Jump to content

Dutch Talk

TheMail
2 hours ago, ItsTheDEMON1997 said:

Ik heb al een desktop met een 1070 xD

Ik wil juist iets dat ik kan meenemen naar vrienden om te gamen, en komend jaar voor school.

 

1070 :o jezus

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Heb je die Asus al bekeken? Dat is het enigste dat ik vond (maar ik woon in België dus ik ken geen Nederlandse winkels buiten Coolblue en bol.com) maar die ziet er wel nice uit. Mogelijk wel de SSD vervangen maar je hebt een 1 TB HDD

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

De Asus kende ik inderdaad al, maar ik heb veel negatief commentaar over de behuizing ervan gevonden. In eerste instantie was het mijn bedoeling om een wat zwaardere laptop te kopen en daarna mijn pc weg te doen, maar ik denk dat ik mijn pc toch liever houd en een iets lichtere, goedkopere laptop koop. Deze bijvoorbeeld voor 1199 euro: https://tweakers.net/pricewatch/665051/msi-gp62mvr-6rf-233nl-(leopard-pro).html

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 hours ago, ItsTheDEMON1997 said:

De Asus kende ik inderdaad al, maar ik heb veel negatief commentaar over de behuizing ervan gevonden. In eerste instantie was het mijn bedoeling om een wat zwaardere laptop te kopen en daarna mijn pc weg te doen, maar ik denk dat ik mijn pc toch liever houd en een iets lichtere, goedkopere laptop koop. Deze bijvoorbeeld voor 1199 euro: https://tweakers.net/pricewatch/665051/msi-gp62mvr-6rf-233nl-(leopard-pro).html

Review klinkt nochtans goed :)

 

Die MSI is wel veel goedkoper.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Het gaat toch de Asus ROG worden. Hij is 250 euro duurder, maar heeft een betere (nieuwere) CPU, de volledige 1060 met 6GB Vram en 1280 cores in plaats van 1152 cores en 3GB Vram, hij is een stuk dunner en heeft een beter type accu die bovendien een grotere capaciteit heeft.

 

Even wachten tot het vakantiegeld er is en dan ga ik hem maar eens bestellen xD

 

EDIT:

En hij heeft een IPS G-sync scherm xD

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 hours ago, ItsTheDEMON1997 said:

Het gaat toch de Asus ROG worden. Hij is 250 euro duurder, maar heeft een betere (nieuwere) CPU, de volledige 1060 met 6GB Vram en 1280 cores in plaats van 1152 cores en 3GB Vram, hij is een stuk dunner en heeft een beter type accu die bovendien een grotere capaciteit heeft.

 

Even wachten tot het vakantiegeld er is en dan ga ik hem maar eens bestellen xD

 

EDIT:

En hij heeft een IPS G-sync scherm xD

Het moment dat deze laptop config eigenlijk gewoon sneller is dan mijn huidige desktop die ik al duur vond O.o

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Roberwt said:

Het moment dat deze laptop config eigenlijk gewoon sneller is dan mijn huidige desktop die ik al duur vond O.o

Haha, als het goed is is de CPU ook iets sneller dan die van mijn desktop. Ik heb nu een 6600K op 4.5Ghz. Op m'n desktop game ik op 4K met de MSI GTX 1070 Gaming X 8G dus zal ik op de laptop meer frames hebben denk ik.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, ItsTheDEMON1997 said:

Haha, als het goed is is de CPU ook iets sneller dan die van mijn desktop. Ik heb nu een 6600K op 4.5Ghz. Op m'n desktop game ik op 4K met de MSI GTX 1070 Gaming X 8G dus zal ik op de laptop meer frames hebben denk ik.

Ik moet dit gewoon niet eens lezen xD ik zit op een 4670K met dual 7970 3gig radeon kaarten.. 4K kan ik niet eens over nadenken haha

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Voor de 1070 had ik zelf een 280X, dus eigenlijk ook een 7970. Met dit weer liet ik de pc dan liever uitstaan haha

 

Dat kwam dan ook wel doordat de 280X een tweedehands ex miner was, en hij zijn beste tijd erop had zitten. Als hij boven de 55-60 graden kwam resulteerde dat in een crash. Met dit soort temperaturen was dat gewoon onmogelijk. De fans liepen altijd op standje straalmotor haha 

 

Ik had die kaart gekocht nadat ik na het bouwen van mijn pc geen budget meer over had voor de GPU. Toen heb ik 130 euro neergelegd voor een 280X die het volgens de verkoper "nog deed als nieuw".

