Jump to content

Dutch Talk

TheMail
8 hours ago, Principis said:

55 inch Jezus Christus :o

 

YouTube maar vooral programmeren als ik niet game. Of voor school werken.

4k voor programmeren is heel chill, maar niet alle programma's gaan goed om met scaling dus als je een 27" monitor hebt zoals ik dan moet je best dicht bij zitten, maar grotere modellen zijn veel duurder

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik heb toch besloten om mijn desktop met de 1070 te verkopen, omdat ik hem gewoon niet meer gebruik sinds ik mijn laptop heb.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, mikat said:

vandaag voor de 2e keer ooit de klas uit gestuurd, 5 dagen voor de laatste toetsweek van dit jaar :)

dat wijf is een heks, maar ik heb er volgend jaar niet meer dus ik ben blij

Hoe?

 

ik ben er, in al mijn 4 jaar op mijn school nog nooit uitgestuurd, noch te laat gekomen :P

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, ItsTheDEMON1997 said:

Ik heb toch besloten om mijn desktop met de 1070 te verkopen, omdat ik hem gewoon niet meer gebruik sinds ik mijn laptop heb.

Ik zoek eigenlijk nog naar een extra gpu, hoeveel zou je voor die 1070 willen? Wat voor een 1070 is het eigenlijk?

 

6 minutes ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Hoe?

 

ik ben er, in al mijn 4 jaar op mijn school nog nooit uitgestuurd, noch te laat gekomen :P

Ik vraag me eigenlijk ook wel af hoe. Op mijn middelbare ben ik er ook nooit uitgestuurd, ik ben in de 5e en 6e klas wel gewoon nooit op tijd geweest xD

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Hoe?

 

ik ben er, in al mijn 4 jaar op mijn school nog nooit uitgestuurd, noch te laat gekomen :P

had boeken niet mee

moest hierna nog 1 les en had het hw af

1 uur nakomen

> niet mee eens, en ik haat haar

> er uit

> 1+1 = 2 uurtjes nakomen waarvan ik er net eentje heb gehad

 

en mn eerste uitstuur was in de 2e toen iemand uit mn klas achter me zat en hij probeerde met n pen in mijn en de gene die naast me zat's nek te tekenen en op n gegeven moment pakte wij zn pen hardhandig uit zn handen zodat ie op zou houden en toen moesten we alle 3 uitstuur halen

 

en te laat komen heb ik zeer veel ervaring mee, nu 1 of 2 verwijdert van halt, vanmorgen op 20 seconden na op tijd :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Miljaarde miljaarde.  De achterste fan van mijn 770 (MSI Twin Frozr) staat stil.  De kaart merkt dat de fan niet werkt en laat de voorste dan maar op volle toeren draaien ondanks dat de kaart nog onder de 30°C zit (cold boot).

Een half jaar geleden heb ik mijn andere 770 al uit de PC moeten halen omdat de voorste fan daarvan aan het ratelen was en de achterste ook stroef liep.

 

Op 6 maanden tijd van SLI naar iGPU.  Ik zou naar de andere PC overschakelen, maar die 1070 is volop aan het minen.

 

Zucht ...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

32 minutes ago, Captain Chaos said:

Miljaarde miljaarde.  De achterste fan van mijn 770 (MSI Twin Frozr) staat stil.  De kaart merkt dat de fan niet werkt en laat de voorste dan maar op volle toeren draaien ondanks dat de kaart nog onder de 30°C zit (cold boot).

Een half jaar geleden heb ik mijn andere 770 al uit de PC moeten halen omdat de voorste fan daarvan aan het ratelen was en de achterste ook stroef liep.

 

Op 6 maanden tijd van SLI naar iGPU.  Ik zou naar de andere PC overschakelen, maar die 1070 is volop aan het minen.

 

Zucht ...

Ik zou kijken naar aftermarket coolers aangezien je gpu het nog gewoon doet. Het zou zonde zijn om goede chips weg te gooien.

'Make sure to wear a wool sweater and to stand on a carpet while working on PC's' -Linus 2015

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, CaptainGazzz said:

Ik zou kijken naar aftermarket coolers aangezien je gpu het nog gewoon doet. Het zou zonde zijn om goede chips weg te gooien.

