Jump to content

Dutch Talk

TheMail
5 minutes ago, mikat said:

net macbook ssd enclosure, macbook ssd adapter naar m.2, pentalobe p5 1,2 mm schroevendraaier en torx t5 gekocht :D

macbook ssd upgrade here i come

En de ssd zelf ontbreekt van het lijstje.... :P

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Minibois said:

Ligt aan hoe mijn geldstroom dan is, maar ik ga waarschijnlijk niet voor top end zooi als i7 6700K level, maar eerder rond mid end of iets hoger dan dat zoals de 6600K (of wat dan ook het beste voor mij en de prijs is wanneer ik ga upgraden).

Maar sowieso ga ik voor quad core en zo veel RAM als maar kan.

Goed idee, ik heb high end(4790K) gekocht vorig jaar en of het echt nodig is geweest? dat betwijfel ik nu zelf toch ook, heb helaas een vriendin opgelopen kort erna wat ook al scheelt, maar buiten dat is het eigenlijk gewoon overkill, zelfs als je iest rendert en een redelijke(geen triple A) game hebt draaien tegelijkertijd, denk dat zelfs een i5 goed genoeg was geweest.

 

1 hour ago, mikat said:

dingen uit china duren super lang, bestel de ssd later wel lol :)

die is er meestal de volgende dag :P

ga de 850 evo m.2 250 GB nemen

 

owhh, netjes en veel succes ermee!

May the light have your back and your ISO low.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

38 minutes ago, Bsmith said:

Goed idee, ik heb high end(4790K) gekocht vorig jaar en of het echt nodig is geweest? dat betwijfel ik nu zelf toch ook, heb helaas een vriendin opgelopen kort erna wat ook al scheelt, maar buiten dat is het eigenlijk gewoon overkill, zelfs als je iest rendert en een redelijke(geen triple A) game hebt draaien tegelijkertijd, denk dat zelfs een i5 goed genoeg was geweest.

 

 

owhh, netjes en veel succes ermee!

zo denk ik eigenlijk ook over mijn 4790k, maar mijn hoop is dat ik dat mijn cpu het uithoudt tot het einde van de universiteit :) (dus dat hij de 1170 of 1270 aan kan :))

 

tnx :) heb deze ssd echt nodig, 60 GB is te weinig en dan kan ik eindelijk gewoon Xcode installeren, Adobe shit installeren, iMovie installeren en lekker doen wat ik wil, ipv altijd nadenken of ik wel genoeg ruimte heb, 100 euro prima besteed als je het mij vraagt haha

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

13 minutes ago, mikat said:

zo denk ik eigenlijk ook over mijn 4790k, maar mijn hoop is dat ik dat mijn cpu het uithoudt tot het einde van de universiteit :) (dus dat hij de 1170 of 1270 aan kan :))

 

tnx :) heb deze ssd echt nodig, 60 GB is te weinig en dan kan ik eindelijk gewoon Xcode installeren, Adobe shit installeren, iMovie installeren en lekker doen wat ik wil, ipv altijd nadenken of ik wel genoeg ruimte heb, 100 euro prima besteed als je het mij vraagt haha

Ik had eerst ook altijd datzelfde probleem met mijn 120GB SSD, ik gebruik dat ding nu alleen als een RAM accelerated cache drive.

 

Qua CPU had ik eerst een 3570 (non-K), maar ik wilde overklokken als de 4,4GHZ die ik daarop kon halen en hij zat toch wel echt tegen het randje aan van goed genoeg of niet dus had geupgrade naar een used 3770k. De totale upgrade van 3570->3770k heeft me €40 gekost, goede deal IMO. Toen op het begin had ik hem op iets van 4,7GHz runnen en dat was wel een beetje overkill. Had hem uit verveling toch maar op 4,8GHz gezet (waar hij nu alweer op staat na een tijdje op 4,9GHz te hebben gerunt). Dat was nog een beetje meer overkill maar door mijn combinatie van permanent 20-30 chrome tabs open te hebben (soms maar 10, soms 40/50) met zware pagina's ertussen, de hoeveelheid Rainmeter zooi die ik op mijn bureaublad heb en allerlei andere achtergrond programma's die ik heb runnen begint mijn 3770k het toch een beetje af te leggen tegen mijn standaarden. Vandaar dat ik nu zit te denken om nog even voor een upgrade naar een 6 core, 40 PCI-e lade (wil veel expandability) broadwell-e chip te gaan zodat ik geen last meer heb van 100% usage op mijn CPU als ik opstart, chrome open of GTA V speel met mijn Rainmeter zooi+chrome+achtergrond programma's actief. Dat zal dan vast ook wel weer overkill zijn maar ik vind wel iets om dat te verhelpen :P

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, tomaatvk said:

Ik had eerst ook altijd datzelfde probleem met mijn 120GB SSD, ik gebruik dat ding nu alleen als een RAM accelerated cache drive.

