zou toch zijn als ik gauw genoeg een betere kast kon kopen, dit kastje is al erg oud en mist toch een hoop ook al is die niet slecht. Hij heeft alleen geen dingen als stoffilters, optie om voeding met fan naar de bodem gericht te plaatsen, CPU window, SSD slots, en vooral... Bijna geen cable management! :S

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Serath said:

Nee, helaas, de kast heeft voor de 200mm fan al een iets breder, speciaal gedeelte bovenin, stamt nog uit de tijd toen 200mm net een beetje in begon te komen, mooiste zou toch zijn als ik gauw genoeg een betere kast kon kopen, dit kastje is al erg oud en mist toch een hoop ook al is die niet slecht. Hij heeft alleen geen dingen als stoffilters, optie om voeding met fan naar de bodem gericht te plaatsen, CPU window, SSD slots, en vooral... Bijna geen cable management! :S

op Tweakers staan vaak mooie tweedehands behuizingen te koop! hier nog een H440 voor een zeer mooie prijs :D http://tweakers.net/aanbod/963315/nzxt-h440-rood-en-zwart.html

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, RollinLower said:

op Tweakers staan vaak mooie tweedehands behuizingen te koop! hier nog een H440 voor een zeer mooie prijs :D http://tweakers.net/aanbod/963315/nzxt-h440-rood-en-zwart.html

Ah, NZXT, ben er nog niet heel bekend mee, maar merk dat iedereen er goed over te spreken is. Is het overwegen waard.

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, RollinLower said:

op Tweakers staan vaak mooie tweedehands behuizingen te koop! hier nog een H440 voor een zeer mooie prijs :D http://tweakers.net/aanbod/963315/nzxt-h440-rood-en-zwart.html

En ik zit hier met mijn knex kast (zonder stof filters) en heb juist totaal geen last van stof. Ik krijg er zelfs zo weinig stof ik dat ik me zorgen begin te maken dat het ergens anders zit of dat ik iets fout doe :D

 

Als het goed is ga ik ook de deal sluiten voor de 780 met reference koeler. Ben benieuwd hoe 'mooi' die dan zijn. Ga die koeler er denk ik toch afslopen binnen notime en dan een grote dual tower CPU heatsink die ik nog heb liggen erop knallen.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, tomaatvk said:

Als het goed is ga ik ook de deal sluiten voor de 780 met reference koeler. Ben benieuwd hoe 'mooi' die dan zijn.

Oh man, ze koelen misschien niet het hardst, maar ze zijn stevig! Geen el-cheapo plastic maar veel Aluminium!

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, tomaatvk said:

En ik zit hier met mijn knex kast (zonder stof filters) en heb juist totaal geen last van stof. Ik krijg er zelfs zo weinig stof ik dat ik me zorgen begin te maken dat het ergens anders zit of dat ik iets fout doe :D

 

Als het goed is ga ik ook de deal sluiten voor de 780 met reference koeler. Ben benieuwd hoe 'mooi' die dan zijn. Ga die koeler er denk ik toch afslopen binnen notime en dan een grote dual tower CPU heatsink die ik nog heb liggen erop knallen.

hoe ga je dan zijn VRAM koelen? nog met een extra fan en kleine heatsinks?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Serath said:

Oh man, ze koelen misschien niet het hardst, maar ze zijn stevig! Geen el-cheapo plastic maar veel Aluminium!

Nou moet ik zeggen, ik heb tot nu toe 3 dedicated GPUs gehad in mijn eigen PC. De eerste was een 650 ti boost van MSI (single fan) die van plastic was, van dat dikke, premium plastic gebeuren, geen cheapo plastic stuff IMO. De tweede een iChill 970, die was van metaal met een heel klein beetje plastic hier en daar maar het was niet zo dat dat er cheapo uitzag (het metaal was zelfs van lagere kwaliteit dan het plastic xD). Als derde deze 980 ti xtreme windforce en buiten de de covers van de LEDs (want je kan helaas niet door metaal heen kijken), de fans (metalen fans...), de cable housing en het plastic in de connectors (dat heb je simpelweg nodig) zit er geen plastic op deze kaart. Het is volgensmij zelfs staal wat op deze kaart zit, maar weet het niet zeker.

