Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
TheMail

Dutch Talk

Recommended Posts

15 hours ago, mikat said:

deze pagina begon in oktober en nu is het december

dutch talk rest in pepperonis?

Het was een paar maanden geleden vgm wel lichtelijk te zeggen dat die rest in pepperonis was, maar wie weet niet voor lang meer.

Om te beginnen, laat me vragen, nog iemand ergens interessants mee bezig geweest?

Zelf heb ik het een beetje rustig aan gedaan qua pc hardware, maar ben wel redelijk begonnen met higher level rainmeter programmeren. Heb atm een werkende 4 player bomberman liggen met controller support en alles. Ben ook bijna klaar met zo'n slinger game waarbij je voor een lava stroom weg moet slingeren. Die laatste game slaat ook automatisch highscores op. Als deze klaar is was ik van plan om aan zeeslag te beginnen (moet alleen nog een beetje UI toevoegen). Als die ook klaar is ben ik van plan mijn oude projecten af te maken en alles op internet te dumpen voor die beetjes internetkarma van de rainmeter subreddit. Als iemand trouwens interesse heeft om misschien te spelen of te testen of er bugs in zitten, stuur zeker een berichtje. Als je gwn general interesse hebt in foto's/video's oid zeg t ook ff xD Mijn huidige rainmeter game library is btw: volledig klaar: pong (met bot voor singleplayer, snake, tron, bomberman (met controller support); half-driekwart klaar: minesweeper (met savegames), dat slinger spel (met highscores); nog in de kinderschoenen: zeeslag. De runtime efficiency en al hoe het gecodeerd wordt ook duidelijk beter als ik mijn eerdere dingen naast mijn nieuwe projecten leg xD

De reden dat ik hier zoveel mee bezig ben geweest is omdat een vriend dit jaar met een opleiding software devellopment is begonnen en hij af en toe huiswerk opdrachten krijgt waarbij die games moet programmeren en ik raak constant gefascineerd door het idee.

Ben ook heel veel legend of zelda: breath of the wild aan het spelen via een wii U emulator en damn, ik moet zeggen dat als je een higher res graphics pack laad ziet het er prachtig uit, voornamelijk op een 1440p uw. Breathtaking if I might say (pun intended). Het spel zelf is ook heel leuk om te spelen en vooral korok seeds hunten is geweldig als je het masker daarvoor hebt (items om je inventory uit te kunnen breiden en ze zitten over de hele map verstopt via puzzels).

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

Number 2 Fire Strike result with single 980 ti and a 3770k

12 hours ago, tomaatvk said:

Om te beginnen, laat me vragen, nog iemand ergens interessants mee bezig geweest?

Ik heb het hele idee om m'n HTPC in een IKEA Kallax-kast in te bouwen laten varen, en ik ga ook m'n Phenom II daar niet meer voor gebruiken. Ik heb een Phanteks Evolv Shift gekocht (want dat ding ziet er zó geweldig uit...), en ik denk dat zodra de Sempron 2650 en het AM1 motherboard die nu in m'n HTPC liggen verhuist zijn naar de NAS die ik wel in een zelfgemaakte case ga bouwen, ik voor een Ryzen3 1300X of zoiets ga in m'n HTPC.

Als jullie plaatjes willen van m'n HTPC zoals 'ie er nu uitziet, roep dan maar; ik ben er best wel tevreden mee...

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

@Minibois Volgens je profiel heb je een Ryzen7 1700, en koel je hem met een Dark Rock 3; betekent dat dat je nog ergens ongebruikt een Wraith Spire RGB hebt liggen? En als dat zo is, zou je hem willen verkopen? xDxD

Ik ben op zoek naar één van die dingen, maar ze zijn verbazingwekkend lastig te vinden... Ik dacht er eentje op Marktplaats te hebben gevonden, maar die mist blijkbaar het RGB-kabeltje, en het gaat me juist om die LED-ring.

Als iemand anders hier er eentje heeft, ben ik natuurlijk ook geïnteresseerd.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

On 9-12-2017 at 2:21 PM, rjfaber91 said:

Ik heb het hele idee om m'n HTPC in een IKEA Kallax-kast in te bouwen laten varen, en ik ga ook m'n Phenom II daar niet meer voor gebruiken. Ik heb een Phanteks Evolv Shift gekocht (want dat ding ziet er zó geweldig uit...), en ik denk dat zodra de Sempron 2650 en het AM1 motherboard die nu in m'n HTPC liggen verhuist zijn naar de NAS die ik wel in een zelfgemaakte case ga bouwen, ik voor een Ryzen3 1300X of zoiets ga in m'n HTPC.

