Jump to content

Dutch Talk

TheMail
59 minutes ago, deWaardt said:

Hackintosh?

Alles wat Intel of AMD is werkt bij Hackintosh meestal no problem naar mijn ervaring.

Huh? Ik had het over première pro ik ga echt geen hackintosh maken

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

-,-

 

Naamloos.png\

 

Moeilijke vragen, zo midden in het hoofdstuk.

Quote or mention me if not feel ignored 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

 

23 minutes ago, mikat said:

b snap ik niet, waar vind je die? bedoelen ze windows vista start menu ofzo?

niet sarcastisch, weet het echt niet lol

Oh ze bedoelen Access dus in het start menu van access zelf en in sommige versie's bij Bestand

Quote or mention me if not feel ignored 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Net 4e rijles gehad, mocht de snelweg al op :S

Was wel gaaf tho, alleen de eerste paar minuten toch ff eng om zo snel te gaan.

Nadat je de snelweg af komt voelt 50km/h plotseling heel langzaam aan.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

>Zit bij mijn laatste examen: biologie

>Al ~75% gemaakt

>Ging tot dan toe best wel goed

>Nog zat tijd over

>Even mentale rust pauze

>Plotselinge realisatie, ik moet een -0,3 halen om te slagen

>Scimt even de MC vragen en vult het meest waarschijnlijke in en laat 2 open vragen open (hoort toch, het zijn open vragen? :P)

>Gaat 45 minuten voor tijd weg uit de examenzaal met 2 vragen gewoon niet ingevuld omdat ik geen zin had

 

Nog wat andere zooi m.b.t. computers:

Omdat het nu vakantie is voor mij ben ik dus van plan wat zooi met mijn computer te gaan doen.

  1. Ik was van plan mijn CPU te upgraden naar een hexacore van intel alleen weet nog niet echt goed welke. De Haswell-e zullen waarschijnlijk redelijk goedkoop worden op de used market als de Broadwell-e chips uitkomen, maar door de IPC van die chips i.v.m. ivy bride heb ik een overclock van 4,3GHz nodig om geen single core performance te verliezen en ik heb dus geen idee of dat zal lukken op een Cryorig R1 Ultimate. Een alternatief is een Broadwell-e op 4,2GHz wat waarschijnlijk zonder veel moeite zal gaan, maar dat zal misschien een stuk duurder zijn. Zit nu op een 4,8GHz 3770k die soms redelijk wat moeite heeft met mijn abnormale gebruik en met een 50% core increase zal dit probleem verholpen zijn. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
  2. Ook wilde ik voor een GPU upgrade gaan voor mijn 1440*3440p scherm want een 780 heeft toch wel een beetje last met dingen als GTA V. Ik zat dus te denken aan een 1080, een 1070 of een 980 ti (ervanuitgaande dat de 480x test resultaten kloppen en dat de top polaris kaart wordt). Ik zit te denken aan de 980 ti, omdat die ongeveer matcht aan de 1070/1080 als je medium-zwaar oveklokt alleen hij gebruikt een beetje veel stroom dan (als ik over 0,5-1 jaar uit huis ga wil ik niet een 500 watt GPU). Ik zit te denken aan de 1070, omdat die goedkoper zal zijn dan de 980 ti (used) en wel ongeveer even krachtig alleen heeft die een kleine memory bus met GDDR5 en daar zal die dus mee in de problemen komen in tegenstelling tot de 980 ti en de 1080. En dan de 1080, die gebruikt niet zo veel stroom als de 980 ti en heeft geen/minder memory bandwidth problemen in tegenstelling tot de 1070 alleen (zelfs de AIB kaarten) zijn zo F*ing duur. Ik heb ook geen zin om te wachten op de 1080 ti en vega kaarten. Wat lijkt jullie de beste optie?
25 minutes ago, deWaardt said:

Net 4e rijles gehad, mocht de snelweg al op :S

Was wel gaaf tho, alleen de eerste paar minuten toch ff eng om zo snel te gaan.

