Jump to content

Dutch Talk

TheMail

op school nu, rekenles. lekker lopen tyfen met javascript :P

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, MeepLikesToBuildPc's said:

op school nu, rekenles. lekker lopen tyfen met javascript :P

Javascript meester ras!!

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

12 minutes ago, deWaardt said:

Maar kijk brandstof kost ook geld.

Als je een beetje een grote auto rijdt wel ja.

Dan kan het aardig wat kosten. :D

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, Sintezza said:

Als je een beetje een grote auto rijdt wel ja.

Dan kan het aardig wat kosten. :D

 

M'n vader is onlangs van een kleine Opel Corsa 1.2 naar een Volvo v40 2.0 gegaan, dat viel trouwens nog wel mee.

 

En dan heb je m'n ma met de grootste dieselmotor die je kan hebben in een Mercedes b-klasse, maar daar betaalt m'n ma toch niks voor, 40 cent per liter ongeveer door werk/expat

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, MeepLikesToBuildPc's said:

M'n vader is onlangs van een kleine Opel Corsa 1.2 naar een Volvo v40 2.0 gegaan, dat viel trouwens nog wel mee.

Ja dat is nog wel te doen denk ik.

Mensen denken vaak dat een auto met grotere motor veel zuipt.

Maar als je vaak snelweg rijdt, dan kan een klein 1.2tje soms nog wel eens onzuiniger zijn + een hoop lawaai :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, Sintezza said:

Ja dat is nog wel te doen denk ik.

Mensen denken vaak dat een auto met grotere motor veel zuipt.

Maar als je vaak snelweg rijdt, dan kan een klein 1.2tje soms nog wel eens onzuiniger zijn + een hoop lawaai :P

Daar werdt m'n vader ook helemaal gek van. als je 130 rijdt op de snelweg gaf dat ding zo veel lawaai, 4000RPM. de volvo doet het al een stuk minder met 2000RPM en een stuk meer geluidsisolatie denk ik. De verwarming moet wel gefixt worden in de volvo, die blaast of koude of ontiegelijk hete lucht. temp. settings 18/20/22/24/26 werken allemaal niet meer, alleen als je 'm naar het rode vakje duwt wordt hij ineens tyfuswarm. (pardon my french) . airco werkt juist wel hartstikke goed, die wordt ijskoud @Sintezza

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Daar werdt m'n vader ook helemaal gek van. als je 130 rijdt op de snelweg gaf dat ding zo veel lawaai, 4000RPM. de volvo doet het al een stuk minder met 2000RPM en een stuk meer geluidsisolatie denk ik. 

Mja inderdaad, mijn vader rijdt dan een Mercedes dat is opzich wel fijn.

Maar het enigste nadeel is dat je soms nogal snel te hard rijdt, zonder dat je het door hebt :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Sintezza said:

Mja inderdaad, mijn vader rijdt dan een Mercedes dat is opzich wel fijn.

Maar het enigste nadeel is dat je soms nogal snel te hard rijdt, zonder dat je het door hebt :D

TRUE!

eerste paar weken toen we de Mercedes hadden gingen we 2 daagjes naar frankrijk, en ineens op de snelweg "rijdt diegene voor ons een beetje langzaam" blijkt, wij reden bijna 200KM/h no joke xD

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 minutes ago, MeepLikesToBuildPc's said:

TRUE!

eerste paar weken toen we de Mercedes hadden gingen we 2 daagjes naar frankrijk, en ineens op de snelweg "rijdt diegene voor ons een beetje langzaam" blijkt, wij reden bijna 200KM/h no joke xD

 

Haha ja dat gaat vrij snel, zeker met een automaat.

Dan heb je het helemaal niet snel door.

Ben zelf niet echt een fan van een automaat, maar het rijdt wel leuk.

Zelf vind ik Alfa Romeo´s erg mooi, maar mijn vader houdt niet van italiaanse auto´s :(

 

Mijn vader is wel aan het kijken voor een andere auto.

Maar het zal wel weer een Mercedes worden met handbak hoop ik.

 

Ik heb gerijlest in een Mercedes E250 CDi handschakel.

