Jump to content

Dutch Talk

TheMail
9 minutes ago, LukeSavenije said:

Heb gisteren iemand moeten helpen met een nieuwe router. Moet je 3 keer uitleggen dat er verder niets veranderd is met de wifi. Ook altijd leuk

jazeker,

 

had laatst iemand aan de telefoon voor 45 minuten, ze kon op onze corporatie netwerk maar niet thuis op hun netwerk.

 

Nou, dan probeer je ze uit te leggen dat ze de router een keer uit en aan moet zetten. Na die 45 minuten heb ik gewoon gezegt dat ze de ISP moet bellen. Het is een thuis netwerk gast, het heeft niks met mij te maken, ik haal tijd uit mijn lunch uur om je te helpen.

 

Ach ja de dingen die je mee maakt...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Netivity said:

jazeker,

 

had laatst iemand aan de telefoon voor 45 minuten, ze kon op onze corporatie netwerk maar niet thuis op hun netwerk.

 

Nou, dan probeer je ze uit te leggen dat ze de router een keer uit en aan moet zetten. Na die 45 minuten heb ik gewoon gezegt dat ze de ISP moet bellen. Het is een thuis netwerk gast, het heeft niks met mij te maken, ik haal tijd uit mijn lunch uur om je te helpen.

 

Ach ja de dingen die je mee maakt...

Herkenbaar. Ik heb een keer 45 minuten met mijn oma aan de telefoon gehangen omdat ze in haar mail wilde. Voor 40 minuten zat ze op gebruikersnaam, en niet de balk eronder

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 hours ago, Netivity said:

Dat is dus echt het kutste man.

 

Of klanten hebben een oudere versie van SharePoint en willen naar de nieuwe versie. Brrr... krijg ik nachtmerries van!

Ik zal je nog erger vertellen.... WINDOWS SMALL BUSINESS SERVER....  Gelukkig is de mail er nu af. Is het ding tenminste weer vooruit te branden totdat er een nieuwe server komt ergens volgend jaar.

 

Exchange 2007 = niet ok

PC Specs - AMD Ryzen 7 5800X3D MSI B550M Mortar - 32GB Corsair Vengeance RGB DDR4-3600 @ CL16 - ASRock RX7800XT 660p 1TBGB & Crucial P5 1TB Fractal Define Mini C CM V750v2 - Windows 11 Pro

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

40 minutes ago, NelizMastr said:

Ik zal je nog erger vertellen.... WINDOWS SMALL BUSINESS SERVER....  Gelukkig is de mail er nu af. Is het ding tenminste weer vooruit te branden totdat er een nieuwe server komt ergens volgend jaar.

 

Exchange 2007 = niet ok

erger dan bij mij kon het niet. ik had windows small business server 2008 op mijn lacie staan. moest dat ding formatteren, maar kreeg een disk mee om het te herinstalleren. bleek achteraf een retail disk te zijn, voor een oem licence key. de enige manier dat ik die nog kon gebruiken was door bij lacie een oem disk aan te vragen. Maar het systeem wordt niet meer ondersteund, dus reageren ze niet meer op mij... en met een single core atom is dat ding nog slechter vooruit te branden dan mijn vaders oude pentinum 4.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

45 minutes ago, LukeSavenije said:

erger dan bij mij kon het niet. ik had windows small business server 2008 op mijn lacie staan. moest dat ding formatteren, maar kreeg een disk mee om het te herinstalleren. bleek achteraf een retail disk te zijn, voor een oem licence key. de enige manier dat ik die nog kon gebruiken was door bij lacie een oem disk aan te vragen. Maar het systeem wordt niet meer ondersteund, dus reageren ze niet meer op mij... en met een single core atom is dat ding nog slechter vooruit te branden dan mijn vaders oude pentinum 4.

Van harte gecondoleerd :D  zo'n ding staat hier ook op kantoor, van een klant meegenomen. Schijven allemaal zo dood als een pier en geen software meer. Dus weggehaald en een Synology neergeplempt. AD werd niet eens gebruikt.

PC Specs - AMD Ryzen 7 5800X3D MSI B550M Mortar - 32GB Corsair Vengeance RGB DDR4-3600 @ CL16 - ASRock RX7800XT 660p 1TBGB & Crucial P5 1TB Fractal Define Mini C CM V750v2 - Windows 11 Pro

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, NelizMastr said:

Van harte gecondoleerd :D  zo'n ding staat hier ook op kantoor, van een klant meegenomen. Schijven allemaal zo dood als een pier en geen software meer. Dus weggehaald en een Synology neergeplempt. AD werd niet eens gebruikt.

