Jump to content

Dutch Talk

TheMail

Daggie vrij? Begin je toch met een vriend (die molenaar is) een modelmolen te restaureren. Tijdelijke zeiltjes erop (lees: stukken scheef gesneden plastic, maar het werkt), gaan met die banaan. Maar we zijn nog laaaaang niet klaar.

mPQ8UiP.jpg

Ye ole' train

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

53 minutes ago, lots of unexplainable lag said:

Daggie vrij? Begin je toch met een vriend (die molenaar is) een modelmolen te restaureren. Tijdelijke zeiltjes erop (lees: stukken scheef gesneden plastic, maar het werkt), gaan met die banaan. Maar we zijn nog laaaaang niet klaar.

 

Zet dat ding in limburg neer en hij vliegt weg met deze wind :P

 

Het is trouwens mogelijk dat 1 van mijn CPU socket pins is verbogen op mn asrock Z77 extreme 4.

>RIP feels

Hij heeft namelijk rare random crashes. Het kan ook komen, doordat hij nog aan het herstellen was van de 1,5+v van net xD

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

12 minutes ago, tomaatvk said:

Zet dat ding in limburg neer en hij vliegt weg met deze wind :P

 

Het is trouwens mogelijk dat 1 van mijn CPU socket pins is verbogen op mn asrock Z77 extreme 4.

>RIP feels

Hij heeft namelijk rare random crashes. Het kan ook komen, doordat hij nog aan het herstellen was van de 1,5+v van net xD

Linus heeft een video met hetzelfde probleem, en hoe ie het gefixt heeft (als je idd een gebogen pin hebt). 

 

En wat voor 'n PSU heb je? Als het goed is zit er een riedel aan vangnetten op zoals overvoltage protection, surge protection, al dat spul. Dat moet z'n werk gewoon doen in dit soort gevallen.

Ye ole' train

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, lots of unexplainable lag said:

Linus heeft een video met hetzelfde probleem, en hoe ie het gefixt heeft (als je idd een gebogen pin hebt). 

 

En wat voor 'n PSU heb je? Als het goed is zit er een riedel aan vangnetten op zoals overvoltage protection, surge protection, al dat spul. Dat moet z'n werk gewoon doen in dit soort gevallen.

Had die video ook al gekeken, heb alleen liever dat alles werkt zonder de mogelijkheid dat ik het nog erger verneuk. Ik heb een RM750i dus qua vangnetten zit ik wil goed, maar ik heb liever niet dat mn pc uitvalt door een gebogen pin.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

En hier zit ik nog steeds met het raam open en alles is kurk droog hier in het midden van het land.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 hours ago, Security said:

En hier zit ik nog steeds met het raam open en alles is kurk droog hier in het midden van het land.

Heel provincie Antwerpen is verzopen... :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Stefken89 said:

Eindelijk! 

 

...jk

Ik woon in belgisch Limburg IDC :D

 

Bij jou veel geregend?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Principis said:

Ik woon in belgisch Limburg IDC :D

 

Bij jou veel geregend?

Genoeg, maar niet overdrevenveel,allesstaathieronderwater-veel. :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

16 hours ago, Slammer said:

Ik denk dat het MSI bord meer streeft de looks zoals de RGB leds en de PCI en RAM armour wat er natuurlijk leuk uitziet maar voor de RAM is dat niet nodig neem ik aan. Het bord is inderdaad wel overpriced en vooral met die Killer NIC dat ding werkt al helemaal bagger, maar het is wel een echt sexy moederbord :D. Over VRM design van MSI gesproken wat is er zo middel matig aan? 

 

 

Ram amor is puur voor de looks ja.

 

Wat er middelmatig aan is is vrij eenvouding.

Msi kiest looks over functionaliteit.

Als ik de X99 Godlike gaming als voorbeeld pak, dit is het duurste gaming gerelateerde bordje die je kan kopen op dit moment.

Het is verder een prima bordje, maar als je de VRM nader gaat inspecteren, dan zie je gelijk als dat ze hierop bezuinigd hebben.

Dit bordje heeft namelijk exact de zelfde VRM design als de lower budget Mpower, en dat vind ik persoonlijk een beetje onacceptabel als je naar het prijs kaartje kijkt.

Natuurlijk wil dit verder niet zeggen dat de VRM op het bord niet goed is.

