Jump to content

Dutch Talk

TheMail
30 minutes ago, mikat said:

Voor software ontwikkelaars is er genoeg om blij van te worden, linux terminal op windows met WSL, meerdere bureaubladen (voor alle beroepen handig, meer ruimte is altijd goed, gestolen van macOS maar ben ik heel erg blij mee) en dark theme voor explorer.exe :D 

(het gaat mij vooral om WSL, dat is DE reden waarom ik geen seconde meer aan het kopen van een macbook heb gedacht voor de universiteit)

Ik als beunhaas beheerder word minder blij van Windows 10. Toch een lichte nachtmerrie het afgelopen jaar met problematische updates ;).

 

En ja, die meerdere desktops zijn prettig. Gebruik ik altijd op macOS, en dark mode is idd bij de tijd. Dat kunnen alle systemen momenteel. Best wel lekker aan de ogen :) 

PC Specs - AMD Ryzen 7 5800X3D MSI B550M Mortar - 32GB Corsair Vengeance RGB DDR4-3600 @ CL16 - ASRock RX7800XT 660p 1TBGB & Crucial P5 1TB Fractal Define Mini C CM V750v2 - Windows 11 Pro

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

11 hours ago, mikat said:

stap 1: gebruik geen microsoft office, google apps werkt 100x beter

 

alle andere microsoft producten zijn best redelijk, windows 10 krijgt steeds meer coole features, visual studio code is geweldig, typescript is geweldig en visual studio team services (nu azure devops) is ook best goed

Windows 10 goed? Je wil niet weten hoe veel problemen ik heb gehad met alleen al build 1803

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

11 hours ago, LukeSavenije said:

Windows 10 goed? Je wil niet weten hoe veel problemen ik heb gehad met alleen al build 1803

ja op het werk werkte de scanner op eens niet meer dus niet alleen maar positieve ervaringen met windows 10, maar op mn eigen computers heb ik geen enkel probleem gehad

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

11 minutes ago, mikat said:

ja op het werk werkte de scanner op eens niet meer dus niet alleen maar positieve ervaringen met windows 10, maar op mn eigen computers heb ik geen enkel probleem gehad

Ik heb problemen gehad met kleine en grote bugs. Allemaal en alleen maar in 1803. Van niets meer kunnen zoeken tot weigeren op te starten

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 hours ago, LukeSavenije said:

Ik heb problemen gehad met kleine en grote bugs. Allemaal en alleen maar in 1803. Van niets meer kunnen zoeken tot weigeren op te starten

Persoonlijk heb ik een zeer wisselende ervaring, hier en daar wel wat random dingen af en toe en na updates sommige settings die ik opnieuw moet doen, maar niks ernstig iig wat ik wel vaker had bij windows 7.

Sinds ik gepromoveerd ben tot familie computer technicus ben ik vaker om hulp gevraag voor windows 7 gebaseerde apparaten dan voor windows 10 en die van windows 7 waren meestal erger. Beide besturingssystemen zijn onderhand ongeveer evenveel gebruikt denk ik. Dit gevoel kan wel te maken hebben met dat ik beter ben geworden in troubleshooten, maar dan is het 'meer' aspect nog niet verholpen.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, tomaatvk said:

Persoonlijk heb ik een zeer wisselende ervaring, hier en daar wel wat random dingen af en toe en na updates sommige settings die ik opnieuw moet doen, maar niks ernstig iig wat ik wel vaker had bij windows 7.

Sinds ik gepromoveerd ben tot familie computer technicus ben ik vaker om hulp gevraag voor windows 7 gebaseerde apparaten dan voor windows 10 en die van windows 7 waren meestal erger. Beide besturingssystemen zijn onderhand ongeveer evenveel gebruikt denk ik. Dit gevoel kan wel te maken hebben met dat ik beter ben geworden in troubleshooten, maar dan is het 'meer' aspect nog niet verholpen.

ik zeg ook niet dat windows 10 zelf slecht is. ik heb het hier overal in huis omdat ik er een gratis licentie (+een aantal op ehm... manieren) krijg. Ik vind enkel build 1803 specefiek zwaar tegenvallen

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 11/28/2018 at 10:28 AM, LukeSavenije said:

Ik heb problemen gehad met kleine en grote bugs. Allemaal en alleen maar in 1803. Van niets meer kunnen zoeken tot weigeren op te starten

Oei, mijn (gloednieuwe) laptop is nog op 1709 en zegt nu up-to-date te zijn, als de 1803 update beschikbaar is moet ik die dan maar niet nemen?

Gebruik hem eigenlijk alleen voor programmeren en internetten dus als er bugs buiten visual studio code en chrome zijn dan maken die mij niet zo heel veel uit, zou het wel jammer vinden als ie niet meer opstart.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, mikat said:

Oei, mijn (gloednieuwe) laptop is nog op 1709 en zegt nu up-to-date te zijn, als de 1803 update beschikbaar is moet ik die dan maar niet nemen?

