Jump to content

Dutch Talk

TheMail

De RX480 review die ik hier heb gepost word wel heel erg tegengesproken door de andere want die van LTT en Jay is hij ongeveer de performance van een GTX970

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Slammer said:

De RX480 review die ik hier heb gepost word wel heel erg tegengesproken door de andere want die van LTT en Jay is hij ongeveer de performance van een GTX970

970 is ~2 fps langzamer dan de 390 dus dat valt best wel mee

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 29-6-2016 at 2:38 PM, Minibois said:

Tja, RX 480 stelt toch een beetje teleur (vergeleken met wat AMD ons beloofde)

Forum ook, de hackers hadden een of ander DNS spoof iets gedaan, waardoor de site down was. Hadden ze ook gedaan met linusmediagroup.com (niet www.linusmediagroup.com), die stuurde je naar hun Twitter.

Ook was zijn Twitter gehackt.. Was wel interessant. Heb dus gister al mijn wachtwoorden aangepast..

Wel verstandig ja.

The claim die Linus heeft gemaakt, daar ben ik niet zo zeker van.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Weet iemand waarom off topic niet meer in recent topics komen?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Vavetti said:

Weet iemand waarom off topic niet meer in recent topics komen?

Quote

It's not being bought back in as first and foremost this is a tech forum - the number of threads appearing in off topic can quickly outnumber things like troubleshooting or and of the other smaller subforums.

- Windspeed36

 

https://linustechtips.com/main/topic/594516-can-we-please-just-get-off-topic-threads-back-in-recent-topics/

 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Net terug van de huisarts vanwege darmklachten. Probleem: darmverstopping. Oplossing: laxeermiddel. Woohoo -_-

Ye ole' train

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Nog iemand geinteresseerd in de VRM specificaties van de X99 Broadwell-E refresh bordjes van Gigabyte?.

De Gigabyte X99 Designare EX, X99 Ultra Gaming and the X99 Sli Phoenix.

I took a look at it yesterday. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Minibois said:

Het tegenovergestelde is nu waar, off topic is dood zo'n beetje, behalve established threads zoals deze.

Also als outnumberen een probleem is ... kunnen we de GPU thread verbannen? :D

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, Vavetti said:

Het tegenovergestelde is nu waar, off topic is dood zo'n beetje, behalve established threads zoals deze.

Also als outnumberen een probleem is ... kunnen we de GPU thread verbannen? :D

 

Zelfde dacht ik ook al.. En als ze troubleshooting echt zo belangrijk vinden, zet die dan bovenaan de pagina, in plaats van Off topic (die bijna bovenaan staat)

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Minibois said:

Zelfde dacht ik ook al.. En als ze troubleshooting echt zo belangrijk vinden, zet die dan bovenaan de pagina, in plaats van Off topic (die bijna bovenaan staat)

Is ook wel een logischere plek, bij workbench past het niet imo.

Net als vroeger, in de goeie ouwe tijd :P 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Je kan all een RX480 krijgen voor 219 dat is vrij dichtbij de 200 zoiets heb ik nog nooit gezien. Het is een 4gb versie BTW

 

https://tweakers.net/pricewatch/558319/xfx-radeon-rx-480-core-edition-4gb.html

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, Slammer said:

Je kan all een RX480 krijgen voor 219 dat is vrij dichtbij de 200 zoiets heb ik nog nooit gezien. Het is een 4gb versie BTW

 

https://tweakers.net/pricewatch/558319/xfx-radeon-rx-480-core-edition-4gb.html

Da's eigenlijk best nice.

Nvidia prijzen waren through the roof, maar de RX480 is een goede prijs imo.

 

Alleen word ik niet wijs uit het gedrama door allerlij verschillende youtubers en da internet in general over dat hele PCIe power issue, dat ie teveel stroom door je mobo trekt waardoor alles in de fik vliegt en explodeert [DANGEROUS] [FIRE] [EXPLOSION] [GONE WRONG] [GONE SEXUAL].

 

Nee serieus, is het probleem echt zo erg of blaast het internet het weer helemaal op? Ik word er niet wijs uit.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

34 minutes ago, deWaardt said:

Da's eigenlijk best nice.

Nvidia prijzen waren through the roof, maar de RX480 is een goede prijs imo.

 

Alleen word ik niet wijs uit het gedrama door allerlij verschillende youtubers en da internet in general over dat hele PCIe power issue, dat ie teveel stroom door je mobo trekt waardoor alles in de fik vliegt en explodeert [DANGEROUS] [FIRE] [EXPLOSION] [GONE WRONG] [GONE SEXUAL].

 

Nee serieus, is het probleem echt zo erg of blaast het internet het weer helemaal op? Ik word er niet wijs uit.

Dunno, AMD had eigenlijk gewoon een 8 pin moeten pakken en die 100-150W laten handelen.

