Jump to content

Dutch Talk

TheMail

Is dat toevallig de Cooler Master Seidon 120V? Want daar was ik ook al over aan het denken om te halen, maar geen idee hoe efficiënt zo'n ding is.

Zie je dat corsair logo daar? :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

wie wist dat low profile CPU watercooling een ding was? best een heftig ding imo

Ik wist dat dit bestond maar ik wet niet hoe goed het performed zijn er al reviews van tegen die low profile noctua ofzo?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Zie je dat corsair logo daar? :)

Ja dat zie ik, maar ik kan ook de beruchte Cooler Master Evo 212 kopen.

Waterkoeling klinkt gaaf, but is it worth it

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Is dat toevallig de Cooler Master Seidon 120V? Want daar was ik ook al over aan het denken om te halen, maar geen idee hoe efficiënt zo'n ding is.

Corsair Hydro H5 SF

 

 

Ik wist dat dit bestond maar ik wet niet hoe goed het performed zijn er al reviews van tegen die low profile noctua ofzo?

kan geen reviews met vergelijkingen vinden. in de meeste reviews krijgt het ding wel een best hoge score. ik zie alleen dat er maar een klein radiatortje op zit, dus ik denk niet dat je er makkelijk een geoverklokte 9590 mee kan koelen :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Corsair Hydro H5 SF

kan geen reviews met vergelijkingen vinden. in de meeste reviews krijgt het ding wel een best hoge score. ik zie alleen dat er maar een klein radiatortjhe op zit, dus ik denk niet dat je er makkelijk een geoverklokte 9590 mee kan koelen [emoji14]

Iemand heeft mij ooit verteld dat AMD processors warm lopen.

Met de stock koeler en een overclock, loopt ie nogsteeds maximaal 65/70 graden.

Het kan alleen nog maar beter worden, of niet?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Water cooling is overrated

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Water cooling is overrated

Maar ik ben saai dus ik moet er toch een hebben.

Lol ik ben er nog niet uit wat voor koeler ik wil. Tot nu toe heeft t ook nog geen haast want de stock koeler houd m nu al lekker koel.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Maar ik ben saai dus ik moet er toch een hebben.

Lol ik ben er nog niet uit wat voor koeler ik wil. Tot nu toe heeft t ook nog geen haast want de stock koeler houd m nu al lekker koel.

begrijp ook eigenlijk niet waar je het over een low profile watercooler hebt en dan ook de Hyper 212 EVO, een echte toren van een koeler.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Mag ik effe jullie mening?

Mijn moeder doet zo een blokjes voor u tanden en beugels en zo...

Dus de computers in de praktijk moesten vernieuwd worden, ik heb dat volledig gedaan (met hulp) maar denken jullie dat dat goed is of niet?

Want ik werd voor gek verklaard op een of ander forum. (Ik moest een dell server kopen, wij zwemmen niet in het geld... Dus heb ik hem zelf maar gebouwd we moesten al 2 investeringen doen op 2 jaar dus ja)

Server:

Cpu:Intel xeon E3-1231-v3

Mobo: Asus P9D-WS (ik kon geen server bord vinden met wat ik nodig had maar dit is eigenlijk ongeveer hetzelfde? Buiten dat ik uiteindelijk merkte dat dat wel ECC ondersteunde maar geen buffered memory...)

PSU: Sea Sonic P-400

Gpu: Asus r5 230 (da hadden we nodig)

Case: corsair 200R

Ssd voor Win2012r2: Intel 730 250 GB

HDD: 5x WD RE4 500GB in raid 10

Hotswap bays idk welke

Netwerk is Ubiquiti stuff en HP switches

Nas Qnpa ts-653 pro

Met 5x WD RE4 1TB raid 10

En de rest van de computers maakt niet echt uit.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ja dat zie ik, maar ik kan ook de beruchte Cooler Master Evo 212 kopen.

Waterkoeling klinkt gaaf, but is it worth it

Ow ik dacht dat je dacht dat dat ding van cooler master was.
Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

begrijp ook eigenlijk niet waar je het over een low profile watercooler hebt en dan ook de Hyper 212 EVO, een echte toren van een koeler.

Grote van de koeler boeit me niet, het ging me gewoon om het idee dat ik voor 50 euro ook een waterkoeler van coolermaster kan krijgen.

