Jump to content

Dutch Talk

TheMail
Just now, mikat said:

als je in het schoolsysteem zit is het makkelijk :)

Lol ik vind dag van mij ook heel makkelijk :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik heb deze middag voor 15 euro 2 servers gekocht.

 

Server 1: 

HP dl360

2*1.4ghz Pentium 3 CPU's

4gb RAM

 

Server 2:

HP dl380

1*2ghz Pentium 4

1.5gb RAM.

 

Er zitten een stuk of 12 supersczi harde schijven bij.

 

 

Denk dat ik er van eentje een NAS maak en van de ander een Minecraft server ofzo.

 

 

De gedachte die ik nu echt heb zo aan het einde van de dag is "waarom the fuck heb ik 2 servers gekocht"

 

Aan de andere kant, €15....

Whatever, ik heb nu speeltjes die meer geluid maken dan het gemiddelde luchtalarm.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, deWaardt said:

Ik heb deze middag voor 15 euro 2 servers gekocht.

 

Server 1: 

HP dl360

2*1.4ghz Pentium 3 CPU's

4gb RAM

 

Server 2:

HP dl380

1*2ghz Pentium 4

1.5gb RAM.

 

Er zitten een stuk of 12 supersczi harde schijven bij.

 

 

Denk dat ik er van eentje een NAS maak en van de ander een Minecraft server ofzo.

 

 

De gedachte die ik nu echt heb zo aan het einde van de dag is "waarom the fuck heb ik 2 servers gekocht"

 

Aan de andere kant, €15....

Whatever, ik heb nu speeltjes die meer geluid maken dan het gemiddelde luchtalarm.

"speeltjes"

 

Please, follow your own posts and mention me in comments, otherwise i won't be able to help you.

Daily OS: OpenBSD -current

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 minutes ago, deWaardt said:

Ik heb deze middag voor 15 euro 2 servers gekocht.

 

Server 1: 

HP dl360

2*1.4ghz Pentium 3 CPU's

4gb RAM

 

Server 2:

HP dl380

1*2ghz Pentium 4

1.5gb RAM.

 

Er zitten een stuk of 12 supersczi harde schijven bij.

 

 

Denk dat ik er van eentje een NAS maak en van de ander een Minecraft server ofzo.

 

 

De gedachte die ik nu echt heb zo aan het einde van de dag is "waarom the fuck heb ik 2 servers gekocht"

 

Aan de andere kant, €15....

Whatever, ik heb nu speeltjes die meer geluid maken dan het gemiddelde luchtalarm.

minecraft servers op pentium?

https://www.youtube.com/watch?v=9o19CaOSuD8&ab_channel=eelw22

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een server staan :) hij is wel kapot maar misschien kun je hem repareren al denk ik van niet :P

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

12 minutes ago, Principis said:

Ik heb nog een server staan :) hij is wel kapot maar misschien kun je hem repareren al denk ik van niet :P

 

Lol wat voor server is t

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, deWaardt said:

Lol wat voor server is t

Lenovo ding met een of ander IBM moederbord met een oude dualcore maar ik heb hem doorgebrand denk ik. Het gaf een lichtflits en stonk naar rook en start niet meer op

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Principis said:

Lenovo ding met een of ander IBM moederbord met een oude dualcore maar ik heb hem doorgebrand denk ik. Het gaf een lichtflits en stonk naar rook en start niet meer op

Lol nee dat fix ik idd niet meer.

 

Ik ga morgen FF cd rommetjes kopen bij de HEMA ofzo en dan installeer ik Windows XP op beide die dingen.

 

Denk dat ik degene met de 2*pIII ga proberen een MC server te laten draaien en de 1*P4... NAS ofzo? 

Ik heb echt geen idee.

Ik heb genoeg harde schijven, er kunnen er 2 in die 2*pIII en ik dacht 5 in die 1*p4

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, deWaardt said:

Lol nee dat fix ik idd niet meer.

 

Ik ga morgen FF cd rommetjes kopen bij de HEMA ofzo en dan installeer ik Windows XP op beide die dingen.

 

Denk dat ik degene met de 2*pIII ga proberen een MC server te laten draaien en de 1*P4... NAS ofzo? 

Ik heb echt geen idee.

Ik heb genoeg harde schijven, er kunnen er 2 in die 2*pIII en ik dacht 5 in die 1*p4

Mmh ik ga deze vakantie eens kijken wat er mis mee is en anders verkoop ik de cpu ofzo het is een of ander xeon ding

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik vraag me alleen af, hoe de fuck werkt die server met de Pentium 3's?

Ik bedoel, er kan 4gb ram in en hij ondersteund alle 4gb, daarmee POST ie succesvol, maar de pIII is 32 bit... Met 32 bit kan je niet de volle 4gb gebruiken.