Nadat je de snelweg af komt voelt 50km/h plotseling heel langzaam aan.

Vooral als je eerst met 140 over een 130 weg gaat en dan opeens maar 30 moet rijden in de bebouwde kom -__-

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

13 minutes ago, tomaatvk said:

>Zit bij mijn laatste examen: biologie

>Al ~75% gemaakt

>Ging tot dan toe best wel goed

>Nog zat tijd over

>Even mentale rust pauze

>Plotselinge realisatie, ik moet een -0,3 halen om te slagen

>Scimt even de MC vragen en vult het meest waarschijnlijke in en laat 2 open vragen open (hoort toch, het zijn open vragen? :P)

>Gaat 45 minuten voor tijd weg uit de examenzaal met 2 vragen gewoon niet ingevuld omdat ik geen zin had

 

Nog wat andere zooi m.b.t. computers:

Omdat het nu vakantie is voor mij ben ik dus van plan wat zooi met mijn computer te gaan doen.

  1. Ik was van plan mijn CPU te upgraden naar een hexacore van intel alleen weet nog niet echt goed welke. De Haswell-e zullen waarschijnlijk redelijk goedkoop worden op de used market als de Broadwell-e chips uitkomen, maar door de IPC van die chips i.v.m. ivy bride heb ik een overclock van 4,3GHz nodig om geen single core performance te verliezen en ik heb dus geen idee of dat zal lukken op een Cryorig R1 Ultimate. Een alternatief is een Broadwell-e op 4,2GHz wat waarschijnlijk zonder veel moeite zal gaan, maar dat zal misschien een stuk duurder zijn. Zit nu op een 4,8GHz 3770k die soms redelijk wat moeite heeft met mijn abnormale gebruik en met een 50% core increase zal dit probleem verholpen zijn. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
  2. Ook wilde ik voor een GPU upgrade gaan voor mijn 1440*3440p scherm want een 780 heeft toch wel een beetje last met dingen als GTA V. Ik zat dus te denken aan een 1080, een 1070 of een 980 ti (ervanuitgaande dat de 480x test resultaten kloppen en dat de top polaris kaart wordt). Ik zit te denken aan de 980 ti, omdat die ongeveer matcht aan de 1070/1080 als je medium-zwaar oveklokt alleen hij gebruikt een beetje veel stroom dan (als ik over 0,5-1 jaar uit huis ga wil ik niet een 500 watt GPU). Ik zit te denken aan de 1070, omdat die goedkoper zal zijn dan de 980 ti (used) en wel ongeveer even krachtig alleen heeft die een kleine memory bus met GDDR5 en daar zal die dus mee in de problemen komen in tegenstelling tot de 980 ti en de 1080. En dan de 1080, die gebruikt niet zo veel stroom als de 980 ti en heeft geen/minder memory bandwidth problemen in tegenstelling tot de 1070 alleen (zelfs de AIB kaarten) zijn zo F*ing duur. Ik heb ook geen zin om te wachten op de 1080 ti en vega kaarten. Wat lijkt jullie de beste optie?

Vooral als je eerst met 140 over een 130 weg gaat en dan opeens maar 30 moet rijden in de bebouwde kom -__-

1070 aftermarket :)

en 5820k moet wel op naar 4,3 kunnen op de R1 Ultimate?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, deWaardt said:

Net 4e rijles gehad, mocht de snelweg al op :S

Was wel gaaf tho, alleen de eerste paar minuten toch ff eng om zo snel te gaan.

Nadat je de snelweg af komt voelt 50km/h plotseling heel langzaam aan.

ik ga over een tijdje afrijden. snelweg was inderdaad best eng voor de eerste keer, gelukkig raak je er snel aan gewend. :D (ik heb nu 20 lessen gehad

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, mikat said:

1070 aftermarket :)

en 5820k moet wel op naar 4,3 kunnen op de R1 Ultimate?