 

Ik heb dus nog niet echt een kaart met cheapo plastic gezien (buiten een AMD 7950 kaart van een vriend).

 

5 minutes ago, RollinLower said:

hoe ga je dan zijn VRAM koelen? nog met een extra fan en kleine heatsinks?

Dat zie ik dan wel als hij op de operatietafel ligt, zit te denken aan wat oude heatsinks die ik nog heb, een stuk of 5 fans (heb er nog 7 ofzo liggen) en misschien wat metalen platen in combinatie met ijsblokjes ofzo (het water zal ik wel afvangen). Gelukkig heb ik voor dit alles plaats omdat hij redelijk onderaan mijn mobo zit en er niks in de weg zal zitten. Kan er zelfs makkelijk van knex een steun voor maken zonder dat hij airflow verliest.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, Principis said:

4launch vind ik goed :) maar ik ga dat altijd ophalen dat is maar een half uurtje rijden

Dit is een van mijn favo webshops, goede prijs en goede service (ook met RMA) en dat al vele jaren, dit is over de jaren heen mijn goto webwinkel geworden.

 

1 hour ago, Serath said:

Nee, helaas, de kast heeft voor de 200mm fan al een iets breder, speciaal gedeelte bovenin, stamt nog uit de tijd toen 200mm net een beetje in begon te komen, mooiste zou toch zijn als ik gauw genoeg een betere kast kon kopen, dit kastje is al erg oud en mist toch een hoop ook al is die niet slecht. Hij heeft alleen geen dingen als stoffilters, optie om voeding met fan naar de bodem gericht te plaatsen, CPU window, SSD slots, en vooral... Bijna geen cable management! :S

Raar eigenlijk, mijn ThermalTake Mozart TX uit 2007 heeft al stoffilters, en de destijds high end en populaire Nine Hundred heeft dat niet. :o

 

1 hour ago, tomaatvk said:

En ik zit hier met mijn knex kast (zonder stof filters) en heb juist totaal geen last van stof. Ik krijg er zelfs zo weinig stof ik dat ik me zorgen begin te maken dat het ergens anders zit of dat ik iets fout doe :D

Waar je woont maakt een gigantisch verschil, ik heb in Tilburg gewoond en daar zat alles met een dag of 2 onder het stof, terwijl hier in de polder in 2 maanden niet zoveel stof op iets komt te zitten.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, Security said:

Raar eigenlijk, mijn ThermalTake Mozart TX uit 2007 heeft al stoffilters, en de destijds high end en populaire Nine Hundred heeft dat niet. :o

Antec heeft volgens mij altijd al vreemde design keuzes gehad van wat ik zo zie bij sommigen van hun kasten. o.O

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

27 minutes ago, deWaardt said:

2016-03-11_17.31.39.jpg

 

Gelukkig zie het als je op let nog vóór dat je hem koopt, maar da's echt gewoon slecht. :P 

 

Also, zijn er überhaupt mensen die x50's of lager in SLI gebruiken? Het lijkt mij zo niet nuttig...

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 minutes ago, Serath said:

Also, zijn er überhaupt mensen die x50's of lager in SLI gebruiken? Het lijkt mij zo niet nuttig...

Moet je ook niet doen :P

Je hebt een kaart die oké werkt op 1080p, die ga je dan SLI doen omdat..? Je hebt nog steeds 2GB VRAM, dus daar niet voor.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

13 hours ago, Serath said:

Ah, NZXT, ben er nog niet heel bekend mee, maar merk dat iedereen er goed over te spreken is. Is het overwegen waard.

Ik heb een H440, Ben er zeer tevreden mee :D

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, deWaardt said:

Over webshops...