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

9 hours ago, Roberwt said:

Ik moet dit gewoon niet eens lezen xD ik zit op een 4670K met dual 7970 3gig radeon kaarten.. 4K kan ik niet eens over nadenken haha

gtx 960 en csgo in 4k is 60-70 fps maar ik kan de screen tearing niet aan en heb geen ayymd dus kan ook freesync niet gebruiken :/

toch maar gewoon voor niet gaming dingen gebruiken dan :) 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik heb de laptop, en een passende sleeve, besteld xDxD

 

Morgen meteen een EVO 850 500GB SSD erin bouwen en een fresh install doen. Er zit al een 128GB NVMe SSD in dus dat word 628GB aan SSD storage xD

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 2017-5-30 at 0:38 AM, ItsTheDEMON1997 said:

Voor de 1070 had ik zelf een 280X, dus eigenlijk ook een 7970. Met dit weer liet ik de pc dan liever uitstaan haha

 

Dat kwam dan ook wel doordat de 280X een tweedehands ex miner was, en hij zijn beste tijd erop had zitten. Als hij boven de 55-60 graden kwam resulteerde dat in een crash. Met dit soort temperaturen was dat gewoon onmogelijk. De fans liepen altijd op standje straalmotor haha 

 

Ik had die kaart gekocht nadat ik na het bouwen van mijn pc geen budget meer over had voor de GPU. Toen heb ik 130 euro neergelegd voor een 280X die het volgens de verkoper "nog deed als nieuw".

Ik had voor mijn GTX 1060 een R7 240...

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

De laptop bevalt heel erg goed. Ik schrok alleen een beetje van de CPU temps, dus op dit moment ben ik aan het undervolten en stability tests aan het runnen om te kijken hoe ver ik kan gaan. Ik heb er al 0.120v vanaf geplukt, goed voor een temp verlaging van 18 graden.

 

EDIT:

 

Uiteindelijk uitgekomen op -0.150v, het verschil in temps is best groot. Ik heb vandaag nog niet veel kunnen gamen dus ik heb nog geen precieze aantallen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 2017-6-2 at 6:28 PM, ItsTheDEMON1997 said:

Omdat het er mooi uitziet :D

20170602_181111.jpg

20170602_181957.jpg

Nice

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik ben aan't twijfelen om een ultrawide te kopen. Maar ik weet niet of ik curved of niet pak en 4k of niet.

 

Is dat een groot verschil?

 

En ik heb een GTX1060 ik moet het ook kunnen draaien al zal ik games wel op 1080p laten staan, dat moet gaan. Als ik 4k zou nemen.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Bedoel je de keuze tussen 1080x2560 en 1440x3440?

Curved of niet, dat ligt eraan wat je zelf beter vind.

 

Qua gaming zou ik met een 1060 persoonlijk voor een 1080x2560 monitor kiezen. Met een 1060 kom je op 1440x3440 net wat te kort. Je zou inderdaad met een lagere resolutie op een 1440x3440 monitor kunnen gamen, maar zelf houd ik er niet zo van als je resolutie niet 1:1 of 1:4 is. Dan kan het beeld namelijk wat onduidelijker worden.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, ItsTheDEMON1997 said:

Bedoel je de keuze tussen 1080x2560 en 1440x3440?

Curved of niet, dat ligt eraan wat je zelf beter vind.

 

Qua gaming zou ik met een 1060 persoonlijk voor een 1080x2560 monitor kiezen. Met een 1060 kom je op 1440x3440 net wat te kort. Je zou inderdaad met een lagere resolutie op een 1440x3440 monitor kunnen gamen, maar zelf houd ik er niet zo van als je resolutie niet 1:1 of 1:4 is. Dan kan het beeld namelijk wat onduidelijker worden.

3840 x 2160 en 2560x1080

Ik heb nooit geprobeerd :/ misschien moet ik het ergens eens gaan testen.

 

Maar het duurt nog wel even voor dat ik er een ga kopen maar ik ben er over aan't nadenken.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

iemand gister de Apple WWDC gezien? Die iPad 10.5 is echt geweldig, maar die IMAC FUCKING PRO? 18 Core xeon?? 128GB DDR4 ECC? 4TB 3000MB/s  SSD? 5K display met P3 kleuren? Space gray? ?

