Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
xTrekStorex

German Talk

Recommended Posts

2 minutes ago, Oalei said:

duolingo hmmmmm a lot of people really use it like a lot tbh.

like when i have the time i just do it nothing else involve tbh. IDC about complexity and sound.

I honestly wouldn't recommend duolingo. It is pretty bad if you want to learn the language, because it basically just teaches you to recongnize some sentences.

2 minutes ago, NeuesTestament said:

Weil er Deutsch lernen will und so gleich "ist eine total blöde und komplexe Sprache". So ungefähr ^^

Achsooo... Joar, ist aber leider im Vergleich zu vielen anderen Sprachen so. Sogar die häufig als unschön beschriebenen osteuropäischen Sprachen haben einen schöneren Sprachklang und lassen die Sprache mehr fließen als dieser riesige deutsche Haushalt an Plosiven und Frikativen, welche Sprachen gerne rau klingen lassen.

Just now, Benji said:

Achsooo... Joar, ist aber leider im Vergleich zu vielen anderen Sprachen so. Sogar die häufig als unschön beschriebenen osteuropäischen Sprachen haben einen schöneren Sprachklang und lassen die Sprache mehr fließen als dieser riesige deutsche Haushalt an Plosiven und Frikativen, welche Sprachen gerne rau klingen lassen.

Also Russisch (nehme ich als Beispiel, weil es die einzige osteuropäische Sprache ist, die ich ein wenig kenne) ist schon nochmal um einiges rauer, klingt aber meiner Meinung nach auch nicht schlecht. Das Einzige was beim deutschen wirklich nicht gut funktioniert ist singen. Das klingt immer so seltsam.

Just now, NeuesTestament said:

Also Russisch (nehme ich als Beispiel, weil es die einzige osteuropäische Sprache ist, die ich ein wenig kenne) ist schon nochmal um einiges rauer, klingt aber meiner Meinung nach auch nicht schlecht. Das Einzige was beim deutschen wirklich nicht gut funktioniert ist singen. Das klingt immer so seltsam.

Sprichst du eigentlich Russisch? 😃

Joar, und genau aus diesem Grund zum Beispiel sind Deutschrap und englischer Rap gravierend anders. Englischer Rap legt kaum Wert auf Ausdruck, sondern nur auf Reim und Melodie, während deutscher Rap eher Wert auf verständliche, häufig aber nicht unbedingt gut flowende und reimende Sprache legt, habe ich zumindest das Gefühl.

Just now, Oalei said:

how much word can a be in germany i found like 3 ein,einen,eige?

Excuse me? That sentence doesn't make any sense to me. What do you mean?

Well, the first two words do exist, but the latter doesn't.

1 minute ago, Benji said:

Sprichst du eigentlich Russisch? 😃

Na ja, sprechen ist relativ ^^. Ich kann einfach Sätze bilden und ganz simplen Gesprächen folgen. Außerdem kann ich Russen auf Russisch in CSGO trollen. Aber nein, wirklich sprechen tue ich es nicht, das dauert noch ein paar Jahre.

2 minutes ago, Benji said:

Excuse me? That sentence doesn't make any sense to me. What do you mean?

Well, the first two words do exist, but the latter doesn't.

aller haben einen bla bla bla bla or something else. Like it have so many different version of "a"

1 minute ago, Oalei said:

how much word can a be in germany i found like 3 ein,einen,eige?

If you are referring to articles it is the following:

Indirect article: ein, eine

Direct article: der, die, das

plus plural forms

Just now, NeuesTestament said:

Na ja, sprechen ist relativ ^^. Ich kann einfach Sätze bilden und ganz simplen Gesprächen folgen. Außerdem kann ich Russen auf Russisch in CSGO trollen. Aber nein, wirklich sprechen tue ich es nicht, das dauert noch ein paar Jahre.

Mehr als suka blyat kommt dann nicht raus, oder was? 🤣

4 minutes ago, Oalei said:

aller haben einen bla bla bla bla or something else. Like it have so many different version of "a"

Oh, if you refer to that: yes. Based on the grammatical case, direct or indirect, there are multiple. Same with the grammatical gender. The German language uses three genders for its definite article. male (der), female (die) and genderless (das). There are so many things that the German language has which most other languages lack.