Als jullie plaatjes willen van m'n HTPC zoals 'ie er nu uitziet, roep dan maar; ik ben er best wel tevreden mee...

Jammer dat je die ikea case laat varen, was daar zeker nieuwsgierig naar! Daar zouden dan op zn minst wel foto's van die evolv shift tegenover mogen staan ;)

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

13 hours ago, tomaatvk said:

Jammer dat je die ikea case laat varen, was daar zeker nieuwsgierig naar! Daar zouden dan op zn minst wel foto's van die evolv shift tegenover mogen staan ;)

Here you go:

5mB1Z1z.jpg

Alle andere foto's staan in de spoiler hieronder... Hij ziet er nog niet helemaal uit zoals ik wil, maar kleine dingen zoals het verwijderen van de sticker op de PSU, verven van de shroud van de videokaart om die rode strepen oranje te maken enz. komt allemaal nog wel als ik de platform-upgrade doe, en dit een Ryzen3 wordt i.p.v. een Sempron.

fTuAZtr.jpg

Z4fxJc3.jpg

mbvfo4Y.jpg

qEP6ndQ.jpg

adPBX2g.jpg

REW99HY.jpg

kvj65o6.jpg

IKTjYYc.jpg

TDgBHV4.jpg

GveOarN.jpg

UIkeR5a.jpg

tSE60F5.jpg

hP7wK8J.jpg

ozKsX6T.jpg

WMpSaL5.jpg

wF8brt1.jpg

On 12/10/2017 at 8:06 PM, rjfaber91 said:

@Minibois Volgens je profiel heb je een Ryzen7 1700, en koel je hem met een Dark Rock 3; betekent dat dat je nog ergens ongebruikt een Wraith Spire RGB hebt liggen? En als dat zo is, zou je hem willen verkopen? xDxD

Ik ben op zoek naar één van die dingen, maar ze zijn verbazingwekkend lastig te vinden... Ik dacht er eentje op Marktplaats te hebben gevonden, maar die mist blijkbaar het RGB-kabeltje, en het gaat me juist om die LED-ring.

Als iemand anders hier er eentje heeft, ben ik natuurlijk ook geïnteresseerd.

Sorry, zal liever mijn CPU helemaal compleet houden (eventueel verkoop mogelijkheden en  en ben dus niet geïnteresseerd de Wraith koeler te verkopen.

Zo'n koeler los vinden zal wel knap lastig zijn, omdat de versie met RGB ring komt maar met 1 versie CPU.

"There's no such thing as perfect. You're beautiful as you are Courage. With all your imperfections you can do anything." - Bathtub Barracuda

"How can someone win if winning means that someone loses" - Scatman John

"64 bits, 32 bits, 16 bits, 8 bits, 4 bits, 2 BITS, 1 BIT, HALF BIT, QUARTER BIT, THE WRIST GAAAAAAME!!!" - Angry Video Game Nerd

Gear:                           .                                                                                                                         .

Spoiler

PC:

CPU: AMD Ryzen 7 1700 || Motherboard: MSI X370 Gaming Pro Carbon || RAM: 2x8GB G.Skill TridentZ RGB 3200Mhz (running at 2933Mhz) || GPU: Gigabyte Auros RX 580 4GB || Storage: Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 2TB || Cooling: Be Quiet! Dark Rock 3 || Case: Thermaltake Core G21 TG || PSU: Corsair RMx 750W

Peripherals:

Headphones: Beyerdynamic DT-990 250 Ohm || Mouse: Roccat Kiro || Keyboard: Coolermaster Masterkeys Pro S RGB || Mousepad: CM Storm Swift-RX XXL || Graphics tablet: Wacom Intuos Pen Small

Old PC:

CPU: AMD Athlon X2 255 || Motherboard: ASUS M4A89GTD PRO || RAM: 4x2GB DDR3 || GPU: Nvidia Quadro 512MB || Case: Antec Sonata III || PSU: Antec Earthwatts 500W Bronze

Minibois' Digital Art Thread

Reviews: Coolermaster Masterkeys Pro S RGB || Wacom Intuos Pen Small || Roccat Kiro

Threads: Pokémon Thread || Dutch Talk || Super Smash Bros. Melee Thread

Setup: Current setup

1 hour ago, Minibois said:

Sorry, zal liever mijn CPU helemaal compleet houden (eventueel verkoop mogelijkheden en  en ben dus niet geïnteresseerd de Wraith koeler te verkopen.

