Jump to content

Dutch Talk

TheMail

Oh, maar dat is een laptop,en de kans is groot dat als er "maar" 6GB in zit, dat hhij er ook niet super veel aan heeft als er meer in zit :P

Daar zit wel een I7 740m en een ati radeon HD 5650m in he :D

Het is best een snelle laptop en soms heb ik wel te weinig maar nu met Windows 10 heb ik dat niet meer.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Over laptops gesproken; ik denk dat ik volgende maand, als ik weer geld heb, die van mij maar eens ga voorzien van een SSD. De harde schijf die er nu in zit is toch maar 320GB, en als ik m'n filmcollectie (die ik toch niet meer op m'n laptop gebruik nu ik m'n HTPC heb) verwijder moet ik met een 240GB SSD ruim uit de voeten kunnen, en 240GB SSDs zijn nog wel redelijk te betalen. Ik neem m'n laptop elke dag over de hobbeligste klinkerweg van Nederland direct op de bagagedrager mee naar de HAN, dus waarschijnlijk is de huidige harde schijf nog niet doodgetrild puur en alleen omdat het een HGST is, en HGST-schijven onverwoestbaar zijn...

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 Euro voor bioshock op steam, had ze op de Xbox 360 maar op pc is makkelijker

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Over laptops gesproken; ik denk dat ik volgende maand, als ik weer geld heb, die van mij maar eens ga voorzien van een SSD. De harde schijf die er nu in zit is toch maar 320GB, en als ik m'n filmcollectie (die ik toch niet meer op m'n laptop gebruik nu ik m'n HTPC heb) verwijder moet ik met een 240GB SSD ruim uit de voeten kunnen, en 240GB SSDs zijn nog wel redelijk te betalen. Ik neem m'n laptop elke dag over de hobbeligste klinkerweg van Nederland direct op de bagagedrager mee naar de HAN, dus waarschijnlijk is de huidige harde schijf nog niet doodgetrild puur en alleen omdat het een HGST is, en HGST-schijven onverwoestbaar zijn...

Goed idee, de 2 keer per jaar ofzo dat ik for some reason met een laptop in mijn tas moet fietsen ben ik altijd nogal heel erg scared dat er iets kapot kan gaan, dus als jij het 2 keer per dag doet is het inderdaad geen slecht idee er een SSD in te doen :P

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Over laptops gesproken; ik denk dat ik volgende maand, als ik weer geld heb, die van mij maar eens ga voorzien van een SSD. De harde schijf die er nu in zit is toch maar 320GB, en als ik m'n filmcollectie (die ik toch niet meer op m'n laptop gebruik nu ik m'n HTPC heb) verwijder moet ik met een 240GB SSD ruim uit de voeten kunnen, en 240GB SSDs zijn nog wel redelijk te betalen. Ik neem m'n laptop elke dag over de hobbeligste klinkerweg van Nederland direct op de bagagedrager mee naar de HAN, dus waarschijnlijk is de huidige harde schijf nog niet doodgetrild puur en alleen omdat het een HGST is, en HGST-schijven onverwoestbaar zijn...

 

moet geen probleem zijn met elke HDD in een laptop, die dingen worden er namelijk voor gemaakt als het goed is.

 

maar ehmm, HAN nijmegen toevallig?

May the light have your back and your ISO low.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

moet geen probleem zijn met elke HDD in een laptop, die dingen worden er namelijk voor gemaakt als het goed is.

 

maar ehmm, HAN nijmegen toevallig?

 

Arnhem...

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik zit in de 6 GB club :'(

Ik zit ook in de 6gb club.

Rond lente/zomer ben ik van plan RAM te upgraden, nieuwe fans te kopen en GPU te upgraden.

En waarschijnlijk ga ik dan ook meteen mijn PowerMac casemod doen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

@TomvanWijnen beter neem je de telefoon op xD

Defuq nee.

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Mijn laptop heeft 3GB en runt windows 7 64 bit...

 

Ik zit op het moment te denken over een 240gb pcie ssd voor mijn pc, wel gvd duur.

Dat is inderdaad een beetje pleures duur, dus, vraag je af, waarom wil je zo'n ding?

(woeps dubblepost want ik ben een beetje stupid soms)

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

[img=http://media.askideas.com/13/Cute-Kitten-Says-Please.jpg

Nee. Ik ga niet met 2 eikels bellen na half 1 's nachts... (Oftewel, ik bel niet met jullie om half 1 's nachts :P)

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

nee pls.... het is owen...

