Jump to content

Dutch Talk

TheMail
Just now, TomvanWijnen said:

Dangit, die reds zijn zo duur :/

jep en het is nu blijkbaar re geworden ipv re4

Maar die zijn 3 jaar garantie en veel betere kwaliteit dan blue's natuurlijk :P

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Principis said:

jep en het is nu blijkbaar re geworden ipv re4

Maar die zijn 3 jaar garantie en veel betere kwaliteit dan blue's natuurlijk :P

https://www.afuture.nl/productview.php?productID=400977 is wat ik nu gevonden heb, is dit dan waar ik m'n (eigenlijk die van m'n vader, maar shush) precious monies aan moet uitgeven? :P

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, TomvanWijnen said:

https://www.afuture.nl/productview.php?productID=400977 is wat ik nu gevonden heb, is dit dan waar ik m'n (eigenlijk die van m'n vader, maar shush) precious monies aan moet uitgeven? :P

Het is 20 euries duurder dan bijv. deze https://www.afuture.nl/productview.php?productID=282744, wat is dan het verschil tussen die twee? (geen merk bias please, en het is niet de 3 TB :P)

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

17 minutes ago, TomvanWijnen said:

2ehands monitors = yay :P Al mijn 7 (ik gebruik ze niet zelf allemaal) monitors zijn 2ehands :P

Zit nu een setup te maken met al mijn 3 monitoren en dan nog mijn televisie erbij, heb nu met alleen de monitoren een muur van schermen van 166cm breed. Zit ook een beetje met dynamic super resolution te spelen, verwacht morgen een screenshot met een resolutie van ongeveer 112,5 megapixel te kunnen maken (14688x7656p en een 1080p scherm is ietsje meer dan 2 megapixel). Dat zal rip GPU zijn maar het moet gebeuren.

Heb ook de gevoeligheid van mn muis 1,5 keer zo hoog gezet, want zonder DSR en zonder tv is mijn setup al 6384 pixels breed.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Principis said:

jep :)

maar je gaat toch niet 1 schijf gebruiken voor heel de nas hoop ik?

Jawel, hoezo niet? :P Voor nu is 2 TB plenty ruimte voor ons, en ik kan er altijd nog eentje bij doen.

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, TomvanWijnen said:

Jawel, hoezo niet? :P Voor nu is 2 TB plenty ruimte voor ons, en ik kan er altijd nog eentje bij doen.

omdat schijf kapot=alles weg :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, Principis said:

omdat schijf kapot=alles weg :)

Oh, ja, true, dat is ook waarom het een backup nas is (als dat anders heet, wil ik graag verbeterd worden :P), de meeste bestanden die erop staan worden gekopieerd van allemaal computers around the house, als backup, zodat wanneer er iets misgaat met die computers, het safe is, en zodat ik hopelijk ook als ik ergens anders ben bij m'n zooi thuis kan :P en als dei schijf 90 euries kost, neem ik aan dat hij wel lang mee gaat? :P

 

Also, diep in m'n achterhoofd zit nog het idee van een "off-site" backup (=zolder :P), maar dat is voor nu nog niet nodig, de dingen op 2 plekken is waarschijnlijk wel genoeg.

 

By the way,

11 minutes ago, TomvanWijnen said:

Het is 20 euries duurder dan bijv. deze https://www.afuture.nl/productview.php?productID=282744, wat is dan het verschil tussen die twee? (geen merk bias please, en het is niet de 3 TB :P)

 

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 hours ago, TomvanWijnen said:

Oh, ja, true, dat is ook waarom het een backup nas is (als dat anders heet, wil ik graag verbeterd worden :P), de meeste bestanden die erop staan worden gekopieerd van allemaal computers around the house, als backup, zodat wanneer er iets misgaat met die computers, het safe is, en zodat ik hopelijk ook als ik ergens anders ben bij m'n zooi thuis kan :P en als dei schijf 90 euries kost, neem ik aan dat hij wel lang mee gaat? :P

 

Also, diep in m'n achterhoofd zit nog het idee van een "off-site" backup (=zolder :P), maar dat is voor nu nog niet nodig, de dingen op 2 plekken is waarschijnlijk wel genoeg.