Minder pins maakt een kaart echt niet zuiniger hoor... tis niet alsof een kingpin kaart met dubbele 8pin en 6 pin op idle 500W trekt:dry:

 

Maar volgensmij niet de eerste GPU die dit doet, 750ti deed dit ook, maar toen hoorde je niemand.

 

Also als je geintereseerd bent miss deze kijken, zelf nog niet gezien maar denk wel dat het nuttig is

 

Edited by Vavetti
Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, Vavetti said:

Dunno, AMD had eigenlijk gewoon een 8 pin moeten pakken en die 100-150W laten handelen.

Minder pins maakt een kaart echt niet zuiniger hoor... tis niet alsof een kingpin kaart met dubbele 8pin en 6 pin op idle 500W trekt:dry:

 

Maar volgensmij niet de eerste GPU die dit doet, 750ti deed dit ook, maar toen hoorde je niemand.

 

Also als je geintereseerd bent miss deze kijken, zelf nog niet gezien maar denk wel dat het nuttig is

 

Ik heb de video gezien het is best interessant om dit soort dingen te zien

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, deWaardt said:

Da's eigenlijk best nice.

Nvidia prijzen waren through the roof, maar de RX480 is een goede prijs imo.

 

Alleen word ik niet wijs uit het gedrama door allerlij verschillende youtubers en da internet in general over dat hele PCIe power issue, dat ie teveel stroom door je mobo trekt waardoor alles in de fik vliegt en explodeert [DANGEROUS] [FIRE] [EXPLOSION] [GONE WRONG] [GONE SEXUAL].

 

Nee serieus, is het probleem echt zo erg of blaast het internet het weer helemaal op? Ik word er niet wijs uit.

 

Ach het wordt gewoon totaal opgeblazen dit gedoe..

Er zijn genoeg reviewers die deze kaarten getest hebben overclocked, en zelfs in sli, en hebben geen enkele issue.

Maar omdat Toms weer eens hun tests verknalt hebben (yet again) wordt het weer totaal opgeblazen door reddit en andere media.

Bijna iedere video kaart trekt wel eens meer stroom van de pci-e sloten dan zou mogen.

Ik heb nog nooit een decent moederbord zien uitbranden door zoiets als dit.

Het is natuurlijk wel zo dat traces op een moederbord veel dunner zijn dan psu kabels, en daardoor dus infeite minder stroom kunnen door voeren.

Maar dan nog, het is natuurlijk niet onmogelijk zeker met hele goedkope moederbordjes, maar goed, ik raad ook aan om nooit te veel te bezuinigen op moederborden, het is immers de basis van ieder goed lopend en stabiel systeem.

Dus in feite kan je zeggen dat het inderdaad wel een issue is.

Maar het wordt wel erg opgeblazen door de media.

 

Trouwens ik las net ergens op anandtech dat AMD waarschijnlijk een driver update gaat uitrollen om het probleem te verhelpen.

Dit zal waarschijnlijk helaas wel betekenen dat de overclock potentie wat omlaag zal gaan.

Maar ach, het is nog steeds een erg goede kaart voor €220,- voor 4GB en €270,- voor 8GB.

Maar ik ben zelf geen fan van reference kaarten, dus ik zou zoiezo wachten op board partner kaarten, zoals de Sapphire nitro.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Vavetti said:

Dunno, AMD had eigenlijk gewoon een 8 pin moeten pakken en die 100-150W laten handelen.

 

1 hour ago, Vavetti said:

 

 

8 of 6 pin dat maakt in feite weinig uit als je een goede psu hebt.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

22 minutes ago, Sintezza said:

 

 

8 of 6 pin dat maakt in feite weinig uit als je een goede psu hebt.

 

True, maar een 8 pin is gemaakt om die load aan te kunnen, besides het is een budget kaart verwacht dat niet iedereen seasonic, superflower of delta psu's heeft.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, Slammer said:

Ik heb de video gezien het is best interessant om dit soort dingen te zien

Ja idd

2 hours ago, Sintezza said:

 

Ach het wordt gewoon totaal opgeblazen dit gedoe..

Er zijn genoeg reviewers die deze kaarten getest hebben overclocked, en zelfs in sli, en hebben geen enkele issue.

Maar omdat Toms weer eens hun tests verknalt hebben (yet again) wordt het weer totaal opgeblazen door reddit en andere media.

Bijna iedere video kaart trekt wel eens meer stroom van de pci-e sloten dan zou mogen.

Ik heb nog nooit een decent moederbord zien uitbranden door zoiets als dit.

Het is natuurlijk wel zo dat traces op een moederbord veel dunner zijn dan psu kabels, en daardoor dus infeite minder stroom kunnen door voeren.

Maar dan nog, het is natuurlijk niet onmogelijk zeker met hele goedkope moederbordjes, maar goed, ik raad ook aan om nooit te veel te bezuinigen op moederborden, het is immers de basis van ieder goed lopend en stabiel systeem.