Alleen dit ging er bij mij nooit in:

 

2016-03-11_17.31.39.jpg

Staat er nou ook nog net buiten beeld van beschikt over uitgebreide aansluitmogelijkheden via vga hdmi en dvi? :P

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Serath said:

 

Gelukkig zie het als je op let nog vóór dat je hem koopt, maar da's echt gewoon slecht. :P 

 

Also, zijn er überhaupt mensen die x50's of lager in SLI gebruiken? Het lijkt mij zo niet nuttig...

Ik heb deze kaart gekocht van deze website, ook al was de beschrijving fout, de kaart is gewoon de goede.

35 minutes ago, Vavetti said:

Staat er nou ook nog net buiten beeld van beschikt over uitgebreide aansluitmogelijkheden via vga hdmi en dvi? :P

 

Ja haha

Degene die dit eropgezet heeft was blind ofzo

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 31-3-2016 at 9:12 PM, Slammer said:

Deze jongen heeft volgens mij totaal geen verstand van computers xD

 

 

EDIT: wtf ik wou dit helemaal niet posten >.>

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Net mijn kaart vanuit limburg in rotterdam bezorgd, heb extra geld gekregen. Heb dus nu mijn 980 ti voor €440 en een 780 ingeruild. Goede deal IMO, want als ik die 780 verkoop krijg ik meer dan de huidige nieuwwaarde van die 980 ti en de 780 zal ook minder in prijs zakken.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, tomaatvk said:

Net mijn kaart vanuit limburg in rotterdam bezorgd, heb extra geld gekregen. Heb dus nu mijn 980 ti voor €440 en een 780 ingeruild. Goede deal IMO, want als ik die 780 verkoop krijg ik meer dan de huidige nieuwwaarde van die 980 ti en de 780 zal ook minder in prijs zakken.

 

On 1-4-2016 at 9:52 PM, tomaatvk said:

 

Ik heb nog wel even, was niet van plan hem morgen de deur uit te gooien, even als in, een maand?

 

Iedereen heeft toch een spaarrekening :v

 

Just saying :P

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

34 minutes ago, TomvanWijnen said:

Just saying :P

Het bod was zo goed, had niet verwacht om zoveel reacties, intresses en abnormaal hoge boden te krijgen.

En sws, dat bericht was een 1 april grap.

/jk

Maar ik zei niet morgen, het was overmorgen.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

wat tof een nederlands topic!

 

Vraagje: ik heb een Asus GTX780-DC2OC-3GD5.

hoe te upgraden? 

  1. nog een 780 kopen en sli draaien?
  2. of deze verkopen en een 980TI aanschaffen?

 

Rig name: Odin

CPU: AMD Phenom II x6 1090T black editon.

Graphics: ASUS GTX 780 DirectCU II OC.

Ram: 8 gig ddr3 1333 Mhz

CPU: AMD Phenom II x6 1090T black editon. Graphics: ASUS GTX 780 DirectCU II OC. Ram: 8 gig ddr3 1333 Mhz

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Major_Tom said:

wat tof een nederlands topic!

 

Vraagje: ik heb een Asus GTX780-DC2OC-3GD5.

hoe te upgraden? 

  1. nog een 780 kopen en sli draaien?
  2. of deze verkopen en een 980TI aanschaffen?

Toevallig heb ik net mijn 980 ti voor een 780 geruild.

Als je geld hebt en het nu wilt, ga voor de 980 ti.

Als je geld hebt en het niet perse nu wilt, wacht een maandje of 2 op pascal en koop de high end kaart.

Als je niet zo veel geld hebt en het nu wilt, ga voor een 2de 780.

Als je niet zo veel geld hebt en het niet perse nu wilt, koop een mid range pascal.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

aangepast + specs.

en dankjewel :D

CPU: AMD Phenom II x6 1090T black editon. Graphics: ASUS GTX 780 DirectCU II OC. Ram: 8 gig ddr3 1333 Mhz

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×