Dat was wel een fijne auto.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Sintezza said:

 

Haha ja dat gaat vrij snel, zeker met een automaat.

Dan heb je het helemaal niet snel door.

Ben zelf niet echt een fan van een automaat, maar het rijdt wel leuk.

Zelf vind ik Alfa Romeo´s erg mooi, maar mijn vader houdt niet van italiaanse auto´s :( haha.

Mijn vader is wel aan het kijken voor een andere auto.

Maar het zal wel weer een Mercedes worden met handbak hoop ik.

 

ja, in die van mn ma zit een 7-traps DGT automaat. haar eerste automatische auto. " in nederland is een handbak nutteloos, met al dat platte land en al die files"

 

voor dat we de volvo hadden gekocht nog een Alfa 156 geprobeerd, alles viel vanbinnen uit elkaar en de motor stotterde, en de suspensie was echt slecht...

 

voor mn ma d'r volgende auto hebben we de Jaguar F-Pace, Porsche Macan, BMW 3GT, ongeveer in het oog. maar voorlopig houden we de 'benz. M'n ma moet geen benz meer, want binnen 2 jaar was de airco en Navi stuk. toen een factuur van 1400 ontvangen, ging m'n moeder niet mee akkoord, en toen kon het opeens voor 450 euro. hmmmm!?!?

 

ook voor onderhoud waren er genoeg keren geen leenautos aanwezig...

 

 

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, MeepLikesToBuildPc's said:

ja, in die van mn ma zit een 7-traps DGT automaat. haar eerste automatische auto. " in nederland is een handbak nutteloos, met al dat platte land en al die files"

 

voor dat we de volvo hadden gekocht nog een Alfa 156 geprobeerd, alles viel vanbinnen uit elkaar en de motor stotterde, en de suspensie was echt slecht...

 

voor mn ma d'r volgende auto hebben we de Jaguar F-Pace, Porsche Macan, BMW 3GT, ongeveer in het oog. maar voorlopig houden we de 'benz. M'n ma moet geen benz meer, want binnen 2 jaar was de airco en Navi stuk. toen een factuur van 1400 ontvangen, ging m'n moeder niet mee akkoord, en toen kon het opeens voor 450 euro. hmmmm!?!?

 

ook voor onderhoud waren er genoeg keren geen leenautos aanwezig...

 

 

 

Mja meeste modernere auto´s worden allemaal lanzaam aan automaat.

Bij Mercedes kwa onderhoud en reparaties ligt het een beetje aan de dealer die je hebt.

Maar erg goedkoop is het allemaal zeker niet nee.

Ik ben wel een beetje aan het rond kijken voor een andere auto samen met mijn vader.

Misschien dat er nog andere merken voorbij komen, maar ik heb ook een 3 Paards paarden trailer tot 2500kg waarmee rekening gehouden moet worden.

Eerder hadden we speciaal daarvoor een apparte terrein wagen Nissan Patrol, maar die was veel te duur om te rijden, en had vaak technische problemen.

 

Alfa romeo is inderdaad niet het beste wat je kan kopen.

De nieuwere auto´s zijn opzich wel oke.

Maar niet voor wat wij zoeken.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, deWaardt said:

Maar kijk brandstof kost ook geld.

Mijn ouders betalen :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Met de aankomende zomervakantie (komende dinsdag heb ik al mijn laatste examen) zat ik al te zoeken naar iets om te gaan doen met betrekking tot met pcs kloten. Bedacht me toen, misschien kan ik een nieuwe case maken.

Zat me een beetje te ontwerpen enzo en wilde mijn huidige case ombouwen naar een metalen case (weg van de knex) maar toen bedacht ik me ineens, ik kan ook een ander design gaan maken.


Na een half uur ofzo had ik een idee. Ik blijf bij knex, ga meer een half tower type design maken en ga er een knex achtbaan doorheen maken. Ja, een werkende knex achtbaan, met karretjes, een motor en al die zooi. Nu alleen nog een goed moment vinden om eraan te gaan werken wat ik heb te weinig knex voor 2 knex cases tegelijkertijd en ik zal dus mijn huidige eerst uit elkaar moeten halen en dan heb ik tijdelijk geen pc.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, Sintezza said:

Als je een beetje een grote auto rijdt wel ja.