Blijft een eigen keuze, sommige 1803s werken bij mij prima, sommige niet. Het is jouw keuze

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, mikat said:

ik wacht wel tot 1809, dark theme explorer is de bugs waard :D

Deze build heeft al dark theme. Het is niet het beste, maar zeker beter dan light theme

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, LukeSavenije said:

Deze build heeft al dark theme. Het is niet het beste, maar zeker beter dan light theme

Ik zie verder niet heel veel leuks in 1803, 1809 heeft een beter clipboard (handig voor programmeren), betere dark theme en betere your phone support :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, mikat said:

Ik zie verder niet heel veel leuks in 1803, 1809 heeft een beter clipboard (handig voor programmeren), betere dark theme en betere your phone support :D

Als de bugs het waard zijn kun je ook in de developer group, krijg je alles eerder. Behalve dat je gegevens kan kwijtraken, het vol met bugs zit en functies heeft die misschien nooit naar windows komen, is het best grappig

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, LukeSavenije said:

Als de bugs het waard zijn kun je ook in de developer group, krijg je alles eerder. Behalve dat je gegevens kan kwijtraken, het vol met bugs zit en functies heeft die misschien nooit naar windows komen, is het best grappig

Ach, Windows is altijd al een bugfest geweest. Het lijkt wel een Bethesda game :D 

 

Maar goed, de laatste tijd ben ik vooral bezig geweest met W10 1809 en 1803 i.c.m. HP hardware. Bepaalde types hadden een update voor de keyboard driver gekregen en pats, BSOD en recovery loop. Heerlijk, van hot naar haar om in 5 minuutjes een bestandje weg te pleuren via de command line. Goed voor de kilometers, maar niet voor het milieu :D 

PC Specs - AMD Ryzen 7 5800X3D MSI B550M Mortar - 32GB Corsair Vengeance RGB DDR4-3600 @ CL16 - ASRock RX7800XT 660p 1TBGB & Crucial P5 1TB Fractal Define Mini C CM V750v2 - Windows 11 Pro

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, LukeSavenije said:

Als de bugs het waard zijn kun je ook in de developer group, krijg je alles eerder. Behalve dat je gegevens kan kwijtraken, het vol met bugs zit en functies heeft die misschien nooit naar windows komen, is het best grappig

neeeeee neeeeee

zoveel bugs hoef ik ook weer niet, heb genoeg aan die paar windows 10 dingetjes en mn eigen bugs die ik zelf schrijf en ook weer uit mijn eigen code moet halen

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, mikat said:

neeeeee neeeeee

zoveel bugs hoef ik ook weer niet, heb genoeg aan die paar windows 10 dingetjes en mn eigen bugs die ik zelf schrijf en ook weer uit mijn eigen code moet halen

Ik gebruik het ook meestal in vms. Te veel bugs. Maar programmeren op zichzelf is al lastig genoeg. Ik ben op school nu net bezig met java, netbeans om precies te zijn en het is toch niet echt makkelijk

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Just now, LukeSavenije said:

Ik gebruik het ook meestal in vms. Te veel bugs. Maar programmeren op zichzelf is al lastig genoeg. Ik ben op school nu net bezig met java, netbeans om precies te zijn en het is toch niet echt makkelijk

oei, gelukkig was java bij ons alleen het eerste kwartaal, ben ik nu vanaf :D

helaas komt er een java project in het derde kwartaal :(

en niets kan mij beschermen tegen mijn eigen bugs behalve typescript :( 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, mikat said:

oei, gelukkig was java bij ons alleen het eerste kwartaal, ben ik nu vanaf :D

helaas komt er een java project in het derde kwartaal :(

en niets kan mij beschermen tegen mijn eigen bugs behalve typescript :( 

bij mij is het nu absolute basis, renteprogramma's en alles

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, mikat said:

bij mij was dat het ook, een bestand lezen met een treinschema, het weer printen en het filteren op start en eindstation

ja, maar jij doet waarschijnlijk een hogere opleiding. Ik doe havo op dit moment. met informatica. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, mikat said:

Ja, eerste jaar computer science, op de middelbare school hadden we visual basic en heeeeeeel erg basic javascript :( 

ja, wij mogen wel in visual basic of zo werken voor de eindopdracht, alleen dan hebben we een 1. Dus ik ga maar iets in Java (netbeans) schrijven. Ik heb enkel nog geen idee wat

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

19 hours ago, LukeSavenije said:

ja, maar jij doet waarschijnlijk een hogere opleiding. Ik doe havo op dit moment. met informatica. 

Ik heb VWO gedaan met informatica, alleen op de Java onderdelen ging ik gruwelijk op mijn muil. Totaal geen gevoel voor :D, dat en het bleek later dat we

Java kregen uit een boek dat voor 1e jaars universiteit studenten was bedoeld. Ach ja, op alle andere onderdelen wel goed gescoord destijds. Was geen 

CE vak dus dat scheelde al weer. 

PC Specs - AMD Ryzen 7 5800X3D MSI B550M Mortar - 32GB Corsair Vengeance RGB DDR4-3600 @ CL16 - ASRock RX7800XT 660p 1TBGB & Crucial P5 1TB Fractal Define Mini C CM V750v2 - Windows 11 Pro

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, NelizMastr said:

Ik heb VWO gedaan met informatica, alleen op de Java onderdelen ging ik gruwelijk op mijn muil. Totaal geen gevoel voor :D, dat en het bleek later dat we

Java kregen uit een boek dat voor 1e jaars universiteit studenten was bedoeld. Ach ja, op alle andere onderdelen wel goed gescoord destijds. Was geen 

CE vak dus dat scheelde al weer. 

yep, bij mij is het gelukkig iets makkelijker, alleen ik zit niet in de meest technische informaticaklas...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, LukeSavenije said:

ja, wij mogen wel in visual basic of zo werken voor de eindopdracht, alleen dan hebben we een 1. Dus ik ga maar iets in Java (netbeans) schrijven. Ik heb enkel nog geen idee wat

in visual basic wil je niet werken, java is beter maar als het kan zou ik toch echt beginnen met javascript of python maar daar luisteren je leraren waarschijnlijk niet naar :/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6 minutes ago, mikat said:

in visual basic wil je niet werken, java is beter maar als het kan zou ik toch echt beginnen met javascript of python maar daar luisteren je leraren waarschijnlijk niet naar :/

nope, hij zei toevallig dat python mocht, maar dat een 1 was als je het inleverde als python script

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×