Just now, Benji said:

Mehr als suka blyat kommt dann nicht raus, oder was? 🤣

Ein paar einfache Sätze gehen schon noch ^^ Und welche alternativen Schimpfwörter mir gerne einfallen. Richtig gut klappt auch immer den russischen Mitspieler eine halbe Minute schreien lassen und dann in künstlich tiefer Stimme einfach sowas zu sagen wie "что ты говоришь". Das sorgt häufig für gute Stimmung

Oh, if you refer to that: yes. Based on the grammatical case, direct or indirect, there are multiple. Same with the grammatical gender. The German language uses three genders for its definite article. male (der), female (die) and genderless (das). There are so many things that the German language has which most other languages lack.

this might actually worth learning for me to get better at languages in general

3 minutes ago, NeuesTestament said:

Ein paar einfache Sätze gehen schon noch ^^ Und welche alternativen Schimpfwörter mir gerne einfallen. Richtig gut klappt auch immer den russischen Mitspieler eine halbe Minute schreien lassen und dann in künstlich tiefer Stimme einfach sowas zu sagen wie "что ты говоришь". Das sorgt häufig für gute Stimmung

Also mein Russisch ist de facto null. Ich kenne nur theoretische Fakten zur Sprache und könnte dir sagen, dass die lateinische Umschreibung des Textes "Tschto tji goworischi" lauten müsste. Was das heißt weiß ich nicht. 🤣

Just now, Benji said:

Also mein Russisch ist de facto null. Ich kenne nur theoretische Fakten zur Sprache und könnte dir sagen, dass die lateinische Umschreibung des Textes "Schto tji goworischi" lauten müsste. Was das heißt weiß ich nicht. 🤣

Heißt so viel wie "Was sagst du/was laberst du". So ein paar basissachen kriege ich hin. Auch wo ich wohne, was ich mache und so das übliche.

this might actually worth learning for me to get better at languages in general

Well, in that case you should lern Latin (yes, I mean Latin directly, not any other romanian language). That is the base for a ton of languages.

Just now, Benji said:

Well, in that case you should lern Latin (yes, I mean Latin directly, not any other romanian language). That is the base for a ton of languages.

heck no im not gonna be some archeologist or something, even i dont want to learn melayu just something base of melayu (my own language)

3 minutes ago, Benji said:

I wouldn't agree with that. Learning any romance language will be almost as useful for that purpose and you already speak a langauge that people actually speak

1 minute ago, Oalei said:

heck no im not gonna be some archeologist or something, even i dont want to learn melayu just something base of melayu (my own language)

The thing with that is, that it gives you a huge insight into a lot of languages and gives you the basics for every other mediterranian language if you should want to learn stuff like Italian, Spanish, French (even tho that language, in a lot of ways, does not adhere to standard Latin rules) and so on.

What kind of language is Melayu? Is it the language spoken in Malaysia?

Just now, Benji said:

The thing with that is, that it gives you a huge insight into a lot of languages and gives you the basics for every other mediterranian language if you should want to learn stuff like Italian, Spanish, French (even tho that language, in a lot of ways, does not adhere to standard Latin rules) and so on.

What kind of language is Melayu? Is it the language spoken in Malaysia?

yeah SEA malaysia and stuff, i personally from indonesia.

The thing with that is, that it gives you a huge insight into a lot of languages

So wie jede andere Sprache aus derselben Sprachfamilie auch. Das macht jede weitere einfacher, da man schon viele Wortstämme kennt. Latein ist vielleicht sogar die schlechtere Wahl, da die noch lebenden Sprachen der FAmilie unter sich ähnlicher sind als zu Latein, da die Sprache schon lange tot ist.

1 minute ago, NeuesTestament said:

I wouldn't agree with that. Learning any romance language will be almost as useful for that purpose and you already speak a langauge that people actually speak

Well, it's based on what you want. If you want to learn Romance languages, you start off with its basic language, Latin. The languages in the Romance category are spoken by in excess of 1 billion people, so it's certainly more useful than German. Although, if you're interested in languages, you could learn anything, including even more rarely used stuff like creol languages like Patois or sth like that.

yeah SEA malaysia and stuff, i personally from indonesia.

Isn't the specific language spoken in Indonesia called "Bahasa Indonesia", next to the Malaysian "Bahasa Malaysia" and "Bahasa Nasional"? Are there significant differences between these?

Just now, Benji said:

If you want to learn Romance languages, you start off with its basic language, Latin.

I disagree. I started with French and then learned Spanish. No need to waste a lot of time to get proficient in latin. Rule of thumb: Learn the language you want to learn and not the language that seems more useful.