Jump to content

Dutch Talk

TheMail
22 hours ago, mikat said:

Fucking kut Ziggo deze shit gebeurt 3-10x per jaar, het internet ligt er uit wtf?

Iemand goede ervaringen met andere aanbieders die een redelijke prijs hebben?

En als je dan belt naar de klantenservice om iets te vragen moet je nog minimaal 3x daarna bellen voordat het echt geregeld wordt... Meest irritante klantenservice ooit.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Maarten/Pine said:

En als je dan belt naar de klantenservice om iets te vragen moet je nog minimaal 3x daarna bellen voordat het echt geregeld wordt... Meest irritante klantenservice ooit.

5-6 mensen en 3 uur heb ik ze aan de lijn gehad de vorige keer

ongeveer elke internet kabel tussen mn computer en de coax eruit gehaald

nog niets (vrijdag middag)

monteur komt maandag

zondag avond krijgen we een telefoontje dat er een storing bij hun was....

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Leuk: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170328_02804154/nederlandse-tweede-kamer-getroffen-door-ransomware

 

Ransomware is echt kut...

Ik vraag me af hoe ik me er tegen moet beveiligen (ofja ikzelf niet maar de mensen in mijn huis)

 

En ook in ons bedrijf als een van die slimmeriken nu zo een document opent daar valt niet veel tegen te doen...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

21 minutes ago, Principis said:

Leuk: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170328_02804154/nederlandse-tweede-kamer-getroffen-door-ransomware

 

Ransomware is echt kut...

Ik vraag me af hoe ik me er tegen moet beveiligen (ofja ikzelf niet maar de mensen in mijn huis)

 

En ook in ons bedrijf als een van die slimmeriken nu zo een document opent daar valt niet veel tegen te doen...

met dit soort mensen die het ICT rapport presenteren heb ik weinig hoop:

(Ja ik heb dit bijna 2 jaar geleden getweet)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

44 minutes ago, mikat said:

met dit soort mensen die het ICT rapport presenteren heb ik weinig hoop:

- Snip -

(Ja ik heb dit bijna 2 jaar geleden getweet)

Ik weet niet wie Ton Elias is :) edit: nvm typisch politiekers...

 

En ik krijg bij zo'n dingen altijd gevoel: is iedereen nu zo verschrikkelijk dom of ben ik gewoon de tweede Einstein...

 

Efkes 2 seconden nadenken voordat ge op iets klikt is teveel gevraagd.

 

1. Een factuur wordt NOOIT in een .doc bestand gestuurd.

2. Kijkt iemand ooit naar de afzender??? Jezus Christus.

 

Ik heb daar echt geen begrip voor...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

16 minutes ago, mikat said:

HAHAHAHHA

de mensen die de emoijs maken verwachten ook dat engeland, schotland en wales uit elkaar gaan:

http://blog.emojipedia.org/final-2017-emoji-list/

c60a4613a4709a200393425c9bea4048.png

Dat weet ik zo nog niet. :) Die vlaggen bestaan sowieso.

 

België heeft bijvoorbeeld voor elk gewest een vlag en ook elke provincie heeft een vlag.

 

Al snap ik niet wat het nut is om die toe te voegen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Principis said:

Dat weet ik zo nog niet. :) Die vlaggen bestaan sowieso.

 

België heeft bijvoorbeeld voor elk gewest een vlag en ook elke provincie heeft een vlag.

 

Al snap ik niet wat het nut is om die toe te voegen.

Ik zou het goed kunnen begrijpen als ze de Vlaamse en Waalse vlag toevoegen, maar de provincievlaggen lijkt me inderdaad wat ver gaan...

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Het is hier zo stil.... :o

 

Heeft iemand al de Windows 10 creators update geïnstalleerd?

 

Ik word er gek van. Windows is super traag zelfs taakbeheer opent niet en er wordt geen processor en harde schijf gebruikt. Ik ben het echt beu met die rotzooi ik ga terug naar 8.1.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, Principis said:

Het is hier zo stil.... :o

 

Heeft iemand al de Windows 10 creators update geïnstalleerd?

