Jump to content

Dutch Talk

TheMail
On 26-8-2017 at 7:48 PM, coolkingler1 said:

@tomaatvk Hoe is de Z play tot nu toe? En de Turbomod gehaald? :P

Heerlijke telefoon, blij dat ik deze heb gehaald, vooral voor de maar €250 die ik ervoor heb betaald. Wel een paar kleine dingetjes waar ik me lichtelijk aan erger. Als je android splitscreen doet en system based text scaling aan hebt dan vergeet hij soms de scaling toe te passen (ik blame de motorola android skin). Soms is de soc ook niet altijd al te snel, vooral merkbaar met kleine slowdowns bij het zwaar multitasken of laden van zware dingen. Dan als laatste is het wifi bereik niet zo geweldig als ik gewend was, maar nog zeker goed genoeg.

 

Ook is de batterij me atm ruim goed genoeg dus heb die moto mod niet echt nodig.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Hallooo mensj! Ben weer terug van weggeweest, en ben verhuisd :D 

 

heb nu een lekker kamertj van 21m2 en ben echt super pleased met hoe het eruit is gekomen, hier wat foto’s voor de a e s t h e t i c

 

Ingang

Spoiler

506A02D8-53B4-4354-9B2F-85A0CD99A0FF.thumb.jpeg.ddffce767da67121566d4df34e09f5e8.jpeg

Bureauplekj

Spoiler

D1D0433A-3214-4F30-8EAC-7244E6FC3B86.thumb.jpeg.cae2c98c3588bbf5fb956ccaeeeac3d5.jpeg

Bureau (Ikea zit/sta bureau, maar doe hem bijna nooit omhoog)

Spoiler

83E12595-CA95-4038-A074-825707F25CCA.thumb.jpeg.6de05890ab8e4f23e8597d0427b620bf.jpeg

Opruimthings (oud familiemeubel, en dacht laat ik hem maar neerzetten)

Spoiler

1C9744C8-7B0E-45C1-A85B-046EF68154E2.thumb.jpeg.4c7096f16e911613847eb0cb9f70cb32.jpeg653ED1F7-99AD-4F7D-B228-AF1BB87799D6.thumb.jpeg.fc8abf54c026294040ed274ddeea815f.jpeg

 

TV gebeuren (Ikea BESTA/SURTE combo, echt super!) tv = Samsung 50” 4K curved, versterker Yamaha 5.1 iets, speakers Hepta Spring Excellence, prachtig geluidj

Spoiler

C2C18B74-9594-455F-93CC-4CFCD176BC02.thumb.jpeg.1f3a040ee13e0e31a98e78ff381850ae.jpegDDCACDB2-5865-4967-96A5-1C7513376A8F.thumb.jpeg.d40b2cd5d064ac6e760d6d7c912736aa.jpeg

Bed gebeuren;

Spoiler

5C533218-3BFA-4513-AAE1-9113DC420BA1.thumb.jpeg.11c0154943fbb3fe0dac4159b13c45e6.jpeg1EEC349E-2A89-4E82-8A99-9A0FF90A08BD.thumb.jpeg.7fbf2e421fe3aba4a0ed8003ea0fb96e.jpeg

Wat vinden jullie er van? Nog tips? 

 

Oh ja, h u e :D

 

E7E72406-9E8F-4927-947B-7D1B46B3C795.thumb.jpeg.7ff8f8bc2eb414be81e4197158b34adb.jpegIk ga denk ik nog meer lampen kopen, ze zijn echt geweldig. 

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 minutes ago, MeepLikesToBuildPc's said:

(SNIP)3

Prachtige kamer om het even makkelijk uit te drukken. Enige verbeterpunten die ik zou zien is om mss de lampjes in dat tv kastje ook rgb te maken net als de kamer verlichting zodat je niet dat witte licht hebt bij een mooi blauw verlichte kamer. Ook zou ik mss eens kijken naar die bureaulamp aangezien de kabel zo hangt en de lamp ook enigszins scheef is, ookal heeft dat hangende kabel ding wel iets.

Mag ik trouwens vragen of dat bureau enigszins solide is (of het veel gewicht kan houden en niet wiebelt) en zo ja, welk bureau het is? Ik zoek namelijk een nieuwe.

 

Heb vandaag overigens ook opnieuw even naar mijn waterkoeling gekeken en ik ben er achter gekomen dat de buis tussen mijn GPU en CPU iets te lang was waardoor de GPU mounting bracket iets verbogen werd. Heb mijn loop zonder drain systeem moeten bleeden en hervullen. Is me gelukt met maar iets van 10ml vloeistof te verliezen. Blijkbaar is het redelijk makkelijk met dit systeem. Totdat je de radiator moet drainen dan, dat is een hell.

