Jump to content

Dutch Talk

TheMail
22 hours ago, tomaatvk said:

Volgensmij geldt hetzelfde voor iedereen die in dutch talk actief is...

laten t we t er maar op houden dat normies eng en vies zijn met hun gepraat over sociale dingen.

May the light have your back and your ISO low.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

58 minutes ago, Vavetti said:

@tomaatvk error 404 post count not found :P

 

Dan zal ik maar niet meer posten denk ik :P

14 minutes ago, Bsmith said:

laten t we t er maar op houden dat normies eng en vies zijn met hun gepraat over sociale dingen.

he bah, sociale dingen, daar hebben we het hier niet over.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 10/9/2016 at 10:54 AM, tomaatvk said:

Volgensmij geldt hetzelfde voor iedereen die in dutch talk actief is...

triggered

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Yay! Net een Jet Black 7 Plus besteld.. komt pas over 2 tot 3 weken aan #firstworldproblems

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 9-10-2016 at 2:05 PM, Principis said:

Backuppen? :)

Wat is dat? :P

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

11 hours ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Yay! Net een Jet Black 7 Plus besteld.. komt pas over 2 tot 3 weken aan #firstworldproblems

heb hem in de winkel gezien en het camera systeeem geprobeert, dat is het eingste wat mij gehyped krijgt, 2 lenzen die gecombineert werken ipv apart voor een gimmicky 3D foto.

May the light have your back and your ISO low.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 09/10/2016 at 10:28 AM, Principis said:

Ik leef met je mee :) zelf heb ik ook niet echt het meest actieve sociaal leven...

Ik ben nu eenmaal niet zo goed in praten als het niet over electronica gaat :P

Nee nee, ik ben erg open en ik praat ook erg veel, maar ten eerste is het moeilijk te begrijpen wanneer mensen het niet meer kunnen volgen, en ten tweede praat ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 10/10/2016 at 9:15 AM, Bsmith said:

laten t we t er maar op houden dat normies eng en vies zijn met hun gepraat over sociale dingen.

Met hun vieze deus of wat is het nu.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Oke, er zijn nu 31 dagen van mijn 31 dagen lang onbeperkt snel internet bundel voorbij (om de een of andere reden werkt de bundel wel nog tot morgen, geen idee waarom), ik heb tot nu toe maarliefst 31GB aan mobiele data gebruikt binnen die periode (dus gemiddeld exact 1GB/dag). Vraag me niet hoe ik al deze zooi geflikt kreeg maar het was de €7,50 sws waard.

 

Morgenavond als ik thuis kom zal ik het verlengen met 31 dagen en dan ben ik benieuwd of het dan nog steeds snel is of dat het opeens langzaam is. Ook zal mijn 1070 morgen bezorgd worden, dan zal mijn buildlog bijna klaar zijn (alleen nog final touches en ik zit te overwegen enkele dingen te verven). Een interessante toevoeging, ik ben wel lekker aangeschoten als ik morgen avond thuis kom om die dingen te installeren dus dat maakt het alleen maar leuker xD

FYI, aangeschoten/lichtelijk dronken aan computers werken is leuker dan wanneer je nuchter bent, maar niet verstandig, don't try this at home kids.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Heb mijn 1070 binnen en geinstalleerd, hij heeft tot nu toe nog slechtere performance dan mijn 980 ti had, maar ik denk dat dat een kwestie is van eventjes wat BIOS modden en dan is het opgelost. Mijn build log is op het moment bijna klaar, ik moet alleen nog wat finishing touches aan mijn pc doen en nog wat foto's en een video maken.

 

Heb trouwens ook mijn KPN maandbundel verlengt en heb deze maand weer langzaam internet :(

Rip 24/7 1080p60fps videos kunnen kijken.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, tomaatvk said:

Heb mijn 1070 binnen en geinstalleerd, hij heeft tot nu toe nog slechtere performance dan mijn 980 ti had, maar ik denk dat dat een kwestie is van eventjes wat BIOS modden en dan is het opgelost. Mijn build log is op het moment bijna klaar, ik moet alleen nog wat finishing touches aan mijn pc doen en nog wat foto's en een video maken.

 

Heb trouwens ook mijn KPN maandbundel verlengt en heb deze maand weer langzaam internet :(

Rip 24/7 1080p60fps videos kunnen kijken.

Welke heb je gekocht?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, Principis said:

Welke heb je gekocht?

De Palit GTX 1070 Super Jetstream, zie de spoiler voor een pic van de kaart in mijn pc en de kaart los, voor meer, check mn build log in mijn signature.

Hij ziet er echt fancy as hell uit en is echt abnormaal koel en stil, gewoon full load op 65°C terwijl de fans op 35% draaien en dat is letterlijk onhoorbaar.