 

Ik word er gek van. Windows is super traag zelfs taakbeheer opent niet en er wordt geen processor en harde schijf gebruikt. Ik ben het echt beu met die rotzooi ik ga terug naar 8.1.

Nou, over windows updates in general, een of ander programma op mijn laptop conflict met windows updates dus hij wil al een aantal maanden uberhaubt niet updaten. Hij download wel elke keer de updates en gaat ze dan proberen te installeren waardoor de CPU onder load gezet wordt maar geeft elke keer een fout melding na onbepaalde tijd. Moet echt eens een keer gaan zoeken welk programma dat is om er van af te komen.

Aan de andere kant, als de creators update echt zo kut is dan laat ik het mss wel zo alleen moet ik een taskkill scriptje maken voor windows updates die na elke boot runt (wat het probleem daadwerkelijk oplost, heb het al getest).

 

De update zal zichzelf wel ergens een keer automatisch op mijn desktop installeren en dan zal ik wel zien hoe die het doet.

 

4 minutes ago, mikat said:

komt toch pas op de 11de? of heb je een insider build?

Je kan hem al handmatig updaten op de een of andere manier (heb er zelf nog niet naar gekeken).

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

50 minutes ago, mikat said:

komt toch pas op de 11de? of heb je een insider build?

Je kan die al downloaden, gewoon via de website van microsoft. Ik wou hem juist afsluiten maar na een kwartier voorbereiden heb ik hem gewoon met de knop afgezet (maar dat probleem heb ik al vaak gehad ook voor deze update.)

 

Windows 10 is gewoon een berg shit.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik heb niet eens een desktop PC op het moment :(
Waarom duren projecten altijd zo lang...!!

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, Maarten/Pine said:

Ik heb niet eens een desktop PC op het moment :(
Waarom duren projecten altijd zo lang...!!

 

wat bedoel je projecten?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, Principis said:

wat bedoel je projecten?

Dit project, naar alle waarschijnlijkheid. Ik zou het er zelfs overigens ook wel voor over hebben om een tijdje alleen maar een laptop of HTPC te gebruiken als ik daarna een prachtige desk-PC zou hebben...

 

Met mijn build gaat het ook gestaag vooruit; hij ziet er nu zo uit:

 

robertpcsitrep20170409_zpsnvbcvx5b.jpg

 

De heatsinks op m'n RAM zitten alleen wel tijdelijk even "vast" met normale dubbelzijdige tape, want ik moet nog ergens warmtegeleidende tape zien te krijgen, maar het geeft alvast een idee van hoe het er ongeveer uit gaat zien.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Haaiensaus, IK BEN MORGEN JAAARIIIG, en ik heb HAVO. moest het even melden :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 10-4-2017 at 9:11 AM, lolimpol said:

Haaiensaus, IK BEN MORGEN JAAARIIIG, en ik heb HAVO. moest het even melden :D

Gelukkige verjaardag!

 

En wat betekend "ik heb HAVO"?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 9-4-2017 at 6:26 PM, rjfaber91 said:

Dit project, naar alle waarschijnlijkheid. Ik zou het er zelfs overigens ook wel voor over hebben om een tijdje alleen maar een laptop of HTPC te gebruiken als ik daarna een prachtige desk-PC zou hebben...

 

Met mijn build gaat het ook gestaag vooruit; hij ziet er nu zo uit:

 

robertpcsitrep20170409_zpsnvbcvx5b.jpg

 

De heatsinks op m'n RAM zitten alleen wel tijdelijk even "vast" met normale dubbelzijdige tape, want ik moet nog ergens warmtegeleidende tape zien te krijgen, maar het geeft alvast een idee van hoe het er ongeveer uit gaat zien.

Mooi :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Hartelijk gefeliciteerd lolimpol

1 hour ago, Principis said:

Gelukkige verjaardag!

