Jump to content

Dutch Talk

TheMail
1 hour ago, deWaardt said:

Zit een beetje video's te kijken over de R9 270x....

Of de mensen die recorden doen het fout, of er is iets niet goed met de kaart, want ik zie bij bijna alle gameplay lagere FPS dan bij de GTX 950.

 

Maakt bij AMD het verschil in mhz trouwens veel uit? Ik zie veel topics over "Hurrdurr GTX 950 higher clock speeds", maar maakt mhz tegenwoordig echt nog zo veel uit?

ik dacht altijd dat de 270x een beetje te vergelijken was met de gtx 750Ti?

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, RollinLower said:

ik dacht altijd dat de 270x een beetje te vergelijken was met de gtx 750Ti?

Ik weet het niet.
In benchmarks lijkt ie het een stuk beter te doen dan de 750ti, maar ik heb echt geen verstand van AMD grafische kaarten.

Het lijkt me opzich wel een goede kaart, en als ik van gedachte verander kan ik altijd nog terugvallen op de GTX 950, want die doet het ook goed genoeg voor waar ik m voor nodig heb.

 

Ofdat de R9 270x het daadwerkelijk beter doet dan de GTX 950 twijfel ik over en kan ik niet veel over vinden.

Het enigste dat ik weet is dat de 950 een een hogere clockspeed heeft, maar geen idee hoeveel dat boeit.

270x is wel 256 bit, GTX 950 is 128 bit.

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 minutes ago, RollinLower said:

ik dacht altijd dat de 270x een beetje te vergelijken was met de gtx 750Ti?

270X is wel wat beter dan de 750 Ti, de 750 Ti is dan ook iets goedkoper en heeft als voordeel dat die geen PCIE pin connectors nodig heeft van je PSU (de meesten dan)

4 minutes ago, deWaardt said:

Ik weet het niet.
In benchmarks lijkt ie het een stuk beter te doen dan de 750ti, maar ik heb echt geen verstand van AMD grafische kaarten.

Het lijkt me opzich wel een goede kaart, en als ik van gedachte verander kan ik altijd nog terugvallen op de GTX 950, want die doet het ook goed genoeg voor waar ik m voor nodig heb.

 

Ofdat de R9 270x het daadwerkelijk beter doet dan de GTX 950 twijfel ik over en kan ik niet veel over vinden.

Het enigste dat ik weet is dat de 950 een een hogere clockspeed heeft, maar geen idee hoeveel dat boeit.

270x is wel 256 bit, GTX 950 is 128 bit.

Ja, 270X en GTX 950 performance lijken wel een beetje even veel te zijn.

En let niet te veel op de specs, performance maakt meer uit. Je hebt niet meer dan 128 bit nodig voor 2GB VRAM en de clockspeed kan verandert worden: overclocken (of wanneer die thermal throttled) 

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ja, 270X en GTX 950 performance lijken wel een beetje even veel te zijn.

En let niet te veel op de specs, performance maakt meer uit. Je hebt niet meer dan 128 bit nodig voor 2GB VRAM en de clockspeed kan verandert worden: overclocken (of wanneer die thermal throttled) 

Ik twijfel nog.

Ligt er denk ik ook aan hoe ze geprijsd staan wanneer ik er een kan kopen.

Nu staat de 270x goedkoper dan de gtx950

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Heb me net het wereldrecord firestrike 3770k+single 980 ti verbroken, hey http://www.3dmark.com/3dm/10722885?

Nu op naar het wereldrecord 4790k+single 980 ti. Als ik +5,4% bij mijn score erbovenop haal lukt dat wel. Daarvoor zal ik een snelheid van 5,3GHz en een giga GPU OC nodig hebben, gok dat dat in de winter (bij ~-5°C met een Vcore op mijn CPU van 1,575v) wel moet lukken.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Heb voor de grap m'n single 5400rpm hdd gecloned naar een RAID 0 setup die ik snel even gemaakt had met 2 identieke laptopschijfjes....

 

Heel Windows 10 voelt nu een stuk sneller aan.

