Jump to content

Dutch Talk

TheMail

Oke, zooi is anders verlopen dan verwacht. Heb nu dus mijn 1070 verkocht en bijna gelijk weer wat gekocht. Zocht een nieuwe GPU, heb een compleet watergekoeld 980 ti+7700k mini-itx systeem gekocht waarvan ik een gedeelte in de verkoop ga gooien. De volgende dingen komen vrij:

parvum x2.0 case

silverstone 700w ssf psu met custom sleeved cables (grijs+zwart+geel)

16GB ddr4 (corsair LPX rood, verdere details weet ik nog niet)

EK waterblock voor die bovengenoemde RAM sticks

i7 7700K (ja ik weet dat ryzen populairder is tegenwoordig, maar ik bied deze voor ergens onder de €300 aan)

Gigabyte Z270 wifi mobo

EK 120mm radiator  (kan ook 140mm zijn, not sure)

Mogelijk een of andere fan met dezelfde grootte als die rediator

NZXT hue+ (vgm met led strips), maar hier is al mogelijk een koper voor

256GB samsung 850 pro, maar hier is mogelijk ook al een koper voor

Low profile MSI 1050 ti (degene die ik nu gebruik, werkt verrassend goed)

 

Als iemand ergens interesse in heeft, PM me maar, alles mag voor een 'vriendenprijsje' weg (gewoon rond de laagste vraagprijs voor een soortgelijk iets op v&a sites of daaronder). Ik weet overigens dat dit geen ding is om je zooi te verkopen, maar denk zo van, mss kan ik iemand hier helpen aan wat spul.

 

Iemand hier trouwens ervaring met waterkoeling? Ik ben van dus van plan de open loop van die bovenstaande build zelf te gaan gebruiken. Het is allemaal EK/bitspower spul. Zijn er dingen waar ik op moet letten als ik het systeem leeg of vol laat lopen en wat voor koelvloeistof/fans raden jullie aan?

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, tomaatvk said:

NZXT hue+ (vgm met led strips), maar hier is al mogelijk een koper voor

Mocht die koper het toch niet overnemen, heb ik wel wat interesse hierin (ik neem aan dat dit een set van de controller en drie strips is?)

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Minibois said:

Mocht die koper het toch niet overnemen, heb ik wel wat interesse hierin (ik neem aan dat dit een set van de controller en drie strips is?)

Ik schrijf het wel op. Ik neem ook aan dat het gewoon de controller met 2 of 3 strips is (vgm was 2 strips standaard en niet 3, maar don't quote me on that). Ik weet het pas echt zeker komend weekend of het weekend daarna als ik alles binnen krijg. Zal je ook wel een PM sturen als ik weet wat die ander wil doen/bieden.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, tomaatvk said:

Ik schrijf het wel op. Ik neem ook aan dat het gewoon de controller met 2 of 3 strips is (vgm was 2 strips standaard en niet 3, maar don't quote me on that). Ik weet het pas echt zeker komend weekend of het weekend daarna als ik alles binnen krijg. Zal je ook wel een PM sturen als ik weet wat die ander wil doen/bieden.

Ik gokte dat het drie strips waren, wist het niet zeker. Maar stuur zeker even een PM zodra je het binnen hebt

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Rip dit, zou dus morgen de laatste spullen voor waterkoeling binnenkrijgen zodat ik zou kunnen gaan bouwen, blijkt vandaag de pci-e riser cable van mijn thermaltake core p3 voor de 2e keer binnen driekwart jaar kapot te zijn. Wat is dit voor een onzin. Ga me morgen gewoon eindelijk een andere bestellen en dat is dan maar €30 weg, heb dan tenminste een fatsoenlijk product.

 

Zodra dat ding binnen is (wss donderdag) zullen er wel foto's online komen van de upgrade.

 

Hoe zit het nou eigenlijk met jouw build log van je nieuwe pc @Minibois?

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

vandaag het gat geboort voor de nieuwe Ubiquiti AP AC Lite access point die morgen binnen komt, eindelijk niet shit wifi beneden :D

ook de controller software geinstalleerd op mn RPi 2 dus hopelijk kan ik wat coole shit doen zonder een ubiquiti router (security gateway, is nog een keertje 112 euro :()

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

16 hours ago, mikat said:

vandaag het gat geboort voor de nieuwe Ubiquiti AP AC Lite access point die morgen binnen komt, eindelijk niet shit wifi beneden :D

ook de controller software geinstalleerd op mn RPi 2 dus hopelijk kan ik wat coole shit doen zonder een ubiquiti router (security gateway, is nog een keertje 112 euro :()

Nice! :)

En geloof me je hebt niets aan die security gateway. Ik heb er een.

Je kan beter een edgemax er-x (die heb ik ook) kopen daar kun je super veel mee als je er iets van kent want dat ding is extreem ingewikkeld voor een noob :P (ik dus)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 9-8-2017 at 9:47 PM, tomaatvk said:

Iemand hier trouwens ervaring met waterkoeling? Ik ben van dus van plan de open loop van die bovenstaande build zelf te gaan gebruiken. Het is allemaal EK/bitspower spul. Zijn er dingen waar ik op moet letten als ik het systeem leeg of vol laat lopen en wat voor koelvloeistof/fans raden jullie aan?

