Jump to content

Dutch Talk

TheMail
2 hours ago, Principis said:

Ooit eens wifi proberen te gebruiken op Windows 10?

Bsod

Bsod

Bsod

Bsod

Bsod

Bsod all fucking day long...

Mijn zusjes (2e hands) laptop heeft Windows 10, de wifi werkt er prima op :P

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Kuvinen said:

Hmm ja ben geen pro ofzo heb wel aardig wat proberen te leren van html5 al.

Misschien kan ik met je mee denken/kijken als je het probleem voorlegt?

Wie weet kan ik je er hulp in bieden?

Nou ik heb dus een vertaler van text naar morse code (dit staat los van de audio code, maar toch relevant zodat je weet wat ik doe) en met de code ga ik elk symbool in de string na en dan stuur ik naar een andere function die dang een lange of korte toon doet (want morse is een streep of punt, wat een lange of korte toon betekent..)

in ieder geval, hij doe dus alleen de eerste toon en de rest niet.

 

met een console.log zie ik wel dat de functie helemaal goed gaat en met een alert ertussen heb ik wel het geluid, dus het is gewoon HTML5 audio die het probleem is, maar geen idee how2fix >_<

 

Relevante code:

//MorseSound.js for index.php

var Short = new Audio('short.mp3');
var Long = new Audio('long.mp3');

//Hier is code, maar het is nu even niet relevant

//De gehele morse code string word opgehakt in een array, deze functie gaat de gehele array af en hoort dan een toon af te spelen (gebeurt in PlaySound())
function TranslateToSound()
{
	for (var e = 0; e < MorseArray.length + 1; e++)
	{
		
		if (MorseArray[e] == ".")
		{
			PlaySound(Short);
			console.log("Short");
		}
		if (MorseArray[e] == "-")
		{
			PlaySound(Long);
			console.log("Long");
		}
	}
}

//Hier is dan dat het moet afgespeeld moet worden, maar hij doet alleen één toon.
//Zie screenshot om te zien dat het wel goed doet bij de console.log..
function PlaySound(Type)
{
	Type.play();
}

qG7s73f.png

3 keer short (punt), 3 keer long (streep) en 3 keer short weer. Het klopt wel, maar HTML5 audio pest mij alleen :(

6 minutes ago, mikat said:

aan alle mensen die goed zijn met websites:

http://dutchtalk.github.io/lmgaccounts/

waarom zijn die knoppen niet allemaal op 1 lijn?

Omdat CSS gewoon kut minder fijn is. Je kan denk ik het beste de breedte automatisch laten doen voor alle knoppen (dus dat je maar 1 CSS class hebt voor alle knoppen) en dan de kleur alleen aanpassen voor de aparte knoppen.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

50 minutes ago, Kuvinen said:

Nou kijk het is tegenwoordig zowiezo stuk minder onbetrouwbaar. Onbetrouwbaar is nu ook het verkeerde woord wat ik gebruik denk ik.

ik heb gewoon geen zin om extra geld uit te geven om kabelloos te zijn..

Ik wil geen signaal verlies hebben. ik wil gewoon een vaste strakke verbinding.

en ja ik heb het gewoon nergens voor nodig..

 

O ja wifi is ook niet super moeilijk om te kraken, dus andere mensen kunnen zo gebruik gaan maken van jou netwerk.

Nou wil ik niet veel zeggen, maar het aanleggen van de LAN kabel naar mijn PC alleen al (een verdieping erboven) heeft al €65 in arbeidskosten gekost. Als dat de prijs voor elke PC hier zou zijn (wat er maar 3 zijn als je mijn laptop meetelt) kom je al makkelijk uit boven de €60+€15/apparaat. Ook kunnen telefoons er aardig goed gebruik van maken. Wifi is goedkoper dan LAN alleen het is inderdaad een heel klein beetje langzamer bij het downloaden van zooi, waarom ik dus die kabel toch heb laten aanleggen.