Denk dat ik het zo laat B|

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Ouch, wou mijn muziek gebeuren (is ook met video, en heel complicated) backuppen, dit is wat ik zie:

 

8a9e179dba.jpg

 

180 GB! :o whoeps :P

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, mikat said:

nee bedankt.

*snip*

Oh, ja die onzin krijg ik ook wel eens... :/

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, TomvanWijnen said:

-snip-

Halve GB per nummer? How even, de hoogste bitrate die ik ooit heb gezien was in de buurt van de 1,1MB/s en dan heb je al iets van 8,5 minuten nodig voor een GB.

Someone once said: "Having a rollercoaster on a PC would be epic"

So threw a rollercoaster on my K'nex PC: Project Dragon Khan- K'nex rollercoaster PC build

 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

30 minutes ago, tomaatvk said:

Halve GB per nummer? How even, de hoogste bitrate die ik ooit heb gezien was in de buurt van de 1,1MB/s en dan heb je al iets van 8,5 minuten nodig voor een GB.

Nee, bijna alles is met video :P Ik heb livestreams opgenomen, en die luister ik dan. Die van nu is bijv. 3.25hr lang, en 3.14GB groot.

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

15 minutes ago, TomvanWijnen said:

Nee, bijna alles is met video :P Ik heb livestreams opgenomen, en die luister ik dan. Die van nu is bijv. 3.25hr lang, en 3.14GB groot.

youtube naar mp3 chrome extensie ftw :)

(je kunt ze ook door handbrake halen denk ik om ze om te zetten)

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

28 minutes ago, mikat said:

youtube naar mp3 chrome extensie ftw :)

(je kunt ze ook door handbrake halen denk ik om ze om te zetten)

Ik record gewoon de twitch livestream :P (ssst vertel dit niet aan die mensjes met macht, haha)

PC SPECS: CPU: Intel Core i7 3770k @4.4GHz - Mobo: Asrock Extreme 4 (Z77) - GPU: MSI GeForce GTX 680 Twin Frozr 2GB - RAM: Crucial Ballistix 2x4GB (8GB) 1600MHz CL8 + 1x8GB - Storage: SSD: Sandisk Extreme II 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB - PSU: be quiet! Pure Power L8 630W semi modular  - Case: Corsair Obsidian 450D  - OS: Windows 7

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

ik ben ziek :(

 

My Main Build: NZXT S340 - NZXT Kraken X31 - Crucial MX100 256GB - i5 4460 - Gigabyte Z97P D3 - Kingston HyperX Red 8GB - MSI Nvidia GTX 780 3GB - Corsair LL & HD RGB Fans, Corsair Lighting Node Pro. 

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

http://nl.hardware.info/nieuws/46893/hardwareinfo-vrijdagmiddag-deals---week-6

Wel weer mooie aanbiedingen. Zit toch wel te twijfelen over een Skylake build (upgrade). 

142 euro i3/187 euro i5, 8GB DDR4 voor 41 euro.. Alleen moederbord is wel moeilijk. Of ze zijn DDR3.. Of ze hebben maar 2 RAM slots (en wil wel ooit naar 16GB upgraden..) Dus het is moeilijk

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

10 minutes ago, mikat said:

net gratis JC3, CS:GO en world of warships 25$ gift card gekregen van windspeed36 :D

(intel gaming bundle)

hij heeft meer

https://linustechtips.com/main/profile/354-windspeed36/?status=124446&type=status

pak je kans!!!

kan 'm nu toch niet spelen en anders hoef ik het ook niet. ik laat het over voor andere mensen die wel in zijn vrienden lijst staan :P

"We're all in this together, might as well be friends" Tom, Toonami.

 

mini eLiXiVy: my open source 65% mechanical PCB, a build log, PCB anatomy and discussing open source licenses: https://linustechtips.com/topic/1366493-elixivy-a-65-mechanical-keyboard-build-log-pcb-anatomy-and-how-i-open-sourced-this-project/

 

mini_cardboard: a 4% keyboard build log and how keyboards workhttps://linustechtips.com/topic/1328547-mini_cardboard-a-4-keyboard-build-log-and-how-keyboards-work/

Link to comment
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×