Ik zou zeggen, doe niet wat Linus doet :P

Maar ik ken er niets van.

Er zijn super veel YouTube videos jayztwocents doet dat af en toe dacht ik en er zijn ook YouTubers die echt alles bespreken maar ik weet niet meer wie.

Fans: high pressure zoals Corsair SP fans

 

Ik wil wel ram kopen misschien, hoeveel vraag je ervoor?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

53 minutes ago, Principis said:

Nice! :)

En geloof me je hebt niets aan die security gateway. Ik heb er een.

Je kan beter een edgemax er-x (die heb ik ook) kopen daar kun je super veel mee als je er iets van kent want dat ding is extreem ingewikkeld voor een noob :P (ik dus)

nee maar je kunt al die Deep packet inspection shit niet doen zonder sec gateway toch?

trouwens: dat ding ligt nu beneden dus zo ff aansluiten, gaat wss aan de utp kabel hangen want mn vader gaat vanavond pas de gaten voor het mounten boren

dus nu ff die shit regelen :D

het werkt redelijk goed, weet jij trouwens hoe je dat band switching gedoe regelt of gaat dat automagisch?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

50 minutes ago, mikat said:

nee maar je kunt al die Deep packet inspection shit niet doen zonder sec gateway toch?

trouwens: dat ding ligt nu beneden dus zo ff aansluiten, gaat wss aan de utp kabel hangen want mn vader gaat vanavond pas de gaten voor het mounten boren

dus nu ff die shit regelen :D

het werkt redelijk goed, weet jij trouwens hoe je dat band switching gedoe regelt of gaat dat automagisch?

Daar zie je niet veel op :)

 

Band switching is beta, dat kun je in de instellingen aanzetten. Ik heb gewoon 2 netwerken 1 5GHz en 1 2.4

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Principis said:

Daar zie je niet veel op :)

 

Band switching is beta, dat kun je in de instellingen aanzetten. Ik heb gewoon 2 netwerken 1 5GHz en 1 2.4

enne hoe maak je 2 verschillende?

want heb nu 2.4 en 5 ghz op de tp link router dus als ik ze het zelfde noem dan switchen de apparaten van tp link naar ubnt access point als ik naar beneden loop en andersom?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

21 hours ago, mikat said:

enne hoe maak je 2 verschillende?

want heb nu 2.4 en 5 ghz op de tp link router dus als ik ze het zelfde noem dan switchen de apparaten van tp link naar ubnt access point als ik naar beneden loop en andersom?

Handmatig, Eerst bij instellingen een netwerk aanmaken en dan bij elke AP de 5GHz de naam aanpassen. En nog een screenshot van die USG DPI.

 

ac.PNG

Capture.PNG

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 8/18/2017 at 11:41 AM, Principis said:

Handmatig, Eerst bij instellingen een netwerk aanmaken en dan bij elke AP de 5GHz de naam aanpassen. En nog een screenshot van die USG DPI.

 

ac.PNG

Capture.PNG

heb nu gewoon alles de zelfde naam gegeven, ook het TP-Link router/ap combo ding, werkt prima :)

mn vader wilde toch niet al die verschillende namen enzo

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Heb net mijn pc weer draaiende na een stuk of 3 dagen aan knutselen. Hij is nu volledig watergekoeld. Zou er graag hardline op zetten, maar dat is iets voor volgend jaar ben ik bang. Heb sws niet genoeg fittingen om hardline te doen. Zie spoiler voor wat foto's. Heb ook ff die 16GB die ik had in die build gegooid voor de lol en ja hoor, 48GB herkend. Eens kijken of ik voor de verkoop nog ff wat grote datasets kan verwerken.

Spoiler

VXHXnZl.jpghPzRb7x.jpg

 

On 17-8-2017 at 1:30 PM, Principis said:

Ik zou zeggen, doe niet wat Linus doet :P

Maar ik ken er niets van.

Er zijn super veel YouTube videos jayztwocents doet dat af en toe dacht ik en er zijn ook YouTubers die echt alles bespreken maar ik weet niet meer wie.

Fans: high pressure zoals Corsair SP fans

 

Ik wil wel ram kopen misschien, hoeveel vraag je ervoor?

Tegen de tijd van dit bericht had ik alles al gekocht en ik ben voor die nieuwe corsair mag-lev fans gegaan, ze zijn geweldig voor zover ik kan merken.

