Jump to content

Dutch Talk

TheMail
On 2/10/2017 at 1:19 AM, rjfaber91 said:

Ja, mij opzich ook wel. Het is wel even wennen als je geen AMD-processoren van meer dan €200,- gewend bent, maar als je kijkt wat Intel wel niet vraagt voor een beetje CPU dan is zelfs €600,- nog een ontzettend nette prijs. Bovendien heb ik van m'n Zen-spaarpotje na het kopen van de TridentZ's nog zo'n beetje €800 over, dus dat moet precies kunnen; een 8C16T Ryzen-chip en een netjes moederbord...

1700x?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

39 minutes ago, mikat said:

1700x?

1800X. Al gepreordered by Caseking in Duitsland, samen met een Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 moederbord.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, mikat said:

nice, waarom precies de 1800X trouwens? lijkt me dat de 1700X een betere perf/$ heeft?

Volgensmij heeft de 1700X de slechtste van de drie, en komt de 1700 daar ver boven de andere twee uit.

 

Nee, het is gewoon dat ik inmiddel zeven jaar aan het wachten ben geweest op een nieuwe processor van AMD die daadwerkelijk een stuk beter is dan m'n huidige Phenom II, en na zeven jaar geduld hebben vind ik dat ik mezelf wel mag verwennen met de crème-de-la-crème wat betreft Ryzen-chips.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, rjfaber91 said:

Volgensmij heeft de 1700X de slechtste van de drie, en komt de 1700 daar ver boven de andere twee uit.

 

Nee, het is gewoon dat ik inmiddel zeven jaar aan het wachten ben geweest op een nieuwe processor van AMD die daadwerkelijk een stuk beter is dan m'n huidige Phenom II, en na zeven jaar geduld hebben vind ik dat ik mezelf wel mag verwennen met de crème-de-la-crème wat betreft Ryzen-chips.

da's ook waar :)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

27 minutes ago, mikat said:

10/10 would ziggo again

qS2pSTP.png

Heb hetzelfde probleem zit er nog tot augustus aan vast :(

Desktop: CPU: AMD Ryzen 5 2600 @4,1 Ghz GPU: AMD Radeon 5700XT @2,2 Ghz RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @2666 Mhz  MB: Asus ROG STRIX B450-E Storage: Western Digital SN750 500GB + Samsung 970 EVO 250GB + Seagate Barracuda Compute 1000GB Case: NZXT H500 

 

Results: Cinebench R20 Multi-thread: 2800

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

24 minutes ago, Slammer said:

Heb hetzelfde probleem zit er nog tot augustus aan vast :(

En dan krijg ik via fast.com 150Mbps down en via speedtest zelfs meer dan 150/15Mbps terwijl we voor 150/15 betalen, ik snap niet echt hoe het komt dat zoveel anderen zo'n lage snelheid hebben.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 hours ago, tomaatvk said:

En dan krijg ik via fast.com 150Mbps down en via speedtest zelfs meer dan 150/15Mbps terwijl we voor 150/15 betalen, ik snap niet echt hoe het komt dat zoveel anderen zo'n lage snelheid hebben.

heh noob :D ik krijg ziggo zakelijk(valt letterlijk nooit weg) met 180/50 xD

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

je suis un omlette du fromage

Ryzen 5 3600 stock | 2x16GB C13 3200MHz (AFR) | GTX 760 (Sold the VII)| ASUS Prime X570-P | 6TB WD Gold (128MB Cache, 2017)

Samsung 850 EVO 240 GB 

138 is a good number.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik lees echt bizar vaak die problemen rondom Ziggo.. Hoevaak hebben jullie Ziggo gebruikers daar wel niet last van?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

14 minutes ago, Carfferd said:

Ik lees echt bizar vaak die problemen rondom Ziggo.. Hoevaak hebben jullie Ziggo gebruikers daar wel niet last van?

Zoals ik al eerder vermeldde, zelf heb ik er nooit last van (buiten de mogelijke storing door een probleem ergens elke ~6 maanden ofzo, bijvoorbeeld die grote DDoS aanval op ziggo een tijd geleden). Maar als ik zo ff lees wat de rest hier schrijft lijkt het alsof sommige gewoon weken-, zo niet maandenlang, die problemen hebben.

 

Trouwens iemand hier die ook anime kijkt en een paar goede series kan aanraden, ik heb onderhand zoveel gekeken dat ik moeite heb nog goede series te vinden.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

18 hours ago, Carfferd said:

Ik lees echt bizar vaak die problemen rondom Ziggo.. Hoevaak hebben jullie Ziggo gebruikers daar wel niet last van?