 

Waarom heeft ie dan wel 4gb?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, deWaardt said:

Ik vraag me alleen af, hoe de fuck werkt die server met de Pentium 3's?

Ik bedoel, er kan 4gb ram in en hij ondersteund alle 4gb, daarmee POST ie succesvol, maar de pIII is 32 bit... Met 32 bit kan je niet de volle 4gb gebruiken.

 

Waarom heeft ie dan wel 4gb?

Ik wil niet veel zeggen maar het limiet van 32-bit is juist exact 4GB, hij kan niet meer dan dat maar 4GB wel. (2^32=4294967296 en dat is 4GB)

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

21 minutes ago, tomaatvk said:

Ik wil niet veel zeggen maar het limiet van 32-bit is juist exact 4GB, hij kan niet meer dan dat maar 4GB wel. (2^32=4294967296 en dat is 4GB)

Oh ik dacht dat het limiet 3.5gb was.

Dan is dat misterie ook weer opgelost.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

17 minutes ago, mikat said:

je kunt maar 3 GB gebruiken, heb ervaring met 32 bit windows :)

En ik heb hier super veel research naar gedaan. Hij werkt met 4GiB maar een gedeelte gaat naar de BIOS, een gedeelte wordt gebruikt voor je GPU (afhankelijk van hoeveel VRAM die heeft en hoeveel je gebruikt, zelfs al is je GPU niet maxed, er is altijd een stuk gereserveerd) en hier en daar nog wat andere reserved zooi waardoor je 4GiB hebt waarvan al een gedeelte gebruikt wordt waardoor jij dus iets van 3GB overhield. Maar 32-bit kan 4 gebruiken, maar een gedeelte wordt door het systeem gebruikt waardoor je maar iets van 3-3.5GB kan gebruiken.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

12 minutes ago, tomaatvk said:

En ik heb hier super veel research naar gedaan. Hij werkt met 4GiB maar een gedeelte gaat naar de BIOS, een gedeelte wordt gebruikt voor je GPU (afhankelijk van hoeveel VRAM die heeft en hoeveel je gebruikt, zelfs al is je GPU niet maxed, er is altijd een stuk gereserveerd) en hier en daar nog wat andere reserved zooi waardoor je 4GiB hebt waarvan al een gedeelte gebruikt wordt waardoor jij dus iets van 3GB overhield. Maar 32-bit kan 4 gebruiken, maar een gedeelte wordt door het systeem gebruikt waardoor je maar iets van 3-3.5GB kan gebruiken.

windows zegt 3.0 GB usable, :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, mikat said:

windows zegt 3.0 GB usable, :)

Jsjfkalkdjdjnchdnbbrjsoogjebbfiwk

Ga maar taakbeheer->broncontrole en stuur een screenshot van de geheugenverdeling.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, mikat said:

http://dutchtalk.github.io/lmgaccounts/

is als het goed is af, als jullie nog iets hebben dat moet veranderd worden, zeg het ff :)

Bloody hell that's fancy :o

 

By the way, Colton's forum name is CPotter, met 3 posts ofzo ;)

 

----

 

oeps het is laat

 

oeps ik ben nog niet klaar

 

oeps

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, TomvanWijnen said:

Bloody hell that's fancy :o

 

By the way, Colton's forum name is CPotter, met 3 posts ofzo ;)

 

----

 

oeps het is laat

 

oeps ik ben nog niet klaar

 

oeps

ah tnx, kon colton niet vinden op het forum :)

trouwens: heb je geprobeerd je browser te resizen? :D

responsive website: check!

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 hours ago, mikat said:

windows zegt 3.0 GB usable, :)

 

8 hours ago, tomaatvk said:

Jsjfkalkdjdjnchdnbbrjsoogjebbfiwk

Ga maar taakbeheer->broncontrole en stuur een screenshot van de geheugenverdeling.

Misschien heeft het er ook mee te maken dat mijn server twee 32-bit processors heeft, en dat ie daarom wel meer werkgeheugen kan handelen?

 

En anders bestaat er nog zoeits als PAE, Windows Server edition heeft dat.

 

 

Vanmiddag nog FF wat dvd'tjes kopen, dan installeerde ik de software op die servers en kan ik ze in werking stellen.

 

Ik ga op de server met 4gb ram proberen een minecraft server te draaien, gewoon voor de lol.. De de andere heeft 1.5gb ram maar veel meer storage, nog geen idee wat ik daarmee ga doen.

Iemand ideeën?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

17 minutes ago, deWaardt said:

-snip-

Ga dat systeem modden en maak hem fancy as fuck, daarna? Geen idee, misschien als test systeem om te kijken of wat je wilt doen niet je windows install zal bricken.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×