Jump to content

Dutch Talk

TheMail
5 minutes ago, mikat said:

Maar: laten we de mensen die hier komen en zich normaal gedragen wel goed behandelen, het zijn er maar een paar die het verzieken voor de rest.

Ik ben er ook totaal voor om degene die zich aanpassen en zich normaal gedragen goed te behandelen, maar wezenlijke problemen met dingen als immigratie ontkennen zoals de afgelopen tijd een trend is in de maatschappij werkt ook niet. De samenleving is naar mijn mening veel te zacht aan het worden terwijl de arbeidsmarkt juist harder en harder wordt, ze mogen beide wat meer gemiddeld worden.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, mikat said:

Maar: laten we de mensen die hier komen en zich normaal gedragen wel goed behandelen, het zijn er maar een paar die het verzieken voor de rest.

Klopt.

 

Maar dan wil ik wel dat de niet-relschoppende Turken die fel tegen Erdogan's plannen zijn hun mond open gaan trekken om die kleine groep malloten de mond te snoeren. Het moet niet gekker worden.

Ye ole' train

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, lots of unexplainable lag said:

Klopt.

 

Maar dan wil ik wel dat de niet-relschoppende Turken die fel tegen Erdogan's plannen zijn hun mond open gaan trekken om die kleine groep malloten de mond te snoeren. Het moet niet gekker worden.

Niet altijd haalbaar, niet iedereen wil dat, zou wel goed zijn, maar ik zou er niet op rekenen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 hours ago, mikat said:

Maar: laten we de mensen die hier komen en zich normaal gedragen wel goed behandelen, het zijn er maar een paar die het verzieken voor de rest.

Absoluut. Ik vind het ook schandalig dat Sybrand Buma hier meteen een slaatje uit probeerde te slaan door deze hele diplomatieke rel in de schoenen van de Turkse Nederlanders te schuiven, terwijl die nu juist tussen twee ruziënde overheden ingeklemd zitten, en zo dus feitelijk de slachtoffers van dit hele debakel zijn.

 

In other news heb ik mijn stem weer, zoals gebruikelijk, aan D66 gegeven.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, rjfaber91 said:

Absoluut. Ik vind het ook schandalig dat Sybrand Buma hier meteen een slaatje uit probeerde te slaan door deze hele diplomatieke rel in de schoenen van de Turkse Nederlanders te schuiven, terwijl die nu juist tussen twee ruziënde overheden ingeklemd zitten, en zo dus feitelijk de slachtoffers van dit hele debakel zijn.

 

In other news heb ik mijn stem weer, zoals gebruikelijk, aan D66 gegeven.

Heb ditmaal voor de eerste keer gestemd en heb mijn stem ook aan D66 gegeven, ze hebben een lekker aantal zetels weten te bemachtigen (volgens de prognoses tenminste). Ben benieuwd hoe deze samenstelling het zal gaan doen de komende paar jaar.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Wat voor een partij is D66? Moeilijk om dat te weten voor een buitenlander. En waarom bijvoorbeeld niet voor Rutten?

 

 

Als het hier verkiezingen zijn dan zal het N-VA of Open VLD worden hangt er vanaf wat ze de laatste jaren zullen doen en ik moet me er nog eens in verdiepen tegen dan want dat is de eerste keer dat ik zou stemmen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Principis said:

Wat voor een partij is D66? Moeilijk om dat te weten voor een buitenlander. En waarom bijvoorbeeld niet voor Rutten?

 

 

Als het hier verkiezingen zijn dan zal het N-VA of Open VLD worden hangt er vanaf wat ze de laatste jaren zullen doen en ik moet me er nog eens in verdiepen tegen dan want dat is de eerste keer dat ik zou stemmen.

D66 is in Belgische termen net zoals de progressieve vleugel van Open-VLD.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, Principis said:

Wat voor een partij is D66? Moeilijk om dat te weten voor een buitenlander. En waarom bijvoorbeeld niet voor Rutten?

 

 

Als het hier verkiezingen zijn dan zal het N-VA of Open VLD worden hangt er vanaf wat ze de laatste jaren zullen doen en ik moet me er nog eens in verdiepen tegen dan want dat is de eerste keer dat ik zou stemmen.