Maar de Evo heeft zich alang bewezen onder de andere techies dus die zal wel goed zitten.

T is meer dat waterkoeling me wel gaaf lijkt, want dat heb ik nog nooit eerder gehad.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

ik zit er aan te denken mijn i5-3570 te OC'en met een cm nepton 240M om te koelen, meningen?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

ik zit er aan te denken mijn i5-3570 te OC'en met een cm nepton 240M om te koelen, meningen?

Staat daar een K achter want anders gaat dat niet.
Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Staat daar een K achter want anders gaat dat niet.

dat gaat wel met het asrock board die ik heb :D

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Water cooling is overrated

 

Dat is exact de conclusie van mijn profielwerkstuk. Ga luchtkoeling, plak er desnoods Peltier-elementen op en blijf weg van waterkoeling (tenzij je full over the top wil gaan).

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

jezus, bij mediamarkt vragen ze ook gewoon bijna 10 euro voor een sata kabel van 50 centimeter. 

er mag gdumme wel 10000000GB per seconde doorheen kunnen voor die prijs!

 

Haha, ik heb jaren geleden 4 kabels van die lengte voor €4 of zo gehaald bij de lokale PC boer, typische hardware die uit een la met vreemde spullen kwam zetten en ze geen vaste prijs voor hadden. :P

 

Ik denk dat jij iets verkeerd gesnoven hebt :D

 

De inhoud van de stofzuiger zak?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

ik zit er aan te denken mijn i5-3570 te OC'en met een cm nepton 240M om te koelen, meningen?

 

Als je een z77 mobo hebt kan dat tot op 4 multiplier stappen boven de maximum boost clock, ik zeg, doen als het kan, heb mijn 3570 met een z77 extreme 4 met een kleine FSB OC op 4.4+GHz gerunt (en dat is een locked CPU van 3.4GHz).

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Dat is exact de conclusie van mijn profielwerkstuk. Ga luchtkoeling, plak er desnoods Peltier-elementen op en blijf weg van waterkoeling (tenzij je full over the top wil gaan).

Dat is waar en goed onderwerp :) maar het ziet er gewoon zo nice uit :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Water cooling is overrated

 

Hangt er van af wat je doel is, het is beter in extreme gevallen en als je een stille setup wil.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Hangt er van af wat je doel is, het is beter in extreme gevallen en als je een stille setup wil.

Je hebt nog steeds fans op je radiator, soms denken mensen dat je helemaal geen fans hebt. En naar mijn idee heeft 90% van de mensen het echt niet nodig. Die hebben dan waterkoeling op een locked CPU, die overclocken het unlocked CPU niet of die hebben het gewoon echt niet nodig.

Ik hoor ook wel veel mensen zeggen dat ze het alleen hebben omdat het mooi is

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Hangt er van af wat je doel is, het is beter in extreme gevallen en als je een stille setup wil.

Ik zit eraan te denken omdat mijn case best slechte airflow heeft, en de radiator kan tegen de zijkant van mijn case mounten (daar zitten ook gaatjes) zodat de warme lucht niet in de case blijft hangen, dan kan de exhaust fan gewoon de overige warmte van de videokaart etc wegzuigen, want dat is een beetje het probleem met mijn huidige setup: de warmte blijft in de case hangen.
Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Je hebt nog steeds fans op je radiator, soms denken mensen dat je helemaal geen fans hebt. En naar mijn idee heeft 90% van de mensen het echt niet nodig. Die hebben dan waterkoeling op een locked CPU, die overclocken het unlocked CPU niet of die hebben het gewoon echt niet nodig.

Ik hoor ook wel veel mensen zeggen dat ze het alleen hebben omdat het mooi is

klopt, ik heb het ook omdat ik het mooi vind. en het blijft lekker stil op mn CPU met stock speeds, de fans hoeven maar heel langzaam te draaien!

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Je hebt nog steeds fans op je radiator, soms denken mensen dat je helemaal geen fans hebt. En naar mijn idee heeft 90% van de mensen het echt niet nodig. Die hebben dan waterkoeling op een locked CPU, die overclocken het unlocked CPU niet of die hebben het gewoon echt niet nodig.

Ik hoor ook wel veel mensen zeggen dat ze het alleen hebben omdat het mooi is

Ik wil zo fel mogelijk overclocken en ook omdat het mooi is (ik wil de Cosair h110i GTX)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×