Jump to content

Dutch Talk

TheMail
On 12/10/2017 at 8:06 PM, rjfaber91 said:

@Minibois Volgens je profiel heb je een Ryzen7 1700, en koel je hem met een Dark Rock 3; betekent dat dat je nog ergens ongebruikt een Wraith Spire RGB hebt liggen? En als dat zo is, zou je hem willen verkopen? xDxD

 

Ik ben op zoek naar één van die dingen, maar ze zijn verbazingwekkend lastig te vinden... Ik dacht er eentje op Marktplaats te hebben gevonden, maar die mist blijkbaar het RGB-kabeltje, en het gaat me juist om die LED-ring.

 

Als iemand anders hier er eentje heeft, ben ik natuurlijk ook geïnteresseerd.

Sorry, zal liever mijn CPU helemaal compleet houden (eventueel verkoop mogelijkheden en  en ben dus niet geïnteresseerd de Wraith koeler te verkopen.

Zo'n koeler los vinden zal wel knap lastig zijn, omdat de versie met RGB ring komt maar met 1 versie CPU.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Minibois said:

Sorry, zal liever mijn CPU helemaal compleet houden (eventueel verkoop mogelijkheden en  en ben dus niet geïnteresseerd de Wraith koeler te verkopen.

Zo'n koeler los vinden zal wel knap lastig zijn, omdat de versie met RGB ring komt maar met 1 versie CPU.

Snap ik. Het is inderdaad flink lastig. Wraith Spires zonder LED-ring vind je echt overal, maar blijkbaar zijn er niet heel veel mensen die een Ryzen7 1700 gekocht hebben...

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, mikat said:

weet niet hoeveel shipping kost maar iemand uit de US probeert zn spullen te verkopen omdat ie verhuist, misschien zijn jullie geïnteresseerd

943113023035715585

Ik zie geen foto's of links.. Maar wie verkoopt Inn spullen dan?

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Heb vandaag eindelijk een grotere monitor op m'n bureau geïnstalleerd. Ik heb heel lang lopen zeggen dat monitoren gigantisch overpriced zijn, maar blijkbaar is dat afgelopen, want ik kon dit 32" 2560x1440 75Hz 5ms MVA-scherm voor €200 krijgen; dat is toch al een stuk beter.

 

fwvv5U6.jpg

 

Het ding is wel echt énorm, dus dat wordt nog even wennen... Wat ook wennen wordt is dat ik er nu niet meer van uit kan gaan dat ik alle games moeiteloos op Ultra kan draaien met m'n 970 op deze nieuwe resolutie; ik heb het met een paar minder vervelende games geprobeerd, en zelfs die zaten op de 3.5GB VRAM-gebruik, dus ik wil niet eens weten hoe ver ik m'n settings terug moet draaien in GTA V en andere VRAM-vretende games.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, mikat said:

nice, is dat verticale scherm een 900p of 1080p scherm?

1440x900, dus dat komt mooi uit met de hoogte van m'n nieuwe scherm. De pixeldichtheid is niet helemaal hetzelfde (de nieuwe had een 34"-scherm moeten zijn om exact gelijk te zijn) maar komt dicht genoeg in de buurt om het niet heel vervelend te maken.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, rjfaber91 said:

1440x900, dus dat komt mooi uit met de hoogte van m'n nieuwe scherm. De pixeldichtheid is niet helemaal hetzelfde (de nieuwe had een 34"-scherm moeten zijn om exact gelijk te zijn) maar komt dicht genoeg in de buurt om het niet heel vervelend te maken.

ziet er heel mooi uit, zit er zelf aan te denken om mn 1080p monitor verticaal naast mn 4k monitor te hangen...

of mn 4k monitor verticaal hangen en bijna oneindig lines of code tergelijk kan zien :D

 

o ja: golf with your friends ziet er goed uit in hoge resoluties, het is ongeveer het enige spel dat mn 960 in 4k kan spelen xD

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, mikat said:

ziet er heel mooi uit, zit er zelf aan te denken om mn 1080p monitor verticaal naast mn 4k monitor te hangen...

of mn 4k monitor verticaal hangen en bijna oneindig lines of code tergelijk kan zien :D

Als je de tekstgrootte van de 4K-monitor in Windows gewoon op 100% zet ipv op 200% zoals 'ie ongetwijfeld standaard wordt ingesteld heb je al bijna oneindige hoogte. Ik vind het met 1440p al enorm.