Zo'n koeler los vinden zal wel knap lastig zijn, omdat de versie met RGB ring komt maar met 1 versie CPU.

Snap ik. Het is inderdaad flink lastig. Wraith Spires zonder LED-ring vind je echt overal, maar blijkbaar zijn er niet heel veel mensen die een Ryzen7 1700 gekocht hebben...

weet niet hoeveel shipping kost maar iemand uit de US probeert zn spullen te verkopen omdat ie verhuist, misschien zijn jullie geïnteresseerd

943113023035715585

Dutch Talk Thread

Unofficial LMG Social Media Accounts Website

Desktop Rig:

CPU: i7-4790K Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO Motherboard: MSI Z97 U3+ RAM: 4x4 GB DDR3 1600MHz GPU: MSI GTX 1070 Ti 8G Case: Corsair 230T Windowed Orange SSD: Crucial BX100 250 Gb PSU: Cooler Master G450M HDD: WD 1 TB Generic

Laptops: Macbook Air 2012 11" baseline (i5-3317U @ 1.7 Ghz) upgraded with a Samsung 850 evo 250 GB SSD

HP Zbook Studio G5 (i7-8750H, 16 GB DDR4 2666MHz, Samsung PM981 512 GB, Nvidia Quadro P1000)

2 hours ago, mikat said:

weet niet hoeveel shipping kost maar iemand uit de US probeert zn spullen te verkopen omdat ie verhuist, misschien zijn jullie geïnteresseerd

943113023035715585

Ik zie geen foto's of links.. Maar wie verkoopt Inn spullen dan?

"There's no such thing as perfect. You're beautiful as you are Courage. With all your imperfections you can do anything." - Bathtub Barracuda

"How can someone win if winning means that someone loses" - Scatman John

"64 bits, 32 bits, 16 bits, 8 bits, 4 bits, 2 BITS, 1 BIT, HALF BIT, QUARTER BIT, THE WRIST GAAAAAAME!!!" - Angry Video Game Nerd

Gear:                           .                                                                                                                         .

Spoiler

PC:

CPU: AMD Ryzen 7 1700 || Motherboard: MSI X370 Gaming Pro Carbon || RAM: 2x8GB G.Skill TridentZ RGB 3200Mhz (running at 2933Mhz) || GPU: Gigabyte Auros RX 580 4GB || Storage: Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 2TB || Cooling: Be Quiet! Dark Rock 3 || Case: Thermaltake Core G21 TG || PSU: Corsair RMx 750W

Peripherals:

Headphones: Beyerdynamic DT-990 250 Ohm || Mouse: Roccat Kiro || Keyboard: Coolermaster Masterkeys Pro S RGB || Mousepad: CM Storm Swift-RX XXL || Graphics tablet: Wacom Intuos Pen Small

Old PC:

CPU: AMD Athlon X2 255 || Motherboard: ASUS M4A89GTD PRO || RAM: 4x2GB DDR3 || GPU: Nvidia Quadro 512MB || Case: Antec Sonata III || PSU: Antec Earthwatts 500W Bronze

Minibois' Digital Art Thread

Reviews: Coolermaster Masterkeys Pro S RGB || Wacom Intuos Pen Small || Roccat Kiro

Threads: Pokémon Thread || Dutch Talk || Super Smash Bros. Melee Thread

Setup: Current setup

16 minutes ago, Minibois said:

Ik zie geen foto's of links.. Maar wie verkoopt Inn spullen dan?

het zou een twitter link moeten zijn maar blijkbaar hebben mn telefoon en het forum het niet helemaal goed gedaan, altijd dat auto embed ding :/

Dutch Talk Thread

Desktop Rig:

CPU: i7-4790K Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO Motherboard: MSI Z97 U3+ RAM: 4x4 GB DDR3 1600MHz GPU: MSI GTX 1070 Ti 8G Case: Corsair 230T Windowed Orange SSD: Crucial BX100 250 Gb PSU: Cooler Master G450M HDD: WD 1 TB Generic