Maar als je zo´n prijs betaald voor een moederbord, dan mag je toch wel kwaliteit verwachten, en niet zoiets als waar Msi voor kiest, een simpele 6 fase pwm controler ISL6388 en 6x ISL6617 doublers om 12 pwm fases te genereren, en zo dus de consument te misleiden.

Natuurlijk doet Asrock dit ook bij hun X99 moederborden.

Maar die moederborden zijn dan ook relatief een stuk gunstiger geprijsd.

 

Nee voor de prijs die Msi voor hun X99 godlike vraagd.

Will ik toch wel een 8 fase VRM van IR zien.

Niet dat er met de ISL 6 fase oplossing veel mis is hoor helemaal niet.

Maar ik vind het gewoon jammer voor zo´n premium bord.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

http://nl.hardware.info/reviews/6765/msi-geforce-gtx-1080-gaming-x-review-de-eerste-custom-gtx-1080

 

Quote

Toch zijn er ook wat minder positieve punten. Om te beginnen is de prestatiewinst ten opzichte van de Founders Edition met zo'n 3 tot 5 procent niet erg groot. Hoewel het verschil tijdens het gamen groter zal zijn doordat de kloksnelheid langer op een hoog niveau blijft, waren we van bijvoorbeeld de 980 Ti spectaculairdere overkloks gewend. Blijkbaar is dat met de huidige staat van de GP104-GPU nog niet mogelijk. De snelheidswinst ten opzichte van de snelste GTX 980 Ti die we getest hebben is hierdoor maar een procent of tien.

10% sneller dan een overgeklokte 980 Ti. Dat is wel een tegenvaller.

Mah Build:  CPU: Intel i7-7700K COOLING: NZXT Kraken X52 GPU: Asus Strix GTX 1080 MOBO: Asus Strix Z270F RAM: 16GB GSKILL TridentZ RGB 3000 

CASE: In Win 303 STORAGE: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB  SSHD PSU: EVGA Supernova G2 750W

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

13 hours ago, tomaatvk said:

Zet dat ding in limburg neer en hij vliegt weg met deze wind :P

 

Het is trouwens mogelijk dat 1 van mijn CPU socket pins is verbogen op mn asrock Z77 extreme 4.

>RIP feels

Hij heeft namelijk rare random crashes. Het kan ook komen, doordat hij nog aan het herstellen was van de 1,5+v van net xD

 

Mja die 4 true powerphases voor cpu vcore van dat bordje is ook wel een beetje magertjes.. :P

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Nu we het over wind hebben, ik heb casefans nodig voor de In Win 303 die ik ga kopen. Nu zag ik in het filmpje van Hardware Canucks (hieronder gelinkt) dat de plek voor fans bovenin redelijk veel materiaal heeft voor de lucht buiten is.

Is het een goed idee om dan voor static pressure fans zoals de Corsair SP120 te gaan ipv airflow fans zoals de Corsair AF120? Vind het nogal moeilijk om te bepalen wanneer een AF op SP fan het beste is.

Op 2:59 kan je de case met inhoud en fans zien.

 

Mah Build:  CPU: Intel i7-7700K COOLING: NZXT Kraken X52 GPU: Asus Strix GTX 1080 MOBO: Asus Strix Z270F RAM: 16GB GSKILL TridentZ RGB 3000 

CASE: In Win 303 STORAGE: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB  SSHD PSU: EVGA Supernova G2 750W

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, VortexS said:

Nu we het over wind hebben, ik heb casefans nodig voor de In Win 303 die ik ga kopen. Nu zag ik in het filmpje van Hardware Canucks (hieronder gelinkt) dat de plek voor fans bovenin redelijk veel materiaal heeft voor de lucht buiten is.

Is het een goed idee om dan voor static pressure fans zoals de Corsair SP120 te gaan ipv airflow fans zoals de Corsair AF120? Vind het nogal moeilijk om te bepalen wanneer een AF op SP fan het beste is.

Op 2:59 kan je de case met inhoud en fans zien.

 

'k vind het een mooie case, layout is ook niet mis. Alleen heel jammer van de negatieve druk binnenin en weinig intake. Die fans bovenin zitten er ook vooral om het lelijk zicht erachter te verbergen denk ik. (denk zelfs dat Dimitri dat vernoemde in de video).