Daarom juist xD

EDIT: en, nss, dat kan ik aan 't nummer zien...

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad een beetje pleures duur, dus, vraag je af, waarom wil je zo'n ding?

(woeps dubblepost want ik ben een beetje stupid soms)

 

Waarom zou ik een high performance, medium capacity SSD willen in mijn pc? Ik kan me echt totaal geen reden bedenken.

 

/s

 

Op het moment heb ik een 120GB SSD en ik begin me al te ergeren aan het feit dat die niet nog sneller is. Het moet gewoon beter en groter want 120GB is toch wel weinig.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Waarom zou ik een high performance, medium capacity SSD willen in mijn pc? Ik kan me echt totaal geen reden bedenken.

 

/s

 

Op het moment heb ik een 120GB SSD en ik begin me al te ergeren aan het feit dat die niet nog sneller is. Het moet gewoon beter en groter want 120GB is toch wel weinig.

Gewoon geduldig zijn :P en dat 120 GB te klein is kan ik begrijpen.

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Weet je wat ik echt heel raar vind soms? Hoe Amerikanen praten.

Ze zeggen niet bijvoorbeeld 'Buy this 980ti', nee, ze zeggen 'pick up this 980ti' of 'grab a 980ti'

Heel lomp en ongeraffineerd vind ik dat.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Vraag me af wie er op dit tijdstip nog wakker is.

Ga me een nacht doorhalen proberen mijn profielwerkstuk voor 90% af te krijgen.

Gewoon geduldig zijn :P en dat 120 GB te klein is kan ik begrijpen.

Geduldig zijn op wat? Ik moet toch al bijna een grotere SSD of een nieuwe windows install want die 120 GB zit al op 2/3de vol en als SSD's te vol raken gaan ze langzamer werken. Dan kan ik gelijk voor iets goeds gaan. Ik weet alleen nog niet zeker of ik voor een 500GB SATA SSD ga of voor een 250GB M.2 SSD ga.

EDIT: ik ben lui en wil niet verder werken dus ga nu (3:36) eens een keer naar bed.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Weet je wat ik echt heel raar vind soms? Hoe Amerikanen praten.

Ze zeggen niet bijvoorbeeld 'Buy this 980ti', nee, ze zeggen 'pick up this 980ti' of 'grab a 980ti'

Heel lomp en ongeraffineerd vind ik dat.

Zijn dat niet gewoon uitspraken (?) in het Engels?

Vraag me af wie er op dit tijdstip nog wakker is.

Ga me een nacht doorhalen proberen mijn profielwerkstuk voor 90% af te krijgen.

Geduldig zijn op wat? Ik moet toch al bijna een grotere SSD of een nieuwe windows install want die 120 GB zit al op 2/3de vol en als SSD's te vol raken gaan ze langzamer werken. Dan kan ik gelijk voor iets goeds gaan. Ik weet alleen nog niet zeker of ik voor een 500GB SATA SSD ga of voor een 250GB M.2 SSD ga.

EDIT: ik ben lui en wil niet verder werken dus ga nu (3:36) eens een keer naar bed.

Als je voor M.2 gaat moet je dacht ik wel zo'n adapter dinges hoe dat ook heet hebben, want die poorten zitten er iirc nog niet op Z77. En als 250 GB M.2 ongeveer hetzelfde kost als gewoon 500 GB SATA, zou ik voor die laatste gaan, behalve als je echt de extra snelheid nodig hebt/wilt, want twee keer zo veel ruimte scheelt wel veel.

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Arnhem...

 

hmm dacht al, zou wel heel toevallig zijn.

 

Maar ff terug naar wat je eerst zei, ik neem nu al 3 jaar een oude laptop met HDD mee via het OV, zowel bus en trein dat ding heeft de nodige klappen gehad en de HDD werkt nog vlekkeloos ook al zou die een SSD upgrade niet misstaan ivm met het oog op snelheid.

May the light have your back and your ISO low.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

ik heb een hdd en een ssd in een macbookje (die oude "dikke" kon je de dvd speler omruilen voor een extra drive bay)  en die hdd gaat al 5 jaar mee zonder problemen, 3 jaar lang dagelijks in de bus en trein, en nu 2 jaar al regelmatig

 

laptop heeft 2 grote deuken, is door menig bus geen gevlogen, maar die hdd blijft leven

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Zijn dat niet gewoon uitspraken (?) in het Engels?

