Jump to content

EVGA GeForce GTX 1080 FTW heating problems?

Hi forum, i'm currently in the process of putting together some parts for my brothers new pc. 

Yeah, we've all been there.. 

This is the parts list that i'm going for: 



Udklip.PNG.542752c892332616947b345197813eaa.PNG

As you can see, i chose the EVGA GTX 1080 FTW, as it is on sale with -13%, but in the reviews some people complained about heating issues on the card. 
Is this a well known issue? Should i switch the model? The alternative is the Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming.

Also feedback on the other parts are welcome. :)

Thank you. 

 

Yes, the username is cringe. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

I have always had great experiences with all EVGA products. And if there are some problems. they will replace it very easily

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

I hope you know that you wont be able to overclock that CPU because of the motherboard :) And you have a liquid cooler, and there isn't really a use for one if you can't overclock in my opinion :) 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, TheAlexHenrik said:

I hope you know that you wont be able to overclock that CPU because of the motherboard :) And you have a liquid cooler, and there isn't really a use for one if you can't overclock in my opinion :) 

Thats why i went down on the motherboard, since he will not be overclocking. But cool temp. is still preffered for the cpu.

Yes, the username is cringe. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, L0gic said:

Thats why i went down on the motherboard, since he will not be overclocking. But cool temp. is still preffered for the cpu.

Okay, all fine then :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, TheAlexHenrik said:

Sweet deal! :o, tak! 

Yes, the username is cringe. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, L0gic said:

Det er et godt spørgsmål. Jeg har købt den fra power og den booster til næsten 2000 MHz (Uden manuel OC)... Men den er nok bare mere factory overclocked (Den fra komplett) og de garanterer at den i hvert fald kan ramme den frekvens... Det betaler man mere for :P Uanset vil GPU boost få den højt op :)

 

Mange gange har de modeller med "OC" bag det, det er for det meste bare for at få flere penge ud af en ;) Ved denne står det dog ikke, hm.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

14 minutes ago, TheAlexHenrik said:

Det er et godt spørgsmål. Jeg har købt den fra power og den booster til næsten 2000 MHz (Uden manuel OC)... Men den er nok bare mere factory overclocked (Den fra komplett) og de garanterer at den i hvert fald kan ramme den frekvens... Det betaler man mere for :P Uanset vil GPU boost få den højt op :)

Som du sagde så er det at den ene er mere factory overclocked. Alternativet var MSI 1080 Aero, som har 1632Mhz factory. 
Så spørgsmålet om de 25 Mhz har en påvirkning nok, til at man ville bruge 600 kr. mere. Nu hvor man er i de høje beløb, skal man jo have hele pakken. ;) 

Yes, the username is cringe. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, L0gic said:

Som du sagde så er det at den ene er mere factory overclocked. Alternativet var MSI 1080 Aero, som har 1632Mhz factory. 
Så spørgsmålet om de 25 Mhz har en påvirkning nok, til at man ville bruge 600 kr. mere. Nu hvor man er i de høje beløb, skal man jo have hele pakken. ;) 

Uanset hvad vil de næsten alle sammen booste til det samme, GPU'en er den samme i dem alle :) Det du skal se er måske hvilken af dem der larmer mindst :) OG den du synes er pænest!

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, TheAlexHenrik said:

Uanset hvad vil de næsten alle sammen booste til det samme, GPU'en er den samme i dem alle :) Det du skal se er måske hvilken af dem der larmer mindst :) OG den du synes er pænest!

Og lige en ting. Når de har blower style kølere, larmer de meget mere! Det har den der. Du kan prøve at søge efter "Blower vs Open air"

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, TheAlexHenrik said:

Og lige en ting. Når de har blower style kølere, larmer de meget mere! Det har den der. Du kan prøve at søge efter "Blower vs Open air"

Ja, det er rigtigt. ;)

Men lige på en anden note, så tror jeg at han skal op i en OC version i GPU. 

Fordi kan se at en Asus GTX 1070 OC har en højere base og boost clock end den Asus GTX 1080 som vi har kigget på. :/

Yes, the username is cringe. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, L0gic said:

Ja, det er rigtigt. ;)

Men lige på en anden note, så tror jeg at han skal op i en OC version i GPU. 

Fordi kan se at en Asus GTX 1070 OC har en højere base og boost clock end den Asus GTX 1080 som vi har kigget på. :/

Men GTX 1070'eren har færre CUDA cores. Den er langsommere! Det er det samme som hvis du købte en 2 core CPU med 5 GHz bare fordi frekvensen er højere er den ikke bedre end en 4 core med 4 GHz. Kerner gør en stor forskel!