 

Qua CPU had ik eerst een 3570 (non-K), maar ik wilde overklokken als de 4,4GHZ die ik daarop kon halen en hij zat toch wel echt tegen het randje aan van goed genoeg of niet dus had geupgrade naar een used 3770k. De totale upgrade van 3570->3770k heeft me €40 gekost, goede deal IMO. Toen op het begin had ik hem op iets van 4,7GHz runnen en dat was wel een beetje overkill. Had hem uit verveling toch maar op 4,8GHz gezet (waar hij nu alweer op staat na een tijdje op 4,9GHz te hebben gerunt). Dat was nog een beetje meer overkill maar door mijn combinatie van permanent 20-30 chrome tabs open te hebben (soms maar 10, soms 40/50) met zware pagina's ertussen, de hoeveelheid Rainmeter zooi die ik op mijn bureaublad heb en allerlei andere achtergrond programma's die ik heb runnen begint mijn 3770k het toch een beetje af te leggen tegen mijn standaarden. Vandaar dat ik nu zit te denken om nog even voor een upgrade naar een 6 core, 40 PCI-e lade (wil veel expandability) broadwell-e chip te gaan zodat ik geen last meer heb van 100% usage op mijn CPU als ik opstart, chrome open of GTA V speel met mijn Rainmeter zooi+chrome+achtergrond programma's actief. Dat zal dan vast ook wel weer overkill zijn maar ik vind wel iets om dat te verhelpen :P

28 lanes is toch meer dan genoeg or nah?

 

ben jij:

a) overclock meister

b) silicon lottery winner

c) een fan van 90c

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

aardig wat GPU's staan er nu ineens op tweakers V&A. Hmm, waarom zou dat toch zijn... 9_9

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

46 minutes ago, mikat said:

28 lanes is toch meer dan genoeg or nah?

 

ben jij:

a) overclock meister

b) silicon lottery winner

c) een fan van 90c

Nou, ik heb atm een 8 lane PCI-e SSD, een 1 lane geluidskaart en een GPU. Hiermee zou je bij een 28 lane CPU net weg kunnen komen maar denk zo van, beter 40 lane voor het geval dat ik besluit een 2de GPU of SSD toe te voegen (en dan PCI-e SSD RAID?).

 

En idd, ik ben een overclock meister. Ik beschouw mezelf geen silicon lottery winner, maar ook zeker geen verliezer. Ben geen fan van 90°C, maar dit is een beetje een complex geval. Tijdens elke vorm van load komt hij niet boven de 75°C (zelfs bij 100% onder stresstests), m.u.v. de ultra zware kut test van prime95 die hem op de een of andere reden naar de 95°C pusht op mijn 3e core (core 2&4 zijn 90 en core 1 is 75), snap het ook niet helemaal. Op 4,9GHz kan je daar nog 5°C bij optellen maar in de winter is mijn kamer een stuk kouder dus wordt daarvoor gecompenseerd.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, deWaardt said:

 

Dit is mogelijk de moeilijkste vraag in het hele boekje ooit

het antwoord is C: vlieg over het voetpad heen

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

11 minutes ago, mikat said:

je bent 12345 posts voorbij :D

en ik net 4321

post count boeit mij niet echt :P 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, deWaardt said:

-

Negeer het feit dat je al zo goed als op het voetpad staat...:P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

24 minutes ago, Cruorzy said:

Toeval ;) (sorry voor de nekpijn)

20160518_160756.jpg

Haha

ik vind de theorie eigenlijk best makkelijk.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

@deWaardt Ben gister begonnen met leren, maandag de toets :|

Quote or mention me if not feel ignored 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Cruorzy said:

@deWaardt Ben gister begonnen met leren, maandag de toets :|

Ik heb pas m'n 3e rijles gehad ofzo.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, deWaardt said:

Ik heb pas m'n 3e rijles gehad ofzo.

Oooh dan ben je beter bezig dan ik.

Quote or mention me if not feel ignored 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

14 minutes ago, deWaardt said:

Ik heb pas m'n 3e rijles gehad ofzo.

Ik ben nog geeneens begonnen. Ben vandaag 20 geworden en geen rijbewijs, voelt beetje cheap.

Mah Build:  CPU: Intel i7-7700K COOLING: NZXT Kraken X52 GPU: Asus Strix GTX 1080 MOBO: Asus Strix Z270F RAM: 16GB GSKILL TridentZ RGB 3000 

CASE: In Win 303 STORAGE: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB  SSHD PSU: EVGA Supernova G2 750W

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, VortexS said:

Ik ben nog geeneens begonnen. Ben vandaag 20 geworden en geen rijbewijs, voelt beetje cheap.

Gefeliciteerd xD 

 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×