 

Ja, maar maakt het niet minder raar :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Geduldig zijn op wat? Ik moet toch al bijna een grotere SSD of een nieuwe windows install want die 120 GB zit al op 2/3de vol en als SSD's te vol raken gaan ze langzamer werken. Dan kan ik gelijk voor iets goeds gaan. Ik weet alleen nog niet zeker of ik voor een 500GB SATA SSD ga of voor een 250GB M.2 SSD ga.

 

Je bent niet de enige...

 

drives_zpshqy8e0de.png

 

Ik zit er ook aan te denken om op de lange termijn m'n HyperX Fury 120GB te vervangen door een HyperX Predator 240GB PCIe, al was het alleen maar om hoe sexy PCIe-SSDs eruit zien... Maargoed, voordat ik m'n boot drive vervang wil ik eerst (en ja, we hebben het hier echt over een meerjarenplan) een 500GB SATA-SSD voor m'n meestgespeelde games, of iig de games waarvan de loading times het meest belabberd zijn.

 

Weet je wat ik echt heel raar vind soms? Hoe Amerikanen praten.

Ze zeggen niet bijvoorbeeld 'Buy this 980ti', nee, ze zeggen 'pick up this 980ti' of 'grab a 980ti'

Heel lomp en ongeraffineerd vind ik dat.

 

Probeer dat er maar eens uit te krijgen; die lui verkrachten de Engelse taal al sinds 1783! :)

 

hmm dacht al, zou wel heel toevallig zijn.

 

Maar ff terug naar wat je eerst zei, ik neem nu al 3 jaar een oude laptop met HDD mee via het OV, zowel bus en trein dat ding heeft de nodige klappen gehad en de HDD werkt nog vlekkeloos ook al zou die een SSD upgrade niet misstaan ivm met het oog op snelheid.

 

Inderdaad. Wat voor opleidingen zijn er eigenlijk bij de HAN in Nijmegen? Ik weet dat de meeste Business-opleidingen zowel in Arnhem als in Nijmegen gegeven worden, maar alle technische opleidingen zitten voorzover ik weet in Arnhem, en de onderwijsopleidingen ook...

 

Eigenlijk is de voornaamste reden voor de upgrade naar een SSD de opstartsnelheid. Het is fijn dat de hele boel er wat minder fragiel van wordt, maar als het alleen daarom ging zou ik niet het geld aan een SSD gaan uitgeven. Het punt is een beetje dat het constant bijna een minuut duurt om het ding uit de Hibernate te krijgen, en als je dat bij elke les steeds weer moet doen is het wel zo handig als dat wat sneller zou gaan. Uiteindelijk zit er natuurlijk maar een AMD E350 1.6GHz dualcore in, dus heel snel zal 'ie nooit worden, maar puur qua opstartsnelheid zou een SSD nog behoorlijk moeten kunnen helpen.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

-snips-

 

Inderdaad. Wat voor opleidingen zijn er eigenlijk bij de HAN in Nijmegen? Ik weet dat de meeste Business-opleidingen zowel in Arnhem als in Nijmegen gegeven worden, maar alle technische opleidingen zitten voorzover ik weet in Arnhem, en de onderwijsopleidingen ook...

 

Eigenlijk is de voornaamste reden voor de upgrade naar een SSD de opstartsnelheid. Het is fijn dat de hele boel er wat minder fragiel van wordt, maar als het alleen daarom ging zou ik niet het geld aan een SSD gaan uitgeven. Het punt is een beetje dat het constant bijna een minuut duurt om het ding uit de Hibernate te krijgen, en als je dat bij elke les steeds weer moet doen is het wel zo handig als dat wat sneller zou gaan. Uiteindelijk zit er natuurlijk maar een AMD E350 1.6GHz dualcore in, dus heel snel zal 'ie nooit worden, maar puur qua opstartsnelheid zou een SSD nog behoorlijk moeten kunnen helpen.

 

In nijmegen zit zover ik de laborant opleiding en business op een locatie en dan is er ook nog technovium wat ook onder HAN valt waar alle technische dingen worden gegeven, maar dat zit op een andere locatie dus ik kan enkel gokken, maar ik dacht dat daar alles richting ICT en engineering zit.

 

Snelheid wordt inderdaad een enorme doorn in t oog ja, scheelt dat ik de mijne niet vaak meer nodig heb tegenwoordig anders zou ik er gek van worden zo langzaam dat ie is, clean install gaat niet omdat sony de vaio tak heeft verkocht :rolleyes:

May the light have your back and your ISO low.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×