1 mbit nu, monteur komt maandag

en 4x per jaar ofzo

 

edit: ziggo belde net dat er veel klachten in onze regio zijn en er bij hun een probleem is, gaan het in de komende dagen oplossen, en krijgen misschien 1 maand aan internet kosten terug

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik heb echt nooit problemen. Buiten dat het om de zoveel maanden is een keer een paar uur (2-3) plat ligt. Maar dat is nooit lang en ze lossen het snel op. (Telenet)

 

En die 8-core AMD's zijn echt nice. Ik zou er ook wel een kopen als ik niet recent zelf een pc heb gebouwd.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

20 hours ago, mikat said:

1 mbit nu, monteur komt maandag

en 4x per jaar ofzo

 

edit: ziggo belde net dat er veel klachten in onze regio zijn en er bij hun een probleem is, gaan het in de komende dagen oplossen, en krijgen misschien 1 maand aan internet kosten terug

Ik mag het hopen voor je. Wat een ellende zeg. Ik heb max 1x per jaar een storing en dan is het meestal 's-ochtends alleen de TV of zoiets. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Oké. Dit is iets te filosofisch. Hier heb ik nog geen kaas van gegeten, dus ik ga maar een whisky inschenken.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On ‎23‎-‎2‎-‎2017 at 1:58 AM, Captain Chaos said:

Maat van me zit zowat tegen de limieten van zijn Sandy CPU aan te botsen.  Ik was van plan om mijn PC tot 2020 (of langer) te gebruiken, maar nu toch aan het overwegen om de internals voor een prijsje aan hem te verkopen en zelf een Ryzen systeem te bouwen.

 

Langs de andere kant wil ik eerst zekerheid hebben ivm stabiliteit onder Win7 en Linux.  Als ze zeggen dat enkel Win10 officieel ondersteund is, maak ik me toch wat zorgen daaromtrend.

Nu ben ik eigenlijk best wel benieuwd wat je met je PC doet dat je zo'n krachtige CPU nodig hebt. Ik heb een i5-6400 en zelfs voor lichte video/foto bewerking met Adobe Elements is dat al zat.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ik werk veel met virtuele machines, heb er vaak 2 of 3 tegelijk op de achtergrond draaien terwijl ik game.  Dan kom je er niet met een 5 jaar oude quadcore. 

Mijn maat speelt veel GTA5 en heeft vaak nog een browser open staan op het 2e scherm.  Heb zijn i5-2500 op 4.1GHz gezet en dat ding zit nog altijd op 95-100%.

 

Qua kracht kom ik niets tekort, maar beetje meer is altijd leuk. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, mathizel said:

Nu ben ik eigenlijk best wel benieuwd wat je met je PC doet dat je zo'n krachtige CPU nodig hebt. Ik heb een i5-6400 en zelfs voor lichte video/foto bewerking met Adobe Elements is dat al zat.

Ik vind dit soort argumenten best wel grappig. Jarenlang was het "Waarom heb je zo'n veel te dure i7 nodig? Mijn FX-4100 doet het prima.", en nu Ryzen bijna uit is zijn het ineens de mensen die AMD kopen die de elitisten zijn... :P 

 

Zelf heb ik trouwens ook niet echt een 8C16T-processor nodig, strikt gezien, maar ik heb het toch vrij vaak dat ik tegelijkertijd SolidWorks of 3DS Max en Photoshop geopend heb terwijl ik op m'n tweede scherm ook nog een filmpje draai, en dan is het toch wel fijn als het hele systeem niet gigantisch traag wordt zodra ik begin aan een render in een van m'n 3D-modeleerprogramma's. Met m'n huidige hexacore valt dat nog redelijk te behappen, maar met een quadcore zou ik echt tekortkomen.

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, rjfaber91 said:

Ik vind dit soort argumenten best wel grappig. Jarenlang was het "Waarom heb je zo'n veel te dure i7 nodig? Mijn FX-4100 doet het prima.", en nu Ryzen bijna uit is zijn het ineens de mensen die AMD kopen die de elitisten zijn... :P 

 

Zelf heb ik trouwens ook niet echt een 8C16T-processor nodig, strikt gezien, maar ik heb het toch vrij vaak dat ik tegelijkertijd SolidWorks of 3DS Max en Photoshop geopend heb terwijl ik op m'n tweede scherm ook nog een filmpje draai, en dan is het toch wel fijn als het hele systeem niet gigantisch traag wordt zodra ik begin aan een render in een van m'n 3D-modeleerprogramma's. Met m'n huidige hexacore valt dat nog redelijk te behappen, maar met een quadcore zou ik echt tekortkomen.

Het was geen klagen, eerder nieuwsgierigheid 'Gebruik je al die rekenkracht echt of is het voor een goed gevoel en de toekomst'. Dat idee.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 2/25/2017 at 10:32 PM, Carfferd said:

Ik lees echt bizar vaak die problemen rondom Ziggo.. Hoevaak hebben jullie Ziggo gebruikers daar wel niet last van?

Ben zelf al 4/5 jaar klant bij Ziggo, waarvan 3 jaar Ziggo Zakelijk. Heb niet heel veel problemen ondervonden. Klantenservice (met name Zakelijk) is best in orde. Geen domme stappen plan en gewoon direct in zoek naar de oorzaak van het probleem. Desondanks mijn service contract geen 24/7 support bevat, kon ik gewoon de technische dienst om 3 uur 's nachts bereiken. Heb wel hier en daar kleine probleempjes gehad, maar die zijn in goede wijze opgelost. Behalve de Horizon Box. Dat is echt een hopeloos ding. Underpowered, hitte bron, lawaai bron, super traag, onbetrouwbaar, vast loper en vergeet gewoon op te nemen. Heb in de afgelopen 4 jaar al 9 nieuwe gehad. Maar als het werkt, werkt het fijn. Nu is voor mij de horizonbox niet belangrijk.