 

Ben nu bezig met problem solving om de LED strips weer goed werkend te krijgen. Wil een beetje RGB strip voor mijn GPU en achter mijn res leggen voor die extra RGB effecten, alleen blijkbaar is er iets met mijn systeem aan de hand waardoor hij altijd een beetje blauw en een mini beetje rood licht uitstraalt, ookal staat dat uit (rood lijkt als het uit staat alsof iemand met een rode pen een mini stipje heeft gezet op de LED chip en blij blauw lijkt het alsof iemand met een vreselijk oude, uitgedroogde stift de hele strip lichtelijk blauw heeft gemaakt, maar het straalt amper licht uit.

 

Heb trouwens nog een Parvum 2.0 case, een 750W seasonic SFX-L PSU, een 1050 ti, een 60mm dikke 140mm EK rad, een EKWB ram waterblock+EKWB monolith ram heatspreaders voor 2 ram sticks die naast elkaar zouden zitten en een paar geel, zwart, grijze custom sleeved psu cable extenders die op elke PSU werken liggen als iemand nog iets wilt.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

12 minutes ago, tomaatvk said:

Prachtige kamer om het even makkelijk uit te drukken. Enige verbeterpunten die ik zou zien is om mss de lampjes in dat tv kastje ook rgb te maken net als de kamer verlichting zodat je niet dat witte licht hebt bij een mooi blauw verlichte kamer. Ook zou ik mss eens kijken naar die bureaulamp aangezien de kabel zo hangt en de lamp ook enigszins scheef is, ookal heeft dat hangende kabel ding wel iets.

Mag ik trouwens vragen of dat bureau enigszins solide is (of het veel gewicht kan houden en niet wiebelt) en zo ja, welk bureau het is? Ik zoek namelijk een nieuwe.

 

Heb vandaag overigens ook opnieuw even naar mijn waterkoeling gekeken en ik ben er achter gekomen dat de buis tussen mijn GPU en CPU iets te lang was waardoor de GPU mounting bracket iets verbogen werd. Heb mijn loop zonder drain systeem moeten bleeden en hervullen. Is me gelukt met maar iets van 10ml vloeistof te verliezen. Blijkbaar is het redelijk makkelijk met dit systeem. Totdat je de radiator moet drainen dan, dat is een hell.

 

Ben nu bezig met problem solving om de LED strips weer goed werkend te krijgen. Wil een beetje RGB strip voor mijn GPU en achter mijn res leggen voor die extra RGB effecten, alleen blijkbaar is er iets met mijn systeem aan de hand waardoor hij altijd een beetje blauw en een mini beetje rood licht uitstraalt, ookal staat dat uit (rood lijkt als het uit staat alsof iemand met een rode pen een mini stipje heeft gezet op de LED chip en blij blauw lijkt het alsof iemand met een vreselijk oude, uitgedroogde stift de hele strip lichtelijk blauw heeft gemaakt, maar het straalt amper licht uit.

 

Heb trouwens nog een Parvum 2.0 case, een 750W seasonic SFX-L PSU, een 1050 ti, een 60mm dikke 140mm EK rad, een EKWB ram waterblock+EKWB monolith ram heatspreaders voor 2 ram sticks die naast elkaar zouden zitten en een paar geel, zwart, grijze custom sleeved psu cable extenders die op elke PSU werken liggen als iemand nog iets wilt.

Het is een ikea BEKANT zit/sta bureau. Hij kan tot 70KG worden belast en dat gaat prima. Het bureau wiebelt wel als je er hard aan gaat zitten schudden maar het is totaal acceptabel en als hij in de zitpositie staat, wiebelt hij niet meer dan een normaal bureau. 

 

Als je er hardt op leunt kan het vervelend zijn, anders zie ik het probleem niet. En hij kost maar 450 euro, wat anders dan een exemplaar van 1000+ euro.

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

38 minutes ago, tomaatvk said:

een paar geel, zwart, grijze custom sleeved psu cable extenders

zijn dat aparte setjes extenders in de kleuren geel, zwart en grijs of is het één setje extenders met alledrie de kleuren op de kables

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, RollinLower said:

zijn dat aparte setjes extenders in de kleuren geel, zwart en grijs of is het één setje extenders met alledrie de kleuren op de kables

Zie foto binnen de spoiler. Van links naar rechts: cpu 4 pin, pcie 8 pin, pcie 8 pin, mobo 24 pin. Al die kabels zijn 30-35cm lang.

Spoiler

IMG_20170828_224224244.thumb.jpg.52c07b8feb9ec1a4b6f787e679266755.jpg

 

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Dutch, English, Spanish, Papiamentu...

 

From Curacao, Willemstad

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 hours ago, cura_guy said:

Dutch, English, Spanish, Papiamentu...

 

From Curacao, Willemstad

Goed verhaal, lekker kort.

