Jump to content

Dutch Talk

TheMail
5 minutes ago, Principis said:

1 of meer :)

>.>

 

4 minutes ago, deWaardt said:

Ik zou persoonlijk de AMD gebruiken vanwege lagere power draw.

Als ie niet snel genoeg blijkt te zijn kun je altijd nog de Pentium D pakken, de Pentium D is sneller denk ik.

Hmm nouja, die AMD is wel een stukkie sneller dan die Pentium :P Maar tja die power draw van die Pentium is ook weer hoger, en dat is ook niet goed voor een NAS :/


EDIT: en de andere wordt gebruikt voor de HTPC

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

In de laatste drie potjes CS:GO die ik heb gespeeld ben ik twee keer gereport door noobs die meteen denken dat je wallhacks hebt als je gewoon logisch nadenkt over waar iemand het hoogstwaarschijnlijkst zal zijn.. De CS:GO community is echt puur gif man

Project Pluto
i3 4170 MSI H97 PC Mate MSI R9 380 2GD5T @ 1095MHz Kingston HyperX Fury Blue 2x4gb @ 1600MhzWD 1TB Blue • be quiet! Pure Rock • NZXT S340 Black XFX TS 550w • BenQ GW2265HM

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, deWaardt said:

@mikat wat zijn de specs van jou server eigenlijk?

dit wordt het:

PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant

CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO 82.9 CFM Sleeve Bearing CPU Cooler  (€30.00) 
CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO 82.9 CFM Sleeve Bearing CPU Cooler  (€30.00) 
Storage: Samsung 850 EVO-Series 250GB 2.5" Solid State Drive  (Purchased For €0.00) 
Storage: Samsung 850 EVO-Series 250GB 2.5" Solid State Drive  (Purchased For €0.00) 
Case: Phanteks Enthoo Pro ATX Full Tower Case  (€90.00) 
Power Supply: SeaSonic 520W 80+ Bronze Certified Fully-Modular ATX Power Supply  (€70.00) 
Other: Xeon E5620 (Purchased)
Other: Xeon E5620 (Purchased)
Other: Seagate ST450MM026 10.6k RPM 450 GB SAS (Purchased)
Other: Seagate ST450MM026 10.6k RPM 450 GB SAS (Purchased)
Other: Seagate ST450MM026 10.6k RPM 450 GB SAS (Purchased)
Other: Seagate ST450MM026 10.6k RPM 450 GB SAS (Purchased)
Other: Tyan S7012 Dual Socket LGA1366 (Purchased)
Other: Nanya 6x8 GB DDR3-1333 ECC (Purchased)
Other: Icy Dock MB994SP-4S 5,25" to 4x 2.5" SAS Enclosure 
Total: $0.00
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
Generated by PCPartPicker 2016-04-04 11:21 EDT-0400

 

zit nu in 1u rackserver, dus zonder die case, psu, cpu coolers en SAS enclosure :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, MrChavelo said:

In de laatste drie potjes CS:GO die ik heb gespeeld ben ik twee keer gereport door noobs die meteen denken dat je wallhacks hebt als je gewoon logisch nadenkt over waar iemand het hoogstwaarschijnlijkst zal zijn.. De CS:GO community is echt puur gif man

ja haha xD

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 hours ago, Principis said:

Die van mij staan gewoon uit buiten de CPU fan maar die hoor je niet :)

De reference koeler is helaas niet goed genoeg om op idle goede temps te hebben, heb een klein beetje RPM nodig (op echte idle iets van 150RPM (dus iets van 2,5 rondjes per seconde) en op chrome+veel andere zooi load iets van 900RPM) om fatsoenlijke temps te houden. Die van mijn CPU hoor je over het algemeen ook niet maar als je hem 's nachts hebt runnen zonder enig ander geluid dan hoor je hem helaas een hééééééééééél klein beetje en dat is genoeg voor mij om geërgerd te raken. Heb dus een schakelaar om mijn CPU fans uit te zetten en dan hoor je alleen nog de capacitors die op en ontladen in het diepst van de nacht.

