Jump to content

Dutch Talk

TheMail
Just now, TomvanWijnen said:

Maar waarom heb ik dan heel veel goede 2e hands spul gekocht, voor goedkoop? :P

Zo hier en dan vind je zeker wel eens een goede deal, maar als je bovenaan bij marktplaats kijkt zie je alleen maar bullshit dingen.

Tweakers heb ik al meer geluk gehad.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, deWaardt said:

Zo hier en dan vind je zeker wel eens een goede deal, maar als je bovenaan bij marktplaats kijkt zie je alleen maar bullshit dingen.

Tweakers heb ik al meer geluk gehad.

Tweakers V&A life, geweldige deals daar, heb mn 3770k voor 185 inclusief aangetekend versturen gekocht en een 970 voor 285 en 3570 voor 145 exclusief versturen verkocht.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Aaaahh dammit m'n Bf4 is verneukt gegaan.

Heb plotseling slechte FPS terwijl GPU op max performance draait, kan niet schieten en niet sprinten.

 

Andere games werken wel nog gewoon normaal.

Dan repairen we de game maar weer.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

32 minutes ago, TomvanWijnen said:

Maar waarom heb ik dan heel veel goede 2e hands spul gekocht, voor goedkoop? :P

"voor goedkoop"

het is voor weining of het is goedkoop.. Mensen die "het kostte duur" of iets als dat zeggen laten mij "cringen", Terwijl ik verder niet echt een grammar nazi ben.

42 minutes ago, deWaardt said:

Tweedehanks kopen in Nederland is een ramp. Echt. Mensen denken dat hun stuk hardware dat 2 jaar oud is nogsteeds bijna de nieuwprijs waard is. Meestal proberen ze m weg te doen voor 20 euro onder de nieuwprijs ofzo, echt belachelijk.

 

En dan heb je die bullshitadvertenties "High end gaming PC!"
Vragen ze 800 euro voor, en dan zit er een Pentium G3258 in, GTX 750ti, 8gb ram, mechanische harde schijf, goedkoop moederbord en een of andere dodgy power supply.

ik ga denk ik ook gewoon voor nieuw spul nu

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Minibois said:

"voor goedkoop"

het is voor weining of het is goedkoop.. Mensen die "het kostte duur" of iets als dat zeggen laten mij "cringen", Terwijl ik verder niet echt een grammar nazi ben.

ik ga denk ik ook gewoon voor nieuw spul nu

Ik heb mijn GPU ook nieuwe gekocht.

 

Maar ik heb wat hulp nodig, ik kan GTA V runnen op 60fps met graphics high zonder problemen, maar zodra ik BF4 probeer te spelen... zelfs met alle settings op laag krijg ik niet meer dan 40fps :S, vaak zelfs maar 30

 

Ik weet niet, maar zou mijn hardware niet capable moeten zijn van een stuk hogere FPS?

Dit is een beetje ridiculous.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, R74 said:

Ik zit hier heel zielig met mijn i7-4510U *huilt in een hoekje*

Da's wel een processor waar je U tegen zegt...

...

... Ja, ik uh... Ik vind de uitgang zelf wel...

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, deWaardt said:

Ik heb mijn GPU ook nieuwe gekocht.

 

Maar ik heb wat hulp nodig, ik kan GTA V runnen op 60fps met graphics high zonder problemen, maar zodra ik BF4 probeer te spelen... zelfs met alle settings op laag krijg ik niet meer dan 40fps :S, vaak zelfs maar 30

 

Ik weet niet, maar zou mijn hardware niet capable moeten zijn van een stuk hogere FPS?

Dit is een beetje ridiculous.

BF is een AMD optimised game waardoor nvidia kaarten iets slechter zullen performen en die CPU van jou kan ook best een aardige bottleneck zijn.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Serath said:

Da's wel een processor waar je U tegen zegt...

...

... Ja, ik uh... Ik vind de uitgang zelf wel...

