Jump to content

Dutch Talk

TheMail

Hayesus, een tijdje geleden heb ik het model van onze uitbouw online gezet, en nu is het aan het gebeuren!

On 10/8/2016 at 8:39 PM, lolimpol said:

1475951923584-844367044.jpg

die scheitbruine kleur is geroest staal (corton staal), en dat zijn allemaal panelen.

Spoiler

20170321_190513.jpg

20170321_190531.jpg

maar nu hebben we een probleem, een stale constructie is als hel voor WiFi, dus willen we een of ander mesh network kopen. Ubiquiti heeft het meest aantrekkelijke aanbod met bijv. een long range AP waarmee we in de achtertuin ook nog zouden kunnen wifi'en. maar ik wouw weten hoe de UniFi werkt qua switchen, heb ik er een cloud key voor nodig of alleen de routers? thanks.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, lolimpol said:

Hayesus, een tijdje geleden heb ik het model van onze uitbouw online gezet, en nu is het aan het gebeuren!

die scheitbruine kleur is geroest staal (corton staal), en dat zijn allemaal panelen.

  Reveal hidden contents

20170321_190513.jpg

20170321_190531.jpg

maar nu hebben we een probleem, een stale constructie is als hel voor WiFi, dus willen we een of ander mesh network kopen. Ubiquiti heeft het meest aantrekkelijke aanbod met bijv. een long range AP waarmee we in de achtertuin ook nog zouden kunnen wifi'en. maar ik wouw weten hoe de UniFi werkt qua switchen, heb ik er een cloud key voor nodig of alleen de routers? thanks.

Wat bedoel je met switchen?

De cloud key heb je sowieso niet nodig dat is om op afstand aan de Unifi controller te kunnen maar dat is vooral bedoeld voor een ICT bedrijf dat een ander bedrijf zijn netwerk onderhoud.

 

Unifi ap's zijn trouwen Access Points geen routers :). Je krijgt een POE adapter erbij.

 

Dus je doet dit switch -> PoE adapter -> AP

 

Ik heb een foto erbij gezet hoe het er bij mij uitziet.

20170322_002709.jpg

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 hours ago, Principis said:

Wat bedoel je met switchen?

De cloud key heb je sowieso niet nodig dat is om op afstand aan de Unifi controller te kunnen maar dat is vooral bedoeld voor een ICT bedrijf dat een ander bedrijf zijn netwerk onderhoud.

 

Unifi ap's zijn trouwen Access Points geen routers :). Je krijgt een POE adapter erbij.

 

Dus je doet dit switch -> PoE adapter -> AP

 

Ik heb een foto erbij gezet hoe het er bij mij uitziet.

met switchen bedoel ik tussen de AP's door lopen, maar wat ik wil doen is heyt standaard modem/router houden en wifi daarop uitschakelen en dan ubiquiti als AP's.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 hours ago, Principis said:

Wat bedoel je met switchen?

De cloud key heb je sowieso niet nodig dat is om op afstand aan de Unifi controller te kunnen maar dat is vooral bedoeld voor een ICT bedrijf dat een ander bedrijf zijn netwerk onderhoud.

 

Unifi ap's zijn trouwen Access Points geen routers :). Je krijgt een POE adapter erbij.

 

Dus je doet dit switch -> PoE adapter -> AP

 

Ik heb een foto erbij gezet hoe het er bij mij uitziet.

20170322_002709.jpg

 Jij hebt echt een nette setup, ik dus niet hahaha. Ik zal straks een foto plaatsen, het is nogal om te huilen lol

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, lolimpol said:

met switchen bedoel ik tussen de AP's door lopen, maar wat ik wil doen is heyt standaard modem/router houden en wifi daarop uitschakelen en dan ubiquiti als AP's.

Ik vond het nogal vreemd wat je zei.

 

Dat zijn gewone Access Points daar moet je niets speciaals mee doen. Gewoon ethernetkabel op de PoE adapter en klaar.

 

Je moet ze wel instellen via de Unifi controller die moet je op een pc installeren.