 

Qua beveiliging, pak gewoon WPA2 beveiliging en gebruik een paar woorden als wachtwoord, duurt super lang voordat dat gekraakt is. Als je ook een beetje slim gebruik maakt van je netwerk is het ook nog geen probleem als iemand erin zit want dan kan die nog nergens in.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Minibois said:

 

Oke dus als ik je goed begrijp laat die maar 1 keer short horen en ook niet 3 keer short dus achter elkaar ofzo puur 1 geluid.

 

Ik weet nu zo snel even niet iets maar ik kan wel even proberen wat te vinden wat je zou kunnen proberen om het op te lossen.

Wel leuk idee trouwens wat je wil maken

 

CPU:  fx8320 4.5Ghz  Motherboard: Asus M5A99x EVO R2.0  GPU: Asus Nvidia GTX 970 strix  Cooler: Corsair h60  RAM: G-Skill Ripjaws z 32gb 

PSU: Be Quiet! Straight power 500w  SSD: Samsung 840 evo 250gb  HDD: 320gb - 500gb - 1tb

 

 

 

 

Firestrike score: http://www.3dmark.com/fs/7844872

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Kuvinen said:

Oke dus als ik je goed begrijp laat die maar 1 keer short horen en ook niet 3 keer short dus achter elkaar ofzo puur 1 geluid.

 

Ik weet nu zo snel even niet iets maar ik kan wel even proberen wat te vinden wat je zou kunnen proberen om het op te lossen.

Wel leuk idee trouwens wat je wil maken

 

ja, of het nou short of long is, hij speelt maar 1 keer 1 geluid af (tenzij ik een alert ertussen doe, dan kan 'ie het ineens wel -_-)

 

Heb net een thread gemaakt hier en van iemand een paar suggesties gekregen en geprobeerd, maar niks werkte :( Ik had ook nagedacht over een server side iets die gewoon de mp3 files combineert in de goede volgorde, maar daar heb ik niks op gevonden.

 

En thanks! dacht gewoon  zou wel leuk zijn, zo'n text naar NATO dingetje en toen bleef ik dingen toevoegen :P 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, tomaatvk said:

Nou wil ik niet veel zeggen, maar het aanleggen van de LAN kabel naar mijn PC alleen al (een verdieping erboven) heeft al €65 in arbeidskosten gekost. Als dat de prijs voor elke PC hier zou zijn (wat er maar 3 zijn als je mijn laptop meetelt) kom je al makkelijk uit boven de €60+€15/apparaat. Ook kunnen telefoons er aardig goed gebruik van maken. Wifi is goedkoper dan LAN alleen het is inderdaad een heel klein beetje langzamer bij het downloaden van zooi, waarom ik dus die kabel toch heb laten aanleggen.

 

Qua beveiliging, pak gewoon WPA2 beveiliging en gebruik een paar woorden als wachtwoord, duurt super lang voordat dat gekraakt is. Als je ook een beetje slim gebruik maakt van je netwerk is het ook nog geen probleem als iemand erin zit want dan kan die nog nergens in.

Oke voor mij heeft het alleen de kabel gekost en ik kan dat zelf gewoon aanleggen. maar goed ja het kan inderdaad allebij wel wat kosten.

Maar alsnog voor mij is het gewoon geen optie omdat ik gewoon vaste kabel wil hebben ik heb het gewoon niet nodig verder ook.

CPU:  fx8320 4.5Ghz  Motherboard: Asus M5A99x EVO R2.0  GPU: Asus Nvidia GTX 970 strix  Cooler: Corsair h60  RAM: G-Skill Ripjaws z 32gb 

PSU: Be Quiet! Straight power 500w  SSD: Samsung 840 evo 250gb  HDD: 320gb - 500gb - 1tb

 

 

 

 

Firestrike score: http://www.3dmark.com/fs/7844872

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, tomaatvk said:

vgm moet je je drivers fixen, ik heb namelijk totaal geen problemen met het gebruiken van wifi en met het runnen van een wifi hotspot (heb beide vanaf mijn pc gedaan zonder problemen als ik om de een of andere reden even niet de kabel kon gebruiken).