Laptops: Macbook Air 2012 11" baseline (i5-3317U @ 1.7 Ghz) upgraded with a Samsung 850 evo 250 GB SSD

HP Zbook Studio G5 (i7-8750H, 16 GB DDR4 2666MHz, Samsung PM981 512 GB, Nvidia Quadro P1000)

Heb vandaag eindelijk een grotere monitor op m'n bureau geïnstalleerd. Ik heb heel lang lopen zeggen dat monitoren gigantisch overpriced zijn, maar blijkbaar is dat afgelopen, want ik kon dit 32" 2560x1440 75Hz 5ms MVA-scherm voor €200 krijgen; dat is toch al een stuk beter.

fwvv5U6.jpg

Het ding is wel echt énorm, dus dat wordt nog even wennen... Wat ook wennen wordt is dat ik er nu niet meer van uit kan gaan dat ik alle games moeiteloos op Ultra kan draaien met m'n 970 op deze nieuwe resolutie; ik heb het met een paar minder vervelende games geprobeerd, en zelfs die zaten op de 3.5GB VRAM-gebruik, dus ik wil niet eens weten hoe ver ik m'n settings terug moet draaien in GTA V en andere VRAM-vretende games.

nice, is dat verticale scherm een 900p of 1080p scherm?

Dutch Talk Thread

Desktop Rig:

4 minutes ago, mikat said:

nice, is dat verticale scherm een 900p of 1080p scherm?

1440x900, dus dat komt mooi uit met de hoogte van m'n nieuwe scherm. De pixeldichtheid is niet helemaal hetzelfde (de nieuwe had een 34"-scherm moeten zijn om exact gelijk te zijn) maar komt dicht genoeg in de buurt om het niet heel vervelend te maken.

2 minutes ago, rjfaber91 said:

1440x900, dus dat komt mooi uit met de hoogte van m'n nieuwe scherm. De pixeldichtheid is niet helemaal hetzelfde (de nieuwe had een 34"-scherm moeten zijn om exact gelijk te zijn) maar komt dicht genoeg in de buurt om het niet heel vervelend te maken.

ziet er heel mooi uit, zit er zelf aan te denken om mn 1080p monitor verticaal naast mn 4k monitor te hangen...

of mn 4k monitor verticaal hangen en bijna oneindig lines of code tergelijk kan zien :D

o ja: golf with your friends ziet er goed uit in hoge resoluties, het is ongeveer het enige spel dat mn 960 in 4k kan spelen xD

Dutch Talk Thread

Desktop Rig:

6 minutes ago, mikat said:

ziet er heel mooi uit, zit er zelf aan te denken om mn 1080p monitor verticaal naast mn 4k monitor te hangen...

of mn 4k monitor verticaal hangen en bijna oneindig lines of code tergelijk kan zien :D

Als je de tekstgrootte van de 4K-monitor in Windows gewoon op 100% zet ipv op 200% zoals 'ie ongetwijfeld standaard wordt ingesteld heb je al bijna oneindige hoogte. Ik vind het met 1440p al enorm.

Waar je trouwens wel rekening mee moet houden is dat je kleuren veel meer vertekenen als je je hoofd draait op een verticaal gemonteerd beeldscherm. Bijna alle beeldschermen zijn horizontaal gepolariseerd, dus het effect dat je normaalgesproken ziet als je je hoofd op en neer beweegt krijg je nu links-naar-rechts. Voor mij maakt het niet heel veel uit, want het verticaal gemonteerde scherm wordt toch al analoog aangedreven (de andere S19C200 heeft VGA én DVI, maar de verticale alleen VGA), dus correcte contrast- en kleurweergave kon ik daar toch al vergeten.

18 minutes ago, rjfaber91 said:

Als je de tekstgrootte van de 4K-monitor in Windows gewoon op 100% zet ipv op 200% zoals 'ie ongetwijfeld standaard wordt ingesteld heb je al bijna oneindige hoogte. Ik vind het met 1440p al enorm.