Quote or mention me if not feel ignored 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Heb de afgelopen dagen nog even zitten knutselen aan mn pc en hij ziet er echt gewoon als herboren uit. Heb enkele stukken tubing opnieuw gedaan zodat het er cleaner uitziet, meer RGB LEDs erin gezet (ze staan eigenlijk altijd op blauw of uit, maar het gaat om het idee), wat cable management gedaan, hier en daar wat dingetjes opgepoetst, geluidskaart toegevoegd (die je niet ziet aangezien die vlak achter mn gpu zit), de PCI-e 1x riser cable van mn geluidskaart helemaal ingetaped in zwarte tape zodat hij niet meer lelijk is, enz. Hieronder wat foto's van hoe die er nu uit ziet. Blijkbaar is het ook een ding dat als je leds redelijk uniform op een rooster schijnt dat het er redelijk cool uitziet, aldus de laatste foto, die is van de achterkant.

Spoiler

RCrg3X4.jpgCKam6yG.jpg1RIFC5n.jpgCmGPC5U.jpg

Mijn toekomstige plannen zijn om de PCI-e 16x riser cable van mijn GPU te vervangen door eentje die wel PCI-e 3.0 support i.p.v. 2.0 op de huidige (ik zit al op 8x dus 3.0 is dan wel fijn). Ik wilde ook de zilveren stop fittingen van EK die op de GPU en res zitten vervangen door mooie zwarte van bitspower, er custom sleeved cables in zetten en mss nog een klein 5" scherm voor mijn PSU hangen met system parameters (is een gebruikelijke mod bij deze case). Ook moet ik nog ff wat extra schroefjes in de achterkant zetten, mss een grotere buis voor mijn res halen en hier en daar wat dingen verstevigen voor het geval dat.

 

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

13 hours ago, tomaatvk said:

-

Heel nice! :)

Is dat aan de onderkant van een tafel vastgemaakt? Ik zie het niet goed, nogal donker.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Gisteren was het bij ons heel hard aan't stormen. Opeens kreeg ik een melding dat de ventilator van de NAS kapot is en direct daarna een telefoon dat de serverkast onder water staat.

 

De vloer stond helemaal blank er was gewoon een stroom water op de NAS aan't druppen, dat ding was dus kletsnat. De UPS die ernaast stond was ook nat en alle kabels de pc die er stond was ook nat aan de achterkant en de versterker van de radio, ...

Internetkabels stroomkabels, ...

 

Ik heb eerst nog gedacht om de server op een goede manier af te sluiten maar uiteindelijk toch gewoon de UPS afgezet.

 

De ventilatoren van de NAS waren helemaal nat maar gelukkig voor de rest niets aan de binnenkant.

 

Gelukkig werkt alles nog, niets is kapot. Nogal geluk dat er geen kortsluiting is geweest met de UPS...

 

Misschien toch een goed idee om de NAS met alle backups niet in dezelfde ruimte als de server te zetten...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

15 minutes ago, Principis said:

Heel nice! :)

Is dat aan de onderkant van een tafel vastgemaakt? Ik zie het niet goed, nogal donker.

Thx, maar nee, de kast staat gewoon op pootjes. Het zijn de standaard voetstukken die bij de core P3 zitten, alleen zie je die niet zo goed aangezien er een reservoir en voeding overheen zitten. Het is wel zo dat er maar 7cm ruimte zit tussen de bovenkant van de case en mn bureau. Dat was ook een van de redenen dat ik niet voor de core P5 ben gegaan, die was niet onder mijn bureau gepast.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, tomaatvk said:

Thx, maar nee, de kast staat gewoon op pootjes. Het zijn de standaard voetstukken die bij de core P3 zitten, alleen zie je die niet zo goed aangezien er een reservoir en voeding overheen zitten. Het is wel zo dat er maar 7cm ruimte zit tussen de bovenkant van de case en mn bureau. Dat was ook een van de redenen dat ik niet voor de core P5 ben gegaan, die was niet onder mijn bureau gepast.

Ah die case kende ik niet, wel nice :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 8/28/2017 at 9:32 PM, MeepLikesToBuildPc's said:

Bed gebeuren;

B|B| you know what I meanB|B|

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

!!RGB WARNING!!

Spoiler

20170901_215338.thumb.jpg.007d55ee5dba939413df832f06b1d764.jpg

20170901_215332.thumb.jpg.da46e59647686df3600ab524f58256ab.jpg

20170901_215318.thumb.jpg.5f6294ff89faf525d88424e2f9e56a9f.jpg

Het is een project waar @Principis en ik mee bezig zijn. de andere monitor ga ik hoogstwaarschijnlijk doen na mijn verhuizing in de zelfde kamer :D(de hele kamer wordt van mij). en hij is nu na een tijdje eindelijk aangesloten!