Dus in feite kan je zeggen dat het inderdaad wel een issue is.

Maar het wordt wel erg opgeblazen door de media.

 

Trouwens ik las net ergens op anandtech dat AMD waarschijnlijk een driver update gaat uitrollen om het probleem te verhelpen.

Dit zal waarschijnlijk helaas wel betekenen dat de overclock potentie wat omlaag zal gaan.

Maar ach, het is nog steeds een erg goede kaart voor €220,- voor 4GB en €270,- voor 8GB.

Maar ik ben zelf geen fan van reference kaarten, dus ik zou zoiezo wachten op board partner kaarten, zoals de Sapphire nitro.

 

Niet alleen overclock potentie, maar mogelijk peakt ie niet zo hoog meer op Stock, Alhoewel ik denk dat dat wel redelijk mee zal vallen.

1 hour ago, Sintezza said:

 

 

8 of 6 pin dat maakt in feite weinig uit als je een goede psu hebt.

 

Een goede PSU gaat dit niet echt helpen, het gaat er hier meer om het feit dat er te veel Watt door het mobo moet gaan.

Beetje half degelijk mobo zou dat wel moeten kunnen denk ik.

 

Eens kijken wat Board partners ervan maken, ben wel benieuwd.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

28 minutes ago, deWaardt said:

Ja idd

Niet alleen overclock potentie, maar mogelijk peakt ie niet zo hoog meer op Stock, Alhoewel ik denk dat dat wel redelijk mee zal vallen.

Een goede PSU gaat dit niet echt helpen, het gaat er hier meer om het feit dat er te veel Watt door het mobo moet gaan.

Beetje half degelijk mobo zou dat wel moeten kunnen denk ik.

 

Eens kijken wat Board partners ervan maken, ben wel benieuwd.

 

@Vavetti

 

Wat ik met 6 of 8 pin bedoel is dat deze in feite identiek zijn.

De 8 pin heeft enkel 2 extra gnd draaden die ervoor zorgen dat de verhoogde stroom doorvoer beter (lees stabilier) gehandeld kunnen worden.

Maar in feite zou een 6 pin net zoveel kunnen leveren als een 8pin, bij de betere psu´s.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, Sintezza said:

 

@Vavetti

 

Wat ik met 6 of 8 pin bedoel is dat deze in feite identiek zijn.

De 8 pin heeft enkel 2 extra gnd draaden die ervoor zorgen dat de verhoogde stroom doorvoer beter (lees stabilier) gehandeld kunnen worden.

Maar in feite zou een 6 pin net zoveel kunnen leveren als een 8pin, bij de betere psu´s.

 

De vraag blijft dan nog steeds waarom die extra power van het mobo wordt gevraagd en niet de 6 pin.

(FYI ik weet niks af van pcb design enzo...)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 minutes ago, Vavetti said:

De vraag blijft dan nog steeds waarom die extra power van het mobo wordt gevraagd en niet de 6 pin.

(FYI ik weet niks af van pcb design enzo...)

 

Dat is inderdaad de kern vraag waarover het gaat.

Dit ligt er inderdaad aan hoe de pcb is ontworpen.

Zelf heb ik helaas hier nog geen exacte schema´s van kunnen vinden.

Maar goed dat neemt niet weg dat dit gewoon erg wordt opgeblazen door de media.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

38 minutes ago, Sintezza said:

 

@Vavetti

 

Wat ik met 6 of 8 pin bedoel is dat deze in feite identiek zijn.

De 8 pin heeft enkel 2 extra gnd draaden die ervoor zorgen dat de verhoogde stroom doorvoer beter (lees stabilier) gehandeld kunnen worden.

Maar in feite zou een 6 pin net zoveel kunnen leveren als een 8pin, bij de betere psu´s.

 

Aaah okay op die manier.

29 minutes ago, Sintezza said:

 

Dat is inderdaad de kern vraag waarover het gaat.

Dit ligt er inderdaad aan hoe de pcb is ontworpen.

Zelf heb ik helaas hier nog geen exacte schema´s van kunnen vinden.

Maar goed dat neemt niet weg dat dit gewoon erg wordt opgeblazen door de media.

 

Ja, de media doet echt alsof elk moederbord ooit meteer in brand vliegt en de hele stad afbrand zodra je een RX480 installeert.

Zo dramatisch is het nu ook allemaal weer niet.

Koop gewoon geen 35 euro moederbord met een totaal van een halve power phase en waar ze somehow nog een PCIe slot op hebben weten te krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik wil een RX 480 :D (ik ga wel wachten op de Asus Strix versie :P )

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, Principis said:

Ik wil een RX 480 :D (ik ga wel wachten op de Asus Strix versie :P )

ew Asus Strix

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×