BdqO0MW_700w_0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

11 minutes ago, tomaatvk said:

BF is een AMD optimised game waardoor nvidia kaarten iets slechter zullen performen en die CPU van jou kan ook best een aardige bottleneck zijn.

Ja oke.

Maar 30/40fps met alles laag?

De enigste maps die ik 60fps deed waren Operation Locker en Zavod 311, daar maxte ik alle settings, koos simpelweg de Ultra preset.

 

Daarna deed ik Hainan Resort, en ik zette alles op laag en kreeg nog maar 30fps

 

Ook zodra ik mijn Xbox controller ingestoken laat (om mee te vliegen enzo) stoppen de helft van de toetsen van mijn toetsenbord met werken in bf4.

GTA 5 geeft ie geen problemen.

 

Heb meer een gevoel dat het een probleem met battlefield is dan met mijn hardware

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, deWaardt said:

Ja oke.

Maar 30/40fps met alles laag?

De enigste maps die ik 60fps deed waren Operation Locker en Zavod 311, daar maxte ik alle settings, koos simpelweg de Ultra preset.

 

Daarna deed ik Hainan Resort, en ik zette alles op laag en kreeg nog maar 30fps

 

Ook zodra ik mijn Xbox controller ingestoken laat (om mee te vliegen enzo) stoppen de helft van de toetsen van mijn toetsenbord met werken.

 

Heb meer een gevoel dat het een probleem met battlefield is dan met mijn hardware

mag ik vragen naar de fps op medium/high settings en wat de CPU/GPU usage is?

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

15 minutes ago, tomaatvk said:

mag ik vragen naar de fps op medium/high settings en wat de CPU/GPU usage is?

Op Hainen resort:
Ultra: 30 tot 40fps CPU Usage: 60/70%

High: 30 tot 40 CPU Usage: 60/70

Medium: 30 tot 40 CPU Usage: 60/70

Low: 40 tot 50 CPU Usage: 60/70

 

Op Operation Locker en Zavod 311:
Ultra High Medium en Low: Solid 60fps CPU Usage:60/70%

 

Maar zelfs dat fluctueerd heel erg soms. De ene keer heb ik solid 60fps op Locker, de andere keer dropt ie naar 40 en maakt het niet uit welke graphics settings ik gebruik en waar ik sta, hij blijft 40. Zelfs als ik in de friendly base sta, honderden meters van de actie af in een bunker.

 

GPU Usage is altijd 100%

Ik ga eerlijk gezegd niet geloven dat de GPU te slecht is om Bf4 mee te spleen.

 

Dat de CPU het problem is had ik al eerder geloofd, maar het feit dat een Core 2 Duo mij outperformt vind ik wel heel vreemd.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, deWaardt said:

-snip-

Heb gezocht en voor BF4 krijg je met de 950 legit maar ~50 average FPS in de meeste benchmarks op 1080p op ultra. Dan zijn de meeste benchmarks niet op momenten dat er overal explosies zijn en dus kan je rekenen op 40 average FPS en vooral met een CPU die niet al te snel is (die CPU van jouw wordt vergeleken met pentium CPUs) zal dat niet al te goede performance geven.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, tomaatvk said:

Heb gezocht en voor BF4 krijg je met de 950 legit maar ~50 average FPS in de meeste benchmarks op 1080p op ultra. Dan zijn de meeste benchmarks niet op momenten dat er overal explosies zijn en dus kan je rekenen op 40 average FPS en vooral met een CPU die niet al te snel is (die CPU van jouw wordt vergeleken met pentium CPUs) zal dat niet al te goede performance geven.

Ja maar 30fps op low??

Zelfs mijn oude HD6570 haalde 50 tot 60fps op low, en dat was met mijn processor 200mhz lager geclocked.

 

Zelfs een Core 2 Duo met een GTX 750 ti doet beter dan dat.

 

Ook denk ik niet dat een low-end cpu met een low-end GPU ervoor kan zorgen dat simpelweg je shift toets en linkermuistoets stoppen met werken als je een xbox controller inplugt.

