Jump to content

Dutch Talk

TheMail
14 hours ago, rjfaber91 said:

Ziet er geweldig uit! Netjes!

 

Geen idee, de vorige keer dat ik een LAN-party hield was echt al jáááren geleden, voordat ik op kamers ging. Ik heb wel LAN-parties bij andere mensen gehad, maar dat was gewoon een kwestie van de kast achterin de ouderlijke auto gooien (niet letterlijk) en een lift vragen, dus tenzij je toevallig je eigen auto hebt is dat geen optie, en zelfs als je het wel hebt zou ik daar met een custom watergekoeld systeem nog niet aan beginnen. Wat meubels betreft is het bij mij gewoon een combinatie geweest van de zooi die nog bij m'n ouders op zolder stond, wat ik uit m'n eigen kamer bij m'n ouders mee kon nemen (bed, bureau etc.), en de wat goedkopere series meubels van IKEA.

 

Zoals iedereen zegt dus, gwn naar de Ikea it is.

1 hour ago, mikat said:

ik woon zelf nog thuis maar ga vaak naar vrienden met mn desktop voor lanparties bij vrienden, gwn op de achterbank van de auto en 2 schermen mee, gaat prima :)

of moet je dan een extra rit doen om je pc van ver te halen? want dat is wel klote ja

Wat ik tot nu toe inderdaad heb gedaan om naar een lan te gaan was gewoon plat in de achterbak van een auto gooien en klaar (de custom waterkoeling levert hierbij niet echt een probleem op trouwens), maar dat was altijd maximaal een kwartiertje rijden, dat zou hierna een uur worden dus dat is een beetje ver en ik heb zelf geen auto dus zou dan eerst al een uur moeten rijden om een auto te krijgen waar mn pc dan komt te staan. Maak dat dubbel voor de terugweg. Dat wordt vanaf nu dus waarschijnlijk gewoon met een underpowered laptop naar LAN-party's die wel mee te nemen is.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 22-2-2018 at 2:19 AM, Security said:

Zodat de hele oceaan je theekan is?

ae7.gif

May the light have your back and your ISO low.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

15 hours ago, mikat said:

ja dat kan ik ook zeggen over zijn presidentschap

zijn we het daar niet allemaal over eens?

 

in vedergeval, raad eens wie LTT weer eens bezoekt na lange afwezigheid.

May the light have your back and your ISO low.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

20 minutes ago, Bsmith said:

zijn we het daar niet allemaal over eens?

 

in vedergeval, raad eens wie LTT weer eens bezoekt na lange afwezigheid.

Zo lang ben je niet afwezig geweest, je had gisteren nog iets gepost

/s

 

welkom terug, ik ben tegenwoordig eigenlijk ook alleen maar aan het lurken op dit forum.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 8-3-2018 at 2:56 PM, tomaatvk said:

Zo lang ben je niet afwezig geweest, je had gisteren nog iets gepost

/s

 

welkom terug, ik ben tegenwoordig eigenlijk ook alleen maar aan het lurken op dit forum.

lurken is het betere leven. Maar aangezien ik de komende tijd les meer tijd heb, ga ik denk ook zo nu en dan iets posten(als ik mezelf niet te veel ga irriteren)

May the light have your back and your ISO low.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hallo mensen!

 

Door het vroegtijdig sterven van mij x79 boordje heb ik te koop:

Xeon e5 2670 V1 8c/16t

32GB Dominator platinum in 4 reepjes van 8GB met zwart gemodde Lightbar kit (plastidip) met alle dozen en toebehoren!

Artikelen staan ook op Tweakers, je kan me daar vinden onder dezelfde username als hier.

IMG_20180408_122408.thumb.jpg.e71b3f2c740362310359ba83658e2542.jpg

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoi hoe gaat het met iedereen? Het is hier weer lekker dood...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Kom ik even langs het off-topic gedeelte van het LTT forum, en wat zie ik... Nederlands?!?!?!

Da’s nu wel het laatste dat ik hier had verwacht :-P

Wie is er hier van Nederland en wie van ‘the beautiful city of Belgium’? ;-)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 18-5-2018 at 8:45 PM, Principis said:

Hoi hoe gaat het met iedereen? Het is hier weer lekker dood...

Afgelopen week nog wat spullen voor mn waterkoeling bijbesteld en die komen als het goed is eind volgende week binnen. Het was gewoon al maanden geleden dat ik pc onderdelen had besteld.

 

Daarnaast nog steeds lekker bezig met medische handelingen ten gevolge van een val die ik begin januari had gemaakt. Heb eergisteren ook een operatie moeten plannen en ik ben misschien begin augustus en anders pas in september aan de beurt, heerlijk die wachttijden.