Dan kan het aardig wat kosten. :D

 

Mijn eerste auto gaat waarschijnlijk een klein benzineautootje worden. Iets in de trend van een Daihatsu Charade of een golfje, geen idee hoeveel benzine die slurpen en wat het gaat kosten.

3 hours ago, Principis said:

Mijn ouders betalen :)

Ah..

Ik kan er denk ik vanuit mag gaan dat ik alles zelf mag betalen en een auto voordat ik afgestudeert ben en een baan heb waarmee ik ook daadwerkelijk die auto kan betalen hem niet gaat worden.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Iemand een idee waar ik sleeved cables kan vinden hier in Nederland? (Niet Cablemod,Bitfenix,Gelid). 

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

40 minutes ago, Slammer said:

Iemand een idee waar ik sleeved cables kan vinden hier in Nederland? (Niet Cablemod,Bitfenix,Gelid). 

Enige reden dat je die merken niet wil?

Volgensmij heeft corsair wel hun eigen sleeved cables set voor hun psu line maar weet niet zeker.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, deWaardt said:

Mijn eerste auto gaat waarschijnlijk een klein benzineautootje worden. Iets in de trend van een Daihatsu Charade of een golfje, geen idee hoeveel benzine die slurpen en wat het gaat kosten.

Ah..

 

Die zijn wel heel goed te betalen.

Daihatsu is zeker goed betrouwbaar, overigens wel 2 heel verschillende auto´s.

Golf is toch net iets groter etc.

Ik zou overigens geen golf3 kopen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ze moete Microsoft gewoon af-fakkelen. :@

svchost 1.9GB geheugen gebruik + 12% cpu, vanwegen die stink wsus update die scanned for updates en eigenlijk nix staat te doen, anders dan memory leaken.

versteken tijd inmiddels 5 uur en 10 minuten.

Proces eindelijk klaar updates geinstalleerd 0 verstreken tijd 5 uur en 20 minuten.

 

Toch maar eens zien of hier 1 of andere fix voor is.

Wel erg toevallig sinds dat MS een "service pack 2" voor Windows 7 heeft aangekondigd.

Het process nu ineens 5+ uur duurd.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

17 hours ago, Vavetti said:

Enige reden dat je die merken niet wil?

Volgensmij heeft corsair wel hun eigen sleeved cables set voor hun psu line maar weet niet zeker.

Merken maken mij niet echt uit maar de kleur die ik graag zou willen hebben geen van die merken (Zwart/Grijs/Rood)

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Sintezza said:

Ze moete Microsoft gewoon af-fakkelen. :@

svchost 1.9GB geheugen gebruik + 12% cpu, vanwegen die stink wsus update die scanned for updates en eigenlijk nix staat te doen, anders dan memory leaken.

versteken tijd inmiddels 5 uur en 10 minuten.

Proces eindelijk klaar updates geinstalleerd 0 verstreken tijd 5 uur en 20 minuten.

 

Toch maar eens zien of hier 1 of andere fix voor is.

Wel erg toevallig sinds dat MS een "service pack 2" voor Windows 7 heeft aangekondigd.

Het process nu ineens 5+ uur duurd.

Bah Windows 7 dat heb ik al niet meer sinds Windows 8.1 en ja dat is echt verschrikkelijk al die updates :o

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Slammer said:

Merken maken mij niet echt uit maar de kleur die ik graag zou willen hebben geen van die merken (Zwart/Grijs/Rood)

Die zul je op order moeten maken, alle "massa" productie cables zijn volgensmij allemaal een kleur.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

22 hours ago, Slammer said:

Iemand een idee waar ik sleeved cables kan vinden hier in Nederland? (Niet Cablemod,Bitfenix,Gelid). 

Maar, maar, Cablemod heeft dit...

 

b01e35dba8.jpg

 

:v

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, Serath said:

Maar, maar, Cablemod heeft dit...

dank af

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×