 

8 hours ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Nexus 5x lijkt mij een fijne telefoon, gisteren bij de BCC uitgetest voor de lol. is wel een beetje plasticky hoor. maar ik ben S6E en iP6s+ gewend dus het ligt er maar aan. Ik wou trouwens m'n s6e vervangen met een S7e, alleen ik vind 5.1 inch toch fijner.

De nexus 5x is een heerlijke telefoon. Dat plasticky vind ik trouwens niet. Ten eerste zit er bij mij een hoesje om waardoor je het niet eens voelt en ten tweede, het is niet echt van dat ultra skere plastic, maar van die swick die IMO nice is. Zelf ben ik niet zo'n fan van touch wiz en iOS dus blijf zelf fan samsung en apple telefoons af. Voor mij is 5.5" toch wel ongeveer het perfecte formaat, maar alles tussen de 5,1 en 5,8 gaat nog wel.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ff een vraagje voor jullie hier omdat jullie allemaal een nas hebben blijkbaar. Hoe makkelijk is zo'n ding te gebruiken voor de gemiddelde holbewoner? :P

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Vavetti said:

Ff een vraagje voor jullie hier omdat jullie allemaal een nas hebben blijkbaar. Hoe makkelijk is zo'n ding te gebruiken voor de gemiddelde holbewoner? :P

 

hoe makkelijker hoe duurder, zelf bouwen is moeilijker dan kopen :)

UI van freenas  is uitgebreider en moeilijker dan bv qnap :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, TomvanWijnen said:

>.>

 

Hmm nouja, die AMD is wel een stukkie sneller dan die Pentium :P Maar tja die power draw van die Pentium is ook weer hoger, en dat is ook niet goed voor een NAS :/


EDIT: en de andere wordt gebruikt voor de HTPC

Ah ik dacht die Pentium zal wel sneller zijn toen ik naar de specs keek.

21 minutes ago, Vavetti said:

Ff een vraagje voor jullie hier omdat jullie allemaal een nas hebben blijkbaar. Hoe makkelijk is zo'n ding te gebruiken voor de gemiddelde holbewoner? :P

 

Valt wel mee, heb ermee geëxperimenteerd met een laptop en een rackserver.

1 hour ago, mikat said:

dit wordt het:

PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant

CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO 82.9 CFM Sleeve Bearing CPU Cooler  (€30.00) 
CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO 82.9 CFM Sleeve Bearing CPU Cooler  (€30.00) 
Storage: Samsung 850 EVO-Series 250GB 2.5" Solid State Drive  (Purchased For €0.00) 
Storage: Samsung 850 EVO-Series 250GB 2.5" Solid State Drive  (Purchased For €0.00) 
Case: Phanteks Enthoo Pro ATX Full Tower Case  (€90.00) 
Power Supply: SeaSonic 520W 80+ Bronze Certified Fully-Modular ATX Power Supply  (€70.00) 
Other: Xeon E5620 (Purchased)
Other: Xeon E5620 (Purchased)
Other: Seagate ST450MM026 10.6k RPM 450 GB SAS (Purchased)
Other: Seagate ST450MM026 10.6k RPM 450 GB SAS (Purchased)
Other: Seagate ST450MM026 10.6k RPM 450 GB SAS (Purchased)
Other: Seagate ST450MM026 10.6k RPM 450 GB SAS (Purchased)
Other: Tyan S7012 Dual Socket LGA1366 (Purchased)
Other: Nanya 6x8 GB DDR3-1333 ECC (Purchased)
Other: Icy Dock MB994SP-4S 5,25" to 4x 2.5" SAS Enclosure 
Total: $0.00
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
Generated by PCPartPicker 2016-04-04 11:21 EDT-0400

 

zit nu in 1u rackserver, dus zonder die case, psu, cpu coolers en SAS enclosure :)

Nice!

Ik ben er redelijk zeker van dat die van jij een heel stuk sneller is dan mijn rackserver lol.