Ja, ik toen van een bedrijf dat uit het kantoor ging. Heb er echt heel veel aan desktops, laptops, schermen, beugels, bureau's, planten, stoelen en bijna een rackserver gehaald. En dus ook een oude lacie 5big met harddisks en 5 1 tb 5400 rpm samsung ecogreens. Een zit nu in mijn desktop, en de andere 4 wil ik gaan gebruiken voor een server die ik zelf ga bouwen uit twee oude pc's. Werkt veel sneller

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

42 minutes ago, LukeSavenije said:

Ja, ik toen van een bedrijf dat uit het kantoor ging. Heb er echt heel veel aan desktops, laptops, schermen, beugels, bureau's, planten, stoelen en bijna een rackserver gehaald. En dus ook een oude lacie 5big met harddisks en 5 1 tb 5400 rpm samsung ecogreens. Een zit nu in mijn desktop, en de andere 4 wil ik gaan gebruiken voor een server die ik zelf ga bouwen uit twee oude pc's. Werkt veel sneller

Tja, dat krijg je met die Atoms. Niet alleen het verbruik is microscopisch, ook de performance hahaha. Ik zweer wat dat betreft bij mijn Synology NAS. 2x4TB Ironwolf erin en gaan met die banaan. Eens per week ook weer een kopie naar externe HDD en mijn meuk is weer "veilig". Tenzij de boel affikt of ze m'n disk jatten :D 

PC Specs - AMD Ryzen 7 5800X3D MSI B550M Mortar - 32GB Corsair Vengeance RGB DDR4-3600 @ CL16 - ASRock RX7800XT 660p 1TBGB & Crucial P5 1TB Fractal Define Mini C CM V750v2 - Windows 11 Pro

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, NelizMastr said:

Tja, dat krijg je met die Atoms. Niet alleen het verbruik is microscopisch, ook de performance hahaha. Ik zweer wat dat betreft bij mijn Synology NAS. 2x4TB Ironwolf erin en gaan met die banaan. Eens per week ook weer een kopie naar externe HDD en mijn meuk is weer "veilig". Tenzij de boel affikt of ze m'n disk jatten :D 

klopt. ook mijn eerste schoollaptop in groep 5 was een atom. dat ding had zelfs windows 7 starter. een versie onder home waarin je jouw achtergrond nog niet eens kon wijzigen. en dat ding was volgens mij 500 euro. sinds toen heb ik alleen maar i3's gehad, veeeeeeeeeeel beter dan de schoollaptops die ze hier aanbieden met pentiums. mijn 2330m is net zo snel als die pc's hier als ik ook een ssd had

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, LukeSavenije said:

klopt. ook mijn eerste schoollaptop in groep 5 was een atom. dat ding had zelfs windows 7 starter. een versie onder home waarin je jouw achtergrond nog niet eens kon wijzigen. en dat ding was volgens mij 500 euro. sinds toen heb ik alleen maar i3's gehad, veeeeeeeeeeel beter dan de schoollaptops die ze hier aanbieden met pentiums. mijn 2330m is net zo snel als die pc's hier als ik ook een ssd had

Ik begin me haast oud te voelen. Toen ik in groep 5 zat was ons hele schoolnetwerk nog Windows 98 :D. Dan praten we over 2002-2003. Mijn eerste netbook kocht ik in 2010 geloof ik, een Asus EEE PC 1015PN, voor 300 euro met 2GB RAM, 2c/4t atom en Nvidia Ion2 videokaart. Had ook W7 starter, maar dat heb ik er direct afgemieterd en er Home Premium opgezet. Draaide als een trein dat ding. Zelfs nog overgeklokt van 1.5 naar 1.7GHz. Kon er COD4 op draaien op medium 1024x600 :P 

PC Specs - AMD Ryzen 7 5800X3D MSI B550M Mortar - 32GB Corsair Vengeance RGB DDR4-3600 @ CL16 - ASRock RX7800XT 660p 1TBGB & Crucial P5 1TB Fractal Define Mini C CM V750v2 - Windows 11 Pro

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Bij mij begon het allemaal met een fujitsu siemens lifebook

128 mb ram

Celeron

Windows 98

Geen dedicated graphics

2,7 gb hdd

Tot op de dag zou hij kunnen werken, als mijn connector tussen het moederbord en de hdd niet gescheurd was

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

19 hours ago, LukeSavenije said:

Bij mij begon het allemaal met een fujitsu siemens lifebook

128 mb ram

Celeron

Windows 98

Geen dedicated graphics

2,7 gb hdd

Tot op de dag zou hij kunnen werken, als mijn connector tussen het moederbord en de hdd niet gescheurd was

Aardig in lijn met de oude laptops die ik op zolder heb liggen haha.

