Jump to content

Dutch Talk

TheMail
6 minutes ago, deWaardt said:

Zeg...

 

Mijn Athlon ii x4 860k bottlenecked zo erg dat het niet meer grappig is.

Zal ik deze shit verkopen en een of ander cheapo moederbordje en een FX-6300 kopen als temporary solution, en dan volgend jaar "de grote upgrade" doen?

 

Mijn GPU zit echt niks te doen helft van de tijd, CPU constant gestresst op 100% tijdens Bf4 en GTA V, GPU hovert lekker rond de 70% en in Bf4 zelfs maar rond de 50%

Houd er rekening mee dat de 860K and FX 6300 bijna dezelfde single core performance hebben. FX 6300 heeft alleen iets meer single core performance.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Minibois said:

Houd er rekening mee dat de 860K and FX 6300 bijna dezelfde single core performance hebben. FX 6300 heeft alleen iets meer single core performance.

Maar hij lijkt het dankzij zijn 6 cores een stuk beter te doen dan de 860k in games zoals GTA V en Bf4 (welke ik het meeste speel).

Mijn Athlon faalt in het houden van 40fps in Bf4 en doet met een beetje geluk 50fps in GTA V.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, deWaardt said:

Maar hij lijkt het dankzij zijn 6 cores een stuk beter te doen dan de 860k in games zoals GTA V en Bf4 (welke ik het meeste speel).

Mijn Athlon faalt in het houden van 40fps in Bf4 en doet met een beetje geluk 50fps in GTA V.

ja, die twee houden wel van meer cores dus het zou kunnen helpen. 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Minibois said:

ja, die twee houden wel van meer cores dus het zou kunnen helpen. 

Okay.

 

De processor vinden is niet zo lastig.

Nu nog een moederbord vinden dat het minstens een jaar uit houd en niet de bank breekt.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

55 minutes ago, deWaardt said:

Maar hij lijkt het dankzij zijn 6 cores een stuk beter te doen dan de 860k in games zoals GTA V en Bf4 (welke ik het meeste speel).

Mijn Athlon faalt in het houden van 40fps in Bf4 en doet met een beetje geluk 50fps in GTA V.

 

Het probleem met de Athlon 860K is dat je 2 modules hebt met elk 2 integer cores die cache en fpu delen.

Het probleem is dus dat het in feite dus wel een quadcore is, maar dat je nog steeds maar 2 floating point units hebt.

En daar door tankt dus je performance.

 

De FX6300 daarin tegen, heeft feitelijk 3 ingeschakelde modules met elk 2 integer cores die elk cache en fpu delen.

Dus infeite een hexa core met 3 fpu´s.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, Minibois said:

RX 480 ziet er goed uit

Is een mooie upgrade voor mijn 750TI xD

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

11 minutes ago, Sintezza said:

 

Het probleem met de Athlon 860K is dat je 2 modules hebt met elk 2 integer cores die cache en fpu delen.

Het probleem is dus dat het in feite dus wel een quadcore is, maar dat je nog steeds maar 2 floating point units hebt.

En daar door tankt dus je performance.

 

De FX6300 daarin tegen, heeft feitelijk 3 ingeschakelde modules met elk 2 integer cores die elk cache en fpu delen.

Dus infeite een hexa core met 3 fpu´s.

 

True.

Zal ik het doen?
Of heeft iemand nog andere ideeen in dezelfde price range?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, deWaardt said:

True.

Zal ik het doen?
Of heeft iemand nog andere ideeen in dezelfde price range?

Mja als iets used kan scoren zoals een 3570K + Z77 bordje ofso.

Zou natuurlijk nog mooier zijn.

 

FX6300 kost iets van €100,- momenteel of so?

Als je dan redelijk AM3+ 970 bordje pakt, kost ook al snel €80,-.

Lijkt me dat je daar ook wel iets used for kunt vinden dat misschien beter is.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Sintezza said:

Mja als iets used kan scoren zoals een 3570K + Z77 bordje ofso.

Zou natuurlijk nog mooier zijn.

Maar dat is niet echt dezelfde price range.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, deWaardt said:

Maar dat is niet echt dezelfde price range.