Spoiler

CrprrdO.jpglttgHIA.jpg

 

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

21 hours ago, tomaatvk said:

Heb mijn 1070 binnen en geinstalleerd, hij heeft tot nu toe nog slechtere performance dan mijn 980 ti had, maar ik denk dat dat een kwestie is van eventjes wat BIOS modden en dan is het opgelost. Mijn build log is op het moment bijna klaar, ik moet alleen nog wat finishing touches aan mijn pc doen en nog wat foto's en een video maken.

 

Heb trouwens ook mijn KPN maandbundel verlengt en heb deze maand weer langzaam internet :(

Rip 24/7 1080p60fps videos kunnen kijken.

 

Van een GTX980Ti naar een GTX1070 is ook niet echt een upgrade he.

Maar eerder een down / side-grade op zn best as je hem overclocked..

 

Ik begrijp deze keuze niet? :S

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

16 minutes ago, Sintezza said:

Van een GTX980Ti naar een GTX1070 is ook niet echt een upgrade he.

Maar eerder een down / side-grade op zn best as je hem overclocked..

 

Ik begrijp deze keuze niet? :S

Nou... het verliep zo:

januari 2016: Wilde een andere en betere kaart omdat mijn 970 helemaal gemaxed was qua OC en modden en hij IMO niet snel genoeg was->koopt 980 ti

februari/maart 2016: Gaat helemaal wild met het BIOS modden en OCen van die 980 ti en haalt gvd hoge FS scores

april 2016: Weet dat pascal bijna geannounced word en dat de 980 ti dan veel minder waard is->ruilt 980 ti om voor 780+€430

2 weken later: Pascal geannounced en 980 ti prijzen kelderen

oktober 2016: 780 toch niet meer goed genoeg en vond het tijd voor een nieuw speeltje->koopt 1070 voor €470 incl gears of war 4

volgende week: Verkoop mijn 780 voor €155 aan een vriend door

eind resultaat, ik ben van een 980 ti naar een 1070+gears of war 4 gegaan die echt maar 1/3e van de stroom gebruikt en zelfs op full load geen geluid maakt en heb er -€115 voor betaald.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

38 minutes ago, tomaatvk said:

Nou... het verliep zo:

januari 2016: Wilde een andere en betere kaart omdat mijn 970 helemaal gemaxed was qua OC en modden en hij IMO niet snel genoeg was->koopt 980 ti

februari/maart 2016: Gaat helemaal wild met het BIOS modden en OCen van die 980 ti en haalt gvd hoge FS scores

april 2016: Weet dat pascal bijna geannounced word en dat de 980 ti dan veel minder waard is->ruilt 980 ti om voor 780+€430

2 weken later: Pascal geannounced en 980 ti prijzen kelderen

oktober 2016: 780 toch niet meer goed genoeg en vond het tijd voor een nieuw speeltje->koopt 1070 voor €470 incl gears of war 4

volgende week: Verkoop mijn 780 voor €155 aan een vriend door

eind resultaat, ik ben van een 980 ti naar een 1070+gears of war 4 gegaan die echt maar 1/3e van de stroom gebruikt en zelfs op full load geen geluid maakt en heb er -€115 voor betaald.

 

Misskien een idee om die GTX1070 te verkopen?

die €155,- erbij te pakken, en een GTX1080 halen?

Ik weet zo even niet wat de prijzen van de 1080´s op dit moment zijn?

Nvidia moet gewoon die 1080Ti lanceren, zodat de prijzen van de 1080 en 1070 omlaag gaan.

Maar dan zal AMD eerst VEGA10 moeten brengen denk ik.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, Sintezza said:

Misskien een idee om die GTX1070 te verkopen?

die €155,- erbij te pakken, en een GTX1080 halen?

Heb daar lang over zitten twijfelen, maar ik gebruik dat overgebleven geld liever ergens anders voor. Ik ben namelijk redelijk geïnteresseerd in een goede headset en nog wat andere dingen. Vergeet niet dat ik een arm studentje ben die geen stufi meer krijgt maar alles hoort te lenen dus ik geef liever zo weinig mogelijk uit (LMAO, door aanvullende beurs, alimentatie, enz, ik maak eigenlijk iets van €375 winst op studeren zolang ik geen electronica koop).

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, tomaatvk said:

Heb daar lang over zitten twijfelen, maar ik gebruik dat overgebleven geld liever ergens anders voor. Ik ben namelijk redelijk geïnteresseerd in een goede headset en nog wat andere dingen. Vergeet niet dat ik een arm studentje ben die geen stufi meer krijgt maar alles hoort te lenen dus ik geef liever zo weinig mogelijk uit (LMAO, door aanvullende beurs, allimentatie, enz, ik maak eigenlijk iets van €375 winst op studeren zolang ik geen electronica koop).

 

Ja dat begrijp ik wel.