 

Ik had geen eigen laptop of PC tot pakweg 2008. PC was altijd gedeeld bij ons tussen mij en mijn zus. Voor een eeuwigheid was dat een Celeron 1.7 met 256MB RAM en een hele dikke XGI Volari V3 videokaart. Windhoos XP uiteraard. Ach ja, het draaide UT99 en RuneScape, daarmee kon ik me wel redden :D 

PC Specs - AMD Ryzen 7 5800X3D MSI B550M Mortar - 32GB Corsair Vengeance RGB DDR4-3600 @ CL16 - ASRock RX7800XT 660p 1TBGB & Crucial P5 1TB Fractal Define Mini C CM V750v2 - Windows 11 Pro

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, NelizMastr said:

Aardig in lijn met de oude laptops die ik op zolder heb liggen haha.

 

Ik had geen eigen laptop of PC tot pakweg 2008. PC was altijd gedeeld bij ons tussen mij en mijn zus. Voor een eeuwigheid was dat een Celeron 1.7 met 256MB RAM en een hele dikke XGI Volari V3 videokaart. Windhoos XP uiteraard. Ach ja, het draaide UT99 en RuneScape, daarmee kon ik me wel redden :D 

mijn vader had ook een geweldige pc gekocht in 2003: met maar liefst de volgende specs

pentium 4 3 ghz

2 gb ram

Nvidia fx 8400

SATA hdd

Windows xp

en heeft hij gebruik tot 2012 met windows 7, tot hij een andere met een i3 kocht die ik op dit moment gebruik voor mijn schoolwerk

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

wow... dit is pas een lange thread... 

Current build: Ryzen 7 1700x, asus prime x370-pro, 16gb gskill trident z rgb, asus rog strix gtx 1070 ti, corsair rm650x, nzxt s340 elite, samsung 840 pro 256gb, 1.5tb hdd.
   

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, LukeSavenije said:

mijn vader had ook een geweldige pc gekocht in 2003: met maar liefst de volgende specs

pentium 4 3 ghz

2 gb ram

Nvidia fx 8400

SATA hdd

Windows xp

en heeft hij gebruik tot 2012 met windows 7, tot hij een andere met een i3 kocht die ik op dit moment gebruik voor mijn schoolwerk

2GB in 2003 kostte een godsvermogen, een SATA HDD net zo goed. Dat was toen net nieuw :) 

 

FX 8400 zal wel een FX5200 zijn geweest. De 8400 kwam pas in 2007 geloof ik. 

 

Tot 2008 zat ik helaas vast aan onze antieke Celeron 1.7, toen kwam er een Athlon 64 X2 5000+ met 2GB RAM en Vista. Draaide als een speer totdat ik er medio 2009 W7 op had geknald. Helaas heeft 7 nooit een volwaardige opvolger gekregen.

 

6 minutes ago, Martijn Klerks said:

wow... dit is pas een lange thread... 

En je hebt hem zojuist weer langer gemaakt :D 

PC Specs - AMD Ryzen 7 5800X3D MSI B550M Mortar - 32GB Corsair Vengeance RGB DDR4-3600 @ CL16 - ASRock RX7800XT 660p 1TBGB & Crucial P5 1TB Fractal Define Mini C CM V750v2 - Windows 11 Pro

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, Martijn Klerks said:

wow... dit is pas een lange thread... 

en supergezellig ook nog. ik zou niet alles door gaan lezen, maar toch

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, NelizMastr said:

FX 8400 zal wel een FX5200 zijn geweest. De 8400 kwam pas in 2007 geloof ik. 

ga ik kijken! als ik thuis ben ten minste... Ik heb nu een invaluur met niets te doen. Dus daarom ben ik hier

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 11/1/2018 at 6:19 PM, LukeSavenije said:

ben ik de enige hier die een overklokte 1070 ti en een 8600k zonder overclock gewoon op lucht laat draaien? gewoon nieuwsgierigheid

nee, kan zelfs mijn shit msi blower 1070ti met een +160 core +600 mem (als ik het goed herinner) op air doen, bij 100% load maakt ie dan wel wat geluid maar dat krijg je met blowers.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 11/11/2018 at 9:55 PM, Netivity said:

Dat is dus echt het kutste man.