2 hours ago, MeepLikesToBuildPc's said:

 Jij hebt echt een nette setup, ik dus niet hahaha. Ik zal straks een foto plaatsen, het is nogal om te huilen lol

Ik moet iets doen in mijn vrije tijd :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

7 hours ago, Principis said:

Ik vond het nogal vreemd wat je zei.

 

Dat zijn gewone Access Points daar moet je niets speciaals mee doen. Gewoon ethernetkabel op de PoE adapter en klaar.

 

Je moet ze wel instellen via de Unifi controller die moet je op een pc installeren.

ik snap de PoE en de setup, maar wat ik wil weten is hoe goed het switchen tussen Unifi AP's gaat, dat is toch de marketing? is dat net zoals  google wifi of zoals een router en andere AP? dat is de enige reden waarom ik Ubiquiti zou willen, bijv. de frustratie van nu dat de chromecast op de standaard ziggo router zit en als je verbonden bent met het AP zie je hem niet! (want het huis word redelijk groot, dus hebben we er zeker drie nodig)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

28 minutes ago, lolimpol said:

ik snap de PoE en de setup, maar wat ik wil weten is hoe goed het switchen tussen Unifi AP's gaat, dat is toch de marketing? is dat net zoals  google wifi of zoals een router en andere AP? dat is de enige reden waarom ik Ubiquiti zou willen, bijv. de frustratie van nu dat de chromecast op de standaard ziggo router zit en als je verbonden bent met het AP zie je hem niet! (want het huis word redelijk groot, dus hebben we er zeker drie nodig)

Ik weet niet welke APs je wilt nemen, maar de AP AC PRO heeft bij mij ongeveer 140 M2 aan bereik. Hij haalt net de uithoeken van een kant van de BG niet, daarom hebben we er 2. en kwa switchen, ik heb 1 tablet (ASuS Zenpad S 8.0) die op een AP blijft hangen, de rest van mijn apparaten, je merkt niet of er een of 2 APs zijn

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

47 minutes ago, lolimpol said:

ik snap de PoE en de setup, maar wat ik wil weten is hoe goed het switchen tussen Unifi AP's gaat, dat is toch de marketing? is dat net zoals  google wifi of zoals een router en andere AP? dat is de enige reden waarom ik Ubiquiti zou willen, bijv. de frustratie van nu dat de chromecast op de standaard ziggo router zit en als je verbonden bent met het AP zie je hem niet! (want het huis word redelijk groot, dus hebben we er zeker drie nodig)

Het switchen goed genoeg denk ik. Dat seamless handoff gedoe werkt alleen tussen Ubiquiti ap's maar ik weet niet of dat goed werkt. Van wat ik er van heb gehoord werkt het alleen fatsoenlijk als De ap's ver uit elkaar staan en ik heb er 5 dus nee ze staan niet ver uit elkaar :P

 

En dat gedoe met die Chromecast is omdat jij iets fout hebt ingesteld ;)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Ik weet niet welke APs je wilt nemen, maar de AP AC PRO heeft bij mij ongeveer 140 M2 aan bereik. Hij haalt net de uithoeken van een kant van de BG niet, daarom hebben we er 2. en kwa switchen, ik heb 1 tablet (ASuS Zenpad S 8.0) die op een AP blijft hangen, de rest van mijn apparaten, je merkt niet of er een of 2 APs zijn

ok, nice dus de seamless handoff (dankje @Principis) werkt goed?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Principis said:

En dat gedoe met die Chromecast is omdat jij iets fout hebt ingesteld ;)

nee, je kan hem maar instellen op een netwerk en wij hebben er twee, dus onze telefoon zit als we van boven komen nog steeds op het AP boven, en niet op die van de chromecast.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

16 minutes ago, lolimpol said:

nee, je kan hem maar instellen op een netwerk en wij hebben er twee, dus onze telefoon zit als we van boven komen nog steeds op het AP boven, en niet op die van de chromecast.

volgensmij komt dat omdat twee router, access point en switch combo's (wat ze tegenwoordig een router noemen maarja) zich gedragen als router dus zien ze elkaar niet, je moet eentje instellen als router en de ander alleen als access point :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, lolimpol said:

nee, je kan hem maar instellen op een netwerk en wij hebben er twee, dus onze telefoon zit als we van boven komen nog steeds op het AP boven, en niet op die van de chromecast.