En het is natuurlijk ook maar net hoeveel gpu performance je nodig hebt.

Ik zit te twijfelen om te wachten op de AMD VEGA kaarten, maar aan de andere kant ik game bijna nooit.

En als ik game, dan is dit op 1080P, dus in feite is een GTX1060 or RX480 prima.

Waarschijnlijk kan ik 2 RX480´s kopen voor de prijs van 1 vega of 1080Ti kaart.

Wel handig voor kvm.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Sintezza said:

 

Ja dat begrijp ik wel.

En het is natuurlijk ook maar net hoeveel gpu performance je nodig hebt.

Ik zit te twijfelen om te wachten op de AMD VEGA kaarten, maar aan de andere kant ik game bijna nooit.

En als ik game, dan is dit op 1080P, dus in feite is een GTX1060 or RX480 prima.

Ik game opzich ook bijna nooit maar af en toe doe ik wat op dolphin emulator en ik weet niet of je een idee hebt hoe dat gaat met een 780 op reference koeler, maar het is niet fijn. Die GPU had moeite met op native gamecube res games te runnen zonder filtering, AA, enz. Deze 1070 haalt het net (als in, soms drops naar 50fps in mario kart multiplayer) op 1440p uw op max settings, helemaal perfect.

Ook wilde ik graag een GPU zonder reference style koeler, dus eentje die ook fanless kan werken en niet opstijgt als hij onder full load komt.

 

Ik heb trouwens ook eens een mooi tabelletje gemaakt van hoeveel ik netto per dag voor elke GPU heb betaald, voor mijn 650 ti boost heb ik €0,03 per dag betaald ((aankoop-verkoop prijs)/(datum van aankoop volgende GPU-datum aankoop GPU)), mijn 970 €0,25, mijn 980 ti €0,94, mijn 780 €0,48 en mijn 1070 tot nu toe €95,80.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

de GTX 1080 is best wel overpriced hoor.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, Minibois said:

de GTX 1080 is best wel overpriced hoor.

Ja logisch Nvidia licht gewoon zijn klanten op door de hoofdprijs te vragen voor een midrange chip.

Mja als er geen competitie is...

 

Die GTX1080Ti is in princiepe allang klaar hoor, al maanden.

Maar ze hoeven hem niet te lanceren.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Sintezza said:

Ja logisch Nvidia licht gewoon zijn klanten op door de hoofdprijs te vragen voor een midrange chip.

Mja als er geen competitie is...

AMD, a.u.b. nieuwe high end kaarten.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Sintezza said:

Ja logisch Nvidia licht gewoon zijn klanten op door de hoofdprijs te vragen voor een midrange chip.

Mja als er geen competitie is...

Enerzijds voel ik me ook gewoon dom voor het kopen van een 1070 voor deze prijs, echter past deze kaart perfect bij wat ik nodig heb en dit is helaas het bijkomende prijskaartje

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, tomaatvk said:

Ik game opzich ook bijna nooit maar af en toe doe ik wat op dolphin emulator en ik weet niet of je een idee hebt hoe dat gaat met een 780 op reference koeler, maar het is niet fijn. Die GPU had moeite met op native gamecube res games te runnen zonder filtering, AA, enz. Deze 1070 haalt het net (als in, soms drops naar 50fps in mario kart multiplayer) op 1440p uw op max settings, helemaal perfect.

Ook wilde ik graag een GPU zonder reference style koeler, dus eentje die ook fanless kan werken en niet opstijgt als hij onder full load komt.

 

Ik heb trouwens ook eens een mooi tabelletje gemaakt van hoeveel ik netto per dag voor elke GPU heb betaald, voor mijn 650 ti boost heb ik €0,03 per dag betaald ((aankoop-verkoop prijs)/(datum van aankoop volgende GPU-datum aankoop GPU)), mijn 970 €0,25, mijn 980 ti €0,94, mijn 780 €0,48 en mijn 1070 tot nu toe €95,80.

 

Ja ik ken dolphin idd wel.

Heb het zelf ook nog ergens om new super mario bross wii te spelen op de pc.

Maar ik heb nu nog een FX cpu, dus het loopt zoiezo al van geen kant.

Normaliter zou dolphin meer van de processor afhankelijk moeten zijn opzich.

Maar dat ligt idd weer aan de games.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Sintezza said:

Ja ik ken dolphin idd wel.

Heb het zelf ook nog ergens om new super mario bross wii te spelen op de pc.

Maar ik heb nu nog een FX cpu, dus het loopt zoiezo al van geen kant.

Mijn 3770k kon het ook maar net hendelen, mijn 5820k heeft er dan weer totaal geen problemen mee.

Ik krijg nog steeds wel bluescreens na een paar uur dat spel runnen wat het fuckt nog steeds met de stabiliteit van mijn systeem.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×