 

Of klanten hebben een oudere versie van SharePoint en willen naar de nieuwe versie. Brrr... krijg ik nachtmerries van!

alles rondom de recentste versies van office is verschrikkelijk, mn moeder's werkgevers gebruiken O365 en sharepoint geef alleen maar problemen, nu is het zelfs zo ver dat dr outlook op dr eigen laptop niet wil opstarten, ik ga nooooooooit office gebruiken voor mijn eigen gebruik dat weet ik wel heel zeker nu

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 hours ago, mikat said:

alles rondom de recentste versies van office is verschrikkelijk, mn moeder's werkgevers gebruiken O365 en sharepoint geef alleen maar problemen, nu is het zelfs zo ver dat dr outlook op dr eigen laptop niet wil opstarten, ik ga nooooooooit office gebruiken voor mijn eigen gebruik dat weet ik wel heel zeker nu

Ja, aan de eene kant is office wel heel goed eigenlijk, maar van een technicus POV is het toch echt kloten.

 

Als je iets moet oplossen met office zijn het eigenlijk 3 dingen:

 

1) Office repair tool

2) Uninstall/Reinstall

3) Make sure Office permissions are set in AD (Niet overal gebruikt, maar mijn corporatie wel).

 

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 11/13/2018 at 9:55 PM, Netivity said:

Ja, aan de eene kant is office wel heel goed eigenlijk, maar van een technicus POV is het toch echt kloten.

 

Als je iets moet oplossen met office zijn het eigenlijk 3 dingen:

 

1) Office repair tool

2) Uninstall/Reinstall

3) Make sure Office permissions are set in AD (Niet overal gebruikt, maar mijn corporatie wel).

 

 

outlook was zo bricked dat een complete herinstallatie van office niet werkt :(

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

11 hours ago, mikat said:

outlook was zo bricked dat een complete herinstallatie van office niet werkt :(

Typisch... hahaha

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 11/15/2018 at 5:59 PM, mikat said:

outlook was zo bricked dat een complete herinstallatie van office niet werkt :(

De wondere wereld van het Windhoos register. Please sloop dat er ergens dit decennium nog uit :D 

PC Specs - AMD Ryzen 7 5800X3D MSI B550M Mortar - 32GB Corsair Vengeance RGB DDR4-3600 @ CL16 - ASRock RX7800XT 660p 1TBGB & Crucial P5 1TB Fractal Define Mini C CM V750v2 - Windows 11 Pro

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, NelizMastr said:

 De wondere wereld van het Windhoos register. Please sloop dat er ergens dit decennium nog uit :D 

stap 1: gebruik geen microsoft office, google apps werkt 100x beter

 

alle andere microsoft producten zijn best redelijk, windows 10 krijgt steeds meer coole features, visual studio code is geweldig, typescript is geweldig en visual studio team services (nu azure devops) is ook best goed

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, mikat said:

stap 1: gebruik geen microsoft office, google apps werkt 100x beter

 

alle andere microsoft producten zijn best redelijk, windows 10 krijgt steeds meer coole features, visual studio code is geweldig, typescript is geweldig en visual studio team services (nu azure devops) is ook best goed

Helaas kan ik mijn dagelijkse werk niet doen zonder Office haha. Over Visual Studio kan ik niet oordelen, ik ben niet opgeleid tot programmeur :). Heb overigens nog niet veel features in W10 gezien waar ik enthousiast van werd, maar dat kan aan mij liggen.

PC Specs - AMD Ryzen 7 5800X3D MSI B550M Mortar - 32GB Corsair Vengeance RGB DDR4-3600 @ CL16 - ASRock RX7800XT 660p 1TBGB & Crucial P5 1TB Fractal Define Mini C CM V750v2 - Windows 11 Pro

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, NelizMastr said:

Helaas kan ik mijn dagelijkse werk niet doen zonder Office haha. Over Visual Studio kan ik niet oordelen, ik ben niet opgeleid tot programmeur :). Heb overigens nog niet veel features in W10 gezien waar ik enthousiast van werd, maar dat kan aan mij liggen.

Voor software ontwikkelaars is er genoeg om blij van te worden, linux terminal op windows met WSL, meerdere bureaubladen (voor alle beroepen handig, meer ruimte is altijd goed, gestolen van macOS maar ben ik heel erg blij mee) en dark theme voor explorer.exe :D 

(het gaat mij vooral om WSL, dat is DE reden waarom ik geen seconde meer aan het kopen van een macbook heb gedacht voor de universiteit)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×