Dus fout ingesteld :) je kan toch 1 netwerk maken?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, lolimpol said:

ok, nice dus de seamless handoff (dankje @Principis) werkt goed?

Ik heb het nog eens opgezocht.

 

En nee het is een complete ramp en wel om deze reden:

- Alleen de 1e generatie ap's ondersteunen het ?

 

Het is eigenlijk gewoon verouderd en wordt niet meer gebruikt hier is een quote van een ubiquiti werknemer:

-----

A note on zero handoff vs. fast roaming:

Zero-handoff is actually a single-channel architecture.  So it's irrelevant for most modern WiFi installs - and should only be used in the lowest-density situations (as all APs have to be on the same channel) - and effectively eliminates 802.11ac performance when used (hence why we did not implement this on 802.11ac platforms - and are focusing on fast roaming instead).

-----

 

Hier is het nieuwe spul:

https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115004662107

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

22 hours ago, mikat said:

volgensmij komt dat omdat twee router, access point en switch combo's (wat ze tegenwoordig een router noemen maarja) zich gedragen als router dus zien ze elkaar niet, je moet eentje instellen als router en de ander alleen als access point :)

ja, dat heb ik ook, maar het boeit niet zoveel :D.

 

20 hours ago, Principis said:

Dus fout ingesteld :) je kan toch 1 netwerk maken?

gewoon dezelfde ssid en ww?

 

20 hours ago, Principis said:

Ik heb het nog eens opgezocht.

 

En nee het is een complete ramp en wel om deze reden:

- Alleen de 1e generatie ap's ondersteunen het ?

 

Het is eigenlijk gewoon verouderd en wordt niet meer gebruikt hier is een quote van een ubiquiti werknemer:

-----

A note on zero handoff vs. fast roaming:

Zero-handoff is actually a single-channel architecture.  So it's irrelevant for most modern WiFi installs - and should only be used in the lowest-density situations (as all APs have to be on the same channel) - and effectively eliminates 802.11ac performance when used (hence why we did not implement this on 802.11ac platforms - and are focusing on fast roaming instead).

-----

 

Hier is het nieuwe spul:

https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115004662107

shit, wat moet ik dan gebruiken als ik een mesh netwerk wil?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, lolimpol said:

ja, dat heb ik ook, maar het boeit niet zoveel :D.

 

gewoon dezelfde ssid en ww?

 

shit, wat moet ik dan gebruiken als ik een mesh netwerk wil?

Welke apparaten heb je nu? Dan kan ik zeggen wat je moet doen. Het probleem is dat de router waar de Chromecast opstaat ingesteld als router en dat mag niet.

 

En dat mesh netwerk gedoe dat is IMO commerciele bullshit.

Je moet gewoon zelfde SSID geven en zorgen dat de kanalen op 1/6 of 11 staan. Kijk met bv wifi analyzer welke je best gebruikt.

 

Dat zero handoff gedoe is nooit eigenlijk echt goed geweest omdat je alle Access Points op hetzelfde kanaal moest hebben staan. (Alleen dus voor situaties waar ze heel ver verspreid staan.)

Maar ik heb er thuis 5 en ik kan zeggen dat ze heel goed overschakelen :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk hebben jullie het al gezien en ik al lang geleden maar het is nog steeds fantastisch 

 

Edit: de Belgische versie is echt slecht (en dat komt van een Belg)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Okay, gistermiddag op school is er echt iets heel vreemds gebeurd met de WiFi op mijn school. Normaal zijn er gewoon twee SSIDs in de "WiFi lijst", genaamd "RLW" (voor de leerlingen) en "RLW-Gast" (voor de gasten)

 

nou deed mijn WiFi het gister steeds niet op school, zat ik YouTube te kijken sprong hij steeds terug naar 4G. Nee bedankt. Dus ik ga naar de WiFi settings en probeer mezelf weer met "RLW" te verbinden en ik zie DIT:

 

Een hele lijst VOL met allemaal random SSIDs, random letters, en dan staat er eentje "RLW is facking gay" ik ging echt stuk xD

 

uiteindelijk was het na een uur weg en werkte alles weer maar het was echt weird ?