 

Waar je trouwens wel rekening mee moet houden is dat je kleuren veel meer vertekenen als je je hoofd draait op een verticaal gemonteerd beeldscherm. Bijna alle beeldschermen zijn horizontaal gepolariseerd, dus het effect dat je normaalgesproken ziet als je je hoofd op en neer beweegt krijg je nu links-naar-rechts. Voor mij maakt het niet heel veel uit, want het verticaal gemonteerde scherm wordt toch al analoog aangedreven (de andere S19C200 heeft VGA én DVI, maar de verticale alleen VGA), dus correcte contrast- en kleurweergave kon ik daar toch al vergeten.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

18 minutes ago, rjfaber91 said:

Als je de tekstgrootte van de 4K-monitor in Windows gewoon op 100% zet ipv op 200% zoals 'ie ongetwijfeld standaard wordt ingesteld heb je al bijna oneindige hoogte. Ik vind het met 1440p al enorm.

 

Waar je trouwens wel rekening mee moet houden is dat je kleuren veel meer vertekenen als je je hoofd draait op een verticaal gemonteerd beeldscherm. Bijna alle beeldschermen zijn horizontaal gepolariseerd, dus het effect dat je normaalgesproken ziet als je je hoofd op en neer beweegt krijg je nu links-naar-rechts. Voor mij maakt het niet heel veel uit, want het verticaal gemonteerde scherm wordt toch al analoog aangedreven (de andere S19C200 heeft VGA én DVI, maar de verticale alleen VGA), dus correcte contrast- en kleurweergave kon ik daar toch al vergeten.

27" 4k op 100% scaling = nice.

Alles is super klein maar dat maakt toch niet heel veel uit, meestal zit ik toch dicht bij mijn monitor en de echte kleine text hoef ik niet vaak te lezen, dit zijn vooral menus enzo

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

16 minutes ago, mikat said:

27" 4k op 100% scaling = nice.

Alles is super klein maar dat maakt toch niet heel veel uit, meestal zit ik toch dicht bij mijn monitor en de echte kleine text hoef ik niet vaak te lezen, dit zijn vooral menus enzo

Oeh ja, 4K op maar 27" is inderdaad wel heel klein, ja. Zelf heb ik liever een wat lagere pixeldichtheid; vooral in Photoshop scheelt het als je niet tot 1600% of zoiets hoeft in te zoomen voordat je individuele pixels fatsoenlijk kunt zien, en sowieso vind ik het een beetje weggegooid geld om een dure GPU te moeten kopen om 4K aan te kunnen, maar dan niet eens zo'n heel groot scherm te hebben (voor de resolutie dan; een 27" scherm op 1080p zou natuurlijk niet bepaald klein zijn).

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 8-12-2017 at 1:38 PM, cobo_nl said:

We waren gewoon even in reces. Nu weer zijn we er weer.

het is niet de 2e kamer..... kom nou.

Voor nu alvast de beste wensen en een gezond, cyberveilig 2018, aangezien ik 31 dec toch helemaal naar de klote ga, doe ik alvast nu iedereen iets vertellen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, JulianWendler said:

het is niet de 2e kamer..... kom nou.

Voor nu alvast de beste wensen en een gezond, cyberveilig 2018, aangezien ik 31 dec toch helemaal naar de klote ga, doe ik alvast nu iedereen iets vertellen.

En de 29ste en 30ste? :P 

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, rjfaber91 said:

En de 29ste en 30ste? :P 

Dan moet die zich voorbereiden om naar de kloten te gaan, dat kost veel moeite :P

 

That said, ik zeg ook alvast "beste wensen iedereen!!!", aangezien ik niet weet inhoeverre ik hier verder nog aan ga denken.