 

Nieuw niet inderdaad.

Gebruikt misschien wel.

 

Jammer genoeg heb ik zelf een gedeelte van mijn upgrade budget ergens anders in gestopt.

Anders had ik mijn FX8350 + Asus M5A97 EVO R2.0 + 16GB of ram.

Best willen verkopen.

Maar omdat ik de helft van mijn upgrade naar X99 budget even uitbesteed heb.

Kan ik helaas nog niet upgraden. :)

 

Maar op marktplaats staat misschien wel iets.

Of tweakers.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Mmmmhh

 

Ik denk dat ik toch nog even wacht.

Ik wil graag de meer performance, maar misschien is het qua geld nu even niet verstandig om te doen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

18 minutes ago, deWaardt said:

Mmmmhh

 

Ik denk dat ik toch nog even wacht.

Ik wil graag de meer performance, maar misschien is het qua geld nu even niet verstandig om te doen.

Helemaal mee eens.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Overigens.

 

https://azerty.nl/8-6126-938222/msi-x99a-gaming-pro-carbon.html

 

Msi OMG? €429,55 voor een midrange bord met lampjes?

Tis toch niet te geloven dit gewoon #Kansloos!

 

Asus X99 ROG Strix is anders €100,- goedkoper.

En heeft teminste nog Wifi.

 

https://azerty.nl/8-6126-938232/asus-rog-strix-x99-gaming.html

 

Of als je niet in Wifi geinstreseerd bent.

 

https://azerty.nl/8-6126-938224/gigabyte-ga-x99-ultra-gaming.html

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

12 minutes ago, Sintezza said:

Of als je niet in Wifi geinstreseerd bent.

 

https://azerty.nl/8-6126-938224/gigabyte-ga-x99-ultra-gaming.html

Laten we een RGB motherbord maken en vooral geen neutrale kleuren gebruiken... wat is het punt van RGB als je toch gewoon een rood/wit colour scheme moet hebben om het niet afgrijselijk te laten zijn...

Zelfde fout die MSI als eerste maakte

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

22 minutes ago, Vavetti said:

Laten we een RGB motherbord maken en vooral geen neutrale kleuren gebruiken... wat is het punt van RGB als je toch gewoon een rood/wit colour scheme moet hebben om het niet afgrijselijk te laten zijn...

Zelfde fout die MSI als eerste maakte

Ja over het design van de Gigabyte zou je uiteraard kunnen discusseren.

Maar dat neemt nog niet weg dat het Msi board natuurlijk gewoon belacherlijk overprised is.

Kwa feutures bied de Msi namelijk niet bijzonder veel meer dan de Gigabyte.

Eigenlijk kan ik geen enkele interessante key feuture bedenken die Msi meer bied.

RGB interesseert me niet echt zoveel.

Wat mij meer interesseerd is de VRM oplossing, en welke componenten ze daarin gebruiken.

 

Daarnaast heb je ook nog de Asus X99 ROG Strix die met zijn €330,-  toch echt wel veel meer waar voor je geld is.

Niet alleen kwa feutures, maar ook kwaliteit.


Want ik was nog niet eens over de VRM design begonnen.

Die bij Msi borden tot nu toe altijd al middel matig was.

Het lijkt overigens wel dat de Msi X99 Pro gaming andere inductors heeft dan de X99A Sli plus.

Dus ik ben wel nieuwschierig voor welke VRM oplossing ze nu gekozen hebben.

Maar daar zal ik binnenkort wel eens dieper naar gaan kijken.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Sintezza said:

Ja over het design van de Gigabyte zou je uiteraard kunnen discusseren.

Maar dat neemt nog niet weg dat het Msi board natuurlijk gewoon belacherlijk overprised is.

Kwa feutures bied de Msi namelijk niet bijzonder veel meer dan de Gigabyte.

Eigenlijk kan ik geen enkele interessante key feuture bedenken die Msi meer bied.

RGB interesseert me niet echt zoveel.

Wat mij meer interesseerd is de VRM oplossing, en welke componenten ze daarin gebruiken.