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

12 hours ago, MeepLikesToBuildPc's said:

iemand gister de Apple WWDC gezien? Die iPad 10.5 is echt geweldig, maar die IMAC FUCKING PRO? 18 Core xeon?? 128GB DDR4 ECC? 4TB 3000MB/s  SSD? 5K display met P3 kleuren? Space gray? ?

Prijskaartje al bekeken? Belachelijk

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 hours ago, Principis said:

Prijskaartje al bekeken? Belachelijk

4999 dollar voor een 8 Core xeon met 32GB DDR4 ECC, 1TB aan SSD, Vega graphics, en een 5K scherm met P3? Lijkt mij het wel waard.

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, MeepLikesToBuildPc's said:

4999 dollar voor een 8 Core xeon met 32GB DDR4 ECC, 1TB aan SSD, Vega graphics, en een 5K scherm met P3? Lijkt mij het wel waard.

Ik weet het niet. Als je het zelf bouwt is het waarschijnlijk nog altijd stukken goedkoper. En je hebt Apple kennende geen upgrademogelijkheid.

Maar daar gaan we niet over discussiëren, iedereen zijn eigen budget.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 2017-6-6 at 0:19 AM, Principis said:

3840 x 2160 en 2560x1080

Ik heb nooit geprobeerd :/ misschien moet ik het ergens eens gaan testen.

 

Maar het duurt nog wel even voor dat ik er een ga kopen maar ik ben er over aan't nadenken.

Ik game op mijn desktop met de 1070 op een 55 inch 4K scherm van Samsung. In veel games moet ik de settings toch al ver terugschroeven om constant boven de 60fps te blijven. Op het 55 inch 4K scherm in 1080p gamen ziet gewoon niet uit, veel te korrelig. 

 

Ik neem aan dat je geen 55 inch scherm koopt. Als je bijvoorbeeld 27 inch hebt kun je wel gewoon naar 1080p terug om te gamen, dan ziet het er nog steeds mooi uit :D

 

Als ik had geweten dat mijn scherm zo groot was had ik hem denk ik ook niet gekocht, in de winkel leek hij echt een stuk kleiner :P

Gelukkig kan ik hem nog altijd als tv gebruiken, waar hij voor is bedoeld.

 

Wat doe je nog meer op je desktop, buiten gamen? Dat moet je ook meewegen in je keuze xD

Youtube, browsen en films in 4K (voor zover het in 4K beschikbaar is) ziet er bijvoorbeeld hardstikke mooi uit.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

35 minutes ago, ItsTheDEMON1997 said:

Ik game op mijn desktop met de 1070 op een 55 inch 4K scherm van Samsung. In veel games moet ik de settings toch al ver terugschroeven om constant boven de 60fps te blijven. Op het 55 inch 4K scherm in 1080p gamen ziet gewoon niet uit, veel te korrelig. 

 

Ik neem aan dat je geen 55 inch scherm koopt. Als je bijvoorbeeld 27 inch hebt kun je wel gewoon naar 1080p terug om te gamen, dan ziet het er nog steeds mooi uit :D

 

Als ik had geweten dat mijn scherm zo groot was had ik hem denk ik ook niet gekocht, in de winkel leek hij echt een stuk kleiner :P

Gelukkig kan ik hem nog altijd als tv gebruiken, waar hij voor is bedoeld.

 

Wat doe je nog meer op je desktop, buiten gamen? Dat moet je ook meewegen in je keuze xD

Youtube, browsen en films in 4K (voor zover het in 4K beschikbaar is) ziet er bijvoorbeeld hardstikke mooi uit.

55 inch Jezus Christus :o

 

YouTube maar vooral programmeren als ik niet game. Of voor school werken.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

23 hours ago, MeepLikesToBuildPc's said:

4999 dollar voor een 8 Core xeon met 32GB DDR4 ECC, 1TB aan SSD, Vega graphics, en een 5K scherm met P3? Lijkt mij het wel waard.

Base model is 300 euro duurder dan een Windows workstation (x99, dus met x299 wordt het goedkoper) met zelfde specs dus wel redelijke prijs, alleen de niet base model iMac pros Worden heel erg overpriced

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×