 

Ik heb het gevoel dat mijn Battlefield 4 installatie nogal broken is, maar een reinstallation fixte het ook niet.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, deWaardt said:

-snip-

Je hebt idd wel een punt, heb nog wat andere benchmarks gezien met hogere framerates, vooral op medium settings. Heb je alle oude GPU drivers verwijderd en niet te zware achtergrond programma's runnen.

Ook het feit dat je die RAM sticks in zo'n configuratie hebt runnen kan mogelijk een conflict binnen het mobo opleveren waardoor de mobo chips meer moet werken en je lagere fps hebt, probeer het eens met alleen die 8GB ram stick.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, tomaatvk said:

Je hebt idd wel een punt, heb nog wat andere benchmarks gezien met hogere framerates, vooral op medium settings. Heb je alle oude GPU drivers verwijderd en niet te zware achtergrond programma's runnen.

Ook het feit dat je die RAM sticks in zo'n configuratie hebt runnen kan mogelijk een conflict binnen het mobo opleveren waardoor de mobo chips meer moet werken en je lagere fps hebt, probeer het eens met alleen die 8GB ram stick.

Hhmm dat RAM, zeg je wat.

Ik zal het morgen eens proberen.

 

Ja, oude GPU drivers heb ik verwijderd en alle AMD Radeon settings shit ermee.

Bf4 is tot nu toe de enigste game die problemen geeft. GTA V is gorgeous, met alles op high en very high op 60fps, DCS: World volledig maxed out, 30fps op de grond maar 60 tot 80fps op 5000 tot 10000 voet, en meer dan 100fps boven de wolken.

 

Ik taskkill meestal alles dat ik niet nodig heb tijdens het gamen, dus daar ligt het probleem hem denk ik niet.

Dat RAM, ik zal morgen eens proberen met die 8gb only te draaien.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, mikat said:

jullie schrijven wel echt hele paragraven hier op het dutch talk haha xD

Er is een tijd geweest dat ik hele verhalen schreef op een ander forum, gewoon een a4tje aan tekst/post ofzo.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 minutes ago, mikat said:

jullie schrijven wel echt hele paragraven hier op het dutch talk haha xD

weet niet hoe het met jou zit, maar als ik eenmaal ergens over praat (nouja, schrijf) dan kan ik zo wel even een paragraaf of twee schrijven

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, deWaardt said:

 

En dan heb je die bullshitadvertenties "High end gaming PC!"
Vragen ze 800 euro voor, en dan zit er een Pentium G3258 in, GTX 750ti, 8gb ram, mechanische harde schijf, goedkoop moederbord en een of andere dodgy power supply.

kleine kinderen proberen snel geld te verdienen, en terwijl ze dat doen geven ze de pc een slechte naam.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Minibois said:

"voor goedkoop"

het is voor weining of het is goedkoop.. Mensen die "het kostte duur" of iets als dat zeggen laten mij "cringen", Terwijl ik verder niet echt een grammar nazi ben.

Ik weet ook wel dat het fout is, maar het is op die manier gewoon veel leuker :P

 

Net zoals "handshoes" in het Engels ;)

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Had net nederlands literatuur mondeling. Moest 7 boeken en 5 bundels lezen en 1 dik boek leren. Had in totaal 2 boeken helemaal gelezen, 2 boeken en die bundels half gelezen en 3 boeken en dat dikke boek niet gelezen/geleerd.
Het was 25 minuten, heb het voor elkaar gekregen dat hij alleen naar die 2 boeken vroeg die ik wel had gelezen en daarna was de tijd om. Tenouttaten.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, tomaatvk said:

Had net nederlands literatuur mondeling. Moest 7 boeken en 5 bundels lezen en 1 dik boek leren. Had in totaal 2 boeken helemaal gelezen, 2 boeken en die bundels half gelezen en 3 boeken en dat dikke boek niet gelezen/geleerd.
Het was 25 minuten, heb het voor elkaar gekregen dat hij alleen naar die 2 boeken vroeg die ik wel had gelezen en daarna was de tijd om. Tenouttaten.

nou mooi zo :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×