Heb die Cryorig R1 Ultimate onderhand besteld.

Ik denk inderdaad ook wel dat 4,3GHz zou kunnen, maar navragen is altijd beter he. :)

 

Over die 1070. Ik zou sws aftermarket gaan voor de thermals en omdat mijn computer 'case' simpelweg perfect werkt voor open air GPU koelers. Maar ik zit echt te twijfelen over die memory bandwidth, dezelfde bus als een 980, ~14% clock increase (geen idee qua OC resultaten op 8GHz GDDR5) en een sterkere core terwijl de 980 al problemen had mijn zijn memory bandwidth. Is het niet gewoon een insta bottleneck?

 

Met de nieuwe CPU koeler in zicht en een mobo+GPU+CPU upgrade komende heb ik dus al even zitten ontwerpen aan mijn nieuwe case voor deze nieuwe build (het is praktisch een nieuwe build). Dit is tot nu toe het concept voor de Dragon Khan.

IHMFMxc.png

Geel=component, grijs=metaal, die random lijnen zijn outlines van de knex structuur. Dat ding aan de zijnkant zit daar voor wat extra front IO, de geluidskaart en voor de reden dat de naam van de build Dragon Khan is. Er komt een achtbaan door de pc heen.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, SgtRafsta said:

ik ga over een tijdje afrijden. snelweg was inderdaad best eng voor de eerste keer, gelukkig raak je er snel aan gewend. :D (ik heb nu 20 lessen gehad

Jullie Nederlanders doen altijd of rijden iets supereng en gevaarlijk is en rijden altijd zo voorzichtig :P IMO

 

Bij ons zijn het echt allemaal gekken die de verkeersregels niet kennen

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Principis said:

Jullie Nederlanders doen altijd of rijden iets supereng en gevaarlijk is en rijden altijd zo voorzichtig :P IMO

 

Bij ons zijn het echt allemaal gekken die de verkeersregels niet kennen

Niet of het een of het ander maar ik heb pas 4 uur achter het stuur. Dan is rijden idd nog een beetje eng soms.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 hours ago, deWaardt said:

Niet of het een of het ander maar ik heb pas 4 uur achter het stuur. Dan is rijden idd nog een beetje eng soms.

Ja dat is waar maar ik zie het ook algemeen als ik aan het rijden ben. Maar misschien heeft dat te maken dat niemand hier rijles moet volgen. Ik heb bv 0 uur rijles gevolgd. En ook omdat de regels wat minder streng zijn.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Principis said:

Ja dat is waar maar ik zie het ook algemeen als ik aan het rijden ben. Maar misschien heeft dat te maken dat niemand hier rijles moet volgen. Ik heb bv 0 uur rijles gevolgd. En ook omdat de regels wat minder streng zijn.

Wij moeten hier rijles volgeng, theorie examen doen etc, dan mag je tot je 18e nog niet alleen rijden en moet je rijden met bijv. Je moeder naast je, en vanaf je 18e mag je zelfstandig gaan rijden.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

59 minutes ago, deWaardt said:

Wij moeten hier rijles volgeng, theorie examen doen etc, dan mag je tot je 18e nog niet alleen rijden en moet je rijden met bijv. Je moeder naast je, en vanaf je 18e mag je zelfstandig gaan rijden.

Bij ons theorie dan krijg je voorlopig rijbewijs dan mag je oefenen met een of 2 opgegeven personen die al 8 jaar hun rijbewijs hebben en na 3 maand en je moet  18 zijn kan je praktijk doen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Principis said:

Bij ons theorie dan krijg je voorlopig rijbewijs dan mag je oefenen met een of 2 opgegeven personen die al 8 jaar hun rijbewijs hebben en na 3 maand en je moet  18 zijn kan je praktijk doen.