 

21 hours ago, mikat said:

prima, alleen nog examen natuurkunde en M&O dus ez :) 

 

Veel succes daarmee, hoe gingen je andere examens?

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

De afgelopen twee-drie weken ben ik bezig geweest met dingen modden en per ongeluk slopen..

Iemand hier wat verstand van resistoren? Ik kan wel wat hulp gebruiken 9_9

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, Minibois said:

De afgelopen twee-drie weken ben ik bezig geweest met dingen modden en per ongeluk slopen..

Iemand hier wat verstand van resistoren? Ik kan wel wat hulp gebruiken 9_9

Ik heb beperkte hoeveelheid verstand van dat soort dingen. Ligt er een beetje aan op welk niveau je hulp nodig hebt, stuur anders maar een PM. Wat ben je eigenlijk gaan modden als ik mag vragen?

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, tomaatvk said:

Ik heb beperkte hoeveelheid verstand van dat soort dingen. Ligt er een beetje aan op welk niveau je hulp nodig hebt, stuur anders maar een PM. Wat ben je eigenlijk gaan modden als ik mag vragen?

Ik post het wel gewoon hier voor nu, mocht er iemand anders nog een idee hebben,

Waar ik mee bezig ben is DS Lite modden naar een 'GameBoy Macro', dat is wanneer je het bovenste scherm van een DS Lite eraf haalt en het dus meer als een Gameboy Advance gebruikt (dit was een DS Lite met een bovenscherm die dode pixels heeft).

Waar ik deze resistor voor nodig heb, is eigenlijk de DS het idee geven dat er nog steeds een bovenste scherm is (anders staat deze niet op).

Zie hier nog meer info: http://gameboymacro.com/macro-tutorial-ds-lite/

 

In ieder geval, ik heb deze dingen nodig: https://www.ebay.com/itm/330-ohms-331-20pcs-SMD-SMT-0805-resistors-UniOhm-/121357880834?hash=item1c417e4e02

Maar ik heb geen idee hoe ik deze resistoren moet opzoeken en of een Nederlandse (web) winkel ze misschien heeft.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

32 minutes ago, Minibois said:

Ik post het wel gewoon hier voor nu, mocht er iemand anders nog een idee hebben,

Waar ik mee bezig ben is DS Lite modden naar een 'GameBoy Macro', dat is wanneer je het bovenste scherm van een DS Lite eraf haalt en het dus meer als een Gameboy Advance gebruikt (dit was een DS Lite met een bovenscherm die dode pixels heeft).

Waar ik deze resistor voor nodig heb, is eigenlijk de DS het idee geven dat er nog steeds een bovenste scherm is (anders staat deze niet op).

Zie hier nog meer info: http://gameboymacro.com/macro-tutorial-ds-lite/

 

In ieder geval, ik heb deze dingen nodig: https://www.ebay.com/itm/330-ohms-331-20pcs-SMD-SMT-0805-resistors-UniOhm-/121357880834?hash=item1c417e4e02

Maar ik heb geen idee hoe ik deze resistoren moet opzoeken en of een Nederlandse (web) winkel ze misschien heeft.

Qua weerstandjes zit je dan volgensmij naar deze te kijken: https://www.conrad.nl/p/vishay-dcu-0805-dikfilm-weerstand-330-smd-0805-0125-w-1-100-ppm-1-stuks-427764

Ga het vanavond nog wel even verder bekijken.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 minutes ago, tomaatvk said:

Qua weerstandjes zit je dan volgensmij naar deze te kijken: https://www.conrad.nl/p/vishay-dcu-0805-dikfilm-weerstand-330-smd-0805-0125-w-1-100-ppm-1-stuks-427764

Ga het vanavond nog wel even verder bekijken.

Dat was in ieder geval waar ik zelf op uitkwam, dus waarschijnlijk zal dat wel kloppen.

Well jammer dat verzendkosten (veel) meer is dan de prijs van het product :P 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Minibois said:

Dat was in ieder geval waar ik zelf op uitkwam, dus waarschijnlijk zal dat wel kloppen.