 

Zelfs toen met de DDoS op Ziggo's DNS servers had ik werkelijk nergens last van. Maar goed, ik gebruik ook niet Ziggo's DNS. Wederom ook de storingen van afgelopen week, niks van vernomen. Wellicht het verschil tussen consumenten en zakelijk, maar ik betwijfel het. Ik betaal op dit moment voor een 300/40 abonnement en ontvang 320/44. Dit is al jaren het geval. Het wilt daar wel nog eens fout gaan met het omzetten van abonnementen, maar is meestal binnen een paar dagen opgelost. En gezien mijn zakelijk service contract houd dat in dat ik een maand abonnements kosten niet hoef te betalen.

 

Al om al ben ik altijd zeer tevreden geweest over Ziggo.

Main RIG: i7 4770k ~ 4.8Ghz | Intel HD Onboard (enough for my LoL gaming) | Samsung 960 Pro 256GB NVMe | 32GB (4x 8GB) Kingston Savage 2133Mhz DDR3 | MSI Z97 Gaming 7 | ThermalTake FrioOCK | MS-Tech (puke) 700W | Windows 10 64Bit

Mining RIG: AMD A6-9500 | ASRock AB350 Pro | 4GB DDR4 | 500GB 2.5 Inch HDD | 2x MSI AERO GTX 1060 6GB (Core/Memory/TDP/Avg Temp +160/+800/120%/45c) | 1x Asus Strix GTX 970 (+195/+400/125%/55c) | 1x KFA2 GTX 960 (+220/+500/120%/70c) | Corsair GS800 800W | HP HSTNS-PD05 1000W | (Modded) Inter-Tech IPC 4U-4129-N Rackmount Case

Guest RIG: FX6300 | AMD HD7870 | Kingston HyperX 128GB SSD | 16GB (2x 8GB) G.Skill Ripjaws 1600Mhz DDR3 | Some ASRock 970 Mobo | Stock Heatsink | some left over PSU  | Windows 10 64Bit

VM Server: HP Proliant DL160 G6 | 2x Intel Xeon E5620 @ 2.4Ghz 4c/8t (8c/16t total) | 16GB (8x 2GB) HP 1066Mhz ECC DDR3 | 2x Western Digital Black 250GB HDD | VMWare ESXI

Storage Node: 2x Intel Xeon E5520 @ 2.27Ghz 4c/8t (8c/16t total) | Intel ServerBoard S5500HCV | 36GB (9x 4GB) 1333Mhz ECC DDR3 | 3x Seagate 2TB 7200RPM | 4x Western Digital Caviar Green 2TB

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

On 2/25/2017 at 10:32 PM, Carfferd said:

Ik lees echt bizar vaak die problemen rondom Ziggo.. Hoevaak hebben jullie Ziggo gebruikers daar wel niet last van?

met zakelijk hebben wij de laatste 2 jaar geen last gehad. het valt (no joke) letterlijk nooit uit! I love ziggo :D

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

6089900862.png

 

Heb nu dit via Wi-Fi in mijn kamer op de eerste verdieping. niet slecht aanegzien ik voor 150/15 betaal

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, MeepLikesToBuildPc's said:

6089900862.png

 

Heb nu dit via Wi-Fi in mijn kamer op de eerste verdieping. niet slecht aanegzien ik voor 150/15 betaal

6090133879.png

 

Dit is op mijn Ubiquiti AC-Lite access point die in een andere kamer staat achter nog een ingebouwde kast dus best wel ver.

Wij betalen voor 200/25

 

wifi.PNG

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Toch mooi dat Phanteks hier in Nederland (Rotterdam) gebaseerd is:

 

27-02-2017: krijgt email "Your AM4 kit has been shipped, you will receive it within a 1 week".

28-02-2017: envelop met AM4-montagespul ligt op de mat.

 

xD

 

Overigens ook gewoon ontzettend goeie service dat ze deze dingen gewoon gratis leveren aan alle bestaande klanten; blijkbaar zijn er toch grote processorkoeler-makers die daar anders over nadenken. :|

Main Rig "Melanie" (click!) -- AMD Ryzen7 1800X • Gigabyte Aorus X370-Gaming 5 • 3x G.SKILL TridentZ 3200 8GB • Gigabyte GTX 970 G1 Gaming • Corsair RM750x • Phanteks Enthoo Pro --

HTPC "Keira" -- AMD Sempron 2650 • MSI AM1I • 2x Kingston HyperX Fury DDR3 1866 8GB • ASUS ENGTX 560Ti • Corsair SF450 • Phanteks Enthoo EVOLV Shift --

Laptop "Abbey" -- AMD E-350 • HP 646982-001 • 1x Samsung DDR3 1333 4GB • AMD Radeon HD 6310 • HP MU06 Notebook Battery • HP 635 case --

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×