Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Alex Colson

Member
  • Content Count

    722
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Informative
    Alex Colson got a reaction from _StrikE_ for a status update, Gonna sound real stupid but the cooler master support page kinda sucks....   
    Gonna sound real stupid but the cooler master support page kinda sucks....
  2. Agree
    Alex Colson got a reaction from Jtalk4456 for a status update, Soooo i have been browsing the facebook market again..... Firstly their are some ppl   
    Soooo i have been browsing the facebook market again.....
     
    Firstly their are some ppl in to kinky shiz as holy Fuck is their a lot of those things being sold in my area.
     
    Secondly onto Electronics, Why do people not clean what they are selling...... UGH!!!
     
    YOU may not have kept it in good looking condition but atleast make the possible buyer think you have :/
     
    like is it that hard to take a cloth or vacuum to it to clean of the dust and make it look presentable.
     
    i know i dont clean my pc often on the inside but dont have dust build up visible in the selling photo, it will and most likely has drove people away from your ad due to it.
     
    ugh i should stop lookin through fb.
  3. Funny
    Alex Colson reacted to Silentprototipe for a status update, Dont you love when you wake up to a dead phone?   
    Dont you love when you wake up to a dead phone?
     
  4. Informative
    Alex Colson reacted to Silentprototipe for a status update, Uhhh, I think my math teacher got fired lmao   
    Uhhh, I think my math teacher got fired lmao 
  5. Funny
    Alex Colson got a reaction from veldora for a status update, Soooo i have been browsing the facebook market again..... Firstly their are some ppl   
    Soooo i have been browsing the facebook market again.....
     
    Firstly their are some ppl in to kinky shiz as holy Fuck is their a lot of those things being sold in my area.
     
    Secondly onto Electronics, Why do people not clean what they are selling...... UGH!!!
     
    YOU may not have kept it in good looking condition but atleast make the possible buyer think you have :/
     
    like is it that hard to take a cloth or vacuum to it to clean of the dust and make it look presentable.
     
    i know i dont clean my pc often on the inside but dont have dust build up visible in the selling photo, it will and most likely has drove people away from your ad due to it.
     
    ugh i should stop lookin through fb.
  6. Agree
    Alex Colson got a reaction from _StrikE_ for a status update, Soooo i have been browsing the facebook market again..... Firstly their are some ppl   
    Soooo i have been browsing the facebook market again.....
     
    Firstly their are some ppl in to kinky shiz as holy Fuck is their a lot of those things being sold in my area.
     
    Secondly onto Electronics, Why do people not clean what they are selling...... UGH!!!
     
    YOU may not have kept it in good looking condition but atleast make the possible buyer think you have :/
     
    like is it that hard to take a cloth or vacuum to it to clean of the dust and make it look presentable.
     
    i know i dont clean my pc often on the inside but dont have dust build up visible in the selling photo, it will and most likely has drove people away from your ad due to it.
     
    ugh i should stop lookin through fb.
  7. Agree
    Alex Colson got a reaction from Cyberspirit for a status update, Soooo i have been browsing the facebook market again..... Firstly their are some ppl   
    Soooo i have been browsing the facebook market again.....
     
    Firstly their are some ppl in to kinky shiz as holy Fuck is their a lot of those things being sold in my area.
     
    Secondly onto Electronics, Why do people not clean what they are selling...... UGH!!!
     
    YOU may not have kept it in good looking condition but atleast make the possible buyer think you have :/
     
    like is it that hard to take a cloth or vacuum to it to clean of the dust and make it look presentable.
     
    i know i dont clean my pc often on the inside but dont have dust build up visible in the selling photo, it will and most likely has drove people away from your ad due to it.
     
    ugh i should stop lookin through fb.
  8. Agree
    Alex Colson got a reaction from Cyberspirit for a status update, Soo this is being done more as an update than a topic post, Anyway firstly who all pl   
    Soo this is being done more as an update than a topic post, 
     
    Anyway firstly who all played the Anthem open or Vip demo?
     
    Secondly your opinions?
     