Ik ben aan het overwegen om gewoon een paar 80 of 92mm case fans op de standaard heatsinks te zetten (moet eens uitmeten hoe groot ik kan gaan, de voorkant en achterkant van de heatsink is 5mm hoger dan de zone waar de standaard fans op blazen). 

 

n770gaming_18.png

 

Ik heb 2 jaar geleden zelf fan mounts gemaakt voor de voorkant en de zijkant van de case en die doen het nog steeds perfect, een houder voor de GPU fans maken is zeker niet moeilijker.  Door de dikte van een normale fan wordt het dan wel een triple slot GPU, maar een Arctic Accelero en dergelijke is ook triple slot. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

  • 1 month later...

Was zelf van plan om een 1070 te  kopen, had mijn RX480 verkocht voor winst. (eth miners he)

 

Maar.... ik kan net zo goed een 1080 halen met de huidige prijzen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, coolkingler1 said:

Was zelf van plan om een 1070 te  kopen, had mijn RX480 verkocht voor winst. (eth miners he)

 

Maar.... ik kan net zo goed een 1080 halen met de huidige prijzen.

Ik heb toevallig een 1070 in de verkoop liggen als je interesse hebt. Gebruik hem toch niet zo veel en heb toevallig ook nog een 1050 ti liggen die het tijdelijk over kan nemen.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, tomaatvk said:

Ik heb toevallig een 1070 in de verkoop liggen als je interesse hebt. Gebruik hem toch niet zo veel en heb toevallig ook nog een 1050 ti liggen die het tijdelijk over kan nemen.

Ik denk dat ik toch voor een 1080 ga :D maar nog niet eens nu, over een week ofzo.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, coolkingler1 said:

Ik denk dat ik toch voor een 1080 ga :D maar nog niet eens nu, over een week ofzo.

Is begrijpelijk, de prijzen zijn niet normaal xD

 

FF een vraagje aan mensen hier. Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon aangezien mijn vorige is gesneuveld, ik heb wel een tijdelijke, maar die is niet heel praktisch. Mijn vorige was een nexus 5x om je een idee te geven waar ik van af kwam. Ik zou graag een 5-5.7" FHD (of meer) display willen (alleen boven de 5.5" als die kleine bezels heeft) en een SoC die dual screen modus aankan. Een toekomstige update naar android O is noodzakelijk (liefste nog een daarna) net als 5GHz wifi en 32GB interne opslag. Iemand suggesties? Mijn budget is rond de €300 maar kan meer en als een telefoon net zoals de nexus 5x security updates krijgt dan is dat een grote plus waar ik €50 meer voor zou willen betalen.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 minutes ago, tomaatvk said:

Is begrijpelijk, de prijzen zijn niet normaal xD

 

FF een vraagje aan mensen hier. Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon aangezien mijn vorige is gesneuveld, ik heb wel een tijdelijke, maar die is niet heel praktisch. Mijn vorige was een nexus 5x om je een idee te geven waar ik van af kwam. Ik zou graag een 5-5.7" FHD (of meer) display willen (alleen boven de 5.5" als die kleine bezels heeft) en een SoC die dual screen modus aankan. Een toekomstige update naar android O is noodzakelijk (liefste nog een daarna) net als 5GHz wifi en 32GB interne opslag. Iemand suggesties? Mijn budget is rond de €300 maar kan meer en als een telefoon net zoals de nexus 5x security updates krijgt dan is dat een grote plus waar ik €50 meer voor zou willen betalen.

Ik zou de eerste Moto Z Play aanraden, ik vind het samen met de Lenovo P2 de beste telefoons. P2 is ook een optie trouwens. Allebei een 5,5 FHD Amoled scherm, een snapdragon 625, de Z Play heeft een 3510 mah batterij, de P2 een 5100. Die batterij capaciteiten gecombineerd met de SD625 zorgen voor extreem goede battery life.

 

Ik heb ze allebei gehad en zit nu weer op een Z Play, gewoon geweldig. Enige issue is de updates, ze zitten op Nougat en ze horen O te krijgen maar met Motorola weet je het nooit.

 

Als je batterij wil, een van die 2. Maar ik ben fan van de SD625, echt een wondertje qua battery en performance.

 

Z Play kan je  moto mods mee gebruiken. voor nog meer batterij, een speaker, en binnenkort zelfs een gamepad voor emulators en games: https://www.motorola.com/us/products/moto-mods/moto-gamepad-console Tenminste, hoop dat het met emulators werkt of zal werken eventueel.