 

By the way,

 

long story short: de red series is gemaakt voor 24/7 draaien, de blue en black series niet.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, mikat said:

long story short: de red series is gemaakt voor 24/7 draaien, de blue en black series niet.

ah oke, dus to genelarise: in een normale pc gaat de e.g. blue 5 jaar mee, en de red 10 jaar? (afgezien van geen geluk :P)

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

11 minutes ago, TomvanWijnen said:

ah oke, dus to genelarise: in een normale pc gaat de e.g. blue 5 jaar mee, en de red 10 jaar? (afgezien van geen geluk :P)

Geen idee :)

Ik koop gewoon blue's voor gewoon gebruik en Red/Re voor nas en dat is ook de bedoeling 

Ik denk niet dat het nuttig is om een Red/Re voor gewoon gebruik te kopen.

 

En ik pak altijd WD geen idee waarom ik heb zo een gevoel dat die beter zijn :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

12 hours ago, TomvanWijnen said:

Ben opzoek naar een 2TB HDD voor in een NAS (niet zo'n prebuilt ding natuurlijk :P), any suggestions? Mostly storage, maar hij zal waarschijnlijk wel altijd aan staan, het wordt de main backup, en een kleine storage.

 

2ehands monitors = yay :P Al mijn 7 (ik gebruik ze niet zelf allemaal) monitors zijn 2ehands :P

Ik dacht laatst, laat ik eens mijn drivers updaten, dat heb ik al minimaal 1.5 jaar niet geupdate (who cares :D), maar hij werkt niet... Zegt eerst dat er een fout opgetreden is, dan nog 2x "Fout", en wanneer ik het dan probeer te downloaden, zegtie "can't connect to nvidia", en terwijl ik dit typte probeerde ik het nog eens, crashte Geforce Experience -_- (ik heb een GTX 680)

yay, en wouw, gg, haha

Same problem here, Ik heb alleen een GTX 750ti maar aan de andere kant werkt de Quadro K2200 driver wel gewoon xD. Thx @mikat

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, Principis said:

Geen idee :)

Ik koop gewoon blue's voor gewoon gebruik en Red/Re voor nas en dat is ook de bedoeling 

Ik denk niet dat het nuttig is om een Red/Re voor gewoon gebruik te kopen.

 

En ik pak altijd WD geen idee waarom ik heb zo een gevoel dat die beter zijn :D

All mijn WD Blue drives zijn binnen 1 jaar dood gegaan xD, Daarom heb ik inmiddels een hekel aan WD. Ben overgestapt op Seagate heb er nog geen problemen mee gehad.

 

 

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

11 minutes ago, Slammer said:

All mijn WD Blue drives zijn binnen 1 jaar dood gegaan xD, Daarom heb ik inmiddels een hekel aan WD. Ben overgestapt op Seagate heb er nog geen problemen mee gehad.

En ik heb een WD black 1TB drive, gekocht mid 2013, heeft nog 0 fouten gehad, werkt nog perfect. En dan te bedenken, hij ligt los in mijn case, hij ligt op een paar stukken isolatieschuim zonder vast te zitten. Ook in mijn oude case had hij niet echt de beste plek om te zitten. Ook is hij tijdens vervoer al lekker door elkaar geschud en heeft hij vele systeemcrashes meegemaakt zonder enig probleem.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, tomaatvk said:

En ik heb een WD black 1TB drive, gekocht mid 2013, heeft nog 0 fouten gehad, werkt nog perfect. En dan te bedenken, hij ligt los in mijn case, hij ligt op een paar stukken isolatieschuim zonder vast te zitten. Ook in mijn oude case had hij niet echt de beste plek om te zitten. Ook is hij tijdens vervoer al lekker door elkaar geschud en heeft hij vele systeemcrashes meegemaakt zonder enig probleem.