    Finally my opinion 😁
     
    (DONT READ PAST IF YOU DONT LIKE AN SHORT ESSAY OF WRITING) 
     
    So let me start with the positives;
    This was played on xbox one 1st gen
     
    So firstly the game handled greatly when their wasn't server errors and issues happening. The combat in the game is well done and flushed out to an extent. The flying while hard to figure out and dissorientating at first. Proved to be very responsive and clean. The Javalins ( tried all bar the storm) are enjoyable the ranger you can play aggressive of play supportive at times depending on your loadout. 
    The collasous is a great finisher or follow up javelin for combing or even just leaving a trail of knocked over grunts for fun.
     
    The interceptor (which i loved) basically allowed you to mash the melee button constantly without no cooldown while looking cool doing so.
     
    The Enemies where ranged in sense of play style against them and how to counter.
     
    HUD and layout of the menus where done well but could be improved (talk about that later)
     
    So while playing it the positives is i never got annoyed with the control bar trying to figure out how to fly at first. You could easily do majority of your things from the get go, and when the servers where not an issue getting a squad together worked smoothly.
     
    Now the negatives 
     
    Where is the normal melee or stun button, as if you dont play interceptor your melee ability is on a cooldown (short one) but one none the less. They do pretty high damage tbf but still even having a melee which had them stun the enemy by pushing them or knocking them over would be good.
     
    The menus are good but slightly confusing when it comes to editing your javelins loadout. Mainly the weapons tab and main weapon tab ???
     
    Finally and sadly a game killer for me if it is a repeating pattern. The combat against mini bosses. So during one if the missions given in the demo you face a spider tank at the end of it. During you fight with the spider tank additional enemies spawn (normal) what isnt normal is that they spawn constantly. Like it isnt at intervals of the mini boss' health which is a bullet sponge depending on difficulty your on along with it guaranteed stun attack which affected the ranger and interceptor the most. Collasous you raid shield to cancel the stun lock.
     
    Along with that their was fights that dragged out too long, could have been level dependant as i didn't come across it as much later in plays 
     
    But sorry if anthem has any more of those mini boss situations where you have adds spawning 24/7 while damaging the boss it will kill the game for me as it goes from being fun to difficult to slightly annoying then ending at frustrating and worthless.
     
    As when i finished these fights you didnt feel rewarded as much as you thought you would have with the time and frustration that went into that part.
     
    Final verdict;
    Do i think anthem will be a positive game? possibly, the game has potential, the play style and combat is enjoyable along with the customisation of the javelins, end game is a different story, i personally like having something to rotate to for end game and with the current state of Destiny 2 i dont ever have nothing to do on it due to the trumphs book, collections or weekly milestones, along with it lore.
     
    Anthem will be slightly less intensive than destiny in this regards with 3 strongholds for the endgame along with cataclysm world events. (To me feel like rotating special world events, possibly) and just the gear system.
     
    Would i buy it? simply put it no, mainly due to money restrictions but also the fact that it feels heavily co op based and i would only he interested in the story Bioware has given it than the grinding aspect.
     
    Anyway if you read this far, you must be bored and you might aswell share your opinion on the matter if you have played it and feel free to counter some arguements i had about the game.
  9. Like
    Alex Colson got a reaction from Xiauj for a status update, Sooo some of you guys may find this mean or rude of me other may agree. I have recent   
    Sooo some of you guys may find this mean or rude of me other may agree.
     
    I have recently seen an incline in people becoming vegan, vegetarian and of different gender identities.
     
    These are fine by me you do you be what you want and feel like what you want I aint gonna stop you but what really aggitates me is the ones among those religions, gender, or lifestye that feel the need to force you to either know that they are this every second they got or force you to be one of them.
     
    So im gonna be straight here, you can be, do or follow what ever the fuck you want and i will stand by ya only if ya dont try to force it on me or make it feel like my life decisions aren't right. At that point you can fck off and any aggro given by me to you isnt because of what you do its because of your attitude and personality about it....
     
     
    Had to get that out there because one of the things that have been building up.
  10. Agree
    Alex Colson got a reaction from Cyberspirit for a status update, Sooo some of you guys may find this mean or rude of me other may agree. I have recent   
    Sooo some of you guys may find this mean or rude of me other may agree.
     
    I have recently seen an incline in people becoming vegan, vegetarian and of different gender identities.
     
    These are fine by me you do you be what you want and feel like what you want I aint gonna stop you but what really aggitates me is the ones among those religions, gender, or lifestye that feel the need to force you to either know that they are this every second they got or force you to be one of them.
     