Het is een partij die een beetje in het midden ligt, maar het is moeilijk om te weten wat voor partij wie is.. Ze doen allemaal maar 'wat het beste voor dit kikkerlandje is', wat uiteindelijk voornamelijk links is.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 3/15/2017 at 9:34 AM, Principis said:

Ik heb mijn probleem opgelost :D

Blijkbaar ben ik een idioot.

 

Een Windows 10 IoT background app sluit automatisch als de run functie is afgelopen...........

 

Ik ben daar dagen mee bezig geweest... :(

hihi

 

maar nu kunnen wij daar wel van leren :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 16-3-2017 at 4:58 PM, rjfaber91 said:

D66 is in Belgische termen net zoals de progressieve vleugel van Open-VLD.

k thanks

On 16-3-2017 at 7:58 PM, Minibois said:

Het is een partij die een beetje in het midden ligt, maar het is moeilijk om te weten wat voor partij wie is.. Ze doen allemaal maar 'wat het beste voor dit kikkerlandje is', wat uiteindelijk voornamelijk links is.

Dan klinkt het bij ons toch gemakkelijker :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 minutes ago, Principis said:

k thanks

Dan klinkt het bij ons toch gemakkelijker :)

Het is hier ook vrij gemakkelijk, hoor... @Minibois doet er vrij cynisch over, maar ons politiek systeem is vrij simpel, en als je kunt leven met ellenlange formatieperiodes werkt het nog ontzettend goed ook.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

22 minutes ago, rjfaber91 said:

Het is hier ook vrij gemakkelijk, hoor... @Minibois doet er vrij cynisch over, maar ons politiek systeem is vrij simpel, en als je kunt leven met ellenlange formatieperiodes werkt het nog ontzettend goed ook.

*kuch* 541 dagen *kuch*

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

55 minutes ago, Principis said:

*kuch* 541 dagen *kuch*

Klopt. Jullie zijn er nog beter in dan wij.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

17 hours ago, rjfaber91 said:

Het is hier ook vrij gemakkelijk, hoor... @Minibois doet er vrij cynisch over, maar ons politiek systeem is vrij simpel, en als je kunt leven met ellenlange formatieperiodes werkt het nog ontzettend goed ook.

Cynisme is 1 van mijn karakter eigenschappen.

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

ryzentaskmgr_zpszydiip6e.png

 

Oh wat is het fijn...

...om in het bezit van zestien threads te zijn... :D 

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 18-3-2017 at 0:04 AM, rjfaber91 said:

Het is hier ook vrij gemakkelijk, hoor... @Minibois doet er vrij cynisch over, maar ons politiek systeem is vrij simpel, en als je kunt leven met ellenlange formatieperiodes werkt het nog ontzettend goed ook.

precies dit..

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

17 hours ago, rjfaber91 said:

ryzentaskmgr_zpszydiip6e.png

 

Oh wat is het fijn...

...om in het bezit van zestien threads te zijn... :D 

Nice, hoe bevalt hij tot nu toe? Edit je veel etc of vooral gamen?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

48 minutes ago, Maarten/Pine said:

Nice, hoe bevalt hij tot nu toe? Edit je veel etc of vooral gamen?

Het bevalt prima... Ik game redelijk veel, en eerlijk gezegd merk ik in games niet zo heel veel verschil met m'n oude Phenom II X6, al moet ik er wel bij zeggen dat ik op 1440x900 game met een GTX 970, dus zo heel erg veel vraag ik ook weer niet van een CPU in games, maar als het om andere software gaat zijn de verbeteringen echt enorm. Ik gebruik SolidWorks vrij veel, en een gemiddelde SolidWorks-render is nu bijna drie keer zo snel klaar als op de Phenom II. :) 

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, rjfaber91 said:

Het bevalt prima... Ik game redelijk veel, en eerlijk gezegd merk ik in games niet zo heel veel verschil met m'n oude Phenom II X6, al moet ik er wel bij zeggen dat ik op 1440x900 game met een GTX 970, dus zo heel erg veel vraag ik ook weer niet van een CPU in games, maar als het om andere software gaat zijn de verbeteringen echt enorm. Ik gebruik SolidWorks vrij veel, en een gemiddelde SolidWorks-render is nu bijna drie keer zo snel klaar als op de Phenom II. :) 

Shiit man, wat zonde om met een 1800X én een GTX 970 op een 1440x900 scherm te werken! Mijn oude 970 kon zelfs 1440p prima aan...! 