 

En wat betekend "ik heb HAVO"?

HAVO is een bepaald niveau middelbaar onderwijs in Nederland. Je hebt hier van laag naar hoog VMBO, HAVO en VWO. VMBO heeft nog veel tussen niveaus, duurt 4 jaar en hier gaat het grootste deel van de mensen naartoe (als ik de getallen goed heb onthouden). Dan heb je HAVO, dat is al een stap hoger, duurt 5 jaar en hier gaan al een stuk minder mensen naartoe. Dan heb je als laatste VWO, verdeeld in atheneum en gymnasium (bij dit laatste krijg je ook klassieke talen), duurt 6 jaar en hier zitten nog minder mensen op. De verdeling is iets van VMBO 50%, HAVO 30% en VWO 20%. Hij zal het waarschijnlijk hebben over het schooladvies wat hij heeft gekregen vanaf de basisschool.

 

Ik kijk trouwens ook al uit naar mijn verjaardag de 13e, ga me lekker wat upgraden aan mijn voorraad aan gamecube spullen.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

41 minutes ago, tomaatvk said:

Hartelijk gefeliciteerd lolimpol

HAVO is een bepaald niveau middelbaar onderwijs in Nederland. Je hebt hier van laag naar hoog VMBO, HAVO en VWO. VMBO heeft nog veel tussen niveaus, duurt 4 jaar en hier gaat het grootste deel van de mensen naartoe (als ik de getallen goed heb onthouden). Dan heb je HAVO, dat is al een stap hoger, duurt 5 jaar en hier gaan al een stuk minder mensen naartoe. Dan heb je als laatste VWO, verdeeld in atheneum en gymnasium (bij dit laatste krijg je ook klassieke talen), duurt 6 jaar en hier zitten nog minder mensen op. De verdeling is iets van VMBO 50%, HAVO 30% en VWO 20%. Hij zal het waarschijnlijk hebben over het schooladvies wat hij heeft gekregen vanaf de basisschool.

 

Ik kijk trouwens ook al uit naar mijn verjaardag de 13e, ga me lekker wat upgraden aan mijn voorraad aan gamecube spullen.

Ik weet niet of die percentages nog kloppen, maar goed uitgelegd...

 

Aan de andere kant, misschien is @lolimpol wel gewoon heel erg blij dat hij nu geen leerplicht meer heeft... :P:P 

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, rjfaber91 said:

Ik weet niet of die percentages nog kloppen, maar goed uitgelegd...

 

Aan de andere kant, misschien is @lolimpol wel gewoon heel erg blij dat hij nu geen leerplicht meer heeft... :P:P 

Die percentages zijn ongeveer gebaseerd op de schooladviezen uit 2014-2015 (een beetje aangepast om HAVO-VWO adviezen te verdelen over HAVO en VWO), de adviezen kloppen natuurlijk ook niet helemaal op individueel niveau, maar over het algemeen zal die verdeling aanhouden bij dat cohort. Ook verschuiven die percentages een beetje elk jaar, maar dat zal niet meer dan een procentje of 3 zijn. Heb deze gegevens gevonden op onderwijsincijfers.nl, ik kon wel gegevens vinden op de site van het CBS, maar die gaan over het totaal aantal leerlingen vanaf leerjaar 3 en bij het VMBO zijn dit maar 2 jaren terwijl dit bij het VWO 4 jaren zijn, dat geeft een beetje een vertekend beeld.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 hours ago, Principis said:

Gelukkige verjaardag!

 

En wat betekend "ik heb HAVO"?

Niveau

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, rjfaber91 said:

Ik weet niet of die percentages nog kloppen, maar goed uitgelegd...

 

Aan de andere kant, misschien is @lolimpol wel gewoon heel erg blij dat hij nu geen leerplicht meer heeft... :P:P 

Eeh... Oh heb ik de datum verkeerd ingevoerd??

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×