 

Det er to forskellige GPU'er

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, TheAlexHenrik said:

Men GTX 1070'eren har færre CUDA cores. Den er langsommere! Det er det samme som hvis du købte en 2 core CPU med 5 GHz bare fordi frekvensen er højere er den ikke bedre end en 4 core med 4 GHz. Kerner gør en stor forskel!

Sandt, dog ligger de FPS benchmarks jeg kan finde op ad hinanden. 

Yes, the username is cringe. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, L0gic said:

Sandt, dog ligger de FPS benchmarks jeg kan finde op ad hinanden. 

Jeg ser ikke at de ligger op af hinanden nogen steder :P 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, TheAlexHenrik said:

Jeg ser ikke at de ligger op af hinanden nogen steder :P 

Det er den her jeg går ud fra:
maxresdefault.thumb.jpg.62426fdc2eca53d92fd5a422a8d51ffe.jpg

Yes, the username is cringe. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, L0gic said:

Det er den her jeg går ud fra:
maxresdefault.thumb.jpg.62426fdc2eca53d92fd5a422a8d51ffe.jpg

Nu er dette du viser ét spil, og den er faktisk en god del højere! 

FPS.PNG

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, L0gic said:

Det er den her jeg går ud fra:
maxresdefault.thumb.jpg.62426fdc2eca53d92fd5a422a8d51ffe.jpg

Men! Køb den du har lyst til! :) Der er ikke altid et korrekt svar! Man skal jo også kun købe det man har brug for :) Og hvad man har lyst til.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, TheAlexHenrik said:

Men! Køb den du har lyst til! :) Der er ikke altid et korrekt svar! Man skal jo også kun købe det man har brug for :) Og hvad man har lyst til.

Det er bare mig som har lidt svært ved at gennemskue markedet. ;)
Min bror hænger lidt mod den på tilbuddet, endda fordi at han sparer pengene for Shadows of Mordor, som han alligevel ville have investeret i. 
De to du refererer til på grafen, har de ikke større forskel end de to kort vi sammenligner?
ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 Overclocked, base 1657 MHz, boost på 1860 MHz, og
ASUS ROG Strix GeForce® GTX 1080, base 1607, boost på 1733. 
Den 1070oc vi kigger på, har en boost mhz på 1860, hvor den i grafen kun har 1683.? ;)
Har lidt svært ved at gennemskue det ;)

Yes, the username is cringe. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, L0gic said:

Det er bare mig som har lidt svært ved at gennemskue markedet. ;)
Min bror hænger lidt mod den på tilbuddet, endda fordi at han sparer pengene for Shadows of Mordor, som han alligevel ville have investeret i. 
De to du refererer til på grafen, har de ikke større forskel end de to kort vi sammenligner?
ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 Overclocked med base på 1657 MHz og boost: 1860 MHz, og ASUS ROG Strix GeForce® GTX 1080 med base på 1607 og boost på 1733. 
Den 1070oc vi kigger på, har en boost mhz på 1860, hvor den i grafen kun har 1683.? ;)
Har lidt svært ved at gennemskue det ;)

Igen husk, jeg købte den 1080'er i power og den booster til næsten 2000 MHz!! De booster altid meget højere end det der står på salgssiden! Den forskel i hastighed i "mine" grafer gør stadig ikke at 1070'eren ville vinde ;) (Hvis man satte de to til samme frekvens ville 1080'eren jo vinde :)) Og i den du viser har de i hvert fald overclocket 1070'eren, nok endda manuelt.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, TheAlexHenrik said:

Igen husk, jeg købte den 1080'er i power og den booster til næsten 2000 MHz!! De booster altid meget højere end det der står på salgssiden! Den forskel i hastighed i "mine" grafer gør stadig ikke at 1070'eren ville vinde ;) (Hvis man satte de to til samme frekvens ville 1080'eren jo vinde :)) Og i den du viser har de i hvert fald overclocket 1070'eren, nok endda manuelt.

Yea okay, lyder fornuftigt. 
Jeg tror vi går med 1080'eren fra power, eftersom den orginale plan var en Aero hvor der er minimal forskel. I hvert fald ingen udenfor papir, plus der spares de 600 kr, og så udgiften til Shadows of Mordor. :P 
Du skal have tak for det! God weekend. :)

Yes, the username is cringe. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, L0gic said:

Yea okay, lyder fornuftigt. 
Jeg tror vi går med 1080'eren fra power, eftersom den orginale plan var en Aero hvor der er minimal forskel. I hvert fald ingen udenfor papir, plus der spares de 600 kr, og så udgiften til Shadows of Mordor. :P 
Du skal have tak for det! God weekend. :)

Det var da så lidt! Og held og lykke med at bygge det! :D God weekend :) 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×