    So im gonna be straight here, you can be, do or follow what ever the fuck you want and i will stand by ya only if ya dont try to force it on me or make it feel like my life decisions aren't right. At that point you can fck off and any aggro given by me to you isnt because of what you do its because of your attitude and personality about it....
     
     
    Had to get that out there because one of the things that have been building up.
  11. Like
    Alex Colson got a reaction from Techstorm970 for a status update, Sooo some of you guys may find this mean or rude of me other may agree. I have recent   
    Sooo some of you guys may find this mean or rude of me other may agree.
     
    I have recently seen an incline in people becoming vegan, vegetarian and of different gender identities.
     
    These are fine by me you do you be what you want and feel like what you want I aint gonna stop you but what really aggitates me is the ones among those religions, gender, or lifestye that feel the need to force you to either know that they are this every second they got or force you to be one of them.
     
    So im gonna be straight here, you can be, do or follow what ever the fuck you want and i will stand by ya only if ya dont try to force it on me or make it feel like my life decisions aren't right. At that point you can fck off and any aggro given by me to you isnt because of what you do its because of your attitude and personality about it....
     
     
    Had to get that out there because one of the things that have been building up.
  12. Agree
    Alex Colson got a reaction from Java for a status update, Sooo some of you guys may find this mean or rude of me other may agree. I have recent   
    Sooo some of you guys may find this mean or rude of me other may agree.
     
    I have recently seen an incline in people becoming vegan, vegetarian and of different gender identities.
     
    These are fine by me you do you be what you want and feel like what you want I aint gonna stop you but what really aggitates me is the ones among those religions, gender, or lifestye that feel the need to force you to either know that they are this every second they got or force you to be one of them.
     
    So im gonna be straight here, you can be, do or follow what ever the fuck you want and i will stand by ya only if ya dont try to force it on me or make it feel like my life decisions aren't right. At that point you can fck off and any aggro given by me to you isnt because of what you do its because of your attitude and personality about it....
     
     
    Had to get that out there because one of the things that have been building up.
  13. Like
    Alex Colson got a reaction from Cyberspirit for a status update, So i enjoy my fair share or open world games, rpgs etc. And in a few of them i loved   
    So i enjoy my fair share or open world games, rpgs etc. And in a few of them i loved the trading, being able to go hey here i have what your looking for this is the price but willing to negotiate,
     
    I loved trading in many games two i loved the most was Neverwinter and Warframe.
     
    As i would offer assistance to people looking for items, tell them i'll try and source one but at such a handling fee.
     
    So i would get the item be like hey i got this for this much here is your offer including handling fee. And many approved of that or comprimising on my price, gettinf my stock up while getting some sold. That included going hey i can go as low as this but you need to throw in something extra like a item or bp.
     
    I'm sayin this because through out trading in those games i always made sure to keep contact with whos interested now bs people and be fair.
     
    Yet with the issue im having on ebay thats gonna be hard as my bs raidar is goin off and telling me somethings not right with this.
  14. Like
    Alex Colson got a reaction from Cyberspirit for a status update, Soooo mobo came today!!! In a pretty banged up box (not really worried bout that) but   
    Soooo mobo came today!!! In a pretty banged up box (not really worried bout that) but it didnt start.
    The boards power light came on but didnt post or anything.. to make things better it being a dell board (my mistake) it cant use a generic heatsink :l soooo yeah its getting returned unless anyone wants a mobo that supports a LGA 755 socket (Intel)
  15. Like
    Alex Colson got a reaction from Cyberspirit for a status update, Hmm, Sooo im hoping i havent waisted cash on a used LGA 775 mobo. If it doesnt work i   
    Hmm, Sooo im hoping i havent waisted cash on a used LGA 775 mobo. If it doesnt work im gonna get my refund and if it doesnt work could be a cpu issue.... Welp fuk
  16. Like
    Alex Colson reacted to _StrikE_ for a status update, Wishing you all happy New year.   
    Wishing you all happy New year.
  17. Like
    Alex Colson got a reaction from Cyberspirit for a status update, Soooo its the 31st and everyone knows what that means..... I have to fucking work in   
    Soooo its the 31st and everyone knows what that means.....
     
