Jump to content

Dutch Talk

TheMail
Just now, Slammer said:

Ik wist niet dat HP Noctua CPU koeling gebruikt. In alle 6 van mijn HPs zit Noctua xD . Ik denk niet dat deze workstations zijn geüpgrade. Iemand nog interesse in een weet niet wat ik er met 6 moet

 

 

enig idee wat voor specs de machines hebben?

of in ieder geval het RAM?

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 minutes ago, Slammer said:

Ik wist niet dat HP Noctua CPU koeling gebruikt. In alle 6 van mijn HPs zit Noctua xD . Ik denk niet dat deze workstations zijn geüpgrade. Iemand nog interesse in een weet niet wat ik er met 6 moet

 

20151010_114952.jpg

Specs? Ik ben misschien wel geinteressseerd :)

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Minibois said:

enig idee wat voor specs de machines hebben?

of in ieder geval het RAM?

 

3 minutes ago, TomvanWijnen said:

Specs? Ik ben misschien wel geinteressseerd :)

 

CPU:  Xeon 51xx of 53xx of Core 2 Duo E4000 of E6000

RAM: Micron 256MB ECC DDR2 

 

De andere specs verschillen per pc

 

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Slammer said:

 

 

CPU:  Xeon 51xx of 53xx of Core 2 Duo E4000 of E6000

RAM: Micron 256MB ECC DDR2 

 

De andere specs verschillen per pc

 

Hoeveel wil je ervoor hebben?

RAM is een beetje min maar ik heb er misschien nog wel use voor.

 

 

In ander nieuws, ben voor de grap begonnen met ethereum mining, niet dat mijn GTX 950 zoveel gaat opbrengen ofzo.... maar jezus het importen van de chaindata duurt lang.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, deWaardt said:

Hoeveel wil je ervoor hebben?

RAM is een beetje min maar ik heb er misschien nog wel use voor.

 

 

In ander nieuws, ben voor de grap begonnen met ethereum mining, niet dat mijn GTX 950 zoveel gaat opbrengen ofzo.... maar jezus het importen van de chaindata duurt lang.

Zit geen hardeschijf in geen van allen btw

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Slammer said:

Zit geen hardeschijf in geen van allen btw

Heb HDD's zat liggen met allerlei verschillende interfaces.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, Slammer said:

 

 

CPU:  Xeon 51xx of 53xx of Core 2 Duo E4000 of E6000

RAM: Micron 256MB ECC DDR2 

 

De andere specs verschillen per pc

 

dat is dus een beetje te oud voor mij :P 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Maar ik ben wel geïnteresseerd :)

Een model met een Core 2 Duo het liefst, voor die socket heb ik nog chips liggen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Misschien moet ik trouwens een keer een Chrome extension maken die een vertaling is voor LTT.

Wordt dit meteen de Nederlandse Praat

"Submit Reply" = Verstuur antwoord

"Recent Topics" = recente draden

"Show reply" = Laat reactie zien

 

etc. etc.

maar daar heb ik dus niet genoeg tijd voor, heb ook nog andere hobbies :P je mag dit idee wel gebruiken als je Chrome Extensions kan maken en het een stom genoeg idee vindt!

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Een xeon is ook goed, daar niet van.

Ik ben al blij als ik uberhaubt aan oude PC's kan komen, want dat is virtueel onmogelijk hier.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, deWaardt said:

Maar ik ben wel geïnteresseerd :)

Een model met een Core 2 Duo het liefst

60/55 Euro lijkt mij wel een goede prijs 

 

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, deWaardt said:

Een xeon is ook goed, daar niet van.

Ik ben al blij als ik uberhaubt aan oude PC's kan komen, want dat is virtueel onmogelijk hier.

Dat is wel echt een nederland struggle, weinig oude of tweedehandse zooi of je moet er je hele bankrekening voor leegtrekken.

 

Heb btw ff een kleine BIOS mod gedaan, wat met de kloksnelheden zitten spelen en heb atm de 780 aan het runnen op 1202/1762MHz. Dat is nog best decent voor zo'n oud kaartje met een reference koeler. Hij runt wel op 1.25V though (er zat eerst een max van 1.2V op). Ik denk dat het al bijna tijd wordt om de koeler eraf te halen en er iets zelfgemaakts op te zetten.

 

FYI, de 3dmark score, 10420 http://www.3dmark.com/3dm/11521949? zo tenouttaten dat getal. Ik kan eindelijk tegen de 6969 van een vriend op qua dankness.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, Slammer said:

60/55 Euro lijkt mij wel een goede prijs 

 

Hhhhmm, nee sorry

Ik moet ook nog zelf aan RAM komen en dan word het me toch te duur

 

sorry

2 minutes ago, tomaatvk said:

Dat is wel echt een nederland struggle, weinig oude of tweedehandse zooi of je moet er je hele bankrekening voor leegtrekken.