Waar je trouwens wel rekening mee moet houden is dat je kleuren veel meer vertekenen als je je hoofd draait op een verticaal gemonteerd beeldscherm. Bijna alle beeldschermen zijn horizontaal gepolariseerd, dus het effect dat je normaalgesproken ziet als je je hoofd op en neer beweegt krijg je nu links-naar-rechts. Voor mij maakt het niet heel veel uit, want het verticaal gemonteerde scherm wordt toch al analoog aangedreven (de andere S19C200 heeft VGA én DVI, maar de verticale alleen VGA), dus correcte contrast- en kleurweergave kon ik daar toch al vergeten.

27" 4k op 100% scaling = nice.

Alles is super klein maar dat maakt toch niet heel veel uit, meestal zit ik toch dicht bij mijn monitor en de echte kleine text hoef ik niet vaak te lezen, dit zijn vooral menus enzo

Dutch Talk Thread

Desktop Rig:

16 minutes ago, mikat said:

27" 4k op 100% scaling = nice.

Alles is super klein maar dat maakt toch niet heel veel uit, meestal zit ik toch dicht bij mijn monitor en de echte kleine text hoef ik niet vaak te lezen, dit zijn vooral menus enzo

Oeh ja, 4K op maar 27" is inderdaad wel heel klein, ja. Zelf heb ik liever een wat lagere pixeldichtheid; vooral in Photoshop scheelt het als je niet tot 1600% of zoiets hoeft in te zoomen voordat je individuele pixels fatsoenlijk kunt zien, en sowieso vind ik het een beetje weggegooid geld om een dure GPU te moeten kopen om 4K aan te kunnen, maar dan niet eens zo'n heel groot scherm te hebben (voor de resolutie dan; een 27" scherm op 1080p zou natuurlijk niet bepaald klein zijn).

17 hours ago, Captain Chaos said:

Zalig kerstfeest!

Jij ook!

Dutch Talk Thread

Desktop Rig:

On 8-12-2017 at 1:38 PM, cobo_nl said:

We waren gewoon even in reces. Nu weer zijn we er weer.

het is niet de 2e kamer..... kom nou.

Voor nu alvast de beste wensen en een gezond, cyberveilig 2018, aangezien ik 31 dec toch helemaal naar de klote ga, doe ik alvast nu iedereen iets vertellen.

1 hour ago, JulianWendler said:

het is niet de 2e kamer..... kom nou.

Voor nu alvast de beste wensen en een gezond, cyberveilig 2018, aangezien ik 31 dec toch helemaal naar de klote ga, doe ik alvast nu iedereen iets vertellen.

En de 29ste en 30ste? :P 

4 minutes ago, rjfaber91 said:

En de 29ste en 30ste? :P 

Dan moet die zich voorbereiden om naar de kloten te gaan, dat kost veel moeite :P

That said, ik zeg ook alvast "beste wensen iedereen!!!", aangezien ik niet weet inhoeverre ik hier verder nog aan ga denken.

Btw, ik ga een beamer halen en zit te denken aan een Acer H6517ABD. Iemand die enig verstand heeft van beamers, weet die toevallig of het een probleem is om gewoon op een mooi wit geverfde muur te schijnen of moet je perse een scherm/speciale verf oid? (Deze beamer heeft een zeer hoge helderheid en contrastwaarde waardoor die vgm geen speciale hulpmiddelen nodig heeft om helderder te lijken)

14 hours ago, tomaatvk said:

Dan moet die zich voorbereiden om naar de kloten te gaan, dat kost veel moeite :P

That said, ik zeg ook alvast "beste wensen iedereen!!!", aangezien ik niet weet inhoeverre ik hier verder nog aan ga denken.

Btw, ik ga een beamer halen en zit te denken aan een Acer H6517ABD. Iemand die enig verstand heeft van beamers, weet die toevallig of het een probleem is om gewoon op een mooi wit geverfde muur te schijnen of moet je perse een scherm/speciale verf oid? (Deze beamer heeft een zeer hoge helderheid en contrastwaarde waardoor die vgm geen speciale hulpmiddelen nodig heeft om helderder te lijken)

Het lijkt mij dat je een zo mat mogelijke verf moet uitkiezen om je beeld scherp te houden, maar ik heb totaal geen ervaring met beamers...

On 12/28/2017 at 12:16 AM, tomaatvk said:

je KAN de muur gebruiken maar je gaat echt elke inperfectie op de muur zien. en dat gaat mateloos irriteren.

je kan een rolgordijn halen bij de ikea. maar ik heb uiteindelijk toch de knaken neergelegd voor een echt scherm.