Had gehoopt dat het bij zo ging :( 

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

31 minutes ago, TomvanWijnen said:

ah oke, dus to genelarise: in een normale pc gaat de e.g. blue 5 jaar mee, en de red 10 jaar? (afgezien van geen geluk :P)

nee, je begrijpt het verkeerd, die reds zijn bedoeld om altijd te draaien en om in raid gezet te worden en zijn ook wat slomer dan blacks maar even snel als blues.

blue in nas = snel hdd rip

red in nas = normaal

blue in desktop = normaal

red in desktop zonder raid = geld weggegooid

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Slammer said:

Had gehoopt dat het bij zo ging :( 

Maar je moet ook de blacks kopen, niet de blues als je die echte desktop HDD kwaliteit wil, als je voor een NAS gaat zou ik geen black halen want dan zal die ergens tussen een red en een blue in qua levensduur zitten. Wel 5 jaar fabrieksgarantie, hmmmm.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Heb trouwens nog 3 Fujitsu Siemens TX200 s3 staan met allemaal 1 Xeon er in zitten. Ze doen op dit moment niks dus iemand nog een leuk idee wat ik er mee kan doen?  

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Nu we het toch over harde schijven hebben,

 

Ik ben die van m'n zus' PC aan het testen...

 

840f3fe59e7064bb3dac1d6f84b2e9d0.png

 

Oh boy..

 

Heeft ze dat ding van de trap geflikkert ofzo?

Het verbaast me dat dat ding geen random slowdowns heeft en nogsteeds fatsoenlijk boot in 10/15 seconden.

 

De schijf is een Western Digital Scorpion Blue 500gb 2.5"

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, mikat said:

nee, je begrijpt het verkeerd, die reds zijn bedoeld om altijd te draaien en om in raid gezet te worden en zijn ook wat slomer dan blacks maar even snel als blues.

blue in nas = snel hdd rip

red in nas = normaal

blue in desktop = normaal

red in desktop zonder raid = geld weggegooid

Altijd te draaien = toch ook meer jaar draaien?

En ik zal nooit raid op dat ding doen, is niet nodig en ook niet praktisch voor ons.

En hij gaat eigenlijk wel in een desktop :P

4 minutes ago, deWaardt said:

840f3fe59e7064bb3dac1d6f84b2e9d0.png

Hoe heet dat programma? Dan kan ik het ook installeren en worryen over hoe slecht mijn zooi nu ineens is :P

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, TomvanWijnen said:

Altijd te draaien = toch ook meer jaar draaien?

En ik zal nooit raid op dat ding doen, is niet nodig en ook niet praktisch voor ons.

En hij gaat eigenlijk wel in een desktop :P

Hoe heet dat programma? Dan kan ik het ook installeren en worryen over hoe slecht mijn zooi nu ineens is :P

HD Tune, gebruik het al jaren.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

In de tussentijd, mijn inmiddels 6 jaar oude Western Digital Scorpion Blue 1tb 3.5" doet het nogsteeds best goed:

c687d981cea9c97a197fa8926f2c43bf.png

Alleen access time is een beetje min, maar dat was altijd al zo.

 

Ik heb eerlijk gezegd meer het gevoel dat dit programma iets fout doet met access time, want ik heb nog nooit een schijf sneller zien doen dan 10/15ms.

Volgens mij kunnen ze tegenwoordig sneller.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik dacht, laat ik eens DDU gebruiken, om m'n video kaart drivers eraf te halen (zodat ik kan updaten), zegt ie dat ik VIJF verschillende drivers heb, voor 4 verschillende GPUs... LOL

 

1tje voor m'n 680

1tje voor m'n integrated grpahics

1tje voor een oude videokaart die ik al een tijdje niet meer gebruik (in deze pc)

2 (!) voor een andere oude videokaart die ik al langer niet gebruik (in deze pc)

 

Leg mij nu uit waarom ik niet goed kon updaten... ;)

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, deWaardt said:

840f3fe59e7064bb3dac1d6f84b2e9d0.png

47be3b306c.png

Mijn 1 TB goedkope Seagate drive, van nu bijna 2 jaar oud. <3

 

Hij is pretty darn snel ook...

 

0b5abfb3c3.png

 

(knocks on wood)

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×