 

Heb btw ff een kleine BIOS mod gedaan, wat met de kloksnelheden zitten spelen en heb atm de 780 aan het runnen op 1202/1762MHz. Dat is nog best decent voor zo'n oud kaartje met een reference koeler. Hij runt wel op 1.25V though (er zat eerst een max van 1.2V op). Ik denk dat het al bijna tijd wordt om de koeler eraf te halen en er iets zelfgemaakts op te zetten.

 

FYI, de 3dmark score, 10420 http://www.3dmark.com/3dm/11521949? zo tenouttaten dat getal. Ik kan eindelijk tegen de 6969 van een vriend op qua dankness.

Ja, in Nederland werkt tweedehands handel ongeveer zo:

dell-optiplex-pentium-4-28ghz.jpg

GAMING PC ZO GOED ALS NIEUW NOOIT GEBRUIKT NET UIT DE DOOS SUPERSNEL MLG 420

200 EURO!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, deWaardt said:

Hhhhmm, nee sorry

Ik moet ook nog zelf aan RAM komen en dan word het me toch te duur

 

sorry

Ja, in Nederland werkt tweedehands handel ongeveer zo:

dell-optiplex-pentium-4-28ghz.jpg

GAMING PC ZO GOED ALS NIEUW NOOIT GEBRUIKT NET UIT DE DOOS SUPERSNEL MLG 420

200 EURO!!!!!!!

Geen probleem

 

6 minutes ago, tomaatvk said:

Dat is wel echt een nederland struggle, weinig oude of tweedehandse zooi of je moet er je hele bankrekening voor leegtrekken.

 

Heb btw ff een kleine BIOS mod gedaan, wat met de kloksnelheden zitten spelen en heb atm de 780 aan het runnen op 1202/1762MHz. Dat is nog best decent voor zo'n oud kaartje met een reference koeler. Hij runt wel op 1.25V though (er zat eerst een max van 1.2V op). Ik denk dat het al bijna tijd wordt om de koeler eraf te halen en er iets zelfgemaakts op te zetten.

 

FYI, de 3dmark score, 10420 http://www.3dmark.com/3dm/11521949? zo tenouttaten dat getal. Ik kan eindelijk tegen de 6969 van een vriend op qua dankness.

Ik heb zat oude hardware maar ben alleen te lui om het op marktplaats te zetten xD

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, deWaardt said:

-snip-

Je vergeet:

-Nooit overklokt

-Niet gemined

-Draait alle spellen op hoge instellingen

-4+GHz (heb legit een keer een laptop gezien op marktplaats die op iets van 1.5GHz draaide (dual core, tering oud ding dus echt F slecht) waarbij stond 4+GHz)

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, tomaatvk said:

Je vergeet:

-Nooit overklokt

-Niet gemined

-Draait alle spellen op hoge instellingen

-4+GHz (heb legit een keer een laptop gezien op marktplaats die op iets van 1.5GHz draaide (dual core, tering oud ding dus echt F slecht) waarbij stond 4+GHz)

Ja, en simpelweg de specificaties niet in de description zetten.

Dat is ook exact de rede waarom ik gestopt ben met op marktplaats zoeken.

Ik was voorheen geinteresseerd in oude Powermacs, maar zodra er een Apple logo op staat moet men er minimaal 200 euro voor hebben, ook al functioneerd het ding niet eens en is het 15 jaar oud.

 

Ik wil echt heel graag wat oude hardware hebben, Pentium 4's of Core 2 Duo's of iets dergelijks, maar dat krijg je nergens zonder dat ze of incompleet zijn of je er de hoofdprijs voor betaald. Ik heb nog een Socket LGA1156 i3 530 liggen, maar ik heb geen moederbord om hem in te testen en ik heb echt geen idee of ie werkt of niet.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Holy shit net de prijs van die nieuwe logitech muis gezien 180€?! 

En hij ziet er nog steeds uit als goedkope tacky gamer rommel... 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Zeg...

Is ether minen het waard?

 

Steeds meer mensen beginnen erover te praten en een vriend appte me net dat ie een mining rig gekocht heeft. Ik ben tot nu toe weggebleven bij dat soort zooi omdat ik onder de indruk was dat het nauwelijks wat opbrengt, maar mensen beweren dat ether minen toch nog wat op kan brengen met de gemiddelde PC met een decent videokaart.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, deWaardt said:

Zeg...

Is ether minen het waard?

 

Steeds meer mensen beginnen erover te praten en een vriend appte me net dat ie een mining rig gekocht heeft. Ik ben tot nu toe weggebleven bij dat soort zooi omdat ik onder de indruk was dat het nauwelijks wat opbrengt, maar mensen beweren dat ether minen toch nog wat op kan brengen met de gemiddelde PC met een decent videokaart.

 

ligt aan de prijzen van stroom :)

5x R9 280X = 0.85$ per uur

200 watt per kaart + 100 watt voor andere dingen

1100W

20 cent per kWh

22 cent per uur

laten we zeggen dat 1 dollar 1 euro is

85-22=63 cent per uur profit

 

260 euro per kaart

500 euro aan ander components (geschat)

1800 euro investering

1800/0,63=2857 uur = 119 dagen voor profit

 

zo lang duurt de bubbel niet

 

is het dus niet waard :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

15 minutes ago, deWaardt said:

Zeg...