IMG_4632.PNG

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Okay, gistermiddag op school is er echt iets heel vreemds gebeurd met de WiFi op mijn school. Normaal zijn er gewoon twee SSIDs in de "WiFi lijst", genaamd "RLW" (voor de leerlingen) en "RLW-Gast" (voor de gasten)

 

nou deed mijn WiFi het gister steeds niet op school, zat ik YouTube te kijken sprong hij steeds terug naar 4G. Nee bedankt. Dus ik ga naar de WiFi settings en probeer mezelf weer met "RLW" te verbinden en ik zie DIT:

 

Een hele lijst VOL met allemaal random SSIDs, random letters, en dan staat er eentje "RLW is facking gay" ik ging echt stuk xD

 

uiteindelijk was het na een uur weg en werkte alles weer maar het was echt weird ?

 

LOOOOOL

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

13 hours ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Okay, gistermiddag op school is er echt iets heel vreemds gebeurd met de WiFi op mijn school. Normaal zijn er gewoon twee SSIDs in de "WiFi lijst", genaamd "RLW" (voor de leerlingen) en "RLW-Gast" (voor de gasten)

 

nou deed mijn WiFi het gister steeds niet op school, zat ik YouTube te kijken sprong hij steeds terug naar 4G. Nee bedankt. Dus ik ga naar de WiFi settings en probeer mezelf weer met "RLW" te verbinden en ik zie DIT:

 

Een hele lijst VOL met allemaal random SSIDs, random letters, en dan staat er eentje "RLW is facking gay" ik ging echt stuk xD

 

uiteindelijk was het na een uur weg en werkte alles weer maar het was echt weird ?

zit er toevallig een of andere Russische hacker bij jullie op school?

 

of een of ander raar kind dat altijd zwarte kleren draagt en zijn gezicht nooit laat zien?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 3/24/2017 at 9:25 PM, lolimpol said:

zit er toevallig een of andere Russische hacker bij jullie op school?

 

of een of ander raar kind dat altijd zwarte kleren draagt en zijn gezicht nooit laat zien?

 Basically al mijn vrienden

 

maar ze zijn gewoon nogal emo, ze weten niks van tech ?

 

En ik ken geen Rus....

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 hours ago, mikat said:

Fucking kut Ziggo deze shit gebeurt 3-10x per jaar, het internet ligt er uit wtf?

Iemand goede ervaringen met andere aanbieders die een redelijke prijs hebben?

Waar woon jij dan? Ik woon in Wassenaar en Internet heeft er bij ons maar 1x in de laatste 2 jaar uitgelegen en dat kwam omdat de adapter van het modem letterlijk was ontploft. Oh en een keer door die anonymous shit was het internet onbetrouwbaar maar werkte wel voor het meeste deel.

 

 

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, MeepLikesToBuildPc's said:

Waar woon jij dan? Ik woon in Wassenaar en Internet heeft er bij ons maar 1x in de laatste 2 jaar uitgelegen en dat kwam omdat de adapter van het modem letterlijk was ontploft. Oh en een keer door die anonymous shit was het internet onbetrouwbaar maar werkte wel voor het meeste deel.

 

 

Sassenheim (bij Leiden), was gisteren maar 30 min maar wel heel irritant

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

8 hours ago, MeepLikesToBuildPc's said:

 Basically al mijn vrienden

 

maar ze zijn gewoon nogal emo, ze weten niks van tech ?

 

En ik ken geen Rus....

#LifeOfBoris:D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Over een paar dagen liggen deze bij mij op de deurmat:

 

cableextensions_zpsh1dusjni.jpg

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×