Ik heb denk ik 10 verschillende drivers gehad heb per wifi kaart (ik heb het probleem op een oude broadcom kaart maar met Windows 10 drivers, de Intel ac7260 en ook de Asus PCE-AC68) nu heb ik met de Asus geen bsod's meer ik heb nu een driver voor windows 8?1 wtf zelfs?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

27 minutes ago, tomaatvk said:

Ik gebruik de drivers die die standaard installeert van de een of andere vage TP-link wifi adapter die ik voor niks heb gekocht.

Goed voor jou dat het bij jou werkt :)

Bij mij echt totaal niet dus nu heb ik gewoon een kabel door de kamer van mijn zus door de gang tot mijn kamer gelegd :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, mikat said:

WEP = ez

WPA = weet niet

WPA2 = niet makkelijk in ieder geval

Alle 3 zijn makkelijk te kraken, WPA2+PSK maakt het al een stuk lastiger maar is ook geen goede oplossing.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, Security said:

Alle 3 zijn makkelijk te kraken, WPA2+PSK maakt het al een stuk lastiger maar is ook geen goede oplossing.

Teach me :P

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, mikat said:

jaja xD

Nee ff serieus, ik wil dat ook kunnen :P voor als ik bijvoorbeeld weer in Londen ben en een kwartier moet zoeken naar een open wifi ding waar je niet direct al je hele leven aan de nsa voor moet geven :P

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, mikat said:

tom de hackerhacker(4).gif

Fuck jou forum, ik kan dat plaatje niet wegmagieën...

 

Anyways, ja that looks redelijk accurate :P de hoeveelheid licht iniedergeval wel :P

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

vandaag mn eerste lesje van een proefperiode op het MBO gehad, we begonnen met data en communicatie..

 

de leraar die t gaf: "dit is een ethernet kabel, en dat is een switch, een switch is een stekkerdoos voor ethernet kabels"

dit gaat een lange periode worden..

Please, follow your own posts and mention me in comments, otherwise i won't be able to help you.

Daily OS: OpenBSD -current

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

23 minutes ago, EpicKneusje said:

vandaag mn eerste lesje van een proefperiode op het MBO gehad, we begonnen met data en communicatie..

 

de leraar die t gaf: "dit is een ethernet kabel, en dat is een switch, een switch is een stekkerdoos voor ethernet kabels"

dit gaat een lange periode worden..

Wat is MBO? En wtf...  

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Principis said:

Wat is MBO? En wtf...  

MBO is de soort opleiding die je doet na het VMBO/middelbare school

Please, follow your own posts and mention me in comments, otherwise i won't be able to help you.

Daily OS: OpenBSD -current

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

35 minutes ago, EpicKneusje said:

vandaag mn eerste lesje van een proefperiode op het MBO gehad, we begonnen met data en communicatie..

 

de leraar die t gaf: "dit is een ethernet kabel, en dat is een switch, een switch is een stekkerdoos voor ethernet kabels"

dit gaat een lange periode worden..

MBO is sowieso veel herhaling als je zelf iets van het onderwerp weet

 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, Minibois said:

MBO is sowieso veel herhaling als je zelf iets van het onderwerp weet

Nu wil ik niet veel zeggen, maar hetzelfde geldt voor VWO, die theorie over quantummechanica bij natuurkunde wist ik al in de 3de klas, we hebben het op school gehad in de 6de en in het examen erover (wat we vandaag hebben gehad) stonden zelfs meerdere fouten -_-

 

Ik ben trouwens van plan wat nieuwe zooi te gaan kopen, oa een nieuwe CPU koeler, de cryorig R1 ultimate of de aplenföhn olymp lijkt me wel wat, ik neem aan dat niemand hier ervaring met een van die koelers heeft? (moet wel een PCI-e 1x riser kabel kopen uit china om mijn geluidskaart op een andere plek te kunnen zetten want hij zit in de weg) Tweakers links als iemand geïntereseerd is:

http://tweakers.net/pricewatch/379752/cryorig-r1-ultimate.html

http://tweakers.net/pricewatch/483103/alpenfohn-olymp.html

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, mikat said:

2000px-Dutch_Education_System-en.svg.png

Waarom maken jullie Nederlanders het zo moeilijk :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×