Misschien sparen voor een nieuw scherm? :D

Wel goed om te horen dat de cpu workloads wel wat makkelijker af gaan, moet ook wel met zo'n switch!

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

17 hours ago, mikat said:

minecraft fps: over 9000

Minecraft is Single-Core voor het meeste deel. Dus misschien is Ryzen niet eens zo goed met MC :P

 

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

53 minutes ago, rjfaber91 said:

Het bevalt prima... Ik game redelijk veel, en eerlijk gezegd merk ik in games niet zo heel veel verschil met m'n oude Phenom II X6, al moet ik er wel bij zeggen dat ik op 1440x900 game met een GTX 970, dus zo heel erg veel vraag ik ook weer niet van een CPU in games, maar als het om andere software gaat zijn de verbeteringen echt enorm. Ik gebruik SolidWorks vrij veel, en een gemiddelde SolidWorks-render is nu bijna drie keer zo snel klaar als op de Phenom II. :) 

Waarom koop je geen nieuw scherm? :o

Ik zou zot worden. En een scherm hoeft niet eens zo duur te zijn.

 

Ik heb een Samsung s72E390h en ik ben er blij van. Kostte denk ik 250

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Maarten/Pine said:

Shiit man, wat zonde om met een 1800X én een GTX 970 op een 1440x900 scherm te werken! Mijn oude 970 kon zelfs 1440p prima aan...! 

Misschien sparen voor een nieuw scherm? :D

Wel goed om te horen dat de cpu workloads wel wat makkelijker af gaan, moet ook wel met zo'n switch!

15 minutes ago, Principis said:

Waarom koop je geen nieuw scherm? :o

Ik zou zot worden. En een scherm hoeft niet eens zo duur te zijn.

 

Ik heb een Samsung s72E390h en ik ben er blij van. Kostte denk ik 250

Oh, ik weet het niet. Ik vind monitoren echt gigantisch te duur tegenwoordig. Vroeger kon je er gewoon vanuit gaan dat je voor €150 of zelfs minder een topscherm kon krijgen, maar tegenwoordig is dat echt niet meer zo, dus als ik m'n schermen (want ik heb er twee) al ga updaten, dan wacht ik eerst even totdat alle gebakken lucht uit de monitormarkt is en de prijzen weer een beetje redelijk worden.

 

1 hour ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Minecraft is Single-Core voor het meeste deel. Dus misschien is Ryzen niet eens zo goed met MC :P

Ik heb geen idee want ik speel toch geen Minecraft, maar Zen zit qua singlecore-performance iets boven Haswell, dus goed is het sowieso, ook al zijn Skylake en Kaby Lake nog beter in dat soort dingen.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, rjfaber91 said:

Oh, ik weet het niet. Ik vind monitoren echt gigantisch te duur tegenwoordig. Vroeger kon je er gewoon vanuit gaan dat je voor €150 of zelfs minder een topscherm kon krijgen, maar tegenwoordig is dat echt niet meer zo, dus als ik m'n schermen (want ik heb er twee) al ga updaten, dan wacht ik eerst even totdat alle gebakken lucht uit de monitormarkt is en de prijzen weer een beetje redelijk worden.

 

Ik heb geen idee want ik speel toch geen Minecraft, maar Zen zit qua singlecore-performance iets boven Haswell, dus goed is het sowieso, ook al zijn Skylake en Kaby Lake nog beter in dat soort dingen.

zen heeft bijna gelijke IPC als haswell,  1800x op 3,9 ghz is ongeveer 1600 cb, 4790k op 4,2 is ongeveer 800, maar haswell kan nog verder overclocken en ryzen gaat niet veel verder dan 4,1-4,2

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×