Is ether minen het waard?

 

Steeds meer mensen beginnen erover te praten en een vriend appte me net dat ie een mining rig gekocht heeft. Ik ben tot nu toe weggebleven bij dat soort zooi omdat ik onder de indruk was dat het nauwelijks wat opbrengt, maar mensen beweren dat ether minen toch nog wat op kan brengen met de gemiddelde PC met een decent videokaart.

 

Nieuwe alt coin zeker? 

Zeer waarschijnlijk dat het over een maand geen kut meer waard is. 

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, mikat said:

ligt aan de prijzen van stroom :)

5x R9 280X = 0.85$ per uur

200 watt per kaart + 100 watt voor andere dingen

1100W

20 cent per kWh

22 cent per uur

laten we zeggen dat 1 dollar 1 euro is

85-22=63 cent per uur profit

 

260 euro per kaart

500 euro aan ander components (geschat)

1800 euro investering

1800/0,63=2857 uur = 119 dagen voor profit

 

zo lang duurt de bubbel niet

 

is het dus niet waard :)

Kijk de PC heb ik al. Ook al is het maar mijn zielige 400 euro gayming PC met een GTX 950.

Grootste deel van de tijd gebruik ik m toch niet, ik game vooral s'avonds en de rest van de dag loopt ie gewoon niks te doen.

 

Dus stel ik zou op mijn GTX 950 met een tikkeltje overclock 200/200 een paar uur per dag minen.

Hele PC gebruikt minder dan 350 watt op max load met zowel CPU als GPU overclock, want mijn Corsair VS350 heeft het 2 weken volgehouden zonder problemen. Nu heb ik een Seasonic S12II 520w

 

Maar ik denk eerlijk gezegd dat mijn zielige GTX 950 niet zo heel veel gaat opbrengen :P

 

Weetje wat, ik cancel de download.

Dit gaat niet werken denk ik. Zal wel niet lang duren voordat hetzelfde gebeurd met ether als dat er met bitcoin gebeurde.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, deWaardt said:

Ja, en simpelweg de specificaties niet in de description zetten.

Dat is ook exact de rede waarom ik gestopt ben met op marktplaats zoeken.

Ik was voorheen geinteresseerd in oude Powermacs, maar zodra er een Apple logo op staat moet men er minimaal 200 euro voor hebben, ook al functioneerd het ding niet eens en is het 15 jaar oud.

 

Ik wil echt heel graag wat oude hardware hebben, Pentium 4's of Core 2 Duo's of iets dergelijks, maar dat krijg je nergens zonder dat ze of incompleet zijn of je er de hoofdprijs voor betaald. Ik heb nog een Socket LGA1156 i3 530 liggen, maar ik heb geen moederbord om hem in te testen en ik heb echt geen idee of ie werkt of niet.

 

Ik heb nog een Pentium 4 en nog een xeon E3110 (denk ik) en nog wat andere zooi zal ik eens voor je kijken?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Iemand zei oude meuk? Ik heb semi oude meuk. :v

 

In Mei kan ik m'n skeere ghetto server vervangen voor een nieuw dingetje, en wil die oude componenten dan wel kwijt.

 

Het gaat om een Intel i5 2500K (Nooit overklokt, 4 Ghz+!), 4 x 4 GiB 1.333 Mhz RAM (Corsair Vengeance LP), Asus P8H67 Rev. 3, Mugen Scythe 2 Rev. B CPU koeler en nog een of andere passief AMD videokaartje.

 

Zijn dus soort van te koop maar kan ze nog niet kwijt voor Mei. 

Main rig: Intel i7 6700K @ 4 Ghz with Silverstone Argon AR06 + Noctua NF-A9x14 PWM, Asus Z170I Pro Gaming, 2 x 8 GiB Corsair LPX Red @ 2.133 Mhz, MSI GTX 1080 Founders Edition, 2 x Samsung 850 Evo 500 GB, Corsair SF600, Silverstone Raven RVZ02 (no window version).

 

For on the road: MSI GE72 2QC Apache with 16 GiB RAM upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, Slammer said:

60/55 Euro lijkt mij wel een goede prijs 

Hmm sorry, too expensive voor me voor waar ik het voor zou gaan gebruiken. Ik heb al m'n andere oude pc's gratis gekegen dus tja :P

3 hours ago, deWaardt said:

Oh, en vergeet dit niet:
proxy.php?image=https%3A%2F%2Fi.gyazo.co

Wtf is daarmee gebeurt :o

23 minutes ago, Principis said:

Ik heb nog een Pentium 4 en nog een xeon E3110 (denk ik) en nog wat andere zooi zal ik eens voor je kijken?

Hmm... Ik moet eens gaan kijken wat er wel in m'n socket 775 voor Pentium D gaat, of zo'n Xeon er misschien in kan (evt. na zo'n 775 --> 771? Dat kon toch, of is mijn mind nu messed up)...

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×