 

Daarnaast heb je ook nog de Asus X99 ROG Strix die met zijn €330,-  toch echt wel veel meer waar voor je geld is.

Niet alleen kwa feutures, maar ook kwaliteit.


Want ik was nog niet eens over de VRM design begonnen.

Die bij Msi borden tot nu toe altijd al middel matig was.

Het lijkt overigens wel dat de Msi X99 Pro gaming andere inductors heeft dan de X99A Sli plus.

Dus ik ben wel nieuwschierig voor welke VRM oplossing ze nu gekozen hebben.

Maar daar zal ik binnenkort wel eens dieper naar gaan kijken.

Ik denk dat het MSI bord meer streeft de looks zoals de RGB leds en de PCI en RAM armour wat er natuurlijk leuk uitziet maar voor de RAM is dat niet nodig neem ik aan. Het bord is inderdaad wel overpriced en vooral met die Killer NIC dat ding werkt al helemaal bagger, maar het is wel een echt sexy moederbord :D. Over VRM design van MSI gesproken wat is er zo middel matig aan? 

 

 

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, mikat said:

wtf?

 

De lucht is hier serieus oranje.

Ik denk dat het kapot is.

Dice pls fix

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

ik zat hier net nog met mijn raam open, zonnetje is net weg, paar wolkjes, geen regen

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Minibois said:

ik zat hier net nog met mijn raam open, zonnetje is net weg, paar wolkjes, geen regen

Hier is alles naar de puin geregend, straat staat blank, paar centimeter water in de achtertuin.

Valt nog mee, maar alles gebeurde zo plotseling in misschien een half uurtje ofzo.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Heb door de storm ook ff 15 minuten alles unplugt. Komt mijn moeder opeens aan, zet je ook ff de wasmachine op centrifugeren als je toch bezig bent. Ik zat daat echt zo van, wut?

 

Heb ook eindelijk die coolaboratory liquid ultra tussen mijn CPU die en IHS gegooid en tegelijkertijd een Cryorig R1 Ultimate erop gegooid. Eerst had ik op 4.8GHz 95°C bij prime 95->small FFT, nu ~70°C. Zit hem nu op te pompen naar de 5GHz alleen wordt het voltage me een beetje hoog. 1,5V is namelijk nog niet genoeg...

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, tomaatvk said:

Heb door de storm ook ff 15 minuten alles unplugt. Komt mijn moeder opeens aan, zet je ook ff de wasmachine op centrifugeren als je toch bezig bent. Ik zat daat echt zo van, wut?

 

Heb ook eindelijk die coolaboratory liquid ultra tussen mijn CPU die en IHS gegooid en tegelijkertijd een Cryorig R1 Ultimate erop gegooid. Eerst had ik op 4.8GHz 95°C bij prime 95->small FFT, nu ~70°C. Zit hem nu op te pompen naar de 5GHz alleen wordt het voltage me een beetje hoog. 1,5V is namelijk nog niet genoeg...

ik durf al niet boven de 1.4 te gaan op welke CPU dan ook lol.

Behalve een oude Pentium 4.
Die heb ik van 2 ghz naar 3.4ghz geoverclocked, niet heel veel later kapte het bordje ermee :P

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, deWaardt said:

ik durf al niet boven de 1.4 te gaan op welke CPU dan ook lol.

Behalve een oude Pentium 4.
Die heb ik van 2 ghz naar 3.4ghz geoverclocked, niet heel veel later kapte het bordje ermee :P

 

Dit wordt denk ik ook geen 24/7 5GHz door dat voltage, ga denk ik voor 24/7 4,9GHz (tenzij ik toevallig de 5GHz door wat rare configuraties wel kan halen zonder hoog voltage). Bij 5GHz als ik er 1,5V door pomp houdt hij het wel enkele minuten uit en dan gaat hij geen enkele keer boven de 85°C uit.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

18 minutes ago, deWaardt said:

Hier is alles naar de puin geregend, straat staat blank, paar centimeter water in de achtertuin.

Valt nog mee, maar alles gebeurde zo plotseling in misschien een half uurtje ofzo.

#Pray4Limburg

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×