Die van jij is ietsie moderner

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, deWaardt said:

die van jij

Die van jij

wut

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, TomvanWijnen said:

wut

Oh 

zal wel autocorrect zijn geweest die aids heeft

Autocorrect van m'n telefoon loopt ook zowat elk woord te verbeteren met een hoofdletter, het woord "doei" bestaat niet meer, dat verandert ie naar "doek", zelfde geld voor deur, dat verandert ie naar duur.

 

Ik denk dat ik de library van mijn telefoon's autocorrect maar eens moet gaan resetten.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, deWaardt said:

Oh 

zal wel autocorrect zijn geweest die aids heeft

Autocorrect van m'n telefoon loopt ook zowat elk woord te verbeteren met een hoofdletter, het woord "doei" bestaat niet meer, dat verandert ie naar "doek", zelfde geld voor deur, dat verandert ie naar duur.

 

Ik denk dat ik de library van mijn telefoon's autocorrect maar eens moet gaan resetten.

Autocorrect uit ftw :P

 

13 minutes ago, deWaardt said:

Ah ik dacht die Pentium zal wel sneller zijn toen ik naar de specs keek.

Nee, het was nog van die tijd dat AMD beter was, ietsje voor de Core 2 duo :)

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

how2PC voor de gemiddelde gebruiker:

22ail5b.gif

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

50 minutes ago, mikat said:

hoe makkelijker hoe duurder, zelf bouwen is moeilijker dan kopen :)

UI van freenas  is uitgebreider en moeilijker dan bv qnap :)

Kopen pfft... 

Heb ergens een c2d liggen met 1 TB harde schijf die ik miss als nas voor mijn ouders wil maken. 

Maar dan is het vooral belangrijk dat het voor hullie makkelijk toegankelijk is, ik kom er uiteindelijk met internet wel uit met de setup. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Vavetti said:

Kopen pfft... 

Heb ergens een c2d liggen met 1 TB harde schijf die ik miss als nas voor mijn ouders wil maken. 

Maar dan is het vooral belangrijk dat het voor hullie makkelijk toegankelijk is, ik kom er uiteindelijk met internet wel uit met de setup. 

Ik wou dat ik ook meer oude hardware heb liggen.
Meer dan een laptop waarvan backlighting stuk is, wat harde schijven, RAM en een intel core i3 processor heb ik niet liggen :/

ik weet ook niet eens of die i3 uberhaubt werkt want ik heb er geen mobo voor, en niemand in de buurt heeft een socket 1156 mobo liggen om mee te testen...

 

 

--

 

Weet iemand trouwens nog iets nuttigs wat ik kan doen met die rackserver?

Ik heb geen idee hoe snel ik m verkocht krijg en kans is groot dat ie hier nog weken ligt.

Als ie toch in de weg ligt kan ik er ook maar beter iets mee doen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 hours ago, deWaardt said:

Ah ik dacht die Pentium zal wel sneller zijn toen ik naar de specs keek.

Valt wel mee, heb ermee geëxperimenteerd met een laptop en een rackserver.

Nice!

Ik ben er redelijk zeker van dat die van jij een heel stuk sneller is dan mijn rackserver lol.

Die van jij is ietsie moderner

niet van mij maar moet hem alleen upgraden :) maar als hij het andere mobo en die 2 cpus (L5518) niet gebruikt en ze wil weggooien dan heb ik er niets op tegen om ze over te nemen :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

33 minutes ago, mikat said:

how2stealaprofilepic voor de gemiddelde minibois

gemiddelde minibois?!

 

r1uBUGg.png

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, mikat said:

Here+take+this+_e256d24b601c4a21e2764b7d

 

8252312_by_themrminimario-d9xskke.jpg

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

middelmatige prijs voor een wifi adapter en router levert ook middelmatige performance. Ik heb thuis airport extreme en airport express. die werken als een tiet. ik haal mijn volledige ziggo snelheid van 200Mbit/s door de lucht. met zeer acceptabele ping van 12.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

unknown.png

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, JPotze said:

middelmatige prijs voor een wifi adapter en router levert ook middelmatige performance. Ik heb thuis airport extreme en airport express. die werken als een tiet. ik haal mijn volledige ziggo snelheid van 200Mbit/s door de lucht. met zeer acceptabele ping van 12.

uhh welkom? :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×