Om op jouw vraag zelf te antwoorden: denk niet dat hetveel verschil maakt in dat geval. Ik zou vooral fans kiezen die er mooi uitzien als ze zo in het zicht zitten.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Mijn case is pas slecht dan lol.

Geen airflow whatsoever door dit ding.

 

Maar hij koste 10 euro dus whatever. Laat het zijpaneel er wel af.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Stefken89 said:

'k vind het een mooie case, layout is ook niet mis. Alleen heel jammer van de negatieve druk binnenin en weinig intake. Die fans bovenin zitten er ook vooral om het lelijk zicht erachter te verbergen denk ik. (denk zelfs dat Dimitri dat vernoemde in de video).

Om op jouw vraag zelf te antwoorden: denk niet dat hetveel verschil maakt in dat geval. Ik zou vooral fans kiezen die er mooi uitzien als ze zo in het zicht zitten.

Negatieve druk is niet echt een probleem, het enige nadeel van negatieve druk is snelle stof opbouw, maar filters schoonmaken vind ik niet erg.

In principe kan je ook 2 of 3 fans op de bodem als intake gebruiken ipv hoe Dmitri ze heeft, maar in dit geval vind ik uiterlijk belangrijker.

Ik denk dat ik dan maar voor SP120's ga met rode leds. Die fans die in de video gebruikt worden zijn (nog) niet verkrijgbaar in Nederland.

Mah Build:  CPU: Intel i7-7700K COOLING: NZXT Kraken X52 GPU: Asus Strix GTX 1080 MOBO: Asus Strix Z270F RAM: 16GB GSKILL TridentZ RGB 3000 

CASE: In Win 303 STORAGE: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB  SSHD PSU: EVGA Supernova G2 750W

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, Sintezza said:

 

Mja die 4 true powerphases voor cpu vcore van dat bordje is ook wel een beetje magertjes.. :P

 

Ik was toch van plan naar een used 5820k met een fatsoenlijker mobo over te stappen.

En ondanks die power phases zooi op dit bordje werkt hij aardig goed en heeft hij geen problemen met mijn 24/7 1.4v OC en occasional 1.5-1.6v benchmark OC. (Post dit vanaf werk want ik zit te wachten tot windows update klaar is -_-)

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Atom.io of Sublime? Voor html ik ben bezig met een website te maken :)

edit: ik ben nu in Sublime bezig

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

31 minutes ago, Principis said:

Atom.io of Sublime? Voor html ik ben bezig met een website te maken :)

edit: ik ben nu in Sublime bezig

Notepad++ master race!!!

maar ik heb maar een beetje Sublime gebruikt en nooit atom.io

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Minibois said:

Notepad++ master race!!!

maar ik heb maar een beetje Sublime gebruikt en nooit atom.io

Ok maakt niet uit ik denk dat ik bij sublime blijf.

 

En wtf ik had het even om te testen geupload naar de gratis hosting van mijn isp en het is helemaal naar de klote :(

 

kunnen jullie mij helpen ik ben een complete noob...

 

Hier is de link:

http://users.telenet.be/plebguides/

ik heb alles code bijgevoegd degene die ik geupload heb is de wip map de andere is waar ik echt mee bezig ben.

wip.zip

test site.zip

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, tomaatvk said:

Ik was toch van plan naar een used 5820k met een fatsoenlijker mobo over te stappen.

En ondanks die power phases zooi op dit bordje werkt hij aardig goed en heeft hij geen problemen met mijn 24/7 1.4v OC en occasional 1.5-1.6v benchmark OC. (Post dit vanaf werk want ik zit te wachten tot windows update klaar is -_-)

tomaat: HAVE TO HAVE THE BEST!!! ALWAYS!

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

41 minutes ago, Principis said:

Ok maakt niet uit ik denk dat ik bij sublime blijf.

 

En wtf ik had het even om te testen geupload naar de gratis hosting van mijn isp en het is helemaal naar de klote :(

 

kunnen jullie mij helpen ik ben een complete noob...

 

Hier is de link:

http://users.telenet.be/plebguides/

ik heb alles code bijgevoegd degene die ik geupload heb is de wip map de andere is waar ik echt mee bezig ben.

wip.zip

test site.zip

kun je bij die ISP ook dingen als node.js of php gebruiken? want zo niet dan zou ik gewoon github pages gebruiken

en ik gebruik persoonlijk atom.io vanwege de integratie met git/de github client, maar als je geen git gebruikt is sublime even goed :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×