Ah redelijk similair als hier dan. Alleen hier proberen ze je te beweren dat autorijden net zo moeilijk en gevaarlijk is als het vliegen van een F16 in de Grand Canyon terwijl er 15 anti-air sites op je gericht staan. Ik snap dat ik het niet moet onderschatten, maar ze overdrijven best wel een beetje af en toe.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, deWaardt said:

Ah redelijk similair als hier dan. Alleen hier proberen ze je te beweren dat autorijden net zo moeilijk en gevaarlijk is als het vliegen van een F16 in de Grand Canyon terwijl er 15 anti-air sites op je gericht staan. Ik snap dat ik het niet moet onderschatten, maar ze overdrijven best wel een beetje af en toe.

Volgensmij heeft je instructeur gewoon een hekel aan je :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

29 minutes ago, Vavetti said:

Volgensmij heeft je instructeur gewoon een hekel aan je :P

Nee, maar gewoon hoe dingen uitgelegd worden enzo en ook als je in het theorieboekje kijkt wat ik heb dan word het allemaal veel ingewikkelder gemaakt dan het is met moeilijke begrippen en ellenlange verhalen over iets wat heel simpel is.

Bijvoorbeeld wanneer een kind zonder stoeltje voorin mag zitten.

 

Instructeur is aardig en geen probleem.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

 

6 hours ago, deWaardt said:

Ah redelijk similair als hier dan. Alleen hier proberen ze je te beweren dat autorijden net zo moeilijk en gevaarlijk is als het vliegen van een F16 in de Grand Canyon terwijl er 15 anti-air sites op je gericht staan. Ik snap dat ik het niet moet onderschatten, maar ze overdrijven best wel een beetje af en toe.

Jullie moeten alleen verplicht rijles volgen bij een rijschool. Bij ons hoeft dat niet maar ik denk dat dat wel veel verschil maakt :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist de conclusie getrokken dat 'gezellig' en 'gezin' typisch Nederlandse woorden zijn die in geen enkele andere taal voorkomen op de zelfde manier.

Punt.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Principis said:

 

Jullie moeten alleen verplicht rijles volgen bij een rijschool. Bij ons hoeft dat niet maar ik denk dat dat wel veel verschil maakt :D

Dus... als jullie weten wat de verkeersregels zijn, maar absoluut geen ervaring hebben met de auto van z'n plek krijgen, hebben jullie rijbewijs gehaald?

...........

crash_2.jpg

5 minutes ago, Minibois said:

Ik heb zojuist de conclusie getrokken dat 'gezellig' en 'gezin' typisch Nederlandse woorden zijn die in geen enkele andere taal voorkomen op de zelfde manier.

Punt.

Maar die woorden passen in Nederland toch ook niet in dezelfde zin?

Ik bedoel elke keer als ik beneden kom word er op me gezeurd.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, deWaardt said:

Maar die woorden passen in Nederland toch ook niet in dezelfde zin?

Ik bedoel elke keer als ik beneden kom word er op me gezeurd.

:^( nee zeker niet hè 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

36 minutes ago, Minibois said:

Ik heb zojuist de conclusie getrokken dat 'gezellig' en 'gezin' typisch Nederlandse woorden zijn die in geen enkele andere taal voorkomen op de zelfde manier.

Punt.

gezellig wist ik ja, maar ja met gezin heb je eigenlijk ook wel gelijk

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

31 minutes ago, deWaardt said:

Dus... als jullie weten wat de verkeersregels zijn, maar absoluut geen ervaring hebben met de auto van z'n plek krijgen, hebben jullie rijbewijs gehaald?

Als je de auto niet van zijn plek krijgt kan er toch ook niks mis gaan?9_9

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

15 minutes ago, Vavetti said:

Als je de auto niet van zijn plek krijgt kan er toch ook niks mis gaan?9_9

Haha ja dat is waar :D

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×