Well jammer dat verzendkosten (veel) meer is dan de prijs van het product :P 

Heb zelf ook wel eens vaker componenten besteld en tenzij je echt gewoon grote hoeveelheden gaat bestellen kom je dat probleem altijd tegen. Een andere oplossing zou zijn ergerns in de buurt een zaakje vinden waar ze het hebben zodat je geen verzendkosten hoeft te betalen.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, tomaatvk said:

Heb zelf ook wel eens vaker componenten besteld en tenzij je echt gewoon grote hoeveelheden gaat bestellen kom je dat probleem altijd tegen. Een andere oplossing zou zijn ergerns in de buurt een zaakje vinden waar ze het hebben zodat je geen verzendkosten hoeft te betalen.

gewoon extra veel kopen, moest ook een keer mobo standoffs kopen, die dingen zijn spotgoedkoop maar er is toch verzendkosten

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

35 minutes ago, mikat said:

gewoon extra veel kopen, moest ook een keer mobo standoffs kopen, die dingen zijn spotgoedkoop maar er is toch verzendkosten

Om nou 1167 van die dingen te kopen, terwijl ik er eigenlijk misschien maar 1 tot 5 nodig heb, is ook weer overdreven..

Maar ik was toch ook nog op zoek naar een schuifmaat en een aantal USB connectors, dus dat zal ik dan ook wel meteen meebestellen.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Minibois said:

Om nou 1167 van die dingen te kopen, terwijl ik er eigenlijk misschien maar 1 tot 5 nodig heb, is ook weer overdreven..

Maar ik was toch ook nog op zoek naar een schuifmaat en een aantal USB connectors, dus dat zal ik dan ook wel meteen meebestellen.

Ik had een keer 2 ledjes 2 weerstandjes en en beetje kabel nodig, heb gewoon meer ledjes van een paar kleuren besteld, ook meerdere meters kabel, wat schakelaartjes, diodes en meer weestanden. Dat spul ga je toch nodig hebben.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

57 minutes ago, Minibois said:

Om nou 1167 van die dingen te kopen, terwijl ik er eigenlijk misschien maar 1 tot 5 nodig heb, is ook weer overdreven..

Maar ik was toch ook nog op zoek naar een schuifmaat en een aantal USB connectors, dus dat zal ik dan ook wel meteen meebestellen.

ik bedoel 20+ van die dingen, niet honderden :) maar andere spullen er bij is ook altijd handig :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 19/5/2018 at 8:31 PM, mikat said:

prima, alleen nog examen natuurkunde en M&O dus ez :) 

 

Succes al vermoed ik dat ze ondertussen al geweest zijn? Mijn examens zijn nog niet begonnen. Bijna 1e jaar informatica af jeej! :D (echt een verschrikkelijk druk jaar gehad)

 

On 20/5/2018 at 5:32 PM, tomaatvk said:

Afgelopen week nog wat spullen voor mn waterkoeling bijbesteld en die komen als het goed is eind volgende week binnen. Het was gewoon al maanden geleden dat ik pc onderdelen had besteld.

 

Daarnaast nog steeds lekker bezig met medische handelingen ten gevolge van een val die ik begin januari had gemaakt. Heb eergisteren ook een operatie moeten plannen en ik ben misschien begin augustus en anders pas in september aan de beurt, heerlijk die wachttijden.

Oei das vervelend :(

Ik heb ook niks meer gekocht en ben ook niks meer van plan om te kopen. Ik ben momenteel zeer blij :P

On 20/5/2018 at 11:55 PM, Minibois said:

Om nou 1167 van die dingen te kopen, terwijl ik er eigenlijk misschien maar 1 tot 5 nodig heb, is ook weer overdreven..

Maar ik was toch ook nog op zoek naar een schuifmaat en een aantal USB connectors, dus dat zal ik dan ook wel meteen meebestellen.

Misschien dat je die dingen op amazon vind?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 19/5/2018 at 1:24 AM, Christophe Corazza said:

Kom ik even langs het off-topic gedeelte van het LTT forum, en wat zie ik... Nederlands?!?!?!

Da’s nu wel het laatste dat ik hier had verwacht :-P

Wie is er hier van Nederland en wie van ‘the beautiful city of Belgium’? ;-)

Voor zover ik weet doen we hier niet echt wie waar van is, ofja mij boeit het toch niet :P gwn allemaal gezellig Nederlands praten. In ieder geval, ik ben van België

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Afgelopen avond een uur of 5 bezig geweest met alles leeg laten lopen, uit elkaar halen, schoonmaken, anders bouwen, nogmaals omspoelen en vullen. Wat ik echt veranderd heb is dat het reservoir nu langer is en aan mijn fans hangt (en alle bijbehorende veranderingen) en de tubing run tussen rad en cpu nu recht is door een extra fitting.

Er moet wel nog een RGB LED ring aan de bodem van mijn res, maar die was defect (een ledje kon alleen groen weergeven) dus dat komt later nog wel. Ook moet ik nog even cable managen aan de achterrkant en dat ledstripje wat bij mijn voeding los naar beneden hangt moet wel nog even vast gemaakt worden.

Het resultaat mag er zijn imo:

FyQVFqf.jpg

2bCsKO0.jpg

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×