 

P2 heeft meer batterij en is rond de 300 euro, meestal minder. 

 

Let wel op, de camera op de P2 is crap en op de Z Play is het matig. Maar geen 'battery-anxiety' is het allemaal waard vind ik.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, coolkingler1 said:

Ik zou de eerste Moto Z Play aanraden, ik vind het samen met de Lenovo P2 de beste telefoons. P2 is ook een optie trouwens. Allebei een 5,5 FHD Amoled scherm, een snapdragon 625, de Z Play heeft een 3510 mah batterij, de P2 een 5100. Die batterij capaciteiten gecombineerd met de SD625 zorgen voor extreem goede battery life.

 

Ik heb ze allebei gehad en zit nu weer op een Z Play, gewoon geweldig. Enige issue is de updates, ze zitten op Nougat en ze horen O te krijgen maar met Motorola weet je het nooit.

 

Als je batterij wil, een van die 2. Maar ik ben fan van de SD625, echt een wondertje qua battery en performance.

 

Z Play kan je  moto mods mee gebruiken. voor nog meer batterij, een speaker, en binnenkort zelfs een gamepad voor emulators en games: https://www.motorola.com/us/products/moto-mods/moto-gamepad-console

Ik zat zelf ook al naar de P2 te kijken, maar lenovo heeft niet de beste geschiedenis qua updates en helaas nu lenovo motorola over heeft genomen zij ook niet meer.

 

Mag ik vragen wat jij de meerwaarde van de Z play over de P2 vindt (buiten de mogelijkheid voor moto-mods, want die zijn me een tikkie duur voor wat ze toevoegen)?

 

Zelf zat ik ook te denken aan een Nokia 6 (als die ooit verkrijgbaar is in nederland), maar die snapdragon 430 schrikt me redelijk af moet ik eerlijk zeggen. Ik weet namelijk niet in hoeverre die dual screen kan hendelen. Heel misschien wil ik erop inzetten dat ze binnen niet al te lang een Nokia 7 releasen die ook een SD625 ofzo heeft en niet een SD835 zoals de Nokia 8 volgens geruchten zal krijgen (en dus duur gaat worden).

 

Een zoveelste alternatief waar ik aan zat te denken is de moto G5 plus, ongeveer zelfde specs als de Z play, alleen dan met een iets kleinere accu, een 5.2" LCD (5.2 vind ik ietsje fijner, maar 5.5 is goed te doen). Hij is dan wel weer een half jaar recenter dus meer kans op updates maar mist dan weer USB-C. Wel moet meegenomen worden dat die toch even een stuk(je) goedkoper is (afhankelijk van waar ik wat haal).

 

De struggles zijn real hier.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, tomaatvk said:

Ik zat zelf ook al naar de P2 te kijken, maar lenovo heeft niet de beste geschiedenis qua updates en helaas nu lenovo motorola over heeft genomen zij ook niet meer.

 

Mag ik vragen wat jij de meerwaarde van de Z play over de P2 vindt (buiten de mogelijkheid voor moto-mods, want die zijn me een tikkie duur voor wat ze toevoegen)?

 

Zelf zat ik ook te denken aan een Nokia 6 (als die ooit verkrijgbaar is in nederland), maar die snapdragon 430 schrikt me redelijk af moet ik eerlijk zeggen. Ik weet namelijk niet in hoeverre die dual screen kan hendelen. Heel misschien wil ik erop inzetten dat ze binnen niet al te lang een Nokia 7 releasen die ook een SD625 ofzo heeft en niet een SD835 zoals de Nokia 8 volgens geruchten zal krijgen (en dus duur gaat worden).

 

Een zoveelste alternatief waar ik aan zat te denken is de moto G5 plus, ongeveer zelfde specs als de Z play, alleen dan met een iets kleinere accu, een 5.2" LCD (5.2 vind ik ietsje fijner, maar 5.5 is goed te doen). Hij is dan wel weer een half jaar recenter dus meer kans op updates maar mist dan weer USB-C. Wel moet meegenomen worden dat die toch even een stuk(je) goedkoper is (afhankelijk van waar ik wat haal).

 

De struggles zijn real hier.

Een negatieve mening over de Nokia 6.

