Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
xTrekStorex

German Talk

Recommended Posts

Jetzt ist es über den Händler eingeschickt worden. Mal sehen, was Lenovo zu sagen hat.

Wollt ihr mal lachen? Dieses gerade rein: BAMF AI!!!!
Ich lieg am Boden!

Story: Hab nen Dude auf 1.4. eingestellt und HR gesagt schickt ein Angebot raus. Er schreibt mich auf Zwitscher an und sagt "öh anscheinend hat das Arbeitsamt meinen Termin vom nächsten Monat auf morgen früh verschoben, könnt ihr das Angebot asap rausschicken sonst sagen die mir dass ich mich bei X stellen bewerben soll". Hin und her mit "sag einfach dies das jenes" und dann auf einmal:

"lol die wissen nicht warum ich den termin morgen habe ^^ ist ein beratungsgespräch für umschulung oder sowas/zukünftiger werdegang das system ist self aware und hat mich für bedürftig gehalten weil ich keine ausbildung habe"

Ich hab tränen in den Augen vor lachen und gedacht ich teil das mal!

Heißt das, das System hat automatisch einen Termin vergeben und niemand weiß wieso? Brilliant.

45 minutes ago, Benji said:

Heißt das, das System hat automatisch einen Termin vergeben und niemand weiß wieso? Brilliant.

Das heißt ein Hintergrundprozess verteilt automatisch vor-Ort termine an alle die Verträge auslaufen haben und die vor Ort wissen nix davon :D

AlmanIT in perfektion

On 1/21/2020 at 6:44 PM, doertedev said:

Das heißt ein Hintergrundprozess verteilt automatisch vor-Ort termine an alle die Verträge auslaufen haben und die vor Ort wissen nix davon :D

AlmanIT in perfektion

Perfekte Grundlage für ein produktives Gespräch auf dem Amt.

On 1/22/2020 at 12:52 PM, doertedev said:

Wo wir wieder bei der Glorreichen AlmanIT wären.

À propos glorreiche AlmanIT. Ich habe ja am Montag mein Lenovo beim Händler abgegeben und es ist bis heute nicht raus gegangen. Weil bei Lenovo Datenbankprobleme sind und sie wohl nicht auf dem konventionellen Wege Tickets erstellen können. Kann doch alles nicht angehen.

2 hours ago, Benji said:

À propos glorreiche AlmanIT. Ich habe ja am Montag mein Lenovo beim Händler abgegeben und es ist bis heute nicht raus gegangen. Weil bei Lenovo Datenbankprobleme sind und sie wohl nicht auf dem konventionellen Wege Tickets erstellen können. Kann doch alles nicht angehen.

Die trollen dich doch ?

Am Montag war es denn endlich mal wieder da. Leider haben sie aufgrund des Berichts noch das Display, das Mikrofonboard und die Webcam nebst dem Mainboard gewechselt. Das neue Display hat Pixelfehler.

Hey all German fellas! I need help to do my school project. I am making a video about my room in germany and i need help.  I am not that good in germany so please pardon me. I do not have the video yet so these following phrases will be odd. Thank you!  The phrase is in english then done with my germany skills. Can you help me translate my project from english to germany.

Oh what a intense day. Im very tired. Lets go into my room.

Oh, es was ein schwer Tag. Ich bin seh müde. Gehen wir in meiner Zimmer.

What the hell! What is that smell. It smells like ass.

Oh Mann! Sheisse. Was ist das. Es riechst Arschloch.

Here is one of my too many chairs. This chair I use for my school backbag and my used clothes (not dirty used)

Hier eine vor meine zu viel Stühle.  Dieses Stuhle ich benutze für meine Rucksag und fü meine ein bisschen gebrauch Kleider.

And there are my press, weights and my biceps bar. I do not use them often since i usually lack motivation.

Und da sind meinen Betonung, Presse und gewichten. Ich benutze die oft nicht, weil ich oft keine Lust habe.

There is my table with shelfes under it. In the table there is my fan for hot summers and my school books. In the shelves are technology staff.

Da ist mein Ebene und unter die sind meine Schenkel. Ebne ich benutze für mir Ventilator für scharch sommer. In die Schenkel habe ich teknolog.

Oh and there is my too small bed and white shelves containing clothes.

Oh da ist mein zu klein Bett und Weiss Schenkel für Kleider.

Oh, and i almost forgot. My gaming computer and 2x monitors with peripherals. These i use for homework and gaming.

Oh, und ich fast vermisse. Meine gaming Computer und 2x Monitoren mit pheripher.

Hope you enjoyed my room!

Hoffentlich ihc habe meine rum geniessen!

Do not judge plz.

|Ryzen 7 3700x || Asus strix 5700 XT || Asus strix x570-E || G.skill tridentZ Neo 32gb 3666mhz cl16-19-19-19-39 || cooler master ml360 RGB AIO || Kolink Horizon RGB || Thermaltake grand rgb 750w 80+gold psu || samsung 250 gb ssd || toshiba 5400rpm 1tb hdd || HyperX cloud alpha || Corsair k55 || Asus gladius 2 origin gaming mouse || Monitor 1 Asus 1080p 144hz || Monitor 2 AOC 1080p 75hz ||   QUOTE ME, FOR ANSWER.