    I have to fucking work in a bar for the night!!!! Yay... but no seriously i hope you all have a great New Years while im serving people drink after midnight.... Ooh ho ho there is gonna be a fun night XD
     
    Secondly i wanna change my profile pic to somethig else but dunno what. 
    Can someone suggest ones that are anime or Gaming related. Just not from the area past the line pls
  18. Like
    Alex Colson got a reaction from Xiauj for a status update, Ahhh its the 29th... Tomorrows my birthday (YAY for Cake). The day after i'll most li   
    Ahhh its the 29th... Tomorrows my birthday (YAY for Cake). The day after i'll most likely be working in a bar for new years day and the day after recovering with nearly 15hrs of sleep
     
    Gonna be fun.
     
    Did i mention cake, i like cake. Oh and ice cream 😊
  19. Like
    Alex Colson got a reaction from PCGuy_5960 for a status update, Ahhh its the 29th... Tomorrows my birthday (YAY for Cake). The day after i'll most li   
    Ahhh its the 29th... Tomorrows my birthday (YAY for Cake). The day after i'll most likely be working in a bar for new years day and the day after recovering with nearly 15hrs of sleep
     
    Gonna be fun.
     
    Did i mention cake, i like cake. Oh and ice cream 😊
  20. Like
    Alex Colson got a reaction from Cyberspirit for a status update, Ahhh its the 29th... Tomorrows my birthday (YAY for Cake). The day after i'll most li   
    Ahhh its the 29th... Tomorrows my birthday (YAY for Cake). The day after i'll most likely be working in a bar for new years day and the day after recovering with nearly 15hrs of sleep
     
    Gonna be fun.
     
    Did i mention cake, i like cake. Oh and ice cream 😊
  21. Funny
    Alex Colson reacted to PCGuy_5960 for a status update,   
  22. Like
    Alex Colson got a reaction from Cyberspirit for a status update, So this is gonna sound selfish of m but, would anyone be able to help me find a mobo,   
    So this is gonna sound selfish of m but, would anyone be able to help me find a mobo, new cpu and 8GB of Ram all for under £80 total?
     
    Dad took apart his pc today and we think the mobo is dead now....
  23. Like
    Alex Colson got a reaction from Origami Cactus for a status update, @VegetableStu Here's my Models with their Texture maps. (Soz stress been getting to m   
    @VegetableStu
    Here's my Models with their  Texture maps.
    (Soz stress been getting to me  )
     

  24. Like
    Alex Colson got a reaction from Jtalk4456 for a status update, Sooo i got to get feedback on my 3d Models i have done for my Semester Work. If possi   
    Sooo i got to get feedback on my 3d Models i have done for my Semester Work. 
    If possible and able to please leave constructive criticism, things i should have changed what i could have done to make it more authentic for the piece etc.
     
    Anyway these 6 Assets are to be Fable assets (Haven't textured them due to mental breakdown) The first 5 are general Assets made within 1000 Tri's the Last one is a Hero piece that was made within 5,000 tris (Assignment limitations) @Cinnabar Sonar i know you do some 3d modelling so would appreciate if you could give some feedback if possible
     
    Thank you to anyone who gives back feed back and suggestions for improvements of these Assets 
     
    BOOT(S) duplicated/ Mirrored for second boot 
     
    Glove
     
    Dagger
     
    Head Gear
     
    Cleaver
     
     
    Hero Piece (Jacket)
     
  25. Like
    Alex Colson got a reaction from Xiauj for a status update, Sooo i got to get feedback on my 3d Models i have done for my Semester Work. If possi   
    Sooo i got to get feedback on my 3d Models i have done for my Semester Work. 
    If possible and able to please leave constructive criticism, things i should have changed what i could have done to make it more authentic for the piece etc.
     
    Anyway these 6 Assets are to be Fable assets (Haven't textured them due to mental breakdown) The first 5 are general Assets made within 1000 Tri's the Last one is a Hero piece that was made within 5,000 tris (Assignment limitations) @Cinnabar Sonar i know you do some 3d modelling so would appreciate if you could give some feedback if possible
     
    Thank you to anyone who gives back feed back and suggestions for improvements of these Assets 
     
    BOOT(S) duplicated/ Mirrored for second boot 
     
    Glove
     
    Dagger
     
    Head Gear
     
    Cleaver
     
     
    Hero Piece (Jacket)
     
×