 

Btw, ik ga een beamer halen en zit te denken aan een Acer H6517ABD. Iemand die enig verstand heeft van beamers, weet die toevallig of het een probleem is om gewoon op een mooi wit geverfde muur te schijnen of moet je perse een scherm/speciale verf oid? (Deze beamer heeft een zeer hoge helderheid en contrastwaarde waardoor die vgm geen speciale hulpmiddelen nodig heeft om helderder te lijken)

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

14 hours ago, tomaatvk said:

Dan moet die zich voorbereiden om naar de kloten te gaan, dat kost veel moeite :P

 

That said, ik zeg ook alvast "beste wensen iedereen!!!", aangezien ik niet weet inhoeverre ik hier verder nog aan ga denken.

 

Btw, ik ga een beamer halen en zit te denken aan een Acer H6517ABD. Iemand die enig verstand heeft van beamers, weet die toevallig of het een probleem is om gewoon op een mooi wit geverfde muur te schijnen of moet je perse een scherm/speciale verf oid? (Deze beamer heeft een zeer hoge helderheid en contrastwaarde waardoor die vgm geen speciale hulpmiddelen nodig heeft om helderder te lijken)

Het lijkt mij dat je een zo mat mogelijke verf moet uitkiezen om je beeld scherp te houden, maar ik heb totaal geen ervaring met beamers...

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 12/28/2017 at 12:16 AM, tomaatvk said:

Dan moet die zich voorbereiden om naar de kloten te gaan, dat kost veel moeite :P

 

That said, ik zeg ook alvast "beste wensen iedereen!!!", aangezien ik niet weet inhoeverre ik hier verder nog aan ga denken.

 

Btw, ik ga een beamer halen en zit te denken aan een Acer H6517ABD. Iemand die enig verstand heeft van beamers, weet die toevallig of het een probleem is om gewoon op een mooi wit geverfde muur te schijnen of moet je perse een scherm/speciale verf oid? (Deze beamer heeft een zeer hoge helderheid en contrastwaarde waardoor die vgm geen speciale hulpmiddelen nodig heeft om helderder te lijken)

je KAN de muur gebruiken maar je gaat echt elke inperfectie op de muur zien. en dat gaat mateloos irriteren.

 

je kan een rolgordijn halen bij de ikea. maar ik heb uiteindelijk toch de knaken neergelegd voor een echt scherm. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

51 minutes ago, the dutch guy said:

je KAN de muur gebruiken maar je gaat echt elke inperfectie op de muur zien. en dat gaat mateloos irriteren.

 

je kan een rolgordijn halen bij de ikea. maar ik heb uiteindelijk toch de knaken neergelegd voor een echt scherm. 

Ow, thx voor de tip. Ik moet zeggen dat ik nog niet exact weet naar welke plek op mn kamer ik het ga projecteren dus ik weet niet hoe groot het scherm moet zijn, maar ik zal alvast rekening houden met het feit dat ik daar dan eentje moet kopen.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 minutes ago, mikat said:

>nieuwe monitor hang ding

>heeft ook 200x200 vesa

>blokkeert mn stroom en DP

>fuk

Haakse slijper...

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Had geen idee dat er hier zoveel Nederlandstaligen zijn. Weet iemand een goede plek om aan custom PSU shrouds te geraken?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

53 minutes ago, tomaatvk said:

Ow, thx voor de tip. Ik moet zeggen dat ik nog niet exact weet naar welke plek op mn kamer ik het ga projecteren dus ik weet niet hoe groot het scherm moet zijn, maar ik zal alvast rekening houden met het feit dat ik daar dan eentje moet kopen.

1 tip: groter = beter.

 

40 minutes ago, MGsubbie said:

Had geen idee dat er hier zoveel Nederlandstaligen zijn. Weet iemand een goede plek om aan custom PSU shrouds te geraken?

zelf maken. ik heb in de afgelopen jaren wel custom werk gedaan voor projectsystemen (lees: dikke waterkoeling en rgb voordat het hip was) maar het is totaal niet economisch om dat uit te besteden gezien de manuren die erin zitten. als je de geldpest hebt kan alles natuurlijk ...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×