Read this: 

On 3/5/2020 at 1:54 PM, SavageNeo said:

Hey all German fellas! I need help to do my school project. I am making a video about my room in germany and i need help.  I am not that good in germany so please pardon me. I do not have the video yet so these following phrases will be odd. Thank you!  The phrase is in english then done with my germany skills. Can you help me translate my project from english to germany.

Oh what a intense day. Im very tired. Lets go into my room.

Oh, es was ein schwer Tag. Ich bin seh müde. Gehen wir in meiner Zimmer.

What the hell! What is that smell. It smells like ass.

Oh Mann! Sheisse. Was ist das. Es riechst Arschloch.

Here is one of my too many chairs. This chair I use for my school backbag and my used clothes (not dirty used)

Hier eine vor meine zu viel Stühle.  Dieses Stuhle ich benutze für meine Rucksag und fü meine ein bisschen gebrauch Kleider.

And there are my press, weights and my biceps bar. I do not use them often since i usually lack motivation.

Und da sind meinen Betonung, Presse und gewichten. Ich benutze die oft nicht, weil ich oft keine Lust habe.

There is my table with shelfes under it. In the table there is my fan for hot summers and my school books. In the shelves are technology staff.

Da ist mein Ebene und unter die sind meine Schenkel. Ebne ich benutze für mir Ventilator für scharch sommer. In die Schenkel habe ich teknolog.

Oh and there is my too small bed and white shelves containing clothes.

Oh da ist mein zu klein Bett und Weiss Schenkel für Kleider.

Oh, and i almost forgot. My gaming computer and 2x monitors with peripherals. These i use for homework and gaming.

Oh, und ich fast vermisse. Meine gaming Computer und 2x Monitoren mit pheripher.

Hope you enjoyed my room!

Hoffentlich ihc habe meine rum geniessen!

Do not judge plz.

Hey.

I put them so they would make most sense.

- Oh, es was ein harter Tag. Ich bin echt müde. Gehen wir in meiner Zimmer.

Was zur Hölle stinkt hier so? Riecht wie Scheisse.
- Hier ist einer meiner zu vielen Stühle. Über den hänge ich immer meinen Rucksack und meine Klamotten.

- Das ist meine Hantelbank mit Gewichten. Benutze ich aber kaum, da ich meistens keine Lust habe.

- Das ist mein Tisch mit Schubladen. Auf dem Tisch steht der Ventilator für heiße Sommer und liegen meine Schulbücher. In den Schubladen ist Technik Zeugs.

- Oh und das hier ist mein zu kleines Bett. In den weißen Schubladen sind Klamotten.

- Oh, hätte ich fast vergessen. Mein Gaming PC, zwei Monitore und Eingabegeräten. Den benutze ich für Hausaufgaben und Zocken.

- Ich hoffe Dir hat mein Raum gefallen.

So is this for Homework or something? Cause most of those phrase would never be said like that in Germany.

CPU i7 6700k MB  MSI Z170A Pro Carbon GPU Zotac GTX980Ti amp!extreme RAM 16GB DDR4 Corsair Vengeance 3k CASE Corsair 760T PSU Corsair RM750i MOUSE Logitech G9x KB Logitech G910 HS Sennheiser GSP 500 SC Asus Xonar 7.1 MONITOR Acer Predator xb270hu Storage 1x1TB + 2x500GB Samsung 7200U/m - 2x500GB SSD Samsung 850EVO

On 3/9/2020 at 3:19 PM, Praesi said:

Hey.

I put them so they would make most sense.

- Oh, es was ein harter Tag. Ich bin echt müde. Gehen wir in meiner Zimmer.

Was zur Hölle stinkt hier so? Riecht wie Scheisse.
- Hier ist einer meiner zu vielen Stühle. Über den hänge ich immer meinen Rucksack und meine Klamotten.

- Das ist meine Hantelbank mit Gewichten. Benutze ich aber kaum, da ich meistens keine Lust habe.

- Das ist mein Tisch mit Schubladen. Auf dem Tisch steht der Ventilator für heiße Sommer und liegen meine Schulbücher. In den Schubladen ist Technik Zeugs.

- Oh und das hier ist mein zu kleines Bett. In den weißen Schubladen sind Klamotten.

- Oh, hätte ich fast vergessen. Mein Gaming PC, zwei Monitore und Eingabegeräten. Den benutze ich für Hausaufgaben und Zocken.

- Ich hoffe Dir hat mein Raum gefallen.

So is this for Homework or something? Cause most of those phrase would never be said like that in Germany.