 

Over dat ram kopen/verkopen. Het is 2400MHz/CL16 Corsair Vengaeance LPX red memory en het zijn 2 sticks van 8. Voor de ram sticks zelf zou ik het liefst 115 krijgen.. Mijn reden voor deze prijzen is de abnormaal hoge prijs op de used market en de nog veel hogere nieuw prijs (echt niet normaal tegenwoordig). Ik heb er atm EKWB RAM heatspreaders opzitten (gewoon licht glimmend zwarte heatsink, ziet er mooier uit dan stock IMO) en ik verkoop die opzich ook samen met de EKWB Monarch X2. Die hele set aan RAM related spullen (2x8GB ram sticks, 2x EKWB zwarte heatspreaders, 1x EKBW Monarch X2 waterblock) mogen van mij gelijk de deur uit voor €130. Als je het waterblock niet hoeft maar wel de heatspreaders dan is €122 genoeg.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, tomaatvk said:

-snip-

Is dat de standaard PCIE riser die je bij de kast krijgt? Heb er namelijk wat slechte dingen over gehoord.

 

Ik ga morgen beginnen met het 'schrijven' van de build logs/eerste PC componenten reviews. Zit nog te kijken voor een stel LED strips en misschien iets van een idee om een naam/logo met een soort stickers in mijn kast te plakken om even een beetje 'persoonlijkheid' eraan te geven.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Minibois said:

Is dat de standaard PCIE riser die je bij de kast krijgt? Heb er namelijk wat slechte dingen over gehoord.

 

Ik ga morgen beginnen met het 'schrijven' van de build logs/eerste PC componenten reviews. Zit nog te kijken voor een stel LED strips en misschien iets van een idee om een naam/logo met een soort stickers in mijn kast te plakken om even een beetje 'persoonlijkheid' eraan te geven.

Dat is de standaard die je erbij krijgt en ik ben me bewust van die slechte dingen. Dit is namelijk onderhand al de 3e binnen een stuk of 9 maanden. Ze zijn wel stuk voor stuk gratis vanwege garantie dus daarom gebruik ik ze nog.

 

Zelf zit ik ook nog bezig om de leds goed te krijgen, wil namelijk nog een strip voor de GPU leggen en misschien iets achter het reservoir leggen voor de buis die voor de radiator langs gaat en het reservoir zelf. Stuur wel een link als je iets gepost hebt.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 8/18/2017 at 11:41 AM, Principis said:

Handmatig, Eerst bij instellingen een netwerk aanmaken en dan bij elke AP de 5GHz de naam aanpassen. En nog een screenshot van die USG DPI.

 

dit...

dit...

DIT IS BLOEDMOOI!

ik wil ook de Security Gateway en Cloudkey, ach ja. komt wel

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, lolimpol said:

dit...

dit...

DIT IS BLOEDMOOI!

ik wil ook de Security Gateway en Cloudkey, ach ja. komt wel

Cloudkey is echt helemaal onnutig :P

Gewoon poort openzetten naar de controller.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

13 hours ago, Principis said:

Cloudkey is echt helemaal onnutig :P

Gewoon poort openzetten naar de controller.

Heb je wel pc voor nodig

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

30 minutes ago, lolimpol said:

Heb je wel pc voor nodig

Ja das waar, bouw even een unRAID server? JK

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

hey allemaal!  

na een hele tijd van dit forum te zijn geweest kom ik weer met een hele leuke vraag; 

 

ik heb eindelijk genoeg gewerkt om een game pc te gaan bouwen. maar ik heb toch echt geen flauw idee wat erin moet, ik speel heel veel csgo maar ik wil uiteindelijk ook andere titels op medium 1080p spelen. mn budget is rond 700 euro, maar ik weet nou niet of ik voor Ryzen moet gaan of Intel. Help! 

Please, follow your own posts and mention me in comments, otherwise i won't be able to help you.

Daily OS: OpenBSD -current

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, EpicKneusje said:

hey allemaal!  

na een hele tijd van dit forum te zijn geweest kom ik weer met een hele leuke vraag; 

 

ik heb eindelijk genoeg gewerkt om een game pc te gaan bouwen. maar ik heb toch echt geen flauw idee wat erin moet, ik speel heel veel csgo maar ik wil uiteindelijk ook andere titels op medium 1080p spelen. mn budget is rond 700 euro, maar ik weet nou niet of ik voor Ryzen moet gaan of Intel. Help! 

Ryzen for sure of wacht op Coffeelake. Heb wel een goed kanaal voor je, Techdeals op YouTube al is hij wel US based. Wel goed advies en weet waar hij over praat. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

@tomaatvk Hoe is de Z play tot nu toe? En de Turbomod gehaald? :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

I'm not dutch but some of what I watch is so figured y'all might enjoy this if you don't know of already.

 

Ik ben niet nederlands, maar wat ik er wel eens van heb, is zo uitgeput dat je dit misschien leuk vindt als je het niet weet.

 

 

Ryzen 5 1500X @ 3.9GHz On 1.3625V | MSI B350M Gaming Pro | 16GB G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz | 3GB MSI GTX 1060 Gaming X 2063MHz Core 9408MHz Mem | EVGA G2 550W | 250GB Samsung 850 EVO | Windows 10 Home 64-bit Version 1903 (Build 18362.295) | MasterCase Pro 3

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×