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 8/31/2017 at 0:26 AM, tomaatvk said:

meer RGB LEDs erin gezet 

Moet ik je een gilde van een dit NZXT. Hue+ doorsturen ;)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 6/6/2017 at 9:42 AM, MeepLikesToBuildPc's said:

iemand gister de Apple WWDC gezien? Die iPad 10.5 is echt geweldig, maar die IMAC FUCKING PRO? 18 Core xeon?? 128GB DDR4 ECC? 4TB 3000MB/s  SSD? 5K display met P3 kleuren? Space gray? ?

Update: mijn iPad mini was er nogal klaar mee na 2 jaar dagelijks 5+ uur gebruik op school, heb in de 10.5 iPad pro geïnvesteerd, met de KB en Pencil. Meer dan waard. Zo vloeiend ook, maar met een geekbench score van bijna 10,000 multicore is dat wel te begrijpen Lmao 

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 hours ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Update: mijn iPad mini was er nogal klaar mee na 2 jaar dagelijks 5+ uur gebruik op school, heb in de 10.5 iPad pro geïnvesteerd, met de KB en Pencil. Meer dan waard. Zo vloeiend ook, maar met een geekbench score van bijna 10,000 multicore is dat wel te begrijpen Lmao 

Hoeveel heb je betaald?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 31-8-2017 at 1:54 PM, Principis said:

Misschien toch een goed idee om de NAS met alle backups niet in dezelfde ruimte als de server te zetten...

Dan was dit een goede les voor je. Gelukkig is het nog goed gegaan.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik had een week geleden de ASUS GL702ZC gepreorderd (en ja, dat is díe laptop, met een desktop-Ryzen7 1700 erin), maar heb uiteindelijk toch maar geannuleerd. Ik wil nog steeds een betere laptop voor mijn studie, en uiteraard moet het er eentje met een AMD-processor worden, maar €1800 vind ik toch wel héél veel voor een laptop, helemaal als ik thuis toch al een capabel gaming-systeem heb. :| Ik koop later wel een nieuwe laptop als de Raven Ridge APUs uit zijn.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 hours ago, rjfaber91 said:

Ik had een week geleden de ASUS GL702ZC gepreorderd (en ja, dat is díe laptop, met een desktop-Ryzen7 1700 erin), maar heb uiteindelijk toch maar geannuleerd. Ik wil nog steeds een betere laptop voor mijn studie, en uiteraard moet het er eentje met een AMD-processor worden, maar €1800 vind ik toch wel héél veel voor een laptop, helemaal als ik thuis toch al een capabel gaming-systeem heb. :| Ik koop later wel een nieuwe laptop als de Raven Ridge APUs uit zijn.

Geen intel?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, Principis said:

Geen intel?

Nee, nog steeds een grote kuthekel aan alles waar een Intel-logo op zit. Ik had er al zat moeite mee om een moederbord voor m'n vaste systeem te kopen waar Intel Gigabit LAN op zat, dus een Intel-processor is een heel aantal stappen te ver.

 

Ik heb er geen enkel probleem mee om andere mensen te adviseren een Intel-systeem te kopen als dat beter is voor wat ze nodig hebben, maar voor mijn eigen aankopen moet elke computer bij voorkeur AMD-Nvidia zijn, met AMD-AMD als een acceptabel alternatief, maar Intel-Nvidia en Intel-AMD, daar hoef ik niet eens aan te denken.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

17 hours ago, rjfaber91 said:

Nee, nog steeds een grote kuthekel aan alles waar een Intel-logo op zit. Ik had er al zat moeite mee om een moederbord voor m'n vaste systeem te kopen waar Intel Gigabit LAN op zat, dus een Intel-processor is een heel aantal stappen te ver.

 

Ik heb er geen enkel probleem mee om andere mensen te adviseren een Intel-systeem te kopen als dat beter is voor wat ze nodig hebben, maar voor mijn eigen aankopen moet elke computer bij voorkeur AMD-Nvidia zijn, met AMD-AMD als een acceptabel alternatief, maar Intel-Nvidia en Intel-AMD, daar hoef ik niet eens aan te denken.

Ok da's duidelijk. :)

 

Zelf heb ik een 6700k maar toen was AMD niet echt competitief... Mogelijk in de toekomst hangt er vanaf wat het beste is voor het geld (en stroomverbruik).

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 9/15/2017 at 6:45 PM, Principis said:

Hoeveel heb je betaald?

739+109+159

 

maar Ik betaal geen btw dus dat scheelt 

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Iemand ooit de Golden Sun games gespeeld? (voor de Gameboy Advance)

 

Heb ze vroeger gespeeld, vele malen, en nu weer, het zijn echt de beste RPG's ever voor mijn ervaring.... mijn god wat een meesterwerken. Ook al is het gelimiteerd tot de GBA. Aanraders.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×