Das hört sich nach nem richtigen cringe Gespräch an xD Sowas ähnliches musste ich auch mal im Russsich Unterricht machen

CPU: Intel i5 6600k Cooler: BeQuiet Dark Rock 3 Motherboard: MSI Z170A Gaming M3

RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 Storage: Samsung 840EVO 240GB GPU: MSI 1060 6GB Gaming X

PSU: BeQuiet Straight Power 10 500W CM Case: Aerocool DS200

Monitor: Samsung C27F390FHU x2 Mouse: Roccat Kone XTD Keyboard: Roccat Isku FX

3 hours ago, BlackBadPenguin said:

Das hört sich nach nem richtigen cringe Gespräch an xD

Ich wollt's nicht sagen 🤣

Es ist nicht zu fassen was für einen asozialen Dreck man vorgeschlagen bekommt, wenn man YT uneingeloggt aufruft. Kein Wunder das so viele Jugendliche sich wie die letzten Vollidioten benehmen und nichts in der Birne haben.

CPU i7 6700k MB  MSI Z170A Pro Carbon GPU Zotac GTX980Ti amp!extreme RAM 16GB DDR4 Corsair Vengeance 3k CASE Corsair 760T PSU Corsair RM750i MOUSE Logitech G9x KB Logitech G910 HS Sennheiser GSP 500 SC Asus Xonar 7.1 MONITOR Acer Predator xb270hu Storage 1x1TB + 2x500GB Samsung 7200U/m - 2x500GB SSD Samsung 850EVO

I don't speak german but took some back in high school some 10+ years ago. I can somewhat pickup what is being said, but man german can be a bit hard. :) 

Ich heiße Nathan. Ich komme aus der US. 

About the only thing I remember. :(

Be sure to @Pickles - Lord of the Jar if you want me to see your reply!
For years I have lived in these crystal lands. My people were once plentiful. Many of those in my fiefdom revered me. However, one day a calamity hit. The fingers of the devil plucked us from our land, never to return. Now I am the sole heir to the throne. I am Pickles, Lord of the Brine, One of the Jar, Man of Preserves and Last of the Condiments. 

"Everyone is an expert in something. Never approach an interaction thinking someone is otherwise. Knowledge is acquired not earned. Always be humble and wise. Never look down on others for simply being ignorant within your realm of your expertise." ~ Unknown

Stopping by to praise the all mighty jar Lord pickles... * drinks from a chalice of holy pickle juice and tossed dill over shoulder* ~ @WarDance
3600x | NH-D15 Chromax Black | 32GB 3200MHz | GTX 1070 Hybrid (2100c/2241m) | Gigabyte X570 Aorus Elite | Seasonic X760w | Phanteks Evolv X | 500GB WD_Black SN750 | Sandisk Skyhawk 3.84TB SSD | 4TB HDD 

2 minutes ago, Pickles - Lord of the Jar said:

I don't speak german but took some back in high school some 10+ years ago. I can somewhat pickup what is being said, but man german can be a bit hard. :) 

Ich heiße Nathan. Ich komme aus der US. 

About the only thing I remember. :(

We had a Guy from Spain on Work who learned German. He said its a Nightmare to learn. Cant be worse than Cinese tho ^^.

5 minutes ago, Praesi said:

We had a Guy from Spain on Work who learned German. He said its a Nightmare to learn. Cant be worse than Cinese tho ^^.

Well english and german have some similarties so it isn't horrible but it can be hard. The only thing I find confusing is the use of genders. English doesn't have genders other than referring to people. 

Why the hell does silvarwhere like spoons, knives and forks have genders? O-o. Why does anything have genders. XD Confuses the hell out of me. 

Be sure to @Pickles - Lord of the Jar if you want me to see your reply!
For years I have lived in these crystal lands. My people were once plentiful. Many of those in my fiefdom revered me. However, one day a calamity hit. The fingers of the devil plucked us from our land, never to return. Now I am the sole heir to the throne. I am Pickles, Lord of the Brine, One of the Jar, Man of Preserves and Last of the Condiments. 

"Everyone is an expert in something. Never approach an interaction thinking someone is otherwise. Knowledge is acquired not earned. Always be humble and wise. Never look down on others for simply being ignorant within your realm of your expertise." ~ Unknown

Stopping by to praise the all mighty jar Lord pickles... * drinks from a chalice of holy pickle juice and tossed dill over shoulder* ~ @WarDance
3600x | NH-D15 Chromax Black | 32GB 3200MHz | GTX 1070 Hybrid (2100c/2241m) | Gigabyte X570 Aorus Elite | Seasonic X760w | Phanteks Evolv X | 500GB WD_Black SN750 | Sandisk Skyhawk 3.84TB SSD | 4TB HDD 

6 minutes ago, Pickles - Lord of the Jar said:

Well english and german have some similarties so it isn't horrible but it can be hard. The only thing I find confusing is the use of genders. English doesn't have genders other than referring to people. 

Why the hell does silvarwhere like spoons, knives and forks have genders? O-o. Why does anything have genders. XD Confuses the hell out of me. 

Because German is a very predicted language. You can say something 100% exactly how you mean it. Unlike in most other Languages.