 

Ik vind de build van de Z Play mooier en de FPS beter werken. (je kan hem aan en uit doen via de FPS, de powerknop hoef je niet aan te raken) Moto mods vind ik een leuk concept en de wat betere camera is ook fijn. Ook komt de audio van een front facing speaker, ipv beneden. Het is ook net wat meer stock en Moto's gestures zijn geweldig. (chop chop voor flashlight bijvoorbeeld)

 

Volume en powerknop zijn ook wat meer rigid en geven wat meer tactile feedback.

 

Vibration motor is ook wat krachtiger als het goed is.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

45 minutes ago, tomaatvk said:

Is begrijpelijk, de prijzen zijn niet normaal xD

 

FF een vraagje aan mensen hier. Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon aangezien mijn vorige is gesneuveld, ik heb wel een tijdelijke, maar die is niet heel praktisch. Mijn vorige was een nexus 5x om je een idee te geven waar ik van af kwam. Ik zou graag een 5-5.7" FHD (of meer) display willen (alleen boven de 5.5" als die kleine bezels heeft) en een SoC die dual screen modus aankan. Een toekomstige update naar android O is noodzakelijk (liefste nog een daarna) net als 5GHz wifi en 32GB interne opslag. Iemand suggesties? Mijn budget is rond de €300 maar kan meer en als een telefoon net zoals de nexus 5x security updates krijgt dan is dat een grote plus waar ik €50 meer voor zou willen betalen.

MOTO G5 zou wel een nette optie zijn, ken twee mensen met deze telefoon (na mijn aanraden, vanwege het feit dat ik blij ben met mijn Moto G4) en ze zijn er beide tevreden mee.

Grote kans dat 'ie een update krijgt naar Android O, vanwege het feit dat er niet een hele skin zit over Android.

 

Mijn Moto G4 draait dual screen modus netjes, maar dat is dan ook wel weer op een 5,5" scherm.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik heb eerder deze week de onderdelen van mijn PC gekocht, maar nog geen tijd gehad om te bouwen + ik wacht nog op een bracket.

Die onderdelen staren mij nu wel echt aan alsof ze geassembleerd willen worden..

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

14 minutes ago, Minibois said:

Ik heb eerder deze week de onderdelen van mijn PC gekocht, maar nog geen tijd gehad om te bouwen + ik wacht nog op een bracket.

Die onderdelen staren mij nu wel echt aan alsof ze geassembleerd willen worden..

Wil ze wel even voor je bewaren hoor. 9_9

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

14 minutes ago, coolkingler1 said:

Wil ze wel even voor je bewaren hoor. 9_9

Nah, laten we dat maar niet doen..

Ben benieuwd hoe lang Be Quiet op zichzelf laat wachten. Heb ook geen track en tracé om te zien wanneer het binnen is. Hoop op dat het via de brievenbus naar binnen kan..

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Minibois said:

Nah, laten we dat maar niet doen..

Ben benieuwd hoe lang Be Quiet op zichzelf laat wachten. Heb ook geen track en tracé om te zien wanneer het binnen is. Hoop op dat het via de brievenbus naar binnen kan..

Ik heb een Moto Mod besteld, wacht er ook op. :P Wat heb je besteld.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

30 minutes ago, coolkingler1 said:

Ik heb een Moto Mod besteld, wacht er ook op. :P Wat heb je besteld.

Ik ga voor Ryzen, dus ik moest nog een AM4 bracket bestellen voor mijn koeler. Be Quiet zegt dat het max twee weken zou duren. Ik zou gokken dat het uit Duitsland komt, dus dan moet de levertijd niet slecht zijn.

 

Maar goed, ik kon geen email adres invullen, dus ik krijg geen info over de levering..

Geen zin om met de Wraith Spire koeler te bouwen voor nu.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, Minibois said:

Ik ga voor Ryzen, dus ik moest nog een AM4 bracket bestellen voor mijn koeler. Be Quiet zegt dat het max twee weken zou duren. Ik zou gokken dat het uit Duitsland komt, dus dan moet de levertijd niet slecht zijn.

 

Maar goed, ik kon geen email adres invullen, dus ik krijg geen info over de levering..

Geen zin om met de Wraith Spire koeler te bouwen voor nu.

Wat is er met de Wraith Spire? :P

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, coolkingler1 said:

Wat is er met de Wraith Spire? :P

 

De koeler die ik heb gekozen is gewoon een stuk beter (dark rock 3). Niet dat de